Fikret Maden

HDI Motor Sorun?

Recommended Posts

Fikret Maden

Merhabalar. 2006 1.6 hdi 150 bin km de 307 sahibiyim. Motor soğuk iken ilk marşta sarsıntılı çalışma ve beyazımsı duman atma var. Sorunun çözümü için; 

1. İlk iş olarak motor yağını ve mazot filtresini( orijinal) motor içi temizleyici kullanarak değiştirdim. 
2. Enjektörler farklı yerlerde iki kez söküldü, bakım yapıldı. (Herhangi bir parçası değişmedi. Meme vs) 
3. Kızdırma bujisi hatası veriyordu. Bir ihtimal dedim ve patlak çıkan 3 buji değişti. 

Ancak sorunum devam ediyor. Pistonları sanki biri tutup bırakır gibi kesik kesik sallantılı çalışma var. Motor ısındıktan sonra aracın çekişinde, tüketimde herhangi bir sorun yok. Araçta su, yağ eksiltme yok. Konuya hakim arkadaşların tavsiyesini bekliyorum. Bir de enjektörler sökülmeden araç üstünde iken enjektörler değerleri görülebiliyor mu? Enjektörleri tekrar ezbere söktürmek istemiyorum çünkü 400-500 lira para alıyorlar.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık

Enjektör püskürtme degerleri makıne ile rolantıde ölculur, enejktör sökuldugu zaman randıman vermıyor dıyrolar degıseceksen cogu zaman ustalar sökelım dıyorlar pek enjektör sökme takma ısıne yanasmıyor cogu usta sallantılı calısma volant dan da yapar beyazımsı duman ilk calısmadamı var yoksa her daım mı var 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fikret Maden
6 dakika önce, Erkan Işık yazdı:

Enjektör püskürtme degerleri makıne ile rolantıde ölculur, enejktör sökuldugu zaman randıman vermıyor dıyrolar degıseceksen cogu zaman ustalar sökelım dıyorlar pek enjektör sökme takma ısıne yanasmıyor cogu usta sallantılı calısma volant dan da yapar beyazımsı duman ilk calısmadamı var yoksa her daım mı var 

Motor soğuk iken ilk calistirmada var. İsininca herhangi bir sorun yok.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık

İşlem, hatalar ve testler [ değiştir ]

İşlem [ değiştir ]

Enjektörler sonuçta en azından daha uzun bir çalışma süresinden sonra kontrol edilmesi gereken (kılavuz: 200.000 km veya daha fazla) kontrol edilmeli ve gerektiğinde değiştirilmelidir, çünkü nozül alanındaki problemler kesinlikle motorda ciddi hasara neden olabilir. 
 

Hata [ değiştir ]

( Referans 1 ) 
İdeal durumda, hava dağıtılmış yakıtla, enjeksiyon jeti dışta ince damlacıklar içermeli ve merkezdeki daha büyük damlacıklara atomize edilmelidir. Sonuç olarak, ilk önce daha ince damlacıkları tutuşturun, yakıt daha yavaş ve daha düzgün yanar ve yanma odasında basınçta nispeten yumuşak bir artış olur.

Enjeksiyonun ana başarısızlığı, farklı şekillerde etkileyebilen zayıf atomizasyondur:

  • Vuruşta yanma: Enjekte edilen yakıtın büyük bir kısmı aniden yanar. Bu, genellikle artan tüketim, güç kaybı, daha düşük egzoz kalitesi ve motor yataklarında kalıcı hasara yol açabilen dizel motorun iyi bilinen "çivileme" si ile akustik olarak fark edilir.
  • Yerel aşırı ısınma: Eğer jet yönü yanlış hizalanmışsa ve yakıt-hava karışımı bileşenlere yönelikse, bunlar yanabilir (piston tepesindeki bir delik gibi).
  • Yağlama filmini yırtın: Yakıt jeti silindir duvarını hedefliyorsa, yağlama filmi yıkanabilir. Yakıtın daha düşük yağlanmasından dolayı daha sonra zarar görmesi beklenir.

Diğer arızalar arasında, sızıntı yapan bir nozul veya kırık nozul yayları (sadece kısma işlevi gören klasik nozüller) bulunur; böylece yakıt düzenli enjeksiyondan önce veya sonra yanma odasına girer. Yakıt filmi, ağızlıkta koklaşır ve daha sonra doğru atomizasyonu tekrar engeller.

