İçeriğe Yönlendir

Alfa Romeo 159 - İlk Bin km Deneyimi


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

İki haftadır kullanıyorum ilk izlenimleri aktarayim.

 

Motor performans sürüş dinamiği

 

JTDm performansı ağır kasaya rağmen tatminkar. Dizelin ataleti yok. Her viteste en ölü devirde dahi benzinli gibi devirleniyor. Titreme kerkinme yok.

Ara hızlanma güzel 320 nm Torku 1500 de üstünde hissettiriyor.

Kadran tipi biraz değişik dipten başlayan hız göstergesi sanki yavaş mi hızlanıyor hissi verdiğinde siz 140  160 i çoktan görmüş oluyorsunuz

 

Vites yollar net ve çok seri vites değişimi yapabiliyorsunuz kısa vites yolu ile.

 

Şuan ufak bi sıkıntımiz olmasına rağmen 190 a kadar çıktım çevre yolunda.

 

Motor öyle içerde bagirmiyor. Yalıtım o konuda başarılı. Rölanti de içerde gar gar dizel sesi yok . Disardan elbette dizel sesi var.

 

Direksiyon çok net . Kısa tura sahip.

Dönüş çapı on tarafın uzunluğunun verdiği bir acemilik yaşayabilir. Bir mercedes değil.

 

Yol tutuş efsane. Ön 68 arka 32 ağırlık oranı  olmasına rağmen diğer araçlarla 100 ile döndüğüm sert virajları 130 la gazlayarak dönüyor. Tedirginlik sıfır.

 

Makas tarzı hareketlere çok rahat geliyor. Gözü kapalı her deliğe giriyor. ( Çok makas attığımız yok tabi yanlış izlenim vermeyelim)

 

Frenlerin dozlamasi güzel . 8 yaşında kışlık lastik var üzerinde panik frende hafif kayıyor lastikten ötürü. Güzel bir Michelin sport serisi lastik olsa üstünde daha süper olacaktır.

 

 

Donanım paketi aşırı tatminkar 

 

En çok sevdiğim yanı tahminim elektrik destekli ısıtıcı var. Hararet sıfır bile olsa 1 dk içinde kalorifer güzel ısıtıyor 

 

Akıllı bir kliması var. Fan sesi duymuyorsunuz ve yeterli ısıtma soğutma yapıyor. Bunu birazda yaşam alanının nispeten küçük olmasına yorabilirz.

 

Buğu ve koku algılayıcısı çok güzel çalışıyor. Cama hohlayip buğu yap anında klima devreye giriyor. Koku içinde dışarda yada içerde istenmeyen bir şey algıladı mi otomatik devreye giriyor iç sirkülasyon.

 Ön koltuklar oturma pozisyonu olarak çok iyi sarıyor insanı araç sanki İtalyan kesim gibi insanın üstüne cuk oturuyor.

 

Arka koltuk baş mesafesi için olumsuz yorumlar var ama 1.80 boyunda benim gibi birisi rahatsız etmez. Koltuk kumaşları nubuk olması kır açısından biraz titiz olmak gerektirir. İyi bir temizlik havalar ısınsin yapacağım.

 

Yol bilgisayarı detaylı ve tutarlı geldi bı kaç depo fullemesi yapayım görecem

 

70 litre deposu var ilk full depoda araç alışması performansli sürüş turbo arızası nedeniyle vs 900 km yol yapmışım full depo menzil 1000 üzeri. Tutumlu uzun yok sürüşü ile 1200 u geçer gibi .

 

Tüketim elbette bir İtalyan. Az denemez ama ekstrem koşullar ile kullanıyorum 4 km sürüş parkuru sabah işe gidip geliyorum 8 litre gösteriyor . Mesafe uzadıkça çevre yolu kullanımı 6 ya doğru düşüyor. Benzer şartlarda 1.6 Fiesta tdci Sportta 7 civarı idi Mercedes benzinli 13 15 lt arası çıkardı. Karşılaştırmak gerekirse.

 

Vites oranları güzel uzun yolda 5 e kadar düşer onu da sakin bir İstanbul gidişinde göreceğiz.

 

Tarz konusu çok deginmiyiyorum zevk meselesi ama otomobil tasarımı merakı olanların beğenmedim demesi işgüzarlik ötesine gitmez.

