İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Motor Sıcaklığı ve Termostat Sorunları


Alper Koçbıyık

Recommended Posts

Halil ibrahim Oruc
4 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Evet termostat hatalı galiba.
Tüketim bu sebeple bir miktar yüksek olabilir.

Hocam yillarin tdci kullanicisiniz ama benzinde 74 70li sicakliklar saglikli degil. Ama dizelde 80derece altinda olmasi daha verimlidir. Fakat gosterge tami tamina tam ortada duruyor

3 dakika önce, Burak Uzel yazdı:

Aracın motor hacmi nedir?
Yabancı satış sitelerinde 1.8 ve 2.0 için satılan termostatların açılış ısısını 98 derece gösteriyor.

Arac 1.8  125ps duratec he 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
46 dakika önce, Burak Uzel yazdı:

Aracın motor hacmi nedir?
Yabancı satış sitelerinde 1.8 ve 2.0 için satılan termostatların açılış ısısını 98 derece gösteriyor.

82 olabilir mi? 98 de açan termostat olmaz?

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

82 olabilir mi? 98 de açan termostat olmaz?

74 ve 82 focus icin mevcuttu. Iklimsel farkliliklara gore degisebilir. Ama caglar hocam. Bu gauge menudeki sicaklik degeri sogutma suyu sicakligimi onu anlayamadim. Ibre tam ortada 90 diyor fakat dijital sensor 70lerde geziniyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

benim aracım farklı marka fakat aynı sorunu yaşıyorum termostatım 82 lik orjinal , ibre olması gereken yerde ama akan trafikte 75 te geziniyor dur kalk olursa 90-98 arası takılıyor. 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
33 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

dijital sensör derken? obd den sıcaklık mı? farklı?

Gauge menuden okunan sicaklik 70lerde  yani obd diyebiliriz fakat obd cihazlari %5 yuksek gosteriyor

16 dakika önce, Mehmet Cihat yazdı:

benim aracım farklı marka fakat aynı sorunu yaşıyorum termostatım 82 lik orjinal , ibre olması gereken yerde ama akan trafikte 75 te geziniyor dur kalk olursa 90-98 arası takılıyor. 

Dur kalk ve gaza bir sure yuklenip 3-4k devir arasi denememe ragmen yukselmedi

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Halil ibrahim Çabuk
On 21.03.2018 at 16:41, Rıdvan Ergün yazdı:

Ben aracı satana kadar bu soruna çözüm bulamamıştım. Alan ne yaptı bilmiyorum. Aracı teslim ederken sıkı sıkı tembihlemiştim, hararet konusunda.

Termostatı değiştirdiğinizde sonucun ne olduğunu yazın lütfen.

termostat değişti sorun iyice azaldı. baska bir arızadan dolayı motor söküldü üst kapakta çürüme gibi delinmeler vardı kapak yapılıp yerine takıldı şimdi hareret sorunu tamamen ortadan kalktı.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Antalya'dan ilk aracımı almıştım, sadece su kullanmış eski sahibi. Korkuteli -10 dereceleri görüyor diye antifriz koyduk ve her yerinden sızıntılar başlamıştı...
Radyatöre antifriz koymak sadece soğuklar için değil motorun sağlığı için de önemli, geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
İsa Acar

Bugün Göcek dağı rampasını tırmanıp aşağıya indim ve hararetin 120 de olduğunu fark ettim. Hiç bir uyarı ikaz lambası da yanmadı, öncelikle bu normal mi? Klimayı açıp kapadığımda hararet düştü mü çıktı mı hiç hatırlamıyorum. Yokuş aşağı, gaza hiç basmadan, 100-110 km/h ile inerken hararet 120 den düşmedi. Yolda ara ara düştü ama genelde 120 ve hatta en sağa dayandı. Bir uyarı vermediği için yola hep devam ettim. Yokuş yukarı çıkarken gaz da yememeye başlayınca sağa çektim. Bir motor ustası arkadaşı aradım. Onun yönlendirmeleri ile devam ettim sonrasında. Genleşme kabında hiç su yoktu. Kontağı kapattım. Yavaşça kapağı oynatarak havasını aldırdım. İçine su doldu. Kabın altından hava geldiği için sanıyorum ki fokurdadı, kaynama gibi değildi, bilemiyorum. 5-10 dk içinde kapağı komple açıp su ilave ettim. Motoru çalıştırıp suyu tamamladım. Daha sonra aynı yolları geri döndüm ve hiç sorun yaşamadım. Su eksikti de onun için mi böyle yaptı? Su niye eksildi? Neleri kontrol etmem ya da ettirmem gerekir? Yolda kalınca korkuttu beni.
9fb3fa7c416fc94d489d3d331acc30ca.jpg

