İçeriğe Yönlendir

Yüksek Devirli Kullanmak


Ümit Türk

Recommended Posts

Ümit Türk

merhabalar; 

 

son zamanlarda sıkça duyduğum şu husus hakkında bilgi almak istiyorum. 

aracı devirli kullandığımızda aracın motorun açılacağına dair söylentiler var. yani  2-3-4 bin arasında kullanıyoruz zaman zaman.  ama bazen öyle anlara denk geliyorum ki otobanda 120 km hızla 4.viteste 5 bin devirmiş  araçlar görüyorum nedenini soruyorum motor açılsın diye ki sorduğum kişilerin araçları sıfır araç değil yanlış hatırlamıyorsam 135 bindeydi. 

 

benim bildiğim yükse devirde kullanınca max. tork ve güce ulaşıyor. 

gerçekten böyle birşey var mı? motora faydası ve zararı nedir. 

yakıt olayını hiç katmıyorum bile.

şimdiden teşekkür ederim .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor açılmaz kapanmaz, devamlı düşük devirde yüksek viteste gidilir ise kurum birikimi artar, buna işaret edilmiş oalbilir ayrıca, bilgi kaynağındaki husus nedir tam bilemyiorum ancak dpf için de söylenmiş olabilir, rejenerasyona zaman kalsın diye devamlı sürüşte bir düşük vites kullanımı vardır.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

motor açılmaz kapanmaz, devamlı düşük devirde yüksek viteste gidilir ise kurum birikimi artar, buna işaret edilmiş oalbilir ayrıca, bilgi kaynağındaki husus nedir tam bilemyiorum ancak dpf için de söylenmiş olabilir, rejenerasyona zaman kalsın diye devamlı sürüşte bir düşük vites kullanımı vardır.

yani şöyle ifade edeyim.  araç sağırlaşmasın. mantık tamamen bu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Şimdi, Ümit Türk yazdı:

yani şöyle ifade edeyim.  araç sağırlaşmasın. mantık tamamen bu. 

kurum kaplanırsa subaplar sağır derler piyasada, o olabilir. devamlı düşük devirde srüşü stilinde oluşur yoğunlukla,

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Dpf, katalizör,egr gibi sistemlerde zamanla kurum birikebiliyor yüksek devirli sert kullanım sonucunda egzoz sisteminin sıcaklığı da artiğı için buralarda bir nebze olsun temizlenme olabiliyor bu nedenle sert kullanım sonrasi araç biraz daha istekli gidebiliyor lakin motor açma, motor sagirlasma olayları bana mantıklı gelmiyor.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
1 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

kurum kaplanırsa subaplar sağır derler piyasada, o olabilir. devamlı düşük devirde srüşü stilinde oluşur yoğunlukla,

peki abi bu benzinli ve dizel için aynı şeymi geçerli ? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
1 dakika önce, Ümit Türk yazdı:

peki abi bu benzinli ve dizel için aynı şeymi geçerli ? 

daha çok atmosferik benzinli için . tdci larda emme boruları yağlanır, o ayrı konu. egr falan daralır vb.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benzinde de dizelde de aynı.. zaman zaman devirli kullanılmaz ise kurum bağlar ve sağırlaşır.. 

Ya arada bir devirli kullanılacak yada arada bir carbon clean işlemi yapılacak.. 

Ben devirli kullanmayı seçiyorum.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yeni nesil arabalarda, değişken subab zamanlaması, değişken emme manifoldu, elektronik ateşleme gibi tırıvırı var. Sen arabayı düşük devirde sürünce, arabanın değişken bu tırıvırıları ona göre ayar çekiyor. Yüksek devir çevirincede bu sefer ona göre ayarlama yapıyor. Eski motorları bilmiyorum ama yeni nesil motorlar böyle. Sağırlaşma veya gücten düşme diye bir durum olmaz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Oluşan kurumu uzun yolda 90 100 ile giderken de atar araç abartmaya gerek yok bu yüzden. Şehir içi kullanımlarda arada bir devrin dibini görmek iyi gelir.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
2 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Oluşan kurumu uzun yolda 90 100 ile giderken de atar araç abartmaya gerek yok bu yüzden. Şehir içi kullanımlarda arada bir devrin dibini görmek iyi gelir.

Ben bazen deniyorum şehir içinde, daha devrin dibini göremeden arabanın arkasını yanımda görüyorum,bir sağ yanını bir sol yanını :spiteful:

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
15 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Ben bazen deniyorum şehir içinde, daha devrin dibini göremeden arabanın arkasını yanımda görüyorum,bir sağ yanını bir sol yanını :spiteful:

... başı ayrı oynuyor dedikleri bu mu yoksa

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
11 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

... başı ayrı oynuyor dedikleri bu mu yoksa

Kötü manada değil ama evet, öyle de denebilir :D 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Ben Teknik kismindan ziyade psikolojik kismina degineyim.devirsiz kullanilan arac hizlanmasi vs si surekli devirli kullanilan araca gore fark ediyor.

