Cemal Bulut

Fiesta IV - 1.25 Su Eksiltme Sorunu

Recommended Posts

Cemal Bulut

Mrb, 98 1.25 flair kullanıcısıyım. Yaklaşık 2 hafta önce, kaloriferin ısı vermemesi üzerine arabada hiç su kalmadığını fark ettim. Ekleme yapıp ustaya götürdüm, radyatörde, su haznesinde ve borularda bir sıkıntı görmedi ve beni doldurduğu su tekrar eksiltirse gelirsin diye gönderdi. Dün arabada ne yazık ki suyun yine bittiğini fark ettim. Bu seferde devirdayim pompasını değiştirmek istedi, bir iki yere daha götürdüğümde farklı şeyler söylenince kafam karıştı hatta conta değişimine kadar işi götürenler oldu. Arabanın yağında bozulma veya yağa su karışma yok, bu sorun son iki haftadır oldu onun dışında çekişinde, ilk çalıştırmada vs. herhangi bir problem yok. En son Ekim ayında antifiriz koydurtmuştum, daha önce başına gelen veya bi önerisi olan var mıdır. Kafam çok karıştı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Basınç testi yapılarak kaçak varsa hemen bulunur. Test yapmadı mı ustanız?

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

Su genlesme kabinda islaklik varmi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Aktay

araçta lpg varsa t borularını kontrol ettirin.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Levent Güzelkalp

Basınç testi olmadı lifte biraz çalıştırın derim ben

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Coşku Mert

hortumlarda veya gözle görülebilecek kısımlarda sorun yoksa genelde contadan kaynaklı kaçak olabiliyor. yağa su karışmaması contanın sağlam olduğunu garanti etmez

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

Ben Genlesme kabi veya kapaginda sorun olabilir dusuncesindeyim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ümit Türk

benim araçta su eksiltiyordu ama gözle görülür bir hata bulamadım en sonda kendim yakaladığım su radyatörü patlamış çatlaktan sızdırıyor sıkıştırınca su radayötörüne baktırın derim  ama diğer olabilecekleri söyliyeyim tecrübe ile sabittir. 

yedek su haznesi çatlak olabilir

yedek su haznesi kapak arızalı olabilir. 

üst silindir kapak contası yanık olabilir(yanlış anlaşılmasın kapak contası demiyorum bahettiğim parça lastik kare şeklindedir.ince lastik düşünün)

hortumlar çatlak olabilir. 

kalorifer peteği kaçırıyor olabilir anlamanın en iyi olur paspasların altı ıslak olmasıdır. 

termostat contası yıpranmış olabilir.  

termostat açık kalır devamlı devir daim yapmaktan su atar. raydatör su haznesi ve diğer olabilecek kısımlarda ıslaklık olur antifiriz var ise hemen  kendini belli eder. 

devirdaim su kaçırıyor olabilir. bozuk ise gıyk gıyk şeklinde ses yapar. 

su radyatörü çatlak olabilir. 

en kötüsü kapak contası yanık olabilir ki siz suda yağ yok diyorsunuz en basit anlamanın yolu hortumlar sert olur. taş gibi. ama zamanla artık su yağa karışır. artık duman atmaya başlar.

bunlar ihtimal üzerinde durulması gerekenlerdir. farklı durumlarda olabilir benim araç lpgli değildir.  lpg su eksiltir derler. ne kadar doğru bilmiyorum.

saygılar.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Uzunoğlu

Tavria ve Fusion araçlarımda bu durum daha önce başıma gelmişti. Tavria da genleşme kabı alttan çatlamıştı, motor sıcaklığı 100 yaklaştığında çatlaktan su buharı çıkıp suyu eksiltiyordu. Fusionda ise genleşme kabı çatlamıştı ve termostat bozulmuştu. bu tür arızalarda maliyeti düşük olabilecek yerlerden başlamakta fayda var. Yoksa çok para ve zaman kaybedersiniz.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök

antfiriz hiç yokmu arabada?

 

kaçak yaptığı yerde leke bırakır kolay bulunur

Mesajı paylaş


Mesajın linki