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
10 dakika önce, İsa Acar yazdı:

Bugün Göcek dağı rampasını tırmanıp aşağıya indim ve hararetin 120 de olduğunu fark ettim. Hiç bir uyarı ikaz lambası da yanmadı, öncelikle bu normal mi? Klimayı açıp kapadığımda hararet düştü mü çıktı mı hiç hatırlamıyorum. Yokuş aşağı, gaza hiç basmadan, 100-110 km/h ile inerken hararet 120 den düşmedi. Yolda ara ara düştü ama genelde 120 ve hatta en sağa dayandı. Bir uyarı vermediği için yola hep devam ettim. Yokuş yukarı çıkarken gaz da yememeye başlayınca sağa çektim. Bir motor ustası arkadaşı aradım. Onun yönlendirmeleri ile devam ettim sonrasında. Genleşme kabında hiç su yoktu. Kontağı kapattım. Yavaşça kapağı oynatarak havasını aldırdım. İçine su doldu. Kabın altından hava geldiği için sanıyorum ki fokurdadı, kaynama gibi değildi, bilemiyorum. 5-10 dk içinde kapağı komple açıp su ilave ettim. Motoru çalıştırıp suyu tamamladım. Daha sonra aynı yolları geri döndüm ve hiç sorun yaşamadım. Su eksikti de onun için mi böyle yaptı? Su niye eksildi? Neleri kontrol etmem ya da ettirmem gerekir? Yolda kalınca korkuttu beni.
9fb3fa7c416fc94d489d3d331acc30ca.jpg

Uyari lambasi yok bildigim kadariyla. Termostatla alakali bir sorun olabilir. Fan calisiyor muydu.

Yorum bağlantısı
İsa Acar
Uyari lambasi yok bildigim kadariyla. Termostatla alakali bir sorun olabilir. Fan calisiyor muydu.

Bu konuyu baştan sona okudum, dikkat etmem gereken şeyler varmış, onları kaçırmışım. Fan çalışıyordu ama kaçıncı kademe de onu bilmiyorum. Bu arada klima kapalı devam etmiştim baya uzun bir süre, hararet aynı şekilde devam etmişti.
Yorum bağlantısı
Misafir

bi roleyi kontrol ettirin oksitlenmişse bazen çılıştırır fanı bazen çalıştırmaz

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz

merhaba. aracımın termostatı arızalı açık kalıyormuş. ama gel gelelim hararet göstergesinde çok aşırı bir düşüş görünmüyor. sadece uzun yolda yokuş aşagı giderken biraz düşme yapıyor. şehir içi ve diger koşullarda normal bir şekilde görünüyor. ben bunu aracıma yolda Lpg ayarı yaptırırken ayarı yapan kişi söyledi. zengin fakir karışımı ayarlarken OBD cihazı ile sıcaklıgı kontrol etti ve göstergedeki sıcaklık ile beyıindeki sıcaklıgın tumadıgını ve obd deki degerin dogru oldugunu bu koşuldada termostatımın arızalı oldugu söyledi. fotografdada görünüyor zaten bu durum. bugun kontrol ettim. görterge normal degerinde iken obd den okudugum deger 62 derece idi. bu degerler neden farklı. sorun sadece termostatda degilmi. başka yerdede sorun mu var. obd den bakmasaydık biz bu sorunu göremeyecktik. belkide uzun zamandır aracımı bu şekilde kullanıyorumdur. aracımın fazla yakma sebebide belki en başından beride buydu .  termostat olarak orjinal ve gates marka bakıyorum. gates için 450 orjinal için 600 650 parça fiyatı istiyorlar. sizce orjinal mi gates marka mı ? gates üzerinde mahle etiketide var. 

pbLo4m.jpg

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Normal. Kadran her değişime oynasaydı kullanıcılar delirirdi :) Termostatınızı değiştirin, yakıt miktarınız da bayağı düşecektir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Kadranın her değişime oynaması beklenen ve olması gereken değili mi ? Benim fiestada termostat sıkıntısını kadran sayesinde anlamıştım. 60-70 derecelerde geziyordu araç. Termostat değiştikten sonra kadranda olması gerektiği yere geldi test menüsünde de ideal sıcaklığa ulaştı. Bence sizdeki tek sorun termostat olmayabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Isı 62 ye düşüyorsa termostat kaçırıyor.

Gösterge normal çünkü 60-105 arası oynamaz yerinden.

