İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - TDCI P0234 Hata Kodu


Emin Uz

Recommended Posts

Emin Uz
(düzenlendi)

Bu kod ve hata , bu arıza ile karşılaşan varmı.. Internette biraz araştırdım ama anlayamadım kafam karıştı tecrübe eden oldu mu.. Arabam çalışıyor 10sn sonra stop ediyor..Ve hata kodu olarakta P0234 veriyor.

 

 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke

EGR ve turbo denmiş diğer sitelerde baktığıma göre.

Yorum bağlantısı
Mustafa Ortataş

aracın turbo dan dolayı stop etmesi zayıf ihtimal,büyük ihtimalle egr açık kalıyor stop ediyor olabilir egr kontrol edilmeli tekrar çalıştırdığınızda stop ediyor mu araç benim kendi şahsi fikrim egr toptan iptal edilmeli 

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Turbo aracın stop etmesine sebep olmaz. Çekiş düşer sadece. EGR valfine yoğunlaşmalı.

Yorum bağlantısı
Emin Uz

Arabanın çekiciyle çekilmesine kadar varan sıkıntılar oluşturan , iyi ustaların bulmak için yarım günden fazla mesai ayırarak bulmaya çalıştığı arıza ufacık bir sensör çıktı.. Aklınız da olsun "Krank Devir Sensörü", arabanızın çalışıp hemen stop etmesine veya marşa basıp basıp çalışmamasına ve hatta arabanızda hiç bir problem olmadığını düşündüğünüzde bir anda trafikte stop edip kalmanıza ve sebebiyet verebiliyor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
9 saat önce, Emin Uz yazdı:

Arabanın çekiciyle çekilmesine kadar varan sıkıntılar oluşturan , iyi ustaların bulmak için yarım günden fazla mesai ayırarak bulmaya çalıştığı arıza ufacık bir sensör çıktı.. Aklınız da olsun "Krank Devir Sensörü", arabanızın çalışıp hemen stop etmesine veya marşa basıp basıp çalışmamasına ve hatta arabanızda hiç bir problem olmadığını düşündüğünüzde bir anda trafikte stop edip kalmanıza ve sebebiyet verebiliyor..

Ben de geçen o sensörü can sıkıntısına değiştirmiştim orjinaliyle yeni gibi olsun diye :biggrin:

Yorum bağlantısı
Emin Uz
Ben de geçen o sensörü can sıkıntısına değiştirmiştim orjinaliyle yeni gibi olsun diye [emoji3]
Kendinizmi değiştirdiniz?
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
(düzenlendi)
15 dakika önce, Emin Uz yazdı:
33 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:
Ben de geçen o sensörü can sıkıntısına değiştirmiştim orjinaliyle yeni gibi olsun diye emoji3.png

Kendinizmi değiştirdiniz?

Evet ama benim değiştiğim bu değildi. Sanırım siz motorun altındakini değiştirttiniz. Ben üsttekini değiştirdim. Kam mil sensörü. 

 

 

 

tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emin Uz

Evet bu motorun altında. Sadece değiştirmek yetmiyor sanki. belki 20 30 kere marşa basıp ayar yaptılar..3 tane sensör denedik 3.de oldu dedik ama 1 gün sonra araba soğuk iken yine çalışmıyor. Bekliyoruz bakalım ne olacak..

Hiç böyle bir durum yaşayan yokmu

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ferit Erken
On 03.04.2019 at 11:03, Emin Uz yazdı:

Evet bu motorun altında. Sadece değiştirmek yetmiyor sanki. belki 20 30 kere marşa basıp ayar yaptılar..3 tane sensör denedik 3.de oldu dedik ama 1 gün sonra araba soğuk iken yine çalışmıyor. Bekliyoruz bakalım ne olacak..

Hiç böyle bir durum yaşayan yokmu

Bu konu ile ilgili forumda benim 1.6tdci focus aracım ve başımdan geçenleri yazdım.Sorunun nasıl çözüldüğünü de belirttim. P0234 “turbo/super charger overboost condition”, “turbo aşırı yüklenme” burada belirttiğim turbo overboost selenoid valfinden başlayarak wastegate ve turbo kanatçıklarına kadar kontrol etmeniz gereken nokta var. Krank devir sensörünün bu arızayla alakasını kuramadım. İyi günler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...