İçeriğe Yönlendir

Audi A4 - Multitronic Şanzıman


Yusuf Berke

Recommended Posts

Yusuf Berke

2014 model 75 bin KM'de Audi A4 2.0 TDI buldum. İlanda Multitronic şanzıman denilmiş. Araç hasarlı ama ufak hasarı var, çok temiz bir araç. Ama Multitronic şanzıman kafamı karıştırıyor.

Bilindiği üzere Multitronic; Audi'nin CVT'si. Bu şanzıman keyif ve konfor olarak nasıldır? Herhangi bir kronik sorunu var mı? Sizce bu mu alınmalı yoksa vaz mı geçilmeli?

Aracı gördüm ve test sürüşü yaptım. Çok güzeldi araç. 

Yorumlarınızı bekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

benimde merak ettiğim bir şanzıman. arızası boldur kesin. tamiride çok pahalıdır. şaşırtın beni forum.

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Valla ben 2011 model a4 kullandım ve şimdi 2013 model a6 kullanıyorum. Daha ne sıkıntı yaşadım nede duydum. Zamanında bakımı yapıldıysa ve insan gibi kullanıldı ise sıkıntı çıkaran bir şanzıman değil. Sıkıntılısı s-tronic şanzıman olması lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Multitronic'in ilk versiyonlarında arıza durumu daha sık oluyordu, son versiyonlarında kronik bir sorun duymadım. Yine de almadan önce iyi kontrol edilmeli. Bilindiği gibi CVT şanzımanlar yağ konusunda hassas, bu konularda dikkat edilmeli.

 

Sürüş keyfi olarak ben CVT hiç sevmesem de 2.0 TDI güçlü bir motor olduğu için multitronic ile birlikte hiç yormadan yürüyor. 2.0 TDI A4 kullanırken ne ara 160'a çıktım anlamıyorsunu, devir de düşük ve sabit olduğu için. 

 

Ufak hasarlı konusunda da dikkatli olmanızı tavsiye ederim, çoğu zaman ağır hasarlı araçları toplayıp az hasar bırakıp az hasarlı diye satıyorlar. Alttan vs. darbe almışsa bir araba parasına toplayamayabilirsiniz.

32 dakika önce, Arda Bülent Güzel yazdı:

Sıkıntılısı s-tronic şanzıman olması lazım.

 

S-tronic bildiğimiz DSG, sorunlar ve çözümleri aynı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
37 dakika önce, Selim Bilgin yazdı:

Multitronic'in ilk versiyonlarında arıza durumu daha sık oluyordu, son versiyonlarında kronik bir sorun duymadım. Yine de almadan önce iyi kontrol edilmeli. Bilindiği gibi CVT şanzımanlar yağ konusunda hassas, bu konularda dikkat edilmeli.

 

Sürüş keyfi olarak ben CVT hiç sevmesem de 2.0 TDI güçlü bir motor olduğu için multitronic ile birlikte hiç yormadan yürüyor. 2.0 TDI A4 kullanırken ne ara 160'a çıktım anlamıyorsunu, devir de düşük ve sabit olduğu için. 

 

Ufak hasarlı konusunda da dikkatli olmanızı tavsiye ederim, çoğu zaman ağır hasarlı araçları toplayıp az hasar bırakıp az hasarlı diye satıyorlar. Alttan vs. darbe almışsa bir araba parasına toplayamayabilirsiniz.

 

S-tronic bildiğimiz DSG, sorunlar ve çözümleri aynı.

Çok teşekkür ederim Selim hocam. Kendi ustam ile gidip baktım arabaya. İyice kontrol ettik arabayı. Olursa alacağım. 

4 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

mekaniği sağlam elektroniği zayıftır.