Bir veya daha fazla hatalı enjektörün tipik semptomları:

  • tekleme
  • Bir veya daha fazla silindire dokunmak
  • Motorun aşırı ısınması
  • performans düşüşü
  • Aşırı siyah egzoz dumanı
  • Artan yakıt tüketimi
  • Soğuk çalıştırma sırasında güçlendirilmiş mavi duman

 

Sınav [ değiştir ]

Motorun biraz fazla rölantide çalışmasında enjektörlerin basit bir şekilde incelenmesi mümkündür. Bunu yaparken, enjeksiyon hattındaki somun gevşetilir ve ardından hemen geri çekilir. Motor devri bir ESD için değişmezse , bu ESD'de bir sorun var. 
Daha ayrıntılı bir inceleme (enjeksiyon basıncı ve görüntü) ancak uygun test ekipmanıyla çıkarıldıktan sonra mümkündür. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

2.2 hdi motorlu ikinci el aldığımız panelvan da ayn ısorun vardı. tekler gibi çalışıyor devir alçalıp yükseliyordu. 20 litre mazota 1 litre aseton yarım litre sentetik tiner koyup çalıştırdım. karışımın kokusu aynı yakıt sistemi temizleyicisi gibiydi. epey bir iyileşme elde ettim. belli ki enjektör kaynaklı şeyler bunlar

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık
(düzenlendi)

Siz önce orjinal degerler nedir onu ögrenın sonra ıyı bıor ustaya makıne ile ölçdürün ama volant arızası olması buyuk ıhtımal cok kafaya takacak bnece durum yok cunku enjektörler sökup takmısınız bırde fransız forumlarına bakın motor kodu ıle 

tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fikret Maden
3 dakika önce, Erkan Işık yazdı:

İşlem, hatalar ve testler [ değiştir ]

İşlem [ değiştir ]

Enjektörler sonuçta en azından daha uzun bir çalışma süresinden sonra kontrol edilmesi gereken (kılavuz: 200.000 km veya daha fazla) kontrol edilmeli ve gerektiğinde değiştirilmelidir, çünkü nozül alanındaki problemler kesinlikle motorda ciddi hasara neden olabilir. 
 

Hata [ değiştir ]

( Referans 1 ) 
İdeal durumda, hava dağıtılmış yakıtla, enjeksiyon jeti dışta ince damlacıklar içermeli ve merkezdeki daha büyük damlacıklara atomize edilmelidir. Sonuç olarak, ilk önce daha ince damlacıkları tutuşturun, yakıt daha yavaş ve daha düzgün yanar ve yanma odasında basınçta nispeten yumuşak bir artış olur.

Enjeksiyonun ana başarısızlığı, farklı şekillerde etkileyebilen zayıf atomizasyondur:

  • Vuruşta yanma: Enjekte edilen yakıtın büyük bir kısmı aniden yanar. Bu, genellikle artan tüketim, güç kaybı, daha düşük egzoz kalitesi ve motor yataklarında kalıcı hasara yol açabilen dizel motorun iyi bilinen "çivileme" si ile akustik olarak fark edilir.
  • Yerel aşırı ısınma: Eğer jet yönü yanlış hizalanmışsa ve yakıt-hava karışımı bileşenlere yönelikse, bunlar yanabilir (piston tepesindeki bir delik gibi).
  • Yağlama filmini yırtın: Yakıt jeti silindir duvarını hedefliyorsa, yağlama filmi yıkanabilir. Yakıtın daha düşük yağlanmasından dolayı daha sonra zarar görmesi beklenir.

Diğer arızalar arasında, sızıntı yapan bir nozul veya kırık nozul yayları (sadece kısma işlevi gören klasik nozüller) bulunur; böylece yakıt düzenli enjeksiyondan önce veya sonra yanma odasına girer. Yakıt filmi, ağızlıkta koklaşır ve daha sonra doğru atomizasyonu tekrar engeller.

Bir veya daha fazla hatalı enjektörün tipik semptomları:

  • tekleme
  • Bir veya daha fazla silindire dokunmak
  • Motorun aşırı ısınması
  • performans düşüşü
  • Aşırı siyah egzoz dumanı
  • Artan yakıt tüketimi
  • Soğuk çalıştırma sırasında güçlendirilmiş mavi duman

 

Sınav [ değiştir ]

Motorun biraz fazla rölantide çalışmasında enjektörlerin basit bir şekilde incelenmesi mümkündür. Bunu yaparken, enjeksiyon hattındaki somun gevşetilir ve ardından hemen geri çekilir. Motor devri bir ESD için değişmezse , bu ESD'de bir sorun var. 
Daha ayrıntılı bir inceleme (enjeksiyon basıncı ve görüntü) ancak uygun test ekipmanıyla çıkarıldıktan sonra mümkündür. 