Ayni model ayni tip aracta tespit etmisligim vardir.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

2000 model focus olan ilk aracımı 2009 yılında aldığımda araba belli bir hızı geçmiyordu. Araç manisa demirci ilçesinde kullanılmıştı. Ben aldıktan birkaç ay sonra geçemediği hızın 15 km kadar üzerine çıkmaya başlamıştı. Kurumları attığı için mi yoksa sağırlığı geçtiği için mi nedendir bilmiyorum ama kullanım farkediyor. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
25 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Ben Teknik kismindan ziyade psikolojik kismina degineyim.devirsiz kullanilan arac hizlanmasi vs si surekli devirli kullanilan araca gore fark ediyor.

Ayni model ayni tip aracta tespit etmisligim vardir.

Ben mondeo varken, aracı kardeşimin kullandığını bilirdim. O çok devirsiz gider, ben de farkı anlardım. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Açmak, kapatmak ya da sağırlaşmak teknik terimler olmasa da bir karşılığı var.

 

İşleyen demir ışıldar demiş atalarımız, basmak iyidir. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

işleyen demirin ışıldaması hayra alamet değil. renginin koyu ve yağlı olması uygun. Bu şekil devirli kullanılan araçlar 100-150 binde motor bitirirken sakin kullanılan araçlar 500 bin gidiyor. 

 

Hızlı yaşa genç öl cesedi yakışıklı olsun hesabı. Her yıl arabaya pasta cila yap 5 sene sonra boya kalmaz. temizlik boyası atılır.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bir Otomobil mühendisi demişki, 120 km süratten sonra arabalar 8 kat hızlı yaşlanır. 

bunu diyen adamı bulunca paylaşıcam. Ama sadece hatırlıyorum. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
29 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

işleyen demirin ışıldaması hayra alamet değil. renginin koyu ve yağlı olması uygun. Bu şekil devirli kullanılan araçlar 100-150 binde motor bitirirken sakin kullanılan araçlar 500 bin gidiyor. 

 

Hızlı yaşa genç öl cesedi yakışıklı olsun hesabı. Her yıl arabaya pasta cila yap 5 sene sonra boya kalmaz. temizlik boyası atılır.

 

Devirli kullanmakla "yabancı malı gibi kullanmayı" karıştırmayalım bence hocam. 100 binde motorun canını alacak şekilde kullanmayız herhalde hiçbirimiz. :) 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben size Gm Stres Testinden bir alıntı yapmıştım. Gene yapayım en iyisi. 

 

Burda diyorku, Biz boşta 5200 devirde 12 hafta çalıştırıyoz ama yükde 16 gün çalıştıryoz . Yani motoru yüke bindirmeden devir çevirmede sıkıntı yok. 

 

Stringent Validation The 1.0L engine was tested under GM’s strict regimen, one of the toughest set of standards in the industry, and included a battery of round-the-clock performance and durability trials such as: • Running test engines continuously for more than 2,000 hours at 5200 rpm – the equivalent of 12 straight weeks at wide-open throttle. • Cycling engines for 400 straight hours (more than 16 days) between peak-horsepower and peak-torque rpm levels – a torturous test that pushes rotating parts such as the crankshaft and connecting rods to their limits. • Cold- and heat-soak tests that ensure the engine will start and operate normally in temperatures as low as -40 degrees F (-40 C) and as high as 220 degrees F (104 C).

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Arka tekerleklerden duman çıkmıyorsa sıkıntı yok. Bir defasında toyota supra diye bir araca bindim 30-40 ile giderken 290 m lik yolda 170km/h hıza çıktı fren yapıp köy içine 90 derecelik dönüş yaptı. Ana yola çıkınca aynen sizin gibi sağım da solum da arka tekerlekleri gördüm ama duman çıkıyordu.

2 saat önce, Önder Özcan yazdı:

Ben bazen deniyorum şehir içinde, daha devrin dibini göremeden arabanın arkasını yanımda görüyorum,bir sağ yanını bir sol yanını :spiteful:

Ford Mondeo da eco mode olayı var sürüş sitilinize ve vites değiştirme durumunuza göre motor tepkilerini ayarlıyor. aracımı  23 binde ilk sahibi doktor hanım efendiden alınca aracın gaza tepki vermesi 10 gün sonra değişmişti. İlk başta nazik nazik giden arabanın yerine daha atılgan ve istekli bir araba gelmişti.

 

Bir saat önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Ben mondeo varken, aracı kardeşimin kullandığını bilirdim. O çok devirsiz gider, ben de farkı anlardım. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
3 saat önce, Önder Özcan yazdı:

Ben bazen deniyorum şehir içinde, daha devrin dibini göremeden arabanın arkasını yanımda görüyorum,bir sağ yanını bir sol yanını :spiteful:

 

Bence araba bozuk :D

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
4 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

Bence araba bozuk :D

He he evet, tabi, gerçekten, doğru, aynen. Araba bozuk değil de binenin pşikolocisi biraz bozulabiliyor, uzman görüşüne ihtiyacım var. Forumdan, tanıdık :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Bir saat önce, Selim Bilgin yazdı:

Devirli kullanmakla "yabancı malı gibi kullanmayı" karıştırmayalım bence hocam. 100 binde motorun canını alacak şekilde kullanmayız herhalde hiçbirimiz. :) 

 

Ben de birisi damarıma basmazsa ölü devir giderim genelde zaten, DSG'den gelen alışkanlık.

Alfa'nın otomatiği daha yüksek devirde tutuyor, manuele alıp büyütüyorum yol müsaitse.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...