H.Cenk Bayrakçı 27 Nisan 2019 Paylaş 27 Nisan 2019 (düzenlendi) Dün (26.04.2019) işyeri eğitimi denetlemesi için günü birlik Antalya'ya gittim geldim. Organize sanayi ve serbest bölgede 2 fabrika gezdikten sonra biraz dolaşıp, Ispartaya geri geldim. Yaklaşık 300 km yol yaptım. Tüm bu zaman diliminde birşey yok. Ispartaya geldim eve gelirken trafik ışıklarında start-stop sistemi devreye girdi ve 3 saniye içinde devreden çıktı. Ekranda "Hata: Start-Stop" şeklinde uyarı çıktı ve motor arıza ikaz ışığı ayrıca yandı göstergede...Start -stop özelliğini açıp kapattım düğmeden, yine hata sinyali verdi. Bugün ise hata kendiliğinden düzeldi. Sabah oğlumu hastaneye götürürken önce hata sinyali verdi, sonra bir dahaki duruşta çalıştı. Servis yarım gün çalıştığı için götüremedim ve randevu da alamadım. İnternette aynı şekilde şikayet çok, herkes akü diyor ama, başına gelen, bilen, duyan var mı? 27 Nisan 2019 tarihinde H.Cenk Bayrakçı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İsmail Avcı 27 Nisan 2019 Paylaş 27 Nisan 2019 Arastirirken buna benzer sikayetleri ben de okumustum hocam,aku degisince duzeldigini soyluyolardi genelde 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Berke 27 Nisan 2019 Paylaş 27 Nisan 2019 Oyumu akü yönünde kullanıyorum. Akü zayıflayınca oluyor hep. Yorum bağlantısı
Erhan Güler 27 Nisan 2019 Paylaş 27 Nisan 2019 (düzenlendi) Eşime aldığım 2017 model Polo 1.0 tsi dsg araçta ben aynı sorunu yaşadım hocam. Servis ben almadan önce 1 parça değişimi yapmış,ben aldıktan sonra da 2 parça daha değişti anca sorun düzeldi. Sorunun kaynağı yakıt sistemi. Yakıt sistemiyle alakalı bir parça değişmesi gerekiyor. Çözülene kadar baya canımı sıkmıştı ve serviste her gittiğimde net bir şey diyememişti. Sadece yakıt sisteminden kaynaklı hata olduğunu söylemişlerdi ve en son yüksek basınçlı yakıt pompası değişti yine yaparsalar enjektörleri değişeceğiz demiştiler. Çok şükür ki artık böyle bir sorun kalmadı. Ama çözülene kadar baya canımı sıkmıştı. Parçalar değiştikten sonra hatta aracın gidişi falan daha iyi oldu,daha atik oldu araç. Umarım siz de bir an önce sorundan kurtulursunuz ama VW grubunda maalesef bu hata ile çok fazla karşılaşılıyor. bu da benim açmış olduğum başlık. 27 Nisan 2019 tarihinde Erhan Güler tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 27 Nisan 2019 Paylaş 27 Nisan 2019 Cenk bey merhaba. Jetta 1.2 TSI aracımda kışın yaşamış olduğum titreme ve Start-stop kullanılamaz uyarısı sorunu ile ilgili serviste bana usta şöyle demişti. Bu uyarı bir arıza değil, ancak bir arızanın sonucudur. Yani sistem kendisinde bir problem olduğunu anladığı anda Start- Stop kullanılamaz uyarısını veriyor. Buradan hareketle, ilk çalıştırmada titreme sorunu yaşamadı iseniz bende aküden şüphelendim. Tam teşhis için serviste bir arıza tespitine sokarsanız olay net anlaşılır diyorum. Geçmiş olsun. 