İçeriğe Yönlendir

Mini Cooper One Çekiş Problemi ve ODB verileri


Soner Değer

Recommended Posts

Soner Değer

Merhaba bir konuda tavsiyeye ihtiyacım var, 

 

Mini Cooper One 2011 model Benzinli 1.6 otomatik aracımda uzun bir süredir çekiş problemi var.  Araçda LPG yok. Çekişteki problem artarak ilerliyor. Motor yağ yakıyordu. Ben hep bundan olduğunu düşündüm. Ama motor da yapıldı. Yağ yakımı gitti. Ama çekiş halen sıkıntılı. Motor açılmadan önce de sıkıntı olduğu için sente ayarından şüphelenmiyorum. 

 

Bu süreçte özel bir çok servise götürdüm. Makinaya bağlayıp aracında herhangi bir hata görünmüyor deniyor.  Gaz kelebeğini temizleyince düzelir diyende oldu. Onu temizlettim. Enjektörlerde sorun vardır dendi. Onlarda test cihazına bağlanıp testi yapıldı. Hava filitresi sıkıntılı olabilir diye hava filtresini söküp 2-3 km gittim. Ama sonuç aynı. En son bir servis direksiyon başına geçip test etti. Araç isteksiz dedi. Beyin güncellemeyi önerdi.

 

Motor yapıldığı halde araç muayeneden kaldı. 

 

Muayene sonuçları aşağıdaki gibi.

 

Egzos Muayene Sonucu

 

En son OBD cihazı alıp verileri kendim inceleme yoluna girdim. Torque pro ile rölantide aldığım sonuçlar aşağıdaki gibi

 

Video Linki ==> Rolanti durumunda ODB Sonuçları

 

Gene gaz pedalına dokunarak bazen dip gaz yaparak ama aracı yerinden hareket ettirmeden aldığım sonuçlar aşağıdaki gibi

 

Video Linki ==> Rolantide arada gaz vererek yaptığım ODB Sonuçları

 

İstanbul trafiğinde 15 dakikalık bir turda veriler aşağıdaki gibi oldu

 

Video Linki ==> Istanbul Trafiğindeki Hareket Halinde ODB Verileri

 

1 -Benzin depo ışığında sürüş esnasında bazen parlaklığını kaybetme ve sonra yeniden oradaki ışığın canlanması gibi rastladığım bir problem var. Ama gaza basınca ışığın yükselmesi veya rölantide zayıflaması gibi bir durum değil. Bazen rölantide bile çok canlı yanabiliyor. Devreye giren bir ekipman mı bunu yapıyor yoksa alternatör mü yeterli değil bunu anlayamıyorum. Ama akü üzerinden multimetre ile alternatörü ölçtüğümde 14.2V 14.4V arasında değişebiliyor.

 

2 - İlk defa bugün aracı çalıştırdığımda fan ayarı sabitken fan sesinde dalgalanmaya rastladım. Sonra kendi toparladı.

 

Fan sesinde dengesizlik

 

Araçdaki bu semptomlarla yine bir servise gitsem. Eminim ya alternatör değiştirilecek yada katalizör ve lambda değiştirilecek. Turturursa ne ala. Ama ya nokta atışı arızayı tutturamazsa. Bu parçaların her biri yüksek maliyetli. Ama şu ana kadar gittiğim hiç bir servis verileri okuyup yorumlamadı. Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. 

 

Bir de ODB den gelen verileri okuyup anlayabilen bir servis biliyor musunuz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabayı 1 gün boyunca yatırıp, sonra kontağı açıp Obd 2 bağla. Ama aracı çalıştırma. obd ile ecu deki voltajı ölç. O değere kaç gösterecek. Elektriksel bir sıkntı varmı önce onu çözelim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
12 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

obd ile ecu deki voltajı ölç

Bu markadan markaya sağlam bilgi vermeyebilir. Bazı araçlar porttaki voltajı okutabiliyor oradan.

Araç motor yaptıracak kadar ne gördü, kaç km de?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Burda şöyle bir açıklama var. 

 

https://www.baautocare.com/car-repair-education-and-info-blog/bid/88829/7-common-repair-problems-mini-cooper-owners-face

 

6. Performance Issues Related to Variable Valve Timing (VVT) - This can happen when the oil is not changed enough. The VVT requires a good flow of oil to operate the system.  When the oil is not changed, sludge builds up and blocks the tiny passages.if this happens, we suggest changing the oil to try and let the detergent in the oil clean the oily supply passages.  To prevent the problem, change the oil as soon as it gets dirty, even if it's after a couple of thousand miles. If the passages are not blocked completely this might solve the problem.