Pompacilara dökmeden değerleri gormek mümkün diyorum, çoğu olmaz sökülmesi gerek diyorlar. O yüzden de seçici davranmaya çalışıyorum. Özellikle İzmirdeki arkadaşlar pompaci için yönlendirme yaparsa sevinirim.

1 dakika önce, Erkan Işık yazdı:

Siz önce orjinal degerler nedir onu ögrenın sonra ıyı bıor ustaya makıne ile ölçdürün ama volant arızası olması buyuk ıhtımal cok kafaya takacak bnece durum yok cunku enjektörler sökup takmısınız bırde fransız forumlarına bakın motor kodu ıle 

Volant ile motor ısınınca gecen ve duman yapan sorunla bağlantı kuramadim. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık

Valla ben gecen hafta transportri ölçdürdüm 1 enjektör yuzde 10 fazla dedıler 2 yuzde5 cıvarı dıgerleri normal dendı sökelım dedım söküp takmadan bız randıman alamıyoruz bosa sökmeyelım dedıler onun yerıne atarsan katkı at memeleri temızlesın yada böyle devam dedı usta 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi

Kızdırma hatası vermiş zaten. Akü ne alemde. Bujiler değişti de röle beyin tarzı bir şey de olmalı. Düzgün çalışıyor mu kontrol edilmeli.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Eren Gökmen

Ben ilk kizdirma bujisi derdim ama degistirmissiniz zaten

Enjektor dipleri islak mi? Motor takozlari kontrol edildi mi? Aracinizda dpf var mi? Varsa sivisi dolduruldu mu? Yag miktarinda artis var mi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nihat Palolu
2 saat önce, Fikret Maden yazdı:

Pompacilara dökmeden değerleri gormek mümkün diyorum, çoğu olmaz sökülmesi gerek diyorlar. O yüzden de seçici davranmaya çalışıyorum. Özellikle İzmirdeki arkadaşlar pompaci için yönlendirme yaparsa sevinirim.

Volant ile motor ısınınca gecen ve duman yapan sorunla bağlantı kuramadim. 

 

Sizin aracınız için orijinal arıza tespit cihazı kullanan biryerde enjektörlerinize baktırın, değerler normal çıkarsa arızayı başka yerde ararsınız.

Soğukken çok kısa süreli beyaz duman atıp, rampa çıkarken rampanın sonuna doğru kafa sallayan dizel fiesta enjektör kontrol ekranı

 

oXogD9.jpg

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
Bir saat önce, Nihat Palolu yazdı:

 

Sizin aracınız için orijinal arıza tespit cihazı kullanan biryerde enjektörlerinize baktırın, değerler normal çıkarsa arızayı başka yerde ararsınız.

Soğukken çok kısa süreli beyaz duman atıp, rampa çıkarken rampanın sonuna doğru kafa sallayan dizel fiesta enjektör kontrol ekranı

 

oXogD9.jpg

Hımm, bak güzel bir olay, buna değerlere neyle  bakıyorsuz, detay alalım :)

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nihat Palolu
14 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Hımm, bak güzel bir olay, buna değerlere neyle  bakıyorsuz, detay alalım :)

 

Ford'un ıds cihazıyla bakılıyor :) Servise gittiğinde söyle baksınlar.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fikret Maden
6 saat önce, Eren Gökmen yazdı:

Ben ilk kizdirma bujisi derdim ama degistirmissiniz zaten

Enjektor dipleri islak mi? Motor takozlari kontrol edildi mi? Aracinizda dpf var mi? Varsa sivisi dolduruldu mu? Yag miktarinda artis var mi?

Enjektörler dipleri temiz. Euro 4 motor olduğu için dpf yok. Yağ miktarında artış derken anlamadım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Arıkan
9 saat önce, Erkan Işık yazdı:

Valla ben gecen hafta transportri ölçdürdüm 1 enjektör yuzde 10 fazla dedıler 2 yuzde5 cıvarı dıgerleri normal dendı sökelım dedım söküp takmadan bız randıman alamıyoruz bosa sökmeyelım dedıler onun yerıne atarsan katkı at memeleri temızlesın yada böyle devam dedı usta 

 

VW’de vagcom ile bakılabiliyor. Diğer markalarda da orjinal cihaz ile bakılabilir. 

 

Maf veya map sensöründen olabilir mi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fikret Maden
25 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

 

VW’de vagcom ile bakılabiliyor. Diğer markalarda da orjinal cihaz ile bakılabilir. 

 

Maf veya map sensöründen olabilir mi?