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 27 Nisan 2019 Yazar Paylaş 27 Nisan 2019 (düzenlendi) 4 saat önce, Erhan Güler yazdı: Eşime aldığım 2017 model Polo 1.0 tsi dsg araçta ben aynı sorunu yaşadım hocam. Servis ben almadan önce 1 parça değişimi yapmış,ben aldıktan sonra da 2 parça daha değişti anca sorun düzeldi. Sorunun kaynağı yakıt sistemi. Yakıt sistemiyle alakalı bir parça değişmesi gerekiyor. Çözülene kadar baya canımı sıkmıştı ve serviste her gittiğimde net bir şey diyememişti. Sadece yakıt sisteminden kaynaklı hata olduğunu söylemişlerdi ve en son yüksek basınçlı yakıt pompası değişti yine yaparsalar enjektörleri değişeceğiz demiştiler. Çok şükür ki artık böyle bir sorun kalmadı. Ama çözülene kadar baya canımı sıkmıştı. Parçalar değiştikten sonra hatta aracın gidişi falan daha iyi oldu,daha atik oldu araç. Umarım siz de bir an önce sorundan kurtulursunuz ama VW grubunda maalesef bu hata ile çok fazla karşılaşılıyor. bu da benim açmış olduğum başlık. 2 saat önce, Mustafa Erkan yazdı: Cenk bey merhaba. Jetta 1.2 TSI aracımda kışın yaşamış olduğum titreme ve Start-stop kullanılamaz uyarısı sorunu ile ilgili serviste bana usta şöyle demişti. Bu uyarı bir arıza değil, ancak bir arızanın sonucudur. Yani sistem kendisinde bir problem olduğunu anladığı anda Start- Stop kullanılamaz uyarısını veriyor. Buradan hareketle, ilk çalıştırmada titreme sorunu yaşamadı iseniz bende aküden şüphelendim. Tam teşhis için serviste bir arıza tespitine sokarsanız olay net anlaşılır diyorum. Geçmiş olsun. Her iki konuyu da okudum. Bende dikkat çeken nokta, motor arıza ışığının yanması oldu. Kalabalık trafikte olunca sağa çekip duramadım. Bugün sabah da start stop çalışmaya başladı. Hafta içi servise gideyim bir bakalım ne çıkacak? 27 Nisan 2019 tarihinde H.Cenk Bayrakçı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş 28 Nisan 2019 Paylaş 28 Nisan 2019 Arada sırada düzeldiği için ben de akü diyorum. Start-Stop sistemine giden düzensiz akımdan yapıyor olabilirEn önce akünün durumunu kontrol ettirin. Yorum bağlantısı
Erhan Güler 28 Nisan 2019 Paylaş 28 Nisan 2019 Arada sırada düzeldi diye Akü demek doğru olmaz. Bende de EPC ışığı yanıyordu ve belirli bir süre sonra geçiyordu ama aynı arızayı belirli aralıklarla tekrar yapıyordu. Akü'yü de kontrol ettirdim hiç sorun yoktu. Dediğim gibi sorun yakıt sisteminde çıktı. Keşke sadece Akü'den kaynaklanan bir şey olsa. En iyisi siz servise gidin onlar size yardımcı olacaktır ama %99 yakıt sistemiyle alakalı bilginiz olsun. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Nisan 2019 Paylaş 28 Nisan 2019 Bizim audi önce onu yaptı sonra EPC yaptı sonra sağırlaştı gittik turbo değişti. 1 Yorum bağlantısı
Eren Yavuz 29 Nisan 2019 Paylaş 29 Nisan 2019 Birçok sebebi olabilir,arıza ışığı yaktığı için en güzeli bilgisayara bağlatın sorunu gösterir. Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 11 Eylül 2019 Yazar Paylaş 11 Eylül 2019 Yazmamışım. Servise gittim, incelediler. Güncelleme yaptılar, sorun çözüldü. Akü ve start stop sisteminde herhangi bir problem çıkmadı. 3 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 5 Ekim 2019 Paylaş 5 Ekim 2019 Guncellemeye kadar duzgun calısmıyormuydu? Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 6 Ekim 2019 Paylaş 6 Ekim 2019 Start Stop ile başım belada. Her kontağı açtığında düğmesine basıp Off konuma alıyorum. Yok mu bunu sürekli kılacak. