İçeriğe Yönlendir

Focus I - Kompresyon Sorunu


Vahit Yalçınkaya

Recommended Posts

Vahit Yalçınkaya
(düzenlendi)

Focus 1 aracima iki farkli yerde kompresör testi yaptırdım  2 ve 3 cü gözde kaçak var 3 bar veya ölçüm birimi neyse diğer  gözlerden 3 değer düşük çıktı yeni yapan usta dediki motor segmanlardan kompresör kaçırıyor segman aticaz pistonlarada bakıcaz elle sallayinca oynuyorsa piston segman sıfırdan yapilcak diyor açınca siboblarada bakariz onlarda yanmış olabilir  onlarida acmisken degistiririz dedi napiyim  kafayi yiycem herkes birşey diyor arabanin rolantisinde gram oynama sorun yok sadece 130 km hizdan sonra gitmiyor 140 ı zor diyor

tarihinde Vahit Yalçınkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Vahit Yalçınkaya
Şimdi, Sani Gerşon yazdı:

Nedir çıkan değerler?

11 ve altı var mı?

13 10 10 13 bar

1    2   3   4   cü  göz 

 

Yorum bağlantısı
Vahit Yalçınkaya

Yokmu bir bilgi verecek  babayiğit?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

valfler yanınca da öyle olmaya başlar. yakın zamanda hiç gitmeyecek yokuşta bile kalkmaz olacak. açılıp bakılması lazım. valf ise daha kolay. silindir vs ise masrf büyür. silindir sekmanlarında problem var ise yağ yakar ve egzosta mavi duman olur.

Yorum bağlantısı
Vahit Yalçınkaya
55 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

valfler yanınca da öyle olmaya başlar. yakın zamanda hiç gitmeyecek yokuşta bile kalkmaz olacak. açılıp bakılması lazım. valf ise daha kolay. silindir vs ise masrf büyür. silindir sekmanlarında problem var ise yağ yakar ve egzosta mavi duman olur.

Gram yağ eksiltme yok siyah duman yok mavi duman yok 10.000 km oldu yağını değiştirdim süreklide kontrol ederim bu km ye kadar hiç üzerine ekleme yapmadım segmandan kompresör kaçırsa  doğal olarakda yağ eksiltmemi olur ??

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sekman diyebilmesi için yağlı ve yağsız test yapması gerekirdi.. 

Yaptı mı ?

 

Silimdir kompresyonları ölçülür.. akabinde silindir içinde 1-2 şer damla yağ damlatılıp tekrar ölçülür.. 

Yağlı ölçümde kompresyon artarsa sekman sorunu.. artmazsa subap sorunu var demektir.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Vahit Yalçınkaya
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Sekman diyebilmesi için yağlı ve yağsız test yapması gerekirdi.. 

Yaptı mı ?

 

Silimdir kompresyonları ölçülür.. akabinde silindir içinde 1-2 şer damla yağ damlatılıp tekrar ölçülür.. 

Yağlı ölçümde kompresyon artarsa sekman sorunu.. artmazsa subap sorunu var demektir.. 

Direk yağsız işlem yaptı  bunu dedi benim asil sorum segmandan sa eğer araç yağ eksiltmezmi??

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bir saat önce, Vahit Yalçınkaya yazdı:

Direk yağsız işlem yaptı  bunu dedi benim asil sorum segmandan sa eğer araç yağ eksiltmezmi??

 

Eksiltmeyebilir ama.. 

Yağsız test yapıp sekman diyemez.. Subaptır belki.. Doğru test yapılmadan açtırmayın motoru.. 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Vahit Yalçınkaya
17 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Eksiltmeyebilir ama.. 

Yağsız test yapıp sekman diyemez.. Subaptır belki.. Doğru test yapılmadan açtırmayın motoru.. 

 

Teşekkür ederim mehmet hocam 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 18.04.2019 at 16:17, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Eksiltmeyebilir ama.. 

Yağsız test yapıp sekman diyemez.. Subaptır belki.. Doğru test yapılmadan açtırmayın motoru.. 

 

güzel denmiş. mutlaka yağlı da test yapılmalı, ayrıca 13-10 2 sabit değer fena değildir, bence kurum vardır sadece. ayrıca yağ yakan motorda egzosdan köftci bacası gibi duman atar.

ilave test olarak egzos emisyon testi de yaptırın, katalitik konvertör tıkalı olabilir 14o ı geçememe sebebidir.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...