İçeriğe Yönlendir

VW 1.4 TSI 150 HP - Yük Altında Düzensiz Silkeleme


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray

Arkadaşlar, ikinci araç olarak 2009 model bir tiguan aldım. 125 bin km de, düzgün bakılmış epey diri bir araba. 1.4 tsi düz vites ve 150 hp. Almadan önce kullandım gezdim vs.

Sabah işe giderken yavaş, hızlı alt, üst devir kullandım... gündüz arabayı temizledik vs, gün içinde hava acaip ısındı. 

 

Eve dönerken aynı yoldan, aracın aynı sabah gelirken ki hızında, 80 90 gibi, 1700 devir ile 2400 devir gibi bir aralıkta kaldığımda düzensiz şekilde sürekli silkelendiğini fark ettim. devir artınca yada hızlanma esnasında bu bölgeden geçerken herhangi bir anormallik yok, araç yokuş aşağı giderken yada park halinde boşta beklerken, yani yük yokken, yada dediğim gibi devir yüksekken de problem yok. araç ilk çalıştırmada kusursuz, boşta hiçbir oynama dalgalanma vs yok. hatta öyle ki, çok uzun süredir denk geldiğim en titreşimsiz ve sessiz motor bu araçta. ne zaman araç yüksek viteste, alt devirde yüke biniyor, o aralıkta düzensiz aralıklarla bir tür sallantı meydana geliyor. tam gazda baya iyi gidiyor araç. ne tuhaf sesler var ne de titreşim. ( tanımlamaya çalışrken, TDI motorlardaki gibi enjektöre bağlı olduğunu bu forumda da bilen arkadaşların söylediği gibi, belli deivr bandında ortaya çıkan, düzenli ve periyodik bir tür titreşim den bahsetmiyorum)

 

bu sallantıyı tarif edeyim, eskiden distribütörlü araçlarda buji kabloları eskidiğinde, yada tevzi makarası eskimişse, gaza basıp hızlanmaya çalışınca bu şekilde ateşleme problemleri olur ve bir iki silindir anlık olarak ateşlemeyi kaçırırdı, düzelirdei yine olurdu vs.  missfire yani. yada LPG li motorda bujiler eskiyince de benzer bir his oluyordu eski Jeep lerde. ( 4.0 Grand Cherokee ZJ mesela)

 

sonuçta bu motor bir turbo benzinli motor ve tahminimce turbo tam da o aralıkta devreye girmeye başlıyor. Belki waste gate ile ilgili bir valf, bir sensör sorunlu.

aracın bujilerini değiştirip denemek lazım sanırım önce. belki giriş sıcaklığını ölçen bir ısı sensörü birşeyleri aldatıyor??

 

(ilk test ettiğimde soğuk motorda bu problem olmayıp, ertesi gün yine soğuk ve tam sıcak motorda 40  km boyunca hiçbir anormallik yokken, dönerken aynı yolda yine sakin sakin giderken olması tuhaf geliyor. değişen şeyler:  arabanın içi daha temiz ve dış hava sıcaklığı çok daha fazla. yakıt konusunda ne kadar hassas bu motorlar onu da bilmiyorum. 

 

irdeleyelim lütfen.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Silindir kapama modu devreye girip çıkıyor olabilir mi ?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Sorun ateşleme sistem gibi buji ve bobin ikilisi kontrol edilecek, wagcom a bağlayıp balkılmalı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Ben de buji ve bobin diyorum, hatta bobin diyorum.

Bu motorlarda kronik bobin problemi vardı ilk geldiklerinde, ben Jetta'da değiştirmiş ve farkını görmüştüm, bence oradan başlanabilir değiştirmeye.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
(düzenlendi)

Bobin arızası olsa arıza lambası yakmaz mı?

Hadi diyelim arıza lambası yakmadı, hangi bobin arızalıysa o enjektörü devre dışı bırakıyor diye biliyorum. 3 piston nasıl pürüzsüz çalışıp tam gazda iyi gidecek.

 

160 lığın çalışma prensibi şöyle; turbo hep devrede ama emiş hortumundaki hava kelebeği kapalı, hava süperşarjın içinden geçip turboya gidiyor.

Rölanti 3500 olunca süperşarjı kapatıp hava kelebeğini açıyor.

Hava filtresine devirdaim ve kayışına bakardım ben olsam.

tarihinde Nihat Palolu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
5 saat önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:

Sorun ateşleme sistem gibi buji ve bobin ikilisi kontrol edilecek, wagcom a bağlayıp balkılmalı.