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 6 Ekim 2019 Paylaş 6 Ekim 2019 Mert Yeldan yazdı: Start Stop ile başım belada. Her kontağı açtığında düğmesine basıp Off konuma alıyorum. Yok mu bunu sürekli kılacak. Basit bir devre var. Araya bağlanıyor. Son konumu hafızaya alıyor. Kontak açıp kapattıktan sonra eski konumunda kalıyor. (Açıksa açık, kapalıysa kapalı) Bir de Vagcomdan sürekli kapatılabiliyor mu bakmak gerek. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 1 Kasım 2019 Paylaş 1 Kasım 2019 Bu sistemin adı yanlıs. Stop start olması lazım. Zaten ben baslatıyorum ilk seferde. 🙂 Butun sorun isim kaynaklı. 2 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 1 Kasım 2019 Paylaş 1 Kasım 2019 Mert Yeldan yazdı: Start Stop ile başım belada. Her kontağı açtığında düğmesine basıp Off konuma alıyorum. Yok mu bunu sürekli kılacak. Kodlama ile kapatılıyor. Maltepe Ender Elektronikte, veya daha uygun fiyatlı olabilecek bir yerde, yaptırmak mümkün. Dogan Arsiray yazdı: Bu sistemin adı yanlıs. Stop start olması lazım. Zaten ben baslatıyorum ilk seferde. 🙂 Butun sorun isim kaynaklı. isimden mi bilinmez ama, bazı kullanım tarzlarına uymuyor. dur-kalk trafik dışında, kapatmadan kullanabiliyorum. (kalk-dur trafikte de, durumum aynı ) 2 Yorum bağlantısı
Eren Yavuz 1 Kasım 2019 Paylaş 1 Kasım 2019 ss i kapatmak için yazılıma gerek yok ,akünün bağlantısında jakı var (akü kutup başının orada).Jakı çekerseniz ss çalışmaz ve hata vermez. 1 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 1 Kasım 2019 Paylaş 1 Kasım 2019 Eren Yavuz yazdı: ss i kapatmak için yazılıma gerek yok ,akünün bağlantısında jakı var (akü kutup başının orada).Jakı çekerseniz ss çalışmaz ve hata vermez. iki akü var o sistemlerde ikinci aküden mi bahsediyorsunuz? bence bir şekilde davranışını değiştirmek lazım düğmesinin. sistemi kapatmak yerine istediğimizde açmalıyız ki, eğer ikinci akü ile bu olabiliyorsa oraya bir buton bağlamak yeterli olur. 1 Yorum bağlantısı
Eren Yavuz 1 Kasım 2019 Paylaş 1 Kasım 2019 2 akü derken? tek akü var benim bildiğim.Sarı bir jak olması lazım,kutup başının orada. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 1 Kasım 2019 Paylaş 1 Kasım 2019 O şekilde değil. Mercedes ML350 de iki adet akü var, bir tanesi bildiğiniz kocaman kurşun asit aküsü. 100 amper filan. İçeride arka koltuğun önünde yerde gizli. Diğeri ise start stop devreye girip motoru kapattığında araçtaki elektriksel faaliyetlere yeten yedek gücü sağlıyor. 20 amper filan birşey o da çamurluğun içinde arkada. O arkadaki deşarj olunca sistem devreden çıkıyor onu kastettim. Ufak araçlarda nasıl bu sistem bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Kasım 2019 Paylaş 1 Kasım 2019 (düzenlendi) 2 koca ağır akü, haybeye taşıyorsun, üretimi ve geri dönüşümü masraf gezegene zarar start stop ve ekimanları zarar boşa yük taşıyorsun araç yakıyor zarar bunların tamiri geri dönüşümü zarar... gezegene fayda sıfır, zararı ise yüksek... sonuç: Soru şu, Bu işten kim karlı çıkar? cevap: Üreticiler: zararlı çıkan? biz ve gezegen 1 Kasım 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Kasım 2019 Paylaş 1 Kasım 2019 Dogan Arsiray yazdı: Ufak araçlarda nasıl bu sistem bilmiyorum. Yok ki bi ML'imiz biz de 2 akü öğrenelim. Zaten konusunu da göremedik. Yorum bağlantısı
Recommended Posts