İçeriğe Yönlendir

Kuga - 60.000 Km Bakım Maliyeti


Hakan Atuğ

Recommended Posts

Hakan Atuğ

Aracım 59.000’de, 4 yıl yada 135.000 km’de triger değişmesi ~1500 TL, 60.000 bakımıyla birlikte 3.000 Türkiş dolar dediler. Telefonla aradığım Özel Ford servisi, “biz bujileri de değiştiriyoruz+triger+bakım=2.500 Türkiş dolar,

4 yıllık Kuga’da triger 60.000km’de değişir mi

Fiyatlar kazık cinsinden mi?

60.000’de bujiler değişir mi?

Ford Kuga’da kullanılan triger ve motor yağı markası nedir?

Herkese iyi akşamlar

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Aracım 59.000’de, 4 yıl yada 135.000 km’de triger değişmesi ~1500 TL, 60.000 bakımıyla birlikte 3.000 Türkiş dolar dediler. Telefonla aradığım Özel Ford servisi, “biz bujileri de değiştiriyoruz+triger+bakım=2.500 Türkiş dolar,
4 yıllık Kuga’da triger 60.000km’de değişir mi
Fiyatlar kazık cinsinden mi?
60.000’de bujiler değişir mi?
Ford Kuga’da kullanılan triger ve motor yağı markası nedir?
Herkese iyi akşamlar

1 yılda daha bekleyip yetkili servise yaptırırdım.
Yorum bağlantısı
Hakan Atuğ
1 yılda daha bekleyip yetkili servise yaptırırdım.

Triger 1 yıl daha dayanır mı?
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Avrupa'da 8 yıl falan genelde, bence 4 yıl çok kısa

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Motor ozelligini bilmiyorum ancak 135000 km degisim sınırı olan bir kayisin 4 yilda bir degisim periyodu cok kisa . Ben olsam 90 000 km yada 6 yıl bekleyip Evren beyin dedigi gibi serviste degisirdim. 

Yorum bağlantısı
Hakan Atuğ

Kitapçığa bakıp standart uygulamayı söylediler. Artık malzeme bilimi o kadar ilerlediki garanti süresi bitti mi üründe kullanım dışı kalıyor

2015 mayıs çıkışlı otomatik benzinli 4x4

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Fordun triger kayışları 8 yil 90000 km de degisirken yepyeni çıkıyor. Aşırı agresif kullaniminiz yoksa ani vites kucultmeler yapip araci bagirtma gibi bir tutumunuz yoksa korkmayin birsey olmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Atuğ

Aşağıdaki bilgi de içimi iyice kararttı.

Triger Kayışı Koparsa Ne Olur?

Belli bir düzen içerisinde hareket eden triger sisteminin arızalanması, yani triger kayışının kopması durumunda motor çok ciddi hasar görecektir. Bir zincirin halkası gibi bir arada çalışan krank mili, eksantrik mili ve supaplar, triger kayışı koparsa eş zamanlı olarak hasar görür ve motor iflas noktasına gelir. Triger kayışının kopması durumunda:

Supap zamanlaması bozulur,
Zamanlaması bozulan supaplar kapalı olması gerekirken açık kalır,
Açık supaplara pistonlar çarpar,
Pistonların çarpması sonucu supaplar eğilir ve pistonlar hasar görür,
Supap ve pistonların bağlantılı olduğu tüm parçalarda zorlanmalar meydana gelir,
Büyük bir gürültünün ardından motor durur.
Triger kayışının kopmasının ardından araba çalışmaz. Ancak siz kontağı çevirmeye devam ettikçe bağlantılı parçalar zorlanmaya devam edecektir. Bu da piston, krank mili, supap, yakıt sistemi gibi parçaların bir daha kullanılamayacak boyutta zarar görmesine neden olabilir. Peki, triger kayışı koptuğu zaman ne yaparsanız büyük bir zarara uğramanın önüne geçersiniz?

Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)

Kitapçığa uyun siz 135.000 km/4 yıl hangisi önce dolarsa. Gereksiz diyenlere de kulak asmayın kafanız rahat olsun. Kopma konusuna gelince belki de 15 yıllık kullanımda hiç kopmayacak risk almaya değer mi? 6. yıl hasbelkader kopar ise kopmaz diyenler zararınızı karşılar mı acaba?

 

Kuga-Bakim-Formu.pdf.aspx

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bazı araçlar erken triger koparmaya yatkın(mış) örnek vw 1.4 16v motorlar. Kaynak honestjohn.  Fordlarda böyle şikayet okumadım hiç. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
6 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Bazı araçlar erken triger koparmaya yatkın(mış) örnek vw 1.4 16v motorlar. Kaynak honestjohn.  Fordlarda böyle şikayet okumadım hiç. 