Bu sorun kompresörden turboya geçişteki oluşan silkeleme olayı değil miydi? Sen şimdi bambaşka bir şey söyledin ben de şaşırdım 🙂

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Cozeriz biz bu isi. 🙂

 

Buji ve bobin kolay. Missfire oldugunda herzaman ariza vermeyebiliyor sistemler. Jeep de boyleydi mesela.

 

Hava filtresinden basalayalim kontrole, belki ince bir catlak filan vardir emis hortumlarinda. Motor iyice isininca, esneyebilip,acilip hava emiyordur. Zaten yolda deneyecegim az sonra. Hava da daha serin. Bildiririm.

10 saat önce, Coşkun Basan yazdı:

Silindir kapama modu devreye girip çıkıyor olabilir mi ?

Oyle birsey yok bu aracta. 

10 saat önce, Mert Yeldan yazdı:

Yakıt pompası.

Neden boyle dediniz? Bozuk olsa tam gazda duzgun besleyemezdi.

Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
(düzenlendi)

geçmiş olsun,anladığım araç arıza ışığı yakmıyor.Bobin den olursa ateşleme hatası,pompa hatası,silindir hatası gibi çoklu hata veriyor ve arıza ışığı 30 sn yanıp sönüyor.Buji arıza vermiyor bildiğim.Turbo 1500 devirde tam güçü vermeye başlıyor.Sizinki 1700-2400 arası oluyor demişsiniz.(sizin araçta kompresör var mı 160 lıklarda var ama 150 likleri bilmiyorum.Varsa bu devir aralığında kompresör önce devreye giriyor diye biliyorum,sonra 2250 devirde turbo devreye giriyor.Kompresörde kaçak olabilir bu durumda.)İlk yakıttan başlayın güvendiğiniz yerden yakıt alın.Bu araçlar yakıt seçiyor maalesef. Size tavsiyem arıza vermesini bekleyin.Servis ve iyi ustaların dediği hep bu yönde.Deneme yanılma ile çok paranız gider.Sorunlu parça varsa yakında hata vermeye başlar.

tarihinde Eren Yavuz tarafından düzenlendi
ekleme
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Bobin konusunda VW yi bilmesemde, eski cliolarda, mercedes lerde bujiler eskidiğinde böyle şeyler çok belirgin şekilde görülüyordu. hayatımda bobini bozuk hiçbir aracım olmadı açıkçası.

bobinler bozuk olsa herzaman teklemesi lazım. Öyle değilmi? 

sabah gözlemlerim şu şekilde. arıza ışığı mesaj vs hiçbirşey yok. OBD tarayıcısını bağlayıp bakarım yine de.

 

Dışarısı 22 derece.

Kontağı açıyroum vızzz drrr diye birşeyler çalışıyor. Motoru çalıştırıyorum hemen marş alıp 1200 devirde 15 sn sanki bir fan açıkmış gibi çalışıyor sonra bzz drr gibi birşeyeler duyulup hemen 1000 devire düşüyor. tajkip eden yarım dk içinde de normal rölantiye düşüp tamamen sessiz ve titreşimsiz çalşıyor. Araç motoru henüz tam ısınmamışken belirgin bir missfire hissi yok. Ne zaman ısınıyor ve dediğim devir aralığında kullanmak gerekiyor, yada hafifiçe hızlanırken o devir aralığından geçmek gerekiyo, işte o zaman o tuhaf atlama hissini yaşıyorsunuz. Dikkatlice baktım 1750 çizgisi ile 2250 devişr çizgisi arasındaki bölgede en belirgin. bu Devir bandı 70 ile 90 arasında bir hıza denk geliyor 6. viteste. mesela 100 ile gidersem hiçbir tuhaflık yok. 3 te  yada4 te düşük hızda giderkende bu hissediliyor ancak 2. viteste ve hatta 1. viteste tork çok yüksek olduğundan bu his yok.

 

Yakıt içinde gelen yakıt. depoda kalan, opet ten alacağım. bildiğim yerden. Bir de bujileri söküp bakmak isityorum. oksijen sensörüne ne dersiniz? pek çok kez düzgün devirlenmeyen tekleyen motorun sebebi tam bozulmamış ama bozulmakta olan oksijen sensörü idi. arıza vermiyordu. zaten motor tam ısısına ulaşınca ölçüm yapar biliyorsunuz ve tam gaz da devre dışıdır.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Megane de Bobin hatasını anlık alabiliyordum devir farketmiyordu. Bora da bobin hatası direk anlamıştım. Opel de bobin ucu plastik olduğundan sıcaktan çatlamış, parazit yapıyordu anlık silkeleme yapıyordu.

