İçeriğe Yönlendir

Yüksek Devirli Kullanmak


Ümit Türk

Recommended Posts

Önder Özcan
12 dakika önce, Selim Bilgin yazdı:

 

Ben de birisi damarıma basmazsa ölü devir giderim genelde zaten, DSG'den gelen alışkanlık.

Alfa'nın otomatiği daha yüksek devirde tutuyor, manuele alıp büyütüyorum yol müsaitse.

Benim de pws Focus (6 vites) devirsiz giderdi, hemen üst vitese geçerdi, şimdiki (öğrenen) 5 vites, Focus gibi değil, hemen yükseltmiyor. Bir ara şanzıman hafızasını resetleyip sıfırdan başlayayım. Aldığımdan beri yapmadım nedense.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Bir Otomobil mühendisi demişki, 120 km süratten sonra arabalar 8 kat hızlı yaşlanır. 
bunu diyen adamı bulunca paylaşıcam. Ama sadece hatırlıyorum. 
Opel kaynağı: 2000 devir yerine 4000 devirde gitmek motoru 8 kat fazla aşındırır.
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
53 dakika önce, Metin Uzunoğlu yazdı:

Arka tekerleklerden duman çıkmıyorsa sıkıntı yok. Bir defasında toyota supra diye bir araca bindim 30-40 ile giderken 290 m lik yolda 170km/h hıza çıktı fren yapıp köy içine 90 derecelik dönüş yaptı. Ana yola çıkınca aynen sizin gibi sağım da solum da arka tekerlekleri gördüm ama duman çıkıyordu.

Ford Mondeo da eco mode olayı var sürüş sitilinize ve vites değiştirme durumunuza göre motor tepkilerini ayarlıyor. aracımı  23 binde ilk sahibi doktor hanım efendiden alınca aracın gaza tepki vermesi 10 gün sonra değişmişti. İlk başta nazik nazik giden arabanın yerine daha atılgan ve istekli bir araba gelmişti.

 

 

1999 mondeoda yoktu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

En güzeli 8 ileri şanzımanlı 6.0 V12 BMW motoru o zaman. 2-3 bin devirde 250 yapıyordu. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Eski aracım 5.vites 4000 devirde 120
Güncel aracım 6.vites 3000devirde 150 yapıyor. Şanzıman var şanzıman var

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

Bu videoyu bu konu başlığı için özelikle yaptım. Motor mühendisler, euro standartları içerisinde, düşük egzos emisyonu önceliği ile araç yapmak zorundadırlar. Dünya küresel ısınmadan dolayı zaten 1,5 derece sıcaklığı artmış. Şurda dünyanın sonun gelmesine Arıların ölmesine 1 derece kalmış. 

Gel gelelim devir şanzıman ilişkisine. Her motor aynı değildir, her şanzıman aynı değildir. Çap stroke denilen bir olay var. Benzinli, dizel , lpg kavramları havada uçuşuyor. 

Bu videoda 997cc hacminde, 3 silindirli Kappa motoru 3500 devir çevirip, gps olarak 105 km sürat yapıyor. Bu çoğu Avrupa arabasının kadranında 120 km hızlara denk gelmekte. 

Araba bir müddet bu şekilde kullanıldığında kendi kendini ekonomik yakıt sürüşüne göre optimize etti. Ateşleme zamanıyla oynadı,  subabları açılış süresini geri çekti. enjektörlerin yakıtını kıstı filan derken 3500 devirde dönen motor 5,9 litre yakıt tüketimine kadar düştü. 

 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren öz
On 14.05.2019 at 13:47, Mehmet Göktürk yazdı:

işleyen demirin ışıldaması hayra alamet değil. renginin koyu ve yağlı olması uygun. Bu şekil devirli kullanılan araçlar 100-150 binde motor bitirirken sakin kullanılan araçlar 500 bin gidiyor. 

 

Hızlı yaşa genç öl cesedi yakışıklı olsun hesabı. Her yıl arabaya pasta cila yap 5 sene sonra boya kalmaz. temizlik boyası atılır.

Mehmet hocam bende 98 escort var halen daha 113 bin km de ve neredeyse üç bin deviri geçmişliğim yoktur genel olarak 2000-2200 devir ve Allâh a bin şükür hala aynı performansı koruyor aracım ha pasta olayı zaten bende 21 senede sadece bir defa yapıldı boyam hala canavar gibi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Evren öz
On 13.05.2019 at 17:18, Mehmet Ozyurek yazdı:

Benzinde de dizelde de aynı.. zaman zaman devirli kullanılmaz ise kurum bağlar ve sağırlaşır.. 

Ya arada bir devirli kullanılacak yada arada bir carbon clean işlemi yapılacak.. 

