İçeriğe Yönlendir

Leon 2014-2018 Dsg


Onur Demirci

Recommended Posts

Onur Demirci

Arkadaslar merhaba,uzun suredir megane focus leon vs diye aranirken C segmenti dizel otomatik leon alicak gibiyim bir arac buldum fiyatta anlasirsam araci alacağim dsg den korkuyorum ancak baska bir leon kullandim bulundugum ilde 15 20km kdr kullandim bi sorun gormedim umarim buldugum araçta sorunsuz cikar ,onerileri ve yorumlarinizi bekliyorum bu araclari sanzumaninda vs genelinde kronik bir sorun varmidir kullanan arkadaslarin fikirleri onemli benim icin..Destek icin simdiden tesekkurler

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Çift kavramadaki kavramalar zamanla aşınıyor, haliyle değişmesi gerekiyor. İnsanlar bunu arıza olarak görüyor. Birde mekatronik arızası var ki bu gerçekten arıza. Dsg, garantisi olmadan binilecek ise kenarda 3-5 bişe olması gerek. Alırmıyım? Almam. 

Önceden çok kararsızdı, şimdi güncellemelerle toparlamışlar ama yine de kararsız, sadece eskisi gibi çok belirgin değil. Sıkışık trafiği de manuel modda kullanmak ömrünü uzatıyormuş. 

Yine söylüyorum, alırmıyım? Almam. Manuel alırmıyım? Alırım. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erhan Güler

Eski bir Leon kullanıcısı olarak ve genel leon kullanıcılarının düşüncelerini baz alarak şöyle bir yorum yapabiliriz. Leon alacaksanız Trim seslerini göze alacaksınız ve duymazdan geleceksiniz. Dsg veya diğer tüm çift kavramalı şanzımanların arıza ihtimali vardır zamanla. Dsg bu konuda biraz daha isim yapmış durumda. Çok fazla mekatronik arızası ile karşılaşılıyor. Her daim garantili araca binmekte fayda var diyorum. Garanti yoksa da o zaman iyi niyet garantisi en azından olmalı. O da yoksa pek bulaşmak mantıklı değil.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

çift kavrama tam bir aşırı mühendislik ürünü bence. yap otomatize şanzıman, tak, bitsin gitsin.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu
(düzenlendi)
Bir saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

çift kavrama tam bir aşırı mühendislik ürünü bence. yap otomatize şanzıman, tak, bitsin gitsin.

Bence VW grubu ileriki senelerde tıpkı Fordun yaptığı gibi çift kavrama şanzımandan vazgeçip tam otomatiğe dönecek. Aklın yolu bir.

tarihinde Hakan Gürsu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
37 dakika önce, Hakan Gürsu yazdı:

Bence VW grubu ileriki senelerde tıpkı Fordun yaptığı gibi çift kavrama şanzımandan vazgeçip tam otomatiğe dönecek. Aklın yolu bir.

 

benzinli araçtan vazgeçiyorlar vazgeçinceye kadar çift devam. Arıza artık çok çıkmıyor. 

Balata değişimi arıza sayılmaz. Normal aracın da balatası bitiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

balata değişimi kaç para? ömrü kaç km şehir içi kullanımda? normal otomatik şanzıman 300 bin km kadar dayanıyor balataları bitmeden önce.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Talat Tekin

Wv forumlarında yeniler de çok sıkıntı çıkmıyor olayına kimse inanmıyor hala bir kaç yıllık araçlarda mekatronik arızası gözleniyor. garantisiz dsg araca binmek ciddi yürek ister.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Dsg ye kalkista deli gibi abanmayacaksin, surekli abaninca baskiyi cok erken yiyor baska sorun cikarmaz diyorum ben. 10 binde kavrama degisen var 100 binde hic sorun cikmayanda var.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
Bir saat önce, Metin Akbal yazdı:

Dsg ye kalkista deli gibi abanmayacaksin, surekli abaninca baskiyi cok erken yiyor baska sorun cikarmaz diyorum ben. 10 binde kavrama degisen var 100 binde hic sorun cikmayanda var.

Ben de bunu sevmiyorum işte. Kalkışta abanma, sıkışık trafikte manuele çek, ayağını frende tutma, çok duracaksan P’ye al, aman çok zorlama şanzıman ısınır , çok sırtını kaşıma, terli terli su içirme ,yok efendim gece üstünü iyi ört arkası açık kalmasın 😀 Ben bu kadar ihtimamı babama göstermiyorum yav. Araba benim değil mi keyfim ve kahyası isteriz yavaş gidelim, bazen de isteriz vuralım kırbacı. Keyfim, kahyası ve bana keder verecek teknolojiye selam eder, saygılarımı sunarım. 

  • Beğen 7
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay

Garantisi devam eden veya bakımları yetkili serviste yapılmış iyi niyet garantisi kapsamında olan bir DSG Leon alınır ve yetkli serviste bakımları sürdürülür.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
22 saat önce, Hakan Gürsu yazdı:

Bence VW grubu ileriki senelerde tıpkı Fordun yaptığı gibi çift kavrama şanzımandan vazgeçip tam otomatiğe dönecek. Aklın yolu bir.

 

Pejo gibi, Bmw gibi.. 

En sağlamı tork konvertörü.. 

12 saat önce, Ahmet Gül yazdı:

Ben de bunu sevmiyorum işte. 

