İçeriğe Yönlendir

Bir Araba Neden Titrer?


Selim Bilgin

Recommended Posts

Selim Bilgin

Selamlar.

Giulietta'larda titreme problemi kronik diyebiliriz aslında, internette sağ aynasının titrediğini yazan bir çok kullanıcı var, çözümü sağ motor kulağında, benim sağ ayna titremese de genel bir titreme vardı, sağ motor kulağını değiştirdim, yağ bakımıyla birlikte yaptık, arabayı çalıştırınca resmen ipek gibi çalıştığını gördüm ve mutlu mesut çıktım servisten, eve geldim, stop etmeden önce rölantide baktım ki yine titriyor, öncekine nazaran çok daha iyi ama titriyor.

 

O günden sonra bazen titreyip bazen titremediğini fark ettim, soğuk-sıcak farkı değil, bir şekilde bazen muhtemelen rölanti devri 50-100 rpm daha düşüyor ve titremeye başlıyor. Tekrar gittim servise, şansıma orada hiç titremedi, usta motor kulağını gevşetip biraz daha yukarı aldığını söyledi. İyileşmiş gibi geldi ama zaman zaman artıyor titreme halen.

 

Sol ve arka takozlarda sıkıntı görünmediğini söylediler.

 

Şimdi teşhis koyamadığım için çözüme gidemiyorum, ve bu durum canımı sıkıyor. Çok aşırı titremiyor ama ışıklarda vs. beklerken pürüzsüz bir şekilde çalışmasını istiyorum, motor zaten yapısı gereği hır-hır çalışıyor. Titreşim de olunca sinirimi bozuyor benim. Rölanti dışında alt devirlerde hızlanırken orta ayna da titriyor bazen.

 

Aklıma gelenler;

1- Ne olur ne olmaz diye diğer iki motor takozunu mu değiştirsem? (1300-1400 TL)

2- Sağ kulak değişirken buji de değişmişti, sanki ondan sonra bu ara ara titreşim olayı başladı, orijinal buji ile tekrar mı değiştirsem? (500 TL)

3- Bir şekilde alternatör vs. devreye girince mi titriyor?

4- Başka ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

aynı rölantide mi titriyor? rölanti mi aşağı düşünce titriyor?

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
6 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

bujinin tırnak açıklığı belkide farklı olmalı.

 

Malzeme bu, ustada tırnak aralığını ölçen aletten var mı onu bilmiyorum.

https://www.ngkntk.com/tr/parca-bulucu/produktfinder/////IKR9J8//

Şimdi, Çağlar Bayur yazdı:

aynı rölantide mi titriyor? rölanti mi aşağı düşünce titriyor?

 

Gözle görünür bir fark sezemedim, fotoğrafını da çektim hatta titremiyorken, yarın titrerse bir de öyle çekeceğim.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Y.Selim, bu araçların şanzıman şikayet istatistiği var mı? Sorun şanzımanla ya da volanla ilgili olabilir. Volana yoğunlaş bence.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

aralığı sentil seti ile ölçebilirsiniz. özel bujiler değilse ki özeldir büyük ihtmalle kendiniz aralığı ayarlayabilirdiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
1 dakika önce, Mert Gulkokan yazdı:

ayağımı gazdan çekip tekrardan gaza bastığımda motor sallanıyorsa

motoru o an bilemem de onu aks kafası yapar

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
16 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Y.Selim, bu araçların şanzıman şikayet istatistiği var mı? Sorun şanzımanla ya da volanla ilgili olabilir. Volana yoğunlaş bence.

 

Bilinen bir şanzıman arızası yok abi, volandan olsa bu semptomlar olur mu acaba? Volana filan girersek o iş büyür. :D 

21 dakika önce, Selim Bilgin yazdı:

Gözle görünür bir fark sezemedim, fotoğrafını da çektim hatta titremiyorken, yarın titrerse bir de öyle çekeceğim.

 

Aynı devirde bazen titreyip bazen titrememesi bir şeye işaret midir abi? @Çağlar Bayur

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Alternatör stres altında ise kasılma fazla olup motora zikir çektirmesin? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Ben 3 silindirli araba kullaniyorum. Kaputu acinca zanzungur titreyen bir motorum var. Üstüne elini koy uyuşur . O derece titrer. Ama kabinde hic titreşim yoktur. Biraz debriyaja basinca , birazda vites kolunu simsıkı tutunca titreşim hissedersin. 

