İçeriğe Yönlendir

VW 1.4 TSI 150 HP - Yük Altında Düzensiz Silkeleme


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray
Hüseyin Kaan Kabadayı yazdı:

Şu an arıza silindi ama denemek için ciddi zaman ayırmam gerekiyor. Denediğimde tekrar dönüş yapacağım.

araç kaç model? ne kadar süredir bu durum var? ea11 motormu var onlarda? elimde eski ama sağlam n75 valfi var. ne olur ne olmaz diye aynısından alıp değiştirmiştim tiguan da.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Hüseyin Kaan Kabadayı yazdı:

Şu an arıza silindi ama denemek için ciddi zaman ayırmam gerekiyor. Denediğimde tekrar dönüş yapacağım.

Direksiyon başında ben de öyle hissediyorum sanki araba yakıtı yakacak havayı bulamıyor gibi.

öyle vakum değil. vakum hattı.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Kaan Kabadayı
Dogan Arsiray yazdı:

araç kaç model? ne kadar süredir bu durum var? ea11 motormu var onlarda? elimde eski ama sağlam n75 valfi var. ne olur ne olmaz diye aynısından alıp değiştirmiştim tiguan da.

2012 model. 13 aydır bu durumda. Motor kodunu öğrenmemenin bir yolu varsa bakıp söylemek isterim. Denemek adına satın alabilirim. ( Bu arada ilk kez forum kullanıyorum. İşleyişine ve yazılı olmayan kurallarına mugayir bir hareketim olursa uyarın lütfen).

Gündelik kullanımda hiç rahatsız etmiyor. Yalnızca uzun yolda o da araba doluyken. Fakat son yaptığında anlık yakıt akışının 17.1 değilde 16.4 olması acaba bi şeyleri aşındırıyor muyum diye endişelenmeme sebep oldu. 

Mehmet Göktürk yazdı:

öyle vakum değil. vakum hattı.

Anlıyorum. Ben sadece daha fazla fikir verir diye semptomu söylemek istemiştim. Hissayatım belki sizlere bi şey hatırlatır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hüseyin Kaan Kabadayı yazdı:

Araç manuel. Bu 6 vitesteki anlık yakıt akış değerini.

o akış değerinde silkeleme varken rampa yukarı hız kaç?

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Hangi şehir? Ankara ise yardımcı olacak ve tavsiye edeceğim bir büyüğümüz var. Manifold çatlağına kadar gider bu tip bir arıza sebebi ki diğer olabilecekleri yazmış forumdaşlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Kaan Kabadayı
Çağlar Bayur yazdı:

o akış değerinde silkeleme varken rampa yukarı hız kaç?

Şöyle ki  en az 60 civarı ama 120'de giderken de olabiliyor. Tamamen gazı ne kadar açtığınıza bağlı.

Mesela araba 80'de rampa yukarı bir an önce hızlanmak için gazı ezdiniz yapıyor. Araba 120'de 140 istediniz bahsedilen değere ulaştı yine yapıyor. 

Bi usta daha söyledi bunu. Ankara'dayım evet baktırabilirim.

Ömer Türkşanlı yazdı:

Hangi şehir? Ankara ise yardımcı olacak ve tavsiye edeceğim bir büyüğümüz var. Manifold çatlağına kadar gider bu tip bir arıza sebebi ki diğer olabilecekleri yazmış forumdaşlar

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hüseyin Kaan Kabadayı yazdı:

Şöyle ki  en az 60 civarı ama 120'de giderken de olabiliyor. Tamamen gazı ne kadar açtığınıza bağlı.

o an bir vites düşürünce  benzin akışı azalıp kesinti de yapmıyor anladığım?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Kaan Kabadayı
Çağlar Bayur yazdı:

o an bir vites düşürünce  benzin akışı azalıp kesinti de yapmıyor anladığım?

Evet ama yakıt akışı artıyo ve vuruntu yapmıyor.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Kaan Kabadayı
Çağlar Bayur yazdı:

uzun süredir aynı istsyonda mı yakıt alıyorsunuz?

Evet. Araba da tüpte var ama onla hiç bir ilgisi yok aylarca benzinde kullandığımda oldu tüpte kullandığımda.  Ama her ikisini de hep aynı istasyondan alıyorum. Vuruntuyu her ikisinde de yaptığı oldu. 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Kaan Kabadayı

Aldığımda böyleydi. Üstünde ki tüp kaliteli bi şey. Vialle marka. Ama katılıyorum elimde olsa tüpsüz kullanmak isterim. (Aldığımda beri %25 benzinden kullanmışımdır herhalde.)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hem lpg hem de benzinde aynı şeyi yapıyorsa, yakıt hattı ve enjektör sorunları göz ardı edilmeli. 