Focus ilk çıktığında sizin bahsettiğiniz gibi yabancı menşeili elit forumlarda ve Avrupa için değişim periyodu 10 yıl/160.000 km idi. Bekledik mi hayır 😊

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Trigerin teknik olarak risk alınabilecek veya bana göre şöyle sana göre böyle değişim olur/olmalı şeklinde bir parça olmadığını düşünüyorum zira üretici tavsiyesi ile belirlenmiş yaptırıp yaptırmamak konusunda takdir sizin ve kullanıcının. 5. yılda triger koptu motoru elimize aldık tatilde yolda kaldık diye konular açılmaz umarım.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
3 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Trigerin teknik olarak risk alınabilecek veya bana göre şöyle sana göre böyle değişim olur/olmalı şeklinde bir parça olmadığını düşünüyorum zira üretici tavsiyesi ile belirlenmiş yaptırıp yaptırmamak konusunda takdir sizin ve kullanıcının. 5. yılda triger koptu motoru elimize aldık tatilde yolda kaldık diye konular açılmaz umarım.

Türkiye ford un takdiri ama bu, aynı arabaya Almanya'da farklı km veriyor. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
4 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Türkiye ford un takdiri ama bu, aynı arabaya Almanya'da farklı km veriyor. 

Aynı Almanya’da aynı tam sentetik motor yağı için 18.000 mil/2 yıl değişim periyodu öngörülüyor uyuyor muyuz ya da hangisine uyuyoruz? 

Yorum bağlantısı
Halit Demir
47 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

8,10 sene çok ama 4 sene de çok kısa bana göre. 

Ozellikle triger konusunda bana gore yaklasimi olmaz degisme zamani geldiyse degismeli. Zira koparsa cok masraf acar

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Avrupalıda 8 sene olan değişim bizde neden 4 yıl onu sorguluyorum, veya benzer motorlu PSA grubunda niye daha uzun periyot var. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
5 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Avrupalıda 8 sene olan değişim bizde neden 4 yıl onu sorguluyorum, veya benzer motorlu PSA grubunda niye daha uzun periyot var. 

Yukarıda 8 yıla çok 4 yıla ise az demişsiniz işte hep bu yüzden 😀 İkisinin aritmetik ortalamasını alıp kafanıza ve şahsi kanaatinize göre herhalde dahaa gider bu mantığıyla triger değişimi yapıyorsunuz anladığım kadarıyla ne 8 ne de 4 yanılıyor muyum?

Yorum bağlantısı
Turhan Onat
(düzenlendi)

Triger değişimi bakım formunda 135000km / 9 yıl olarak tanımlıdır. Servisler genelde 4-5 yılda bu değişimi öngörüyor. Keza motor yağıda yurt dışı forumlarında 20000 km olarak tanımlı iken bizde 15000 km dir.  Ben 1,5  Kuga aracımda 80000 km de değiştireceğim trigeri.

tarihinde Turhan Onat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

2001 yilinda ford focuslar icin otosan firmasinin yag degisim periyodu tahmin edin ne kadardi?  6 ay evet yanlis yazmadim 6 ay da bir yag degiseceksiniz diyordu. Sonra komik oldugunun farkina varinca 1 yil yada 10000 km ye guncellediler. Triger kayis konusuda ayni. Ford firmasi almanyada sattigi ayni arac icin kitapciginda kac yil diyorsa 1 eksigini guvenle kullanin. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 02.04.2019 at 23:49, Turhan Onat yazdı:

Bi garip bakım formu. Yazı ile 135000 k veya 4 yil ( hangisi önce gelirse ) , çizelgede ise 135000 km / 9 yıl tanımlanmış.

 

https://www.ford.com.tr/getmedia/f5b46ef6-85ad-4f3b-8275-eff5b45abe51/Kuga-Bakim-Formu.pdf.aspx

 

9 yıl nerde..

135 binin 9. sıra olması ise 135 bin 2 yılda da yapılabilir..

Yada ben anlamadım..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 02.04.2019 at 23:20, Evren Erakçora yazdı:

Avrupalıda 8 sene olan değişim bizde neden 4 yıl onu sorguluyorum, veya benzer motorlu PSA grubunda niye daha uzun periyot var. 

şundan: trafik sıkışık motor çalışıyor araba duruyor triger çalışıyor o sürede. 2.5 km yi 1 saatte gidince....triger 10 tl koparsa masraf 100 TL mesela...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turhan Onat
(düzenlendi)
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

9 yıl nerde..

135 binin 9. sıra olması ise 135 bin 2 yılda da yapılabilir..

Yada ben anlamadım..

Yatay sutunda(  km x 1000) onun altında ise ( yıl )  yazılı üstad.

1 dakika önce, Turhan Onat yazdı:

 

 

tarihinde Turhan Onat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...