 

Valla kısıtlı olmayı ben de sevmiyorum.. 

Ancak işte çift kavrama çok az yakıyor.. Yakıt tüketim farkı çok fazla.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

DSG tasarruf sağlarken, bozulduğunda ettiğin tasarrufları misli misli cebinden geri alan şanzımandır.
Güzeldir, zevklidir ama standart kullanıcıyı her türlü üzer.
Sonuçta fantezi araçlarına binmiyoruz Bugatti gibi.
Garantili olsa dahi DSG, yetkili servise gitme zorunluluğu yüzünden, her bakıma fazladan 500-750₺ civarı ödeme yaptırıyor zaten.
(Sanayide bakım max. 500₺ iken, yetkili serviste en az 1.000₺)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
16 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

 Bmw gibi.. 

 

 

 

BMW çift kavrama kullanmadı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Şimdi, Gökhan Albayrak yazdı:

 

BMW çift kavrama kullanmadı.

 

Evt kullanmadı ama tork konvertörlü 8 ile güzel şanzımanlar yaptı.

Yani güzel şanzımanlara örnek yazmıştım... 

Pejo da kullanmadı galiba çift kavrama.. Yada kullandı mı bilmiyorum..  

 

8 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

DSG tasarruf sağlarken, bozulduğunda ettiğin tasarrufları misli misli cebinden geri alan şanzımandır.
Güzeldir, zevklidir ama standart kullanıcıyı her türlü üzer.
Sonuçta fantezi araçlarına binmiyoruz Bugatti gibi.
Garantili olsa dahi DSG, yetkili servise gitme zorunluluğu yüzünden, her bakıma fazladan 500-750₺ civarı ödeme yaptırıyor zaten.
(Sanayide bakım max. 500₺ iken, yetkili serviste en az 1.000₺)

 

İşte bu sebeple sıkışıp kalıyoruz.  

Renoda hyundai edc

Ford powershift

Bir çok marka dsg. 

 

Ama Garip olan şu ki.. 

Bozulmayan dsg de var. 6 ileri olanlar.. Yada aynı araçların spor modellerinde olanlar.. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
6 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Evt kullanmadı ama tork konvertörlü 8 ile güzel şanzımanlar yaptı.

Yani güzel şanzımanlara örnek yazmıştım... 

Pejo da kullanmadı galiba çift kavrama.. Yada kullandı mı bilmiyorum..  

 

 

İşte bu sebeple sıkışıp kalıyoruz.  

Renoda hyundai edc

Ford powershift

Bir çok marka dsg. 

 

Ama Garip olan şu ki.. 

Bozulmayan dsg de var. 6 ileri olanlar.. Yada aynı araçların spor modellerinde olanlar.. 

 

 

Pejo çift kavrama kullandı. 4007'de var mesela. 

Bmw'nin kullandığı 8 ileri şanzıman zf'ye ait.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 
İşte bu sebeple sıkışıp kalıyoruz.  
Renoda hyundai edc
Ford powershift
Bir çok marka dsg. 
 
Ama Garip olan şu ki.. 
Bozulmayan dsg de var. 6 ileri olanlar.. Yada aynı araçların spor modellerinde olanlar.. 
 
 


Hepsine yağlı tip kullansın 6-DSG gibi, biz de kurtulalım.
Bence planlı eskitme var, parça satabilmek için.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

VW, DSG’den kolay kolay vazgeçmeyecek. Çift kavramaya ilk geçenlerden zaten, bu böyle devam edecek gibi görünüyor. (Arada nadir bazı model ve motor seçeneklerinde tork konvertörlü şanzıman var.)

DSG sorunlu olmasına rağmen iyi satıyor. 

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Amerika'da dsg satışı ne alemde. Jetta falan tork konvertörlü galiba.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Amerika'da dsg satışı ne alemde. Jetta falan tork konvertörlü galiba.

10 yıl garantili diye biliyorum.
İyi niyet falan değil, tam garanti, birebir değişim.
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Evt kullanmadı ama tork konvertörlü 8 ile güzel şanzımanlar yaptı.

Yani güzel şanzımanlara örnek yazmıştım... 

Pejo da kullanmadı galiba çift kavrama.. Yada kullandı mı bilmiyorum..  

 

 

Şanzuman da yapmadı. Bastırdı parayı, ZF 'den aldı hepsini. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Amarok ve Toureg’lerde vardı tork konvertörlü. Hala var mı tam bilmiyorum bakmak gerek.

Onun dışında hepsi DSG yanılmıyorsam.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
1 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

 

DSG sorunlu olmasına rağmen iyi satıyor. 

 

 

Çok keyifli diyorlar. Az yakıyor diyorlar. Garantisi var diyorlar. İyi niyet garantisi var (bu arada serviste bakım yaptırmayanlar kötü niyetli!) diyorlar.

Ha, bir de garantisi bitene yakın satın diyorlar :D

Şimdi, Mustafa Arıkan yazdı:

Amarok ve Toureg’lerde vardı tork konvertörlü. Hala var mı tam bilmiyorum bakmak gerek.

Onun dışında hepsi DSG yanılmıyorsam.

Büyük makinelerde ZF kullanıyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

İmkanım olsa TSI DSG alırım. ZF’ye de 6000 masraf ettim. Ona da ederim. Keyfini sürerim :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...