Maf sensörü aklıma geldi ve soketini çıkardım. Motorda sallantı ve duman düzeldi. Ancak normalde beyaz dumana eşlik eden pis koku yine vardi. Sanki maf sensörü sökülünce gerçek sorunu gizliyor gibi geldi bana. Zira maf sensörü söküldüğünde sistem araç ecusundaki ideal değerlere göre çalışırmış.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yılmaz Gökçe

Benim focusta arada titreme yapıyordu özellikler aracın yarısı kaldırım gibi yüksek bir yerdeyken çok belli oluyordu.

Ben motor kulağından sanıyordum

Ustaya götürdüm ilk kontrolde bişey yok dedi

Araç soğukken deneyince volant dan dolayı dedi.

Artık bu yaz nasip olursa baskı balata ve volant değişecek büyük ihtimal.

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fikret Maden
14 dakika önce, Yılmaz Gökçe yazdı:

Benim focusta arada titreme yapıyordu özellikler aracın yarısı kaldırım gibi yüksek bir yerdeyken çok belli oluyordu.

Ben motor kulağından sanıyordum

Ustaya götürdüm ilk kontrolde bişey yok dedi

Araç soğukken deneyince volant dan dolayı dedi.

Artık bu yaz nasip olursa baskı balata ve volant değişecek büyük ihtimal.

 

Motordaki sallantının volant kaynaklı olacağını sanmıyorum. Çünkü motor ısınınca geçiyor sallantı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık
(düzenlendi)
18 dakika önce, Fikret Maden yazdı:

Motordaki sallantının volant kaynaklı olacağını sanmıyorum. Çünkü motor ısınınca geçiyor sallantı.

volant arızası genelde sogukken bellı olur zaten :)) sıcaklasınca gecer enjektörlerin bozuk olsa üst devırlerde arıza olur cunku puskurtme yeterlı olmayacak 

tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fikret Maden
2 dakika önce, Erkan Işık yazdı:

volant arızası genelde sogukken bellı olur zaten :)) sıcaklasınca gecer enjektörlerin bozuk olsa üst devırlerde arıza olur cunku puskurtme yeterlı olmayacak 

Anladım hocam:) Bilgi eksikliği olunca. Bu durum beyaz dumana sebep olur mu?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık

Beyaz duman ilk çalıştırıp ilk 2 km de oluyordur sanırım devamlı yokdur tahmınım o bence sensörlerle alakalı zengın yakıt gıbı maf fısını cek birde osekıl ilk çalıstırma yap sogukken gözlemle bırde aracı motor sıcakken 3 vitesde biraz devırlı sur kurum varsa yaksın bakalım ne olacak 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Ortataş

iki nedenli olabilir aslında enjektörlerde işemesi  denilen olay gerçekleşiyor olabilir yada subap lastiklerinin yağ kaçırması ile ilğili olabilir diye düşünüyorum subap lastikleri yağ kaçırması yaparsa araçta ilk çalıştırmalarda anlık mavi duman yapar tabi bunlar kesin olmamakla beraber tecrübe neticesinde vardığım kanı.....  araç trafikte bekleme esnasında duman atıyorsa bu enjektör işemesi denilen olaya bu genelde audi grubu araçaların hastalığı  gün içinde ki çalıştırmalarda bu olay meydana geliyor mu sadece soguk çalıştırmada mı yapıyor 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fikret Maden
59 dakika önce, Mustafa Ortataş yazdı:

iki nedenli olabilir aslında enjektörlerde işemesi  denilen olay gerçekleşiyor olabilir yada subap lastiklerinin yağ kaçırması ile ilğili olabilir diye düşünüyorum subap lastikleri yağ kaçırması yaparsa araçta ilk çalıştırmalarda anlık mavi duman yapar tabi bunlar kesin olmamakla beraber tecrübe neticesinde vardığım kanı.....  araç trafikte bekleme esnasında duman atıyorsa bu enjektör işemesi denilen olaya bu genelde audi grubu araçaların hastalığı  gün içinde ki çalıştırmalarda bu olay meydana geliyor mu sadece soguk çalıştırmada mı yapıyor 

Motor soğukken yapıyor. 5 6 saat gibi surede araç çalışmadığında yapıyor yine. Söktürmeden enjektörleri kontrol ettircem. Ona gore hareket edeceğim artık 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Eren Gökmen
4 saat önce, Fikret Maden yazdı:

Enjektörler dipleri temiz. Euro 4 motor olduğu için dpf yok. Yağ miktarında artış derken anlamadım.

Yag miktarindaki artis da dpf ile ilgili bir durum ama sizde yokmus zaten

Mesajı paylaş


Mesajın linki