Alırken özellikle neresine bakmalı Çağlar hocam? Ben internette lehim sorunları gibi şeyler okudum. Onun dışında pek bir şey göremedim. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ekspertiz anında çalışıyor ise çalışıyordur, 1 gün 1 yıl 10 yıl sonra ne olacağı bilmek imknasız, sadece bazı şeyleri kabullenerek bilinçli olarak satın alınca üzülmez insan. Doğru ustasına gidilirse iyi olur arıza olursa. O basit lehim için yarısı sökülüyor şanzımanın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Bu Multitronic şanzıman bir seçenek mi, yoksa belli bir modele kadar multitronic, belli modelden sonra s-tronic şeklinde mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
27 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

Bu Multitronic şanzıman bir seçenek mi, yoksa belli bir modele kadar multitronic, belli modelden sonra s-tronic şeklinde mi?

tdi larda cvt yani multi, benzinli dsg, yani stronic dediği

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Bir önceki kasanın quattro olmayanlarında multitronic var diye biliyorum. 190lık quattrolar stronic. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

DSG (Audi deki adi S Tronic) kadar ariza ihtimali kafa yoran korkutan bir sanziman degildir. Ama masrafi DSG kadar var.

 

200 binde mekatronik degisen de var 400 bin de hala sorunsuz olanlara da denk gelmistim.

 

Surus keyfi cok etkindir bana gore. Devir saati sabitken hizin yukselmesi tuketim anlaminda da cok etkilidir.

 

Asagidaki videoda bunu gorebilirsiniz.

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
DSG (Audi deki adi S Tronic) kadar ariza ihtimali kafa yoran korkutan bir sanziman degildir. Ama masrafi DSG kadar var.
 
200 binde mekatronik degisen de var 400 bin de hala sorunsuz olanlara da denk gelmistim.
 
Surus keyfi cok etkindir bana gore. Devir saati sabitken hizin yukselmesi tuketim anlaminda da cok etkilidir.
 
Asagidaki videoda bunu gorebilirsiniz.
 
 

 


Audi motorları dikine yerleştirilmiş vaziyette.
VW ise enine doğru yerleşmiş vaziyette.
Yani vw’de silindirlerin “sağ baştan say” dizilişi var, Audi’de ise önden arkaya doğru diziliş mevcut.
Audi’de şanzımana binen yük daha az olabilir (teoride)
Ve de ıslak tip kullanıyor olmalı 2.0 TDI’lerde.
O da bir etmen şanzıman ömrü için.
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bu videodaki 160 hp lik sw modeli test etmiştim ben. ikinci el de satın alacaktım. motor gücü yeterliydi ancak heyecan verecek gibi bir şey değildi. vaz geçmiştim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Multitronic şanzımanlar tork konvertörsüz, Hatta DCP vs. birçok özelliğiyle tork konvertörü hissi verip ağırlıktan kazandıran bir şanzıman deniyor. 90 kilogram olması bu gibi şeyler sayesinde diye okudum. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yusuf Berke yazdı:

Multitronic şanzımanlar tork konvertörsüz şanzıman değil mi? 

 

Forddaki Cvt

 

 

 

Yusuf Berke yazdı:

Hatta DCP vs. birçok özelliğiyle tork konvertörü hissi verip ağırlıktan kazandıran bir şanzıman deniyor. 90 kilogram olması bu gibi şeyler sayesinde diye okudum. 

 

Tabi yanılıyor da olabilirim.. Bilginin kaynağı nedir ? Nerede deniyor bu ?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Cvt'lerde genelde tork konvertörü olmuyor. Olanlar da var ama. Anlamanın yolu rölantide araç gitmeye meyilli mi değil mi?

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

2014 A4 2.0 TDI’ye yolcu olarak bindim. İlk dikkatimi çeken motor sesi oldu.
Sanki hiç vites atmıyordu araç.
Bir de yalıtımını çok beğenmiştim. Passata nazaran bir iki tık daha iyiydi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
7 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Anlamanın yolu rölantide araç gitmeye meyilli mi değil mi?

 

Gitmeyenler iğrenç.. Fiata biniyorum.. öyle bekleyip duruyorum yürüsün diye.. Hatta bir de geri kaçıyor :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Gitmeyenler iğrenç.. Fiata biniyorum.. öyle bekleyip duruyorum yürüsün diye.. Hatta bir de geri kaçıyor :)

 

Araç rölantide gitmeye meyilli değilse tork konvertörü yok. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Tabi yanılıyor da olabilirim.. Bilginin kaynağı nedir ? Nerede deniyor bu ?

