İçeriğe Yönlendir

Fiesta IV - 1.25 Su Eksiltme Sorunu


Cemal Bulut

Recommended Posts

Cemal Bulut

Mrb, 98 1.25 flair kullanıcısıyım. Yaklaşık 2 hafta önce, kaloriferin ısı vermemesi üzerine arabada hiç su kalmadığını fark ettim. Ekleme yapıp ustaya götürdüm, radyatörde, su haznesinde ve borularda bir sıkıntı görmedi ve beni doldurduğu su tekrar eksiltirse gelirsin diye gönderdi. Dün arabada ne yazık ki suyun yine bittiğini fark ettim. Bu seferde devirdayim pompasını değiştirmek istedi, bir iki yere daha götürdüğümde farklı şeyler söylenince kafam karıştı hatta conta değişimine kadar işi götürenler oldu. Arabanın yağında bozulma veya yağa su karışma yok, bu sorun son iki haftadır oldu onun dışında çekişinde, ilk çalıştırmada vs. herhangi bir problem yok. En son Ekim ayında antifiriz koydurtmuştum, daha önce başına gelen veya bi önerisi olan var mıdır. Kafam çok karıştı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Basınç testi yapılarak kaçak varsa hemen bulunur. Test yapmadı mı ustanız?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Basınç testi olmadı lifte biraz çalıştırın derim ben

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

hortumlarda veya gözle görülebilecek kısımlarda sorun yoksa genelde contadan kaynaklı kaçak olabiliyor. yağa su karışmaması contanın sağlam olduğunu garanti etmez

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

benim araçta su eksiltiyordu ama gözle görülür bir hata bulamadım en sonda kendim yakaladığım su radyatörü patlamış çatlaktan sızdırıyor sıkıştırınca su radayötörüne baktırın derim  ama diğer olabilecekleri söyliyeyim tecrübe ile sabittir. 

yedek su haznesi çatlak olabilir

yedek su haznesi kapak arızalı olabilir. 

üst silindir kapak contası yanık olabilir(yanlış anlaşılmasın kapak contası demiyorum bahettiğim parça lastik kare şeklindedir.ince lastik düşünün)

hortumlar çatlak olabilir. 

kalorifer peteği kaçırıyor olabilir anlamanın en iyi olur paspasların altı ıslak olmasıdır. 

termostat contası yıpranmış olabilir.  

termostat açık kalır devamlı devir daim yapmaktan su atar. raydatör su haznesi ve diğer olabilecek kısımlarda ıslaklık olur antifiriz var ise hemen  kendini belli eder. 

devirdaim su kaçırıyor olabilir. bozuk ise gıyk gıyk şeklinde ses yapar. 

su radyatörü çatlak olabilir. 

en kötüsü kapak contası yanık olabilir ki siz suda yağ yok diyorsunuz en basit anlamanın yolu hortumlar sert olur. taş gibi. ama zamanla artık su yağa karışır. artık duman atmaya başlar.

bunlar ihtimal üzerinde durulması gerekenlerdir. farklı durumlarda olabilir benim araç lpgli değildir.  lpg su eksiltir derler. ne kadar doğru bilmiyorum.

saygılar.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Tavria ve Fusion araçlarımda bu durum daha önce başıma gelmişti. Tavria da genleşme kabı alttan çatlamıştı, motor sıcaklığı 100 yaklaştığında çatlaktan su buharı çıkıp suyu eksiltiyordu. Fusionda ise genleşme kabı çatlamıştı ve termostat bozulmuştu. bu tür arızalarda maliyeti düşük olabilecek yerlerden başlamakta fayda var. Yoksa çok para ve zaman kaybedersiniz.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

antfiriz hiç yokmu arabada?

 

kaçak yaptığı yerde leke bırakır kolay bulunur

Yorum bağlantısı
Cemal Bulut

Arkadaşlar herkese ilgisi ve alakası için teşekkür ederim. Konuyu buraya yazmamın benim için çok faydası oldu, öncelikle sorun çözüldü. Araba normalde iki üç günde su deposunu bitiriyordu, dört gündür eksilme yok. Sorunun sebebi radyatör üst hordumunda gözle veya basınç testiyle fark edilemeyecek durumda olan yıpranmaydı, arabayı götürdüğümüz ustalar fark edemedi ne hikmetse. Bu işlerden anlayan bir akrabamla beraber aküyü falan indirip baktık, hortumu sökmeden de fark edemezdik sanırım, sökünce fark ettik, ön tarfata duran bir parçayı sabitlemesi için kullanılan kayışlardan biri sürte sürte bu hale getirmiş hortumu, kayışı da iptal ettik, radyatör üst hortumuna 50 TL verdim ve sorun ortadan kalktı. Bu ülkede sanayideki ustalara iş yaptıramadığımız için kendimiz usta olacağız galiba :).

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
On 22.04.2019 at 21:04, Cemal Bulut yazdı:

Arkadaşlar herkese ilgisi ve alakası için teşekkür ederim. Konuyu buraya yazmamın benim için çok faydası oldu, öncelikle sorun çözüldü. Araba normalde iki üç günde su deposunu bitiriyordu, dört gündür eksilme yok. Sorunun sebebi radyatör üst hordumunda gözle veya basınç testiyle fark edilemeyecek durumda olan yıpranmaydı, arabayı götürdüğümüz ustalar fark edemedi ne hikmetse. Bu işlerden anlayan bir akrabamla beraber aküyü falan indirip baktık, hortumu sökmeden de fark edemezdik sanırım, sökünce fark ettik, ön tarfata duran bir parçayı sabitlemesi için kullanılan kayışlardan biri sürte sürte bu hale getirmiş hortumu, kayışı da iptal ettik, radyatör üst hortumuna 50 TL verdim ve sorun ortadan kalktı. Bu ülkede sanayideki ustalara iş yaptıramadığımız için kendimiz usta olacağız galiba :).

Çok sevindim bende kendim bulmuştum ilk önce kendimiz bakıp araştırmak daha mantıklı ufak tefek sorunları az çok anlaşılır iyi sürüşler 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

elinize saglık cok mutlu etmiştir kendi işinizi kendi arabanızı yapmak.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...