Ama ne aynam ne trimlerimde titreşim oluşmaz. 

 

Bence olay kulaklarda bitiyor. Titreyen motorun stresini onlar çekiyor. Sizde kulaklari gozden gecirin. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Multiair der işin içinden çıkarım. Multiair motorlar elektronik valf yapısı gereğiyle zaten pürüzsüz çalışmıyorlar. Yeterli sıcaklığa ulaşınca motor 600 rpm de çalıştığından sarsıntılı bir çalışma sergiliyor. Benim arabadan fazla mı titriyor şu an sence durum ne?

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
10 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Alternatör stres altında ise kasılma fazla olup motora zikir çektirmesin? 

 

Öyleyse ne yapmak lazım abi? Aküyü güçlendirmek çözüm olur mu?

9 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Bence olay kulaklarda bitiyor. Titreyen motorun stresini onlar çekiyor. Sizde kulaklari gozden gecirin. 

 

Kulaklara gelince bizim İtalyan mühendisi hanımı arayıp ravioli pişti neredesin sen demiş sanırım, o derece baştan savma yapmışlar.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sanmam. Alternatör doğal olarak yapması gerekeni yapıyor. Motorun o yükü karşılarken vibrasyon yapmaması lazım. Klima aktif iken rölantide yine titreme oluyor mu peki 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
11 saat önce, Mert Gulkokan yazdı:

Bende şunu sorayım :)
Yolda sabit hızla gidiyorum ayağımı gazdan çekip tekrardan gaza bastığımda motor sallanıyorsa sorun şanzıman kulağında mı yoksa motor kulağında mıdır ?

 

Bende tabla burçları, amortisör kafaları değişti. Rampa çıkarken vites düşürünce araba kafa sallıyordu. Herşey olabilir.

11 saat önce, Selim Bilgin yazdı:

Aklıma gelenler;

1- Ne olur ne olmaz diye diğer iki motor takozunu mu değiştirsem? (1300-1400 TL)

2- Sağ kulak değişirken buji de değişmişti, sanki ondan sonra bu ara ara titreşim olayı başladı, orijinal buji ile tekrar mı değiştirsem? (500 TL)

3- Bir şekilde alternatör vs. devreye girince mi titriyor?

4- Başka ne olabilir?

 

Önce ne zaman yaptığını teşhis etmek lazım. Rölantide fanın devreye girdiğinde yapıp yapmadığını anlardım ilk etapta.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
9 saat önce, Ahmet Gül yazdı:

Multiair der işin içinden çıkarım. Multiair motorlar elektronik valf yapısı gereğiyle zaten pürüzsüz çalışmıyorlar. Yeterli sıcaklığa ulaşınca motor 600 rpm de çalıştığından sarsıntılı bir çalışma sergiliyor. Benim arabadan fazla mı titriyor şu an sence durum ne?

 

Multiair'in ciddi etkisi var abi, kaputu açınca motor zangır zangır zaten. Ama her zaman içeri iletmiyor bunu bu kadar. Ustalar da bunlar Alman arabaları gibi değil, biraz titrer diyorlar. :) 

 

Senin arabayı kullandığımda kafam çok yerinde değildi, sağlıklı bir karşılaştırma yapamıyorum onun için. Ama titremiyor dediğimde elim direksiyondayken hiç titreşim almıyorum, titriyor dediğimde ise direksiyondaki elim titriyor. Devir titremiyorken 800 civarında bu arada, bakacağım bugün bende de 600'e düşüyor mu diye.

13 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Sanmam. Alternatör doğal olarak yapması gerekeni yapıyor. Motorun o yükü karşılarken vibrasyon yapmaması lazım. Klima aktif iken rölantide yine titreme oluyor mu peki 

 

Klimanın devreye girdiği çok hafif anlaşılıyor ama bariz bir titreme yapmıyor.

4 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Önce ne zaman yaptığını teşhis etmek lazım. Rölantide fanın devreye girdiğinde yapıp yapmadığını anlardım ilk etapta.