Ben devirli kullanmayı seçiyorum.. 

Düşük devirde kullanımdan dolayı egzozdan boğuk ses gelme ihtimali var mı kurum egzozda da birikmiş olabilir mi katalizör olmayan bir araçtan bahsediyorum 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Düşük devirde kullanımdan dolayı egzozdan boğuk ses gelme ihtimali var mı kurum egzozda da birikmiş olabilir mi katalizör olmayan bir araçtan bahsediyorum 

Paslanmış ve tıkanmış olabilir.
Düşük devir buna da bir sebep.
Yorum bağlantısı
Ali Kangal

Uzun yol yapıp gelince tekrar şehir içinde çok fark ediyor sagırlaşıyor sürekli düşük devir şehir içinde arada otobana çıkıyorum 3.vites 3000 devir 15 dakika kullanıyorum motor daha atik oluyor 1 hafta düşük devir 1 hafta yüksek devir yapıyorum on numara oluyor valla tdci.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
On 14.05.2019 at 14:16, Ali Darbaz yazdı:

Bir Otomobil mühendisi demişki, 120 km süratten sonra arabalar 8 kat hızlı yaşlanır. 

bunu diyen adamı bulunca paylaşıcam. Ama sadece hatırlıyorum. 

Ya o mühendis mühendis değil ya da ben evliyayım. Bu hesaba göre benden sonra araçlarımı alanların 10 km dahi gidememesi gerekir. Passat 120 ile giderken 1600 devirde gidiyor. Land ise 3000. Dci ise 2300 dd. 

On 14.05.2019 at 15:35, Evren Erakçora yazdı:
On 14.05.2019 at 14:16, Ali Darbaz yazdı:
Bir Otomobil mühendisi demişki, 120 km süratten sonra arabalar 8 kat hızlı yaşlanır. 
bunu diyen adamı bulunca paylaşıcam. Ama sadece hatırlıyorum. 

Opel kaynağı: 2000 devir yerine 4000 devirde gitmek motoru 8 kat fazla aşındırır.

Benzinli için 4000 devir en sevdiği devir. En yüksek verim orada. Bu hesaba göre dizel 2000 devirde giderken ölüyor demektir. 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Benzinli için 4000 devir en sevdiği devir. En yüksek verim orada. Bu hesaba göre dizel 2000 devirde giderken ölüyor demektir. 


Şanzıman oranı değişmiş o zaman abi Passatta. 1600 devir çok iyi 120 km/h için.
Yorum bağlantısı
Ali Kangal
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

7.vitesi büyük nimet 

Oldum olası sevmem şu alman arabalarını varsa yoksa ford mustang v8 motor almanlar o kadar akıllı degil passat ne abi

Yorum bağlantısı
Evren öz
4 saat önce, Ali Kangal yazdı:

Oldum olası sevmem şu alman arabalarını varsa yoksa ford mustang v8 motor almanlar o kadar akıllı degil passat ne abi

Ben alman araçlarına özel bi sempati taşımam ama alman arabalarında iş olmadığı için dünyanın her yerindeler dimi:)ayrıca v8 mustange binmeye malesef bizim vatandaşımızın gücü yetmez yüz km de 20 litre yakıt tüketen araba bizim ülkemiz için değil 

Yorum bağlantısı
Ali Kangal
Ben alman araçlarına özel bi sempati taşımam ama alman arabalarında iş olmadığı için dünyanın her yerindeler dimi:)ayrıca v8 mustange binmeye malesef bizim vatandaşımızın gücü yetmez yüz km de 20 litre yakıt tüketen araba bizim ülkemiz için değil 
Ben binmek için demedim en iyisi dedim herhalde yakacak o kadar üstad kızma.
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
7.vitesi büyük nimet 

 

Eski nesil 7-dsg’ler 2100 devir bandında gidiyordu 120 km/h ile, yanılmıyorsam.

İyileştirme yapmışlar.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Evren öz
39 dakika önce, Ali Kangal yazdı:
1 saat önce, Evren öz yazdı:
Ben alman araçlarına özel bi sempati taşımam ama alman arabalarında iş olmadığı için dünyanın her yerindeler dimi:)ayrıca v8 mustange binmeye malesef bizim vatandaşımızın gücü yetmez yüz km de 20 litre yakıt tüketen araba bizim ülkemiz için değil 

Ben binmek için demedim en iyisi dedim herhalde yakacak o kadar üstad kızma.

Estağfurullah üstad neden kızayım  herkesin gönlünde bir arslan yatar yani

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Kangal
Estağfurullah üstad neden kızayım  herkesin gönlünde bir arslan yatar yani
Eyvallah hocam.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...