Direk ateşlemeye odaklanılmalı ve bobinler yer değiştirilip denemeli. 

13 aydır bujiler değişmedi ise, zaten ilk önce bujiler değiştirilmeli. 

Arıza kodu tekrar çıkmayacak hale gelmeden başka sorun aranmaması düşüncesindeyim. Önce görünen arızadan kurtulun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Aldığımda böyleydi. Üstünde ki tüp kaliteli bi şey. Vialle marka. Ama katılıyorum elimde olsa tüpsüz kullanmak isterim. (Aldığımda beri %25 benzinden kullanmışımdır herhalde.)
Vialle marka ise arabayi satarken o lpg yi soker yenisine takarim o derece deyim.

Vialle nin enjektor montaji veya sekli nasildi? Bunu net bilmiyorum hatirlamiyorum ama sanirim ki benzin enjektoru ile araya mi konuluyordu oyle birsey miydi? Onun bi inceligi vardi o yuzden TSI a lpg de en basarilisi Vialle dir.

Bahsi gecen durum benim anlattigim gibi ise ben enjektor diyorum.
TSI ve TÜP. Riskli hareketler.
Vialle olursa is degisir. Su an 12 15 bin lira.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Kaan Kabadayı
Metin Akbal yazdı:

Vialle marka ise arabayi satarken o lpg yi soker yenisine takarim o derece deyim.

Vialle nin enjektor montaji veya sekli nasildi? Bunu net bilmiyorum hatirlamiyorum ama sanirim ki benzin enjektoru ile araya mi konuluyordu oyle birsey miydi? Onun bi inceligi vardi o yuzden TSI a lpg de en basarilisi Vialle dir.

Bahsi gecen durum benim anlattigim gibi ise ben enjektor diyorum.Vialle olursa is degisir. Su an 12 15 bin lira.

 

Bildiğim kadarıyla aynı enjekötrü kulanıyor. Sadece yüksek basınç paompası değişiyor. Ben de aracı aldığım kişinin yalancısıyım. En güzel yanı aracı tüpte çalışabiliyor benzine geçme gibi bi durmu yok.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Hem lpg hem de benzinde aynı şeyi yapıyorsa, yakıt hattı ve enjektör sorunları göz ardı edilmeli. 

Direk ateşlemeye odaklanılmalı ve bobinler yer değiştirilip denemeli. 

13 aydır bujiler değişmedi ise, zaten ilk önce bujiler değiştirilmeli. 

Arıza kodu tekrar çıkmayacak hale gelmeden başka sorun aranmaması düşüncesindeyim. Önce görünen arızadan kurtulun. 

Evet benzinde de tüpte de yapıyor. 13 aydır değiştirilmedi evet bujiler. Ama ilk yapyığında bujile 6 7 aylıktı.

Deneyeceğim tabi ki dediklerinizi sırayla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hüseyin Kaan Kabadayı yazdı:

Ama ilk yapyığında bujile 6 7 aylıktı.

 

 

Buji için her zaman periyodik ömür veremeyiz. Bozulabilir, çatlayabilir. kurum yapabilir, oksit yapabilir. 

Değişin ve 1-2 3-4 nolu bobinleri de yer değiştirin. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

lpg de bujiler daha çabuk aralıklarını değiştirirler. çünkü LPG nin ısısı daha fazladır ve bujinin daha sıkak bir modeller değişmesi lazım. aralığınında daha kapalı olması lazım.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Arkadasım ile tanıştık. Arabasını kullandık, ne o nede ben kesiklik ile karsılasamadık. Yokus yukarı bastık, motoru bayılana kadar 6. Viteste zorladık problem tekrarlanmadı. Map sensorleri yag ile kirliydi, sokmusken sprey ile temizledim.

 

Gozlemler. Lpg sistemi super calısıyor. Aracta debriyaj priz direk bilyesi sesi var, ilk kalkısta 1 2 sn kadar bir cansızlık var nedenini bilemiyorum sonra canavar gibi gidiyor. Motot blogunun onune hafif bir yag terlemesi var.

 

Bence bujileri yenileyip, bobinlerin de yerini degistirp devam etmeli. Cunku motorda vuruntu, titresim yada kesiklik deneyimleyenedik. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...