 

Servise gidip rölantide bırakıp titremesini bekleyeceğim artık. :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Önce teşhisi kendim koymaya çalışırım. Servise gidipte rölantide fanın devreye girmesini bekleyebilir miyiz diye adamı yarım saat alıkoyamazsın ki :D

 

Fan devreye girince bir çok şey devreye giriyor. Böyle olduğu zaman sorun olduğunu düşünmüyorum açıkcası.

 

Şimdi diyoruz motor takozları vs vs ama belki gergi rulmanları, V kayışı vs yapıyor bunu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
(düzenlendi)

Kabinde titreşim hissettiğimi pek hatırlamıyorum. Ekstrem durumlarda, soğuk motor falan orta aynada belli belirsiz bir titreme oluyor. Bujileri değiştirmeden önce sağ aynada titreme olduğunu daha önce söylemiştim.

 

Emin olmamakla beraber daha önce Alfa forumda servisin bujileri fazla sıkmasından ötürü motorun çalışmasında ve Multiair ünitesinde sıkıntı olduğunu okumuştum. Bujiler belli bir tork ayarında sıkılmalı yoksa ateşlemede sorun olduğunu söylemişlerdi. İki Alfa foruma üyeyim hangisinde ne zaman okudum hiç hatırlamıyorum. Bulabilirsem gösteririm. 

 

Alfaowner’s a yazdın mı bu arada. Yabancı kaynak daha çok Alfa problemleri hakkında. 

tarihinde Ahmet Gül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:

O zaman araba çöp 😁

Zinhar. :D 

42 dakika önce, Ahmet Gül yazdı:

Kabinde titreşim hissettiğimi pek hatırlamıyorum. Ekstrem durumlarda, soğuk motor falan orta aynada belli belirsiz bir titreme oluyor. Bujileri değiştirmeden önce sağ aynada titreme olduğunu daha önce söylemiştim.

  

Emin olmamakla beraber daha önce Alfa forumda servisin bujileri fazla sıkmasından ötürü motorun çalışmasında ve Multiair ünitesinde sıkıntı olduğunu okumuştum. Bujiler belli bir tork ayarında sıkılmalı yoksa ateşlemede sorun olduğunu söylemişlerdi. İki Alfa foruma üyeyim hangisinde ne zaman okudum hiç hatırlamıyorum. Bulabilirsem gösteririm. 

 

Alfaowner’s a yazdın mı bu arada. Yabancı kaynak daha çok Alfa problemleri hakkında. 

 

Buji gibi geliyor bana da, Yılmaz ustayı darlayayım bir şekilde çözer sanırım, iki seferdir oradayken titremeyince bir şey diyemedim çünkü. Bu seslerden titremelerden dolayı en son komple söktüreceğim alt tarafı, şanzımandan difaransiyele kadar, nikah kıyacağız arabayla sonra. :) Bostancı çok ters zaten bana, bir türlü kurtaramadım kendimi. :D 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
13 saat önce, Selim Bilgin yazdı:

Selamlar.

Giulietta'larda titreme problemi kronik diyebiliriz aslında, internette sağ aynasının titrediğini yazan bir çok kullanıcı var, çözümü sağ motor kulağında, benim sağ ayna titremese de genel bir titreme vardı, sağ motor kulağını değiştirdim, yağ bakımıyla birlikte yaptık, arabayı çalıştırınca resmen ipek gibi çalıştığını gördüm ve mutlu mesut çıktım servisten, eve geldim, stop etmeden önce rölantide baktım ki yine titriyor, öncekine nazaran çok daha iyi ama titriyor.

 

O günden sonra bazen titreyip bazen titremediğini fark ettim, soğuk-sıcak farkı değil, bir şekilde bazen muhtemelen rölanti devri 50-100 rpm daha düşüyor ve titremeye başlıyor. Tekrar gittim servise, şansıma orada hiç titremedi, usta motor kulağını gevşetip biraz daha yukarı aldığını söyledi. İyileşmiş gibi geldi ama zaman zaman artıyor titreme halen.

 

Sol ve arka takozlarda sıkıntı görünmediğini söylediler.