 

Senin araç belirli bir devir aralığında yapıyorsa maf krank sensörleri aklıma gelenler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

motor bilgileri şu sitede var .daha öncede incelemiştim.

Motor kodu BKW CAVA diye geçiyor.

 

http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=6

 

turbo charger ve supercharger birlikte çalışıyormuş.

Bir saat önce, Metin Akbal yazdı:

Megane de Bobin hatasını anlık alabiliyordum devir farketmiyordu. Bora da bobin hatası direk anlamıştım. Opel de bobin ucu plastik olduğundan sıcaktan çatlamış, parazit yapıyordu anlık silkeleme yapıyordu.

 

Senin araç belirli bir devir aralığında yapıyorsa maf krank sensörleri aklıma gelenler.

ikinci gün bugün. gözlem yapıyorum henüz. sonuçta arac çalışıyor düzgün şekilde. devir aralığı bariz şekilde belli. 1700 ün üzerinde ve 2250 nin altında kaldığı sürece ve yük çok ise silkeleniyor. mesela hafif rampa, 6. vites 80 km hız gibi. 100 le giderken, yokuş yukarı aşağı düzlük farketmeksizin 2500 devir civarında hiçbir silkeleme yok mesela.

 

rakamlara çok takılmayın sonuçta anlık olarak analog göstergeden görebildiklerim bunlar.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
7 saat önce, Emre Şimşek yazdı:

Bu sorun kompresörden turboya geçişteki oluşan silkeleme olayı değil miydi? Sen şimdi bambaşka bir şey söyledin ben de şaşırdım 🙂

bu durumla ilgili bir yazı, bir forum başlığı varmı? okumak isterim.

Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
48 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

Bobin konusunda VW yi bilmesemde, eski cliolarda, mercedes lerde bujiler eskidiğinde böyle şeyler çok belirgin şekilde görülüyordu. hayatımda bobini bozuk hiçbir aracım olmadı açıkçası.

bobinler bozuk olsa herzaman teklemesi lazım. Öyle değilmi? 

sabah gözlemlerim şu şekilde. arıza ışığı mesaj vs hiçbirşey yok. OBD tarayıcısını bağlayıp bakarım yine de.

 

 

arabayı cold star yapmadan önce ışıkların sönmesini bekleyin,daha sonra marşa basın.Bu durumda devir yüksek ve patapatlı çalışma olabilir,araç kendini ayarlıyor daha sonra devir normale düşer.Araçı devir normale düşünce hareket ettirin.Bende bobin sorunu ilk çalışmada yapıyordu,gün boyu kesiklik yapmıyordu.Bobin güç kaybetmiş olabilir ama sizin sorununuz bence kompresör civarında bir sorun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

az önce, obd yazılımı ile arıza kodu aradım tamamen temiz. pending code da yok. dahası araç bakıma girdiğinden beri de sıfırlanmamış yani gizlenen bir ışık yok. 2550 km olmuş resetleneli.

 

durduğu yerde,boşta denedim. gaz verip yavaş yavaş arttırdım birşey hissetmedim anca gaz pedalını bırakır bırakmaz devir kendiliğinden düşerken tam da 1800 1900 devir bölgesinden gerçerken belli belirsiz bir tekleme yapıyor. herseferinde aynı. turbo hangi devirde devreye giriyor bir fikriniz varmı? basınç ayarlamasını nasıl yapıyor bu turbo? bilen birisi aydınlatırsa çok sevineceğim. mesela TDI PD motorda, basit bir vidalı çubuk ile wastegate ayarı yapılabiliyor ve alt devirde yada üst devirde boost gelmesini sağlayabiliyorlardı, yeterki aşırı açık yada kapalı kalmasın vana.

 

supercharger sürekli devrede olan birşey değilmi zaten araçta? turbo ile kombinasyonu nasıl oluyor? turbonun dönmeye başladığı yerde de devredemi yoksa bir şekilde bir tür manyetik debriyajla, klima kompresörü gibi devreden çıkıyormu?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kompresör rölantiden itibaren aktif, sanırım 2500 dd sonunda pasif oluyor. Turbo standart konumda alt devirde turbo lag yaşanmasın diye kompresör alt devir basıncını yüksek tutuyor. Yük altında düşük devirde silkeleme ancak pistonların yeterli itme kuvveti oluşturmaması ile meydana gelir. Ateşleme, doğru oranda hava veya yakıtın gelmemesi, ateşlemenin erken oluşması, akışmetrenin hatalı okuması map sensörünün hatalı basınç okuması gibi sebepler olabilir. Kompresör alt devirde istenen basıncı üretmiyor olabilir. 