 

Sizin arabada bundan müzdarip olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

katalitik konvertör sağlam ise ısınmış bir motordaki bu CO değerinin çok düşük olması lazımdı. zaten katalitiksiz arabanın egzosu berbat kokar. sağlam ise ve motor ısınmışssa ve hala bu şekilde bir değer geliyorsa kesin fazla yakıt gidiyordur motora. katalitik tıkanmış ise araç üst devirlere çıkamaz çıksa bile orada kalamaz mesela. kenarından katlitiği kestirip bakabilirsiniz. düzgünce tekrar kaynatın yaparsanız.

 

kendi pompası olan carbon clean makineleri var, ona bağlayıp dışarıdan benzin ile beslemeyi deneyin derim. 

 

sente ayarı bozuk olabilir gerçekten de ama öyle olsa rölantide dalgalanma, soğuk havada zor çalışma gibi belirtileri olur.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Soner Değer
4 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Arabayı 1 gün boyunca yatırıp, sonra kontağı açıp Obd 2 bağla. Ama aracı çalıştırma. obd ile ecu deki voltajı ölç. O değere kaç gösterecek. Elektriksel bir sıkntı varmı önce onu çözelim. 

 

Bunu kontrol edip paylaşacağım. Tamda bu tür yöntemleri bilmediğim için tavsiye istemiştim Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Soner Değer
4 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Bu markadan markaya sağlam bilgi vermeyebilir. Bazı araçlar porttaki voltajı okutabiliyor oradan.

Araç motor yaptıracak kadar ne gördü, kaç km de?

Araç 165.000 km de subap yüksükleri (baga) yüzünden yapıldı. Motor 2. pistonda tekleme hatası veriyordu. Teklemeyi özellikle ısınınca yaptığı için bulunması da uzun sürmüştü. Teşekkürler.

4 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Burda şöyle bir açıklama var. 

 

https://www.baautocare.com/car-repair-education-and-info-blog/bid/88829/7-common-repair-problems-mini-cooper-owners-face

 

6. Performance Issues Related to Variable Valve Timing (VVT) - This can happen when the oil is not changed enough. The VVT requires a good flow of oil to operate the system.  When the oil is not changed, sludge builds up and blocks the tiny passages.if this happens, we suggest changing the oil to try and let the detergent in the oil clean the oily supply passages.  To prevent the problem, change the oil as soon as it gets dirty, even if it's after a couple of thousand miles. If the passages are not blocked completely this might solve the problem.

 

Sizin arabada bundan müzdarip olabilir. 

 

Olabilirliklerin arasına ekliyorum. Ama en zayıf bilgimin olduğu konu bu. Bu konuyu da biraz araştırayım.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İşlem düzgün yapıldıysa ben de katalitikten yana kullanıyorum oyumu. 165k'da dolması gayet muhtemel.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Soner Değer
4 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

katalitik konvertör sağlam ise ısınmış bir motordaki bu CO değerinin çok düşük olması lazımdı. zaten katalitiksiz arabanın egzosu berbat kokar. sağlam ise ve motor ısınmışssa ve hala bu şekilde bir değer geliyorsa kesin fazla yakıt gidiyordur motora. katalitik tıkanmış ise araç üst devirlere çıkamaz çıksa bile orada kalamaz mesela. kenarından katlitiği kestirip bakabilirsiniz. düzgünce tekrar kaynatın yaparsanız.

 

kendi pompası olan carbon clean makineleri var, ona bağlayıp dışarıdan benzin ile beslemeyi deneyin derim. 

 

sente ayarı bozuk olabilir gerçekten de ama öyle olsa rölantide dalgalanma, soğuk havada zor çalışma gibi belirtileri olur.

 

Kesinlikle tespitiniz doğru. Araç aşırı tüketim yapıyor. Birde ODB den  oksijen sensörünü izlediğimde 0.70V da seyrediyor. Özellikle 2. video da bu bariz görülüyor. Çeşitli kaynaklarda 0.45V üzeri zengin, bunu altı ise fakir olarak değerlendirildiğini öğrendim. Markadan markaya değişir mi bilemiyorum. Ayrıca LTFT1 'de değer göremiyorum. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

lomg term fuel trim değerlerini yorumlamak zor. ama bir şey, bir nedenden ötürü zengin karışıma neden oluyorsa motor boğulur devirlenemez. bence sente ayarına tekrar bakmak lazım ne olur ne olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Soner Değer
11 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

İşlem düzgün yapıldıysa ben de katalitikten yana kullanıyorum oyumu. 165k'da dolması gayet muhtemel.

 

Son gittiğim serviste emisyonu söyleyerek katalizör durumu nasıl olabilir diye sordum. Direkt söylediği; bunların katalizörü dolmaz dağılır dedi. Aslına bakarsanız dışarda bir kokuda var. Hatta bir yıkamadaki arkadaş abi senin araç fena kokuyor da dedi. Özellikle ilk çalıştırmadan sonraki 10 dakika kötü bir koku duyuyorum.  Motor ısındığında da egzosdan suyu atıyor. 