Multitronic 'in ardındaki teknoloji.
Geleneksel otomatik transmisyonlarda kullanılan kilitli debriyaja sahip tork dönüştürücünün aynısı sürekli değişken oranlı şanzımanların çoğunda da kalkış için kullanılıyor. Audi ise bunun yerine elektro-hidrolik kontrollü çok plakalı yaş tip debriyaj kullanmaya karar verdi. Plakaların bastırılarak bir araya getirilmesiyle tutunma sağlanıyor.

Bu çok plakalı debriyaj çeşitli avantajlara sahip. Tork dönüştürücüsüne göre daha hafif, daha küçük ve daha az kayba sahip ve bu nedenle yakıt tüketimini azaltıyor. Aynı zamanda kalkış hareketinin elektronik olarak kontrol edilmesine de olanak tanıyor. Hem sportif hızlanma hem de düşük tüketimli ve sessiz otomatik transmisyon olarak kullanmak mümkün.

Çok plakalı debriyajın diğer bir avantajı da kontrol edilebilir kayma hareketi. Otomatik vitesli araçların yavaşça hareket etmesine olanak tanıyan budur, örneğin trafik ışıklarında "D" seçildiğinde. Fren sinyali belirlendiğinde, yavaş hareket multitronic kontrol birimi tarafından özel olarak azaltılabilir ve böylece yakıt tüketimi düşürülür. ABS'li frenleme sırasında, motor gücü kesilerek motorun frenleme gücünün olumsuz olarak algılanmaması sağlanabilir.

Multitronic transmisyonun iyi ayarlanmış oranları, çok plakalı debriyajda normal bir tork dönüştürücüdeki gibi tork dönüştürme bulunmamasını telafi ediyor. Bu da kullanıcıya avantaj sağlıyor: hızlanma çok daha güçlü.

Yağla birlikte toplam ağırlığı 90 kg; magnezyum ve alüminyum kullanılarak ve diğer ağırlık tasarrufu sağlayan tasarım önlemleriyle bu başarılı sonuca ulaşılmış. Bu nedenle multitronic transmisyon benzer bir beş vitesli otomatik şanzımandan daha hafif. Daha düşük ağırlık, daha düşük yakıt tüketimi ve daha dinamik bir sürüş anlamına geliyor.

Burada okudum: Link

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bir saat önce, Yusuf Berke yazdı:

Multitronic transmisyonun iyi ayarlanmış oranları, çok plakalı debriyajda normal bir tork dönüştürücüdeki gibi tork dönüştürme bulunmamasını telafi ediyor. Bu da kullanıcıya avantaj sağlıyor:

 

Aşağıdaki linkteki videoyu izleyince.. bir tork konvertörü göremedim.. Doğru bilgi muhtemelen.. 

Bilgi için teşekkürler. 

 

https://www.audi.com.tr/tr/web/tr/modeller/layer/teknoloji/multitronic.html

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

tiptronic tork konvertörlu sanzuman quattro lara icinde uygun

Multitronic cift kavramali debriaj sistemine sahip cvt sanzuman genelde onden cekislilerde kullaniliyor

s tronic cift kavramali debriaj sistemine sahip otomatik sanzuman genelde quattrolarda kullaniliyor 

multitronic cvt olmasi sebebiyle en fazla ariza potansiyeline sahip bence icersindeki zincir ve variator gibi zamanla asinan parcalar var her 60 binde yagini filtresini degistirmek gerekiyor ustuna 200 bin civarinda debriaj balatalarini degistirmeyide eklersen epey masrafli birde beyinde leyim kirilmasi cvtlerde cok raslanan bir durum

kullanimi ne kadar rahat vites gecisleri sarsintisiz olsada ben cvt sanzumanli araba almam bir yil biner satarim derseniz ayri ama 5-10 yil binerim diyorsaniz basinizi agritir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
(düzenlendi)

Araç satılmıştı. Aracı alan kişi tanıdığım çıktı. Bakmamış hiç araca. 148 bin ₺ hasar kaydı varmış :shok:

tarihinde Yusuf Berke tarafından düzenlendi
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...