 

Obd ile manifold basıncına baksana sorun olan devirde. 

 

Aynı durum 2011 2012 105 dci motorlarda vardı. Turbo vnt ayarı hatalı idi. Fazla basınç az yakıt nedeniyle araç dorğu ateşleme yapamıyor ve silkeleme oluyordu. 1100 m rakım üstüne araç sorun çıkarmıyordu 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

aha, o ayar nasıl bir ayar işte. mekanik birşey mi yoksa bir servo motor mu ayarlıyor onu?

 

androidde olup, tüm sürüş için grafik ve tepe noktaları gibi şeyleri ve logları gösterebilen bir program lazım. parasını verip alacağım.

 

BİR SORU: aracı boşta devirlendirip gazı tamamen bırakınca bujiler çakarmı çakmazmı? yani yokuş aşağı araç boşta yakarmı yakmazmı? buji çakmıyorsa tekleme nasıl oluyor olabilir ki?

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Ecoboost focusuma yazılım yaptırdıktan sonra benzer titreşimler oluyordu. Benimkinde düşük viteslerde sorun olmuyordu ancak 4.vites ve üzerindeki viteslerde alt devirlerde dip gaz yaptığımda araç ivmeleniyordu ancak bariz bir vibrasyonla ivmeleniyordu. 3000 devire gelince de kesiliyordu. Bu sorunun neden kaynaklandığını bulamadık. Ancak kendi kıt bilgimle acaba motor takozu bozulmaya başladı da fazla tork nedeniyle mi titriyor diye düşünmüştüm. Yine de çok mantıklı değil gibi takozdan kaynaklanması. Üst devirlerde de yapardı öyle olsa. Ama servet abinin yukarıda bahsettiği gerekçeler daha akla yatkın gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

semptomları gidermek başka birşey, işini bilen  yazılımcıya da oradaki hatalı veriyi değiştirebileceği bir map yaptıramak da belki çözüm olur. hemde 170 hp olur hazır yola çıkışken.

ama turbo wastegate i gibi basit birşey ise, pahalı da olsa değiştirilebilir yada belki ayarlanabilir.

 

ben ilişkimizin başında olduğum için tiguan hanımefendiyi çok da üzmek istemiyroum olay bu :) gürbüz bir hanım kendileri. balık eti. golf plus aşiretinden. bozulursa oyarlar valla.

 

az önce yine obd ile test yaptım, tuhaf bir veri, ani atlamaları, sınırlı imkanlar ile göremedim, herhalde bir çok veriyi aynı anda bilerek ve isteyerek görebilecek bir VAG cı lazım. arıza kaydı yoktu ama DTC leri sildim. araç soğuk tu. sıfırdan ısındı ve su ısısı 60 70 derecedeyeken bile boşta daha önceki mesajlarda yazdığım ve sıcak motordaki atlamayı yapmadı. motor tam ısındı ve yine yapmadı!  bu tip şeyler bana birtürlü tam bozulmayan TPS sensörlü jeep imi hatırlatıyor arıza vermiyordu ama stop ediyordu giderken mesela. TPS bozukken sağlam olan oksijen sensörünü de arızalı gösteriyordu oysaki TPS yi yenileyince düzelmişti. Bu araç telli gaz kelebeğine sahip olmadığı için, acaba diyorum gaz kelebeği mi bir tuhaflık yapıyor? Nasıl temizlenir ve sökülünce nasıl kalibre edilir? Araç ısınınca ortaya çıkan sorun arızalanmaya başlayan oksijen sensöründen de olamazmı mesela?

 

kimine göre bu sallantı hissi normaldir bile. bana değil. fazla dikkatliyim. 90 yerine 100 ile gitsem sallanmayacak. benden araba alınırmış. imza: emanet arabaya bile tamirat yaptıran kişi.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
16 saat önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:

Sorun ateşleme sistem gibi buji ve bobin ikilisi kontrol edilecek, wagcom a bağlayıp balkılmalı.

sizin başlıktaki gibi bir valf arızası olmasın? yada wastegate ? çünkü en turbonun anca dönmeye başlayacağı alt devir civarı hissedilmeye başlanıyor.

 

el atın şu garibe... arabasına yardım edin manasında.

 

 

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
4 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

supercharger sürekli devrede olan birşey değilmi zaten araçta? turbo ile kombinasyonu nasıl oluyor? turbonun dönmeye başladığı yerde de devredemi yoksa bir şekilde bir tür manyetik debriyajla, klima kompresörü gibi devreden çıkıyormu?

 

Sorularınızın cevabı bu konuda var.

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...