 

Egzos sistemi bir miktar tıkalı ise atılamayan gaz ters bir basınç oluşturacaktır. Egzos sisteminin nasıl test edildiğini bilmiyorum. Ben servise gittiğimde "Şunu değiştiririz bir bakarız " yaklaşımı ile karşılaşıyorum. Geçenlerde youtube da Scotty Kilmer adında bir otomobil hobicisinin katalizörde delik açarak basınç testi uyguladığı bir videoya rastladım. Hem katalizörün önünde hemde arkasında bunu uyguluyordu. sonra delikleri kaynak ile kapatıyordu. Ama her katalizör faklı boyutta buradaki basıç değerleri muhakkak değişecektir. Bir de bunu yapacak bir yer bulmakta mümkün mü bilmiyorum.

 
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
11 saat önce, Soner Değer yazdı:

Ama motor da yapıldı. Yağ yakımı gitti. Ama çekiş halen sıkıntılı.

motor yapıldı derken neler değişti?

çekiş sıkıntısı sı çekişte cansızlık mı var her devirde , pedalın her konumunda

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

katalitik konvertör egzos gibi bir şey sonuçta. asetilen kaynağı ile kapatılır delik.

 

motor bloğu da rektefiye edildiyse belki sıkı toplanmıştır araç. yeniden  yapılması gerekir.

Yorum bağlantısı
Soner Değer
18 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

motor yapıldı derken neler değişti?

çekiş sıkıntısı sı çekişte cansızlık mı var her devirde , pedalın her konumunda

 

Motorda alt blok da honlama yapıldı.Gömlek atılmadı. Yataklar değişti.Piston kolları ölçüldü ama değiştirilmedi. üst kapakta supab yüksükleri (baga) ve subap takımı, gergi , bujiler,  subap iticileri.  Zaten asıl sorunu  bu yüksüklerdendi. Motor ısındığında 2 pistonda tekleme hatası veriyordu. Ama açılmışken alt bloğada bakıldı. Alt blokta 4 pistona mazotla sıvı testi yapıldı. 4. pistonda bir sızıntı oldu ve honlama da bu sebepten yapıldı. Tüm bu işlemlerin özel standartlarda yapıldığı da belirtildi. Ölçü alma işleminde de bulundum miktometre gibi bir aletle ölçüldü.

 

Düşük devirler daha kötü üst devirlerde rahatladığını hissediyorum.

 

Pedala tepkisi çok düşük ve geç kalıyor gibi. Özellikle frenden sonraki yeniden hızlanmalarda bu farkediliyor. Bu sebepten sollamaya çıkarken hiç güven vermiyor. Aracın eski seriliğini bildiğim için bunları net olarak söyleyebilirim.

 

Motor yapılmadan öncede bariz bir çekiş problemi olduğu için ben bu kısma pek olasılık vermedim. Ama motor yapılmadan öncede yapıldıktan sonrada biraz gürültülü çalışıyor. Tanıdıklarımdan çoğunun yorumu aracın dizel gibi çalıştığı yönünde.

 

Sorun buraya kadar olsa katalizör deyip bir egzoscuya gidicem. Ama fan seslerinde değişiklik ve paneldeki ışık şiddetindeki parlaklık farklılıkları da eklenince gözüne ışık tutulmuş tavşan gibi kalıyorum.

 

Araçda arka rezistansı açınca bile fan seslerinin devrinde ve sesinde  değişiklikler olması alternatörün aracı besleyemediği gibi bir bende  süphe doğuruyor. Ama voltaj ölçmekten öte verimlilik nasıl ölçülür fikrim yok. Ateşlemeye doğru akım geliyor mu? Bunu test edebilecek bir yer var mı da bilmiyorum. Alternatörün ürettiği akım çok yüksek elimdeki multimetrenin limitlerinin çok üstünde. Belki ancak pens ampermetre ile ölçülebilir. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yapılan işlemleri çok güzel anlatmışsınız. yağı gaydlardan yakmakta idi, ona gerken yapılmış, hazır açılmışken blok da güçlenmiş. sonrasında takılan pistonun doğru ölçüde olduğunu da tahmin ederim , bu çalışmları yapan ona dikkat eder.

Ancak zaten yağ yakan motorda çekiş düşmez aksine yükselir bile deriz, buna örmek olmuş, ben olsam gaz kelebeği /enjektör tesisatına baktırırımdım. arıza bırakmaz ama sizin bastığınz kadar da gaz yemez araba. Bu motorlarda göğsün oardaki tesisatta bir iyileştirme de yapıldı belki bununla da alakalıdır. güzel bir bmw ustası anlar bunların diliniden

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...