 

Şimdi teşhis koyamadığım için çözüme gidemiyorum, ve bu durum canımı sıkıyor. Çok aşırı titremiyor ama ışıklarda vs. beklerken pürüzsüz bir şekilde çalışmasını istiyorum, motor zaten yapısı gereği hır-hır çalışıyor. Titreşim de olunca sinirimi bozuyor benim. Rölanti dışında alt devirlerde hızlanırken orta ayna da titriyor bazen.

 

Aklıma gelenler;

1- Ne olur ne olmaz diye diğer iki motor takozunu mu değiştirsem? (1300-1400 TL)

2- Sağ kulak değişirken buji de değişmişti, sanki ondan sonra bu ara ara titreşim olayı başladı, orijinal buji ile tekrar mı değiştirsem? (500 TL)

3- Bir şekilde alternatör vs. devreye girince mi titriyor?

4- Başka ne olabilir?


5 - Kafana takmamaya çalış zamanla unutursun müziği aç ve keyfine bak :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
54 dakika önce, Selçuk Keleş yazdı:


5 - Kafana takmamaya çalış zamanla unutursun müziği aç ve keyfine bak :) 

 

Ah onu bi becerebilsem. :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Multijet motorlar ki guiletta da kullanılan multijet-1 lerde özellikle titreme çok normal. bakın aynı olay bravolarda da var . 1.3 lerinde de var.  ancak araç özellikle biraz yol yaptıktan sonra durduğunuzda titremeyi keser ve düzenli çalışır. siz yoldan gelince de titreme yoğunsa bence özellikle mazotunuzun kalitesinden şüphelenin..

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Titreme yakıtla alakalı olabilir mi acaba? Benim arabanın çalıştığı devir göstergesine bakmazsanız anlaşılmıyor.

Ama bazen lambalarda dururken çalıştığını hissediyorum, baktırdım yakıttan oluyor dediler.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
2 saat önce, Nihat Palolu yazdı:

Titreme yakıtla alakalı olabilir mi acaba? Benim arabanın çalıştığı devir göstergesine bakmazsanız anlaşılmıyor.

Ama bazen lambalarda dururken çalıştığını hissediyorum, baktırdım yakıttan oluyor dediler.

 

Hep Shell alırım, bu sefer depo yarımken Opet’ten doldurdum ama bir fark yok gibi. 

 

Aslında titrememin sebebi bir yana, bunu içeri vermemesi gerektiğine takılıyorum ben. 

2 saat önce, Tayfun Aydın yazdı:

Multijet motorlar ki guiletta da kullanılan multijet-1 lerde özellikle titreme çok normal. bakın aynı olay bravolarda da var . 1.3 lerinde de var.  ancak araç özellikle biraz yol yaptıktan sonra durduğunuzda titremeyi keser ve düzenli çalışır. siz yoldan gelince de titreme yoğunsa bence özellikle mazotunuzun kalitesinden şüphelenin..

 

Motor multiair, turbobenzinli. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Dizel Focus 3’üm varken bir arkadaş arabama binmişti. Işıklarda rolantide bekliyoruz bu araba niye titriyor böyle dedi. Sağa baktım, sola baktım , aynalara direksiyona baktım, ceplerdeki, torpidolardaki eşyalara baktım, titreyen falan yok. En sonunda araba dizel kardeşim birazı ondan, geriye kalanı da sen hastasın dedim 😀

 

Yavuz Selim kardeşim samimiyetine sığınarak sen mi hastasın araba mı hasta ilk önce onun bir tespitini yapalım 😀 Bugün 50 km şehir içinde sürdüm, aklımda hep sen. Aynalara baktım, direksiyona baktım, vites topuzuna, torpido ve ceplerdeki eşyalara her şeye baktım titreten falan yok. Ha yalnız benzinli bir Honda ya da Toyota gibi de değil. Gözümü kulaklarımı kapasalar aracın çalıştığını anlıyorum zira Multiair’ın yapısı bu. Hastalık sende değilse, sonra arabaya yoğunlaşalım. 😀

 

(Bu arada aracın devir saatine baktım 600 devirde çalışmıyor, genellikle 700-750 bandında seni yanıltmış olmayım. Devir saatine bakarak farazi söylüyorum, belki reelde başkadır. )

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...