İçeriğe Yönlendir

Focus I - Devir Göstergesinde Dalgalanma


İlker Barış

Recommended Posts

İlker Barış

Merhaba,

Aracım ford focus 2000 model 2000 motor. dün Otoyolda giderken aşırı bir rüzgar vardı. aracım 90-100 km arası normaldi ama hızı biraz artınca devir saatinde dalgalanma oldu. hızımı azalttım ama biraz sonra dalgalanma yine devam etti. Devir saati 1000 ile 3000 arasında hızlı şekilde gidip gelmeye başladı ve araç çekişten düştü.

Otoyoldan çıkıp normal yola girdim hızımı 60 km ye düşürdüm rüzgarda azalında eve kadar geldim. 

Ustaya sordum emme manifoldu hava alıyordur dedi. bir başka usta gaz kelebeği olabilir dedi. bir diğeri krank mili sensörüne bakılmalı dedi. 

size sormak istiyorum. aracın sorunu ne olabilir.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
27 dakika önce, İlker Barış yazdı:

Merhaba,

Aracım ford focus 2000 model 2000 motor. dün Otoyolda giderken aşırı bir rüzgar vardı. aracım 90-100 km arası normaldi ama hızı biraz artınca devir saatinde dalgalanma oldu. hızımı azalttım ama biraz sonra dalgalanma yine devam etti. Devir saati 1000 ile 3000 arasında hızlı şekilde gidip gelmeye başladı ve araç çekişten düştü.

Otoyoldan çıkıp normal yola girdim hızımı 60 km ye düşürdüm rüzgarda azalında eve kadar geldim. 

Ustaya sordum emme manifoldu hava alıyordur dedi. bir başka usta gaz kelebeği olabilir dedi. bir diğeri krank mili sensörüne bakılmalı dedi. 

size sormak istiyorum. aracın sorunu ne olabilir.

Araçta tekleme, çekişten düşme gibi sorunlar var ise egr valfi arızasından da kaynaklanıyor olabilir.

Sorun rölanti motoru kaynaklı da olabilir. Rölanti motoru, gaz kelebeği kapalıyken, emme manifolduna hava alınmasını sağlayan elektromekanik bir parçadır. Böylece motor rölantide çalışırken yani gaz pedalına basılmıyorken, motorun rölanti hızı, elektronik kontrol ünitesi tarafından ayarlanır. Rölanti motoru, rölanti devrini ayarlayan bir aktivatördür. Burada bir sorun olursa “Devir saati yukarı aşağı hareket ediyor” sorunu yaşayabilirsiniz.

 

 

belki yardımı dokunur diye paylaşmak istedim.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selami Şimşek

Karter havalandırma hortumu veya bu hortumu bağlı pcv sübap ta sorun olabilir

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)

Hortumlardan baslanmali, almamasi gereken bir yerden hava aldiginda da ayni sorunlar yasanabiliyor..

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Araç vitesteyken devir nasıl dalgalanabiliyor? Yoksa boşta mıydı o an?

Önce yaşadığınız şeyi tam olarakbir anlayalım. 🤔

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İlker Barış

Hepinize ilginizden dolayı teşekkür ediyorum.

 

Araçtaki sorunu şöyle hallettim. Gaz kelebeğindeki çıkışları kontrol ettim. bir çıkışın ucunda çok ince ( kebap şişi kalınlığında ) bir hortum var. bu hortumun ucu açıktı. bunu bant ile kapattım ve sorun düzeldi. muhtemelen buradan hava alıyordu. Ankaradaki ustayı aradım sordum şöyle dedi, " bu aracın gaz kelebeği Avrupa standartlarında üretilmiş. Avrupada egzos emisyon değerini koruması için bu çıkışa bir parça takılıyor, ancak ülkemizde bu standartlara gereken önem verilmediği için bur bölüme basit bir parça takılmış şeklinde oldu.

 

sizlerin tavsiyesi üzerine karter havalandırma hortumuna da kontrol amaçlı bakacağım. 

 

Emre arkadaşımın sorusuna gelince ; evet araç viteydeyken sorun oluştu. havada karşı yönden esen  aşırı bir rüzgar vardı. araç 2800 civarı devirde 100 km civarı hızda sorunsuz gidiyordu. hızım 100 olunca devirde 1000 ile 3000 arasında gidip gelmeler oldu. yavaşladım ama zamanla dalgalanma devam etti. rüzgar kesilince dalgalanma da azaldı.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...