 

Farlar hem tasarım hem aydınlatma olarak güzel tabi bı temizlik ister bizimki bı Xenon performans olarak güzel. 

 

 

Handikap olarak akvaryum gibi camları olan bir w210 sonrası alışmak gerektiriyor. Camlar küçük. Aynalar bu açığı kapatıyor nispeten.

 

Bagaj sedan araç için küçük ama 156 versiyonuda öyle idi. Koltukların yatması iyi. son iki Mercedes maceramdan sonra fonksiyonel geldi.

 

Ön konsol sürücü odaklı yolcular görmüyor göstergeleri . Teyp üstü yakıt hararet ve turbo saati şık bir detay.

 

Müzik sistemi tatminkar bass ayarı olup tiz ayarı olmaması biraz yadigadim sadece.

 

Aux desteği sonradan yapılmış sanırım bende ama olması yeter.

 

Saklama gözü torpido yetersiz gibi telefon koyacak yer yok gibi birşey.

 

Orta konsol soğutmali ama dar kolçak altı goze sahip.

 

Arka hava mefrezleri olması arkadakiler içinde güzel bir özellik

 

Arka makam perdesi manuel olsa da güzel detay ki camlar filmli olduğu için çok kullanmıyorum.

 

Sportif bir sedan.

 

Beklentilerimi şuan karşılıyor. İyileştirmeye açık performansıni geliştircem biraz daha alışalim birbirimize.

 

Anahtarı şekil start butonu ile çalışıyor 

 

ESP devreye bir kez zorlayıp soktum . tadında sapitmiyor.  Çekiş kontrol de aynı şekilde tatlı tatlı devreye giriyor sert kalkışta. İlk defa yokuş kalkış destekli bir araca sahip oldum ilk bı kaç kez yadirgadim ama alıştım ona da.

 

Hız sabitleyici güzel ama sınırlayıcı teferruatli göstergeden ayarlaniyor.

 

Yine kararan iç dikiz aynası filmli cam nedeniyle çok ihtiyaç hissettirmedi.

 

İlk izlenimler bunlar diyelim şimdilik

 

Saygılar :)

 

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
  • Beğen 26
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

İyi günler de kullan Mustafa ,araç modelini düşününce normal değil mi o zamanlar tepsi gibi telefonlar yoktu [emoji6][emoji6][emoji390][emoji3513][emoji338]

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
İyi günler de kullan Mustafa ,araç modelini düşününce normal değil mi o zamanlar tepsi gibi telefonlar yoktu [emoji6][emoji6][emoji390][emoji3513][emoji338]
Aynen abi cebe girmeyen cep telefonu mu olur :) şu mefrezlere takılan tutucu lazım bı tane
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Güzel anlatım. Aslında anlat anlat bitmez bir araba. İyi kalkıyo mu ışıklarda falan, bi baksaydık :spiteful:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
8 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Güzel anlatım. Aslında anlat anlat bitmez bir araba. İyi kalkıyo mu ışıklarda falan, bi baksaydık :spiteful:

Sıralı bir 5 silindir cdi değil tabi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
53 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Her viteste en ölü devirde dahi benzinli gibi devirleniyor. Titreme kerkinme yok.

bakımlı arabalarda öyle hisseidlir çok şık bir kasa

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Elinize sağlık amma  velakin video isterük 😀

Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

Bulgaristan da okurken 2.4 olan versiyonu nu bı arkadaşım almıştı . Ehliyeti daha yeni almasina rağmen bunu görmüş almış ,[emoji3] boyun kıran cinsten bir motordu . 8 ay içinde 3 sefer karter demişti.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yaran yanlış okumalar. ilk 159 bin km deneyimi diye okuyordum 159 un araba modeli olduğunu fark edene kadar :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
yaran yanlış okumalar. ilk 159 bin km deneyimi diye okuyordum 159 un araba modeli olduğunu fark edene kadar [emoji4] 
Ben de birisi bir arabayla 159 bin km gezmiş. Onun deneyimlerini açıklayacak sandım. Dicektim bin km daha gezip 160 bin km deneyimi niye yazmamış veya bin km'nin lafını neden yapmış ?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...