İçeriğe Yönlendir

i20 - Sıcak Motorda İlk Çalıştırmada Stop Etme


Mehmet Alev

Recommended Posts

Mehmet Alev

Arkadaşlar 1 saat civarı kullanımdan sonra 15 dakikalığına durunca, ardından ilk çalıştırmada  yani motor sıcakken stop ediyor. Bunu bugün 2. Defa yaptı. Araç i20 LPG 1.4 motor. Normalde soğukken falan yapmıyor bunu. Havalar ısınınca başladı ve kullanımdan sonra yani motor sıcakken yapıyor. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

krank poziyon sensörü ve belki egzantrik pozisyon sensörleri bozulurlarken, sıcak motorda tekrar çalıştırmayı zorlaştırırlar.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Bir saat önce, Mehmet Alev yazdı:

Arkadaşlar 1 saat civarı kullanımdan sonra 15 dakikalığına durunca, ardından ilk çalıştırmada  yani motor sıcakken stop ediyor. Bunu bugün 2. Defa yaptı. Araç i20 LPG 1.4 motor. Normalde soğukken falan yapmıyor bunu. Havalar ısınınca başladı ve kullanımdan sonra yani motor sıcakken yapıyor. 

Lpg geçiş sıcaklığı kaç derece? Yakın zamanda değişiklik yaptınız mı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
8 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Lpg geçiş sıcaklığı kaç derece? Yakın zamanda değişiklik yaptınız mı?

Bu konuda bilgim yok da en son aracın altını vurdum. 

 

9 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

krank poziyon sensörü ve belki egzantrik pozisyon sensörleri bozulurlarken, sıcak motorda tekrar çalıştırmayı zorlaştırırlar.

Çok kolay çalışıyor ama ibre çıktığı gibi iniyor geri stop ediyor. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
20 dakika önce, Mehmet Alev yazdı:

Bu konuda bilgim yok da en son aracın altını vurdum. 

Bende aynı durum olmuştu, lpg geçiş sıcaklığını 40 dereceden 30'a çekince sıcak havalarda aynı durum olmuştu. Tekrar 35 derece yapınca geçmişti.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
27 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Bende aynı durum olmuştu, lpg geçiş sıcaklığını 40 dereceden 30'a çekince sıcak havalarda aynı durum olmuştu. Tekrar 35 derece yapınca geçmişti.

 

herhalde tam geçeceksen marş almaya çalışıyor o an yakıt değişince almıyor mu anlamadım bir süre benzinde denemek lazım. Çünkü araç bir süre dinlenince oluyor bu yoksa aracı 100 kere stop edip çalıştırsam olmuyor.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
2 dakika önce, Mehmet Alev yazdı:

 

herhalde tam geçeceksen marş almaya çalışıyor o an yakıt değişince almıyor mu anlamadım bir süre benzinde denemek lazım. Çünkü araç bir süre dinlenince oluyor bu yoksa aracı 100 kere stop edip çalıştırsam olmuyor.

Aynı şekilde oluyordu.

Akşam stop ettim, sabah çalıştırdım, sorun yok.

Stop ettim, araç soğudu çalıştırdım, sorun yok.

Hava soğukken hiç sorun yok.

Havalar ısınmaya başlayınca, aracı stop ettim, kısa bir süre sonra çalıştırınca, hemen stop ediyordu. Peşinden defalarca çalıştırsan bile stop etmiyordu. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
14 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Aynı şekilde oluyordu.

Akşam stop ettim, sabah çalıştırdım, sorun yok.

Stop ettim, araç soğudu çalıştırdım, sorun yok.

Hava soğukken hiç sorun yok.

Havalar ısınmaya başlayınca, aracı stop ettim, kısa bir süre sonra çalıştırınca, hemen stop ediyordu. Peşinden defalarca çalıştırsan bile stop etmiyordu.

 

Şuan sorunumuz kanımca aynı hocam. O sıcaklığı tutturmak bile güç, hususi olarak artık video çekerek çalıştırıyorum ama yakalayamadım.

 

yarın yazlık bakımı için ayarı için filtre için gidecektim baksınlar bakalım bi ne diyecekler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
2 saat önce, Mehmet Alev yazdı:

Bu konuda bilgim yok da en son aracın altını vurdum. 

 

Çok kolay çalışