İçeriğe Yönlendir

MCP (Otomatik) Şanzıman Kalibrasyonu Hakkında


Gencay Bengli

Recommended Posts

Gencay Bengli

Değerli forum üyeleri merhabalar ,

2012 C4 otomatik  aracımda her zaman olmamakla birlikte kalkışlarda silkeleme ( titreme değil) ve de vites geçişlerinden sonra debriyajı geç bırakıyormuş gibi bir his meydana geliyor.( kavrama kaçırıyor olabilir mi). Özellikle 3-4 geçişlerinde. Aracın hızlanmasında bir sorun yaşamıyorum. Gaz yememe gibi bir problemi de yok. Aldığımda 5.7-5.8 litre yakıt sarfiyatım varken uzun süredir 6.2-6.4 litre civarında bir yakıt sarfiyatımda gündemde.

Özel bir servisten ( daha önce amortisör takozu değiştirdiğim) telefonda kısa bir bilgi aldım. Yaklaşık 1.5 saat bir kalibrasyon işlemi ve 100₺ gibi de bir ücreti olduğunu söyledi. Ama öncesinde bir aracı görmek gerekir dedi.

MCP şanzımanla ilgili olarak yapmış olduğum araştırmalarım neticesinde. Bu tarz kalibrasyon(güncelleme) yaptıranların sayısı oldukça fazla, memnun kalanda var gerek yok diyende. Araç sizin sürüş özelliğinizi kayıt edip vites geçişlerini ona göre yaptığı konusunda da bazı bilgiler mevcut. 

Bitebilecek bir baskı balata sistemine sahip olduğumuz düşüncesiyle hareket edersem olası bir kalibrasyon işlemi vites geçişlerinde bir iyileştirmeye neden olabilir mi? 

Yoksa daha da kötüye gidip farklı şeylere sebep olma ihtimali var mı?

Belli aralıklarla bakım yapıldıktan sonra kalibrasyon işlemi yapılması gerekir diye de forumlarda bazı bilgilerde mevcut. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Benim bildiğim balatalar eridikçe arasındaki boşluk artıyor. Şanzıman kalibre edilerek bu aradaki boşluk aslında arabaya tanımlanmış oluyor. Robotize şanzımanlarda gerekli olan bir işlem. Mmt şanzıman Toyota’larda da yapılan bit işlem. C4 Grand Picasso aracında da yaptırmıştı arkadaş, şanzıman kendine gelmişti. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Aklıma geldi yazmadan duramayacağım. Geçenlerde sanayiye gittik Jazz arkadaşımın şansıman yağı değişecek yer arıyoruz. Ustanın biri demez mi yağ değişiminden sonra şanzıman öğretmesi yapacağız diye.

 

Sanayi jargonuna şanzıman öğretmesi diye kim ekledi acaba :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gencay Bengli

Özel servise gitmeden önce İstanbul'dan 2  yetkili servis ile görüştüm. 2 serviste de yapılan açıklama baskı balatası yeni değişmiş araçlarda biz bu işlemi yapıyoruz. Eğer yine de yapılmasını isterseniz size bir kağıt imzalatıp işlemi öyle başlatıyoruz dedi. Dedim neden böyle bir tereddütünüz var. Geçmişte yaşanmış bazı olaylardan dolayı dedi. Şanzıman düzelebilirde daha kötü de olabilir de dedi. Açıkçası biraz tedirgin olmadım değil...

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
(düzenlendi)

C4 Picasso varken 3 kere yaptırdım. 2 kere yetkili serviste, 1 kere de özel serviste. İşlem öyle bir saat falan sürmüyor. 15-20 dakika civarinda bitiyor. 

Ayrıca ücret de almamışlardı.

tarihinde Evren Barış Özbek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
5 dakika önce, Evren Barış Özbek yazdı:

C4 Picasso varken 3 kere yaptırdım. 2 kere yetkili serviste, 1 kere de özel serviste. İşlem öyle bir saat falan sürmüyor. 15-20 dakika civarinda bitiyor.

Evren ağabey merhabalar ,

İstenilen sonuca ulaşabildiniz mi? Anladığım belli aralıklarla yaptırmak mı gerek?

 

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
(düzenlendi)

Ben 10 bin km'de bir yaptırıyordum. İlk kalkıştaki titreme yok oluyordu. 

tarihinde Evren Barış Özbek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
3 saat önce, Gencay Bengli yazdı:

Özel servise gitmeden önce İstanbul'dan 2  yetkili servis ile görüştüm. 2 serviste de yapılan açıklama baskı balatası yeni değişmiş araçlarda biz bu işlemi yapıyoruz. Eğer yine de yapılmasını isterseniz size bir kağıt imzalatıp işlemi öyle başlatıyoruz dedi. Dedim neden böyle bir tereddütünüz var. Geçmişte yaşanmış bazı olaylardan dolayı dedi. Şanzıman düzelebilirde daha kötü de olabilir de dedi. Açıkçası biraz tedirgin olmadım değil...

dışarıda hatalı mekanik iş yaptırıp serviste kalibrasyon sonrası ses yükselten olabilir, korkmayın bir şey olmaz. diş fırçalayınca çürümediği gibi ama çürük zaten varsa can acıtır. aynı şey.  bu tip robotize şanzımanlarda her yıl yetkili serviste yaptırmalı bu işlemi

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
  • 10 ay sonra...
Gencay Bengli

Şikayetlerimin son dönemde artması neticesinde 100000 kmdeki aracıma baski balata degisimi yaptırıyorum. takip edenler varsa buradan da yazmak istedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gencay Bengli

Takip edenler için güncel durumu şu şekilde sonlandırayım. Yukarıda yazdığım şikayetler neticesinde bu sabah saat 9:00 da bıraktığım aracımı akşam 16:00 da teslim aldım.

Aracın üzerinden çıkan orjinal ürünler baskı-balata-volant seti LUK markaymış. Bende yine aynı seti taktırarak değişimi tamamladım. Sorunlar tamamen ortadan kalktı. Çıkan balata da durumun önemini gösteriyordu. Balata neredeyse demire kadar bitmişti. c4 baskı balata değişimi sonrasında kalibrasyon ayarları ve yazılım güncellemesi de yapıldı. Yaklaşık 200 km kullandım. Şu an için bir sorun gözükmüyor. Birkaç ay sonra tekrardan bir görüş bildirmeyi düşünüyorum. 

*Baskı,balata,volant değişimi.

*Şanzıman ve robot yağlarının değişimi

*Kalibrasyon ve yazılım güncelleme 

* Diğer muhtelif giderler ( varsa eğer)

toplamda 4100₺ tuttu. 

Ustam parçaları sen al ben işçilik 1000₺ alırım dedi. Bende parçada olabilecek herhangibir sorun anında problem yaşamama adına anahtar teslimi yapmasını istedim.

Parçaların piyasa değeri yaklaşık 2800-2900 civarında ...

İstanbul şartlarında çok aşırı bir trafiğe kalmazsan bir 100000 daha gider, tabi bu durum kullanıma bağlı dedi.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Uğur
Gencay Bengli yazdı:

Takip edenler için güncel durumu şu şekilde sonlandırayım. Yukarıda yazdığım şikayetler neticesinde bu sabah saat 9:00 da bıraktığım aracımı akşam 16:00 da teslim aldım.

Aracın üzerinden çıkan orjinal ürünler baskı-balata-volant seti LUK markaymış. Bende yine aynı seti taktırarak değişimi tamamladım. Sorunlar tamamen ortadan kalktı. Çıkan balata da durumun önemini gösteriyordu. Balata neredeyse demire kadar bitmişti. c4 baskı balata değişimi sonrasında kalibrasyon ayarları ve yazılım güncellemesi de yapıldı. Yaklaşık 200 km kullandım. Şu an için bir sorun gözükmüyor. Birkaç ay sonra tekrardan bir görüş bildirmeyi düşünüyorum. 

*Baskı,balata,volant değişimi.

*Şanzıman ve robot yağlarının değişimi

*Kalibrasyon ve yazılım güncelleme 

* Diğer muhtelif giderler ( varsa eğer)

toplamda 4100₺ tuttu. 

Ustam parçaları sen al ben işçilik 1000₺ alırım dedi. Bende parçada olabilecek herhangibir sorun anında problem yaşamama adına anahtar teslimi yapmasını istedim.

Parçaların piyasa değeri yaklaşık 2800-2900 civarında ...

İstanbul şartlarında çok aşırı bir trafiğe kalmazsan bir 100000 daha gider, tabi bu durum kullanıma bağlı dedi.

 

 

Hocam merhaba. Senin şikayetlerinin aynısı benim araçtada var. 2012 mod. 108 binde. Bir kaç ustaya sordum sıkıntı yaratmayacağını debriyaj setini değiştikten sonrada istanbul trafiğinde aynı durumu tekrar yaşayabilceğimi söylediler. Kafam cok karıstı bana yardımcı olurmusun ?

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
Mert Gulkokan yazdı:
Gencay Bengli yazdı:
Takip edenler için güncel durumu şu şekilde sonlandırayım. Yukarıda yazdığım şikayetler neticesinde bu sabah saat 9:00 da bıraktığım aracımı akşam 16:00 da teslim aldım.
Aracın üzerinden çıkan orjinal ürünler baskı-balata-volant seti LUK markaymış. Bende yine aynı seti taktırarak değişimi tamamladım. Sorunlar tamamen ortadan kalktı. Çıkan balata da durumun önemini gösteriyordu. Balata neredeyse demire kadar bitmişti. c4 baskı balata değişimi sonrasında kalibrasyon ayarları ve yazılım güncellemesi de yapıldı. Yaklaşık 200 km kullandım. Şu an için bir sorun gözükmüyor. Birkaç ay sonra tekrardan bir görüş bildirmeyi düşünüyorum. 
*Baskı,balata,volant değişimi.
*Şanzıman ve robot yağlarının değişimi
*Kalibrasyon ve yazılım güncelleme 
* Diğer muhtelif giderler ( varsa eğer)
toplamda 4100₺ tuttu. 
Ustam parçaları sen al ben işçilik 1000₺ alırım dedi. Bende parçada olabilecek herhangibir sorun anında problem yaşamama adına anahtar teslimi yapmasını istedim.
Parçaların piyasa değeri yaklaşık 2800-2900 civarında ...
İstanbul şartlarında çok aşırı bir trafiğe kalmazsan bir 100000 daha gider, tabi bu durum kullanıma bağlı dedi.
 

Volant değişimi zorunlu mu yarı otomatiklerde

Evet zorunlu

Mehmet Uğur yazdı:

 

Hocam merhaba. Senin şikayetlerinin aynısı benim araçtada var. 2012 mod. 108 binde. Bir kaç ustaya sordum sıkıntı yaratmayacağını debriyaj setini değiştikten sonrada istanbul trafiğinde aynı durumu tekrar yaşayabilceğimi söylediler. Kafam cok karıstı bana yardımcı olurmusun ?

Bu araçlarda baskı balata değişimi belli kmlerden sonra yapılması gerekiyor. yoksa zaten kalırsınız yolda... Bence değişimi yapılmasında fayda var.

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Mustafa Tüfekçi
Evren Barış Özbek yazdı:

Ben 10 bin km'de bir yaptırıyordum. İlk kalkıştaki titreme yok oluyordu. 

😛

Abi senin Picasso da gaza basmadan araç kendi kalkış yapıyormuydu tam otomatik gibi. Sürükleme diye bişi varmış sonradan gelen bı güncelleme diyen de var aktif edilen bı ozellik diyen de var. @Mehmet Ozyurek

 

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
Mustafa Tüfekçi yazdı:

😛

Abi senin Picasso da gaza basmadan araç kendi kalkış yapıyormuydu tam otomatik gibi. Sürükleme diye bişi varmış sonradan gelen bı güncelleme diyen de var aktif edilen bı ozellik diyen de var. @Mehmet Ozyurek

 

 

Öyle birşey yoktu Mustafa. Hatta ilk defa duydum. :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Evren Barış Özbek yazdı:

 

Öyle birşey yoktu Mustafa. Hatta ilk defa duydum. :)

Gaza basmadan freni bırakınca yürümüyordu yani ışıklarda felan

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Gaza basmadan freni bırakınca yürümüyordu yani ışıklarda felan

 

Hayır. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...