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Termostat arizali olsa bile sehir ici yukselebilir dur kalk trafikte ve vites degisiminin bol oldugu yerlerde.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
18 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Normal. Kadran her değişime oynasaydı kullanıcılar delirirdi :) Termostatınızı değiştirin, yakıt miktarınız da bayağı düşecektir.

ama şöyle bişeyde var. sıcaklık artarken kadran birden 90 a gelmiyorki. yavaş yavaş ilerliyor. benim araçdada kadran ilerlemesi ile OBD de gördügüm deger bir degil. giderken belki dediginiz gibi anlık degişmiyordur ama kadran araç hareket ettirmeden bile 90 a geldiginde obd den 60 65 dereceleri görüyorum. benim aklıma takılan konuda bu. kadrandaki ısı degeri neden bu kadar hızlı yükseltip yanıltıcı bir deger sunuyor. obd den bakmasak termostatın arızalı oldugu şehir içi kullanımda göremicez bu durumda.

9 saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Arac kac model

2005 benzinli

6 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Isı 62 ye düşüyorsa termostat kaçırıyor.

Gösterge normal çünkü 60-105 arası oynamaz yerinden.

 

bence oynaması gerekir. yukardada yazdıgım gibi aracı hareket ettirmeden  kontrol ettim . ibre 90 a geldiginde obd de 60 65 derecelere görünüyordu sıcaklık. buda dogal olarak bizi yanıltıyor. termostat harici bir sorun mu var diyede düşünmüyo degilim. birde mehmet abi termostat olarak neyi önerirsin.   orjinal için 600  650 te.  forumda bazı arkadaşların sorun yaşamadıklarını belirttikleri Gates marka ise 450 tl. diger yan sanayiler ise 125 - 200 tl arası fiyatlara sahipler.

6 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Termostat arizali olsa bile sehir ici yukselebilir dur kalk trafikte ve vites degisiminin bol oldugu yerlerde.

bundan dolayıda termostatın arızalı oldugunu anlayamadık. taki yolda LPG ayarı yapılana kadar. yakıt fazlalıgımızda aracın hep soguk çalışmasındanmış

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Termostat yakiti bayagi etkiliyor..

Acik kaldiginda habire arac soguk motor calismakta..Hem verimsiz oluyor hemde fazla yakiyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yusuf yavaş yavaş çıkmaya başladığında da 40 50 derece oluyor 60 a gelince ortaya geliyor işte.
Her araçta böyle. İbre çok oynak olsa sürücüyü çok tedirgin ederdi. Bu sebeple normal kabul edilen aralıkta kıpırdamıyor.

Ben şahsen 450-600 vermezdim. Ucuzların en iyisini alırdım. Yada yurt dışından çözerdim.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
11 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Yusuf yavaş yavaş çıkmaya başladığında da 40 50 derece oluyor 60 a gelince ortaya geliyor işte.
Her araçta böyle. İbre çok oynak olsa sürücüyü çok tedirgin ederdi. Bu sebeple normal kabul edilen aralıkta kıpırdamıyor.

Ben şahsen 450-600 vermezdim. Ucuzların en iyisini alırdım. Yada yurt dışından çözerdim.

peki abi eski mk3 kullanıcısı olarak bildigin bir marka varmıdır. ne tavsiye edersin. ucuzların hepsi aynı gibi. parçacılar birine veriyoz sıkıntı yok digerine veriyoruz tekrar geri geliyor çalışmıyor diye. forumdada pek önermiyorlar ucuzları. heleki mehet hocam 2 3 kere yan sanayi sonrası tekrar orjinal takmış. bundan dolayıda kafam karışık. yurtdışındanda bir çok malzeme getirdim ama oto parçası hiç almadım. katalizör sonrası oksijen snsörümdede arıza var lambayı yakıyor. bunun için aliexpresden felan bakmıştım. 85 tl ye felan var. universal olarak.  termostatda car ama burdaki yan sanayiler gibi olur diyede çekiniyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yok çine değil. Amazon’a falan bak.
Avrupadan orijinal bak. Çin sakat bence bu konuda.


Valla ben naaptım hatırlamıyorum. Ama avrupadan çözerdim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Termostat alacaksaniz muadil yerine bu isin ehli olan markalari secin  illaki orijinal olsun demiyorum fakat gates markasina gozu kapali 50euro verdim  ve obd sabit 98 97 ne alti ne ustu. Bosta rolantide gaza yuklenince devir daimden oturu 90 91lere gelip tekrar kendini 98e kitliyor.  Aracin modelini sormustum ama 2005/11 den onceki modeller sensorlu termostat kullaniyor sonrakilerde sensor yok termostatin uzerinde.  Fiyat farki ordan gelebilir. Asagi yukari iki urun arasinda 10euro kadar fark var ama orada ne kadar fark eder bilemem.  Ayrica gates markasi orjinali israilde uretiliyor onada alirken dikkat edin. Yan sanayilerine para veripte yahudileri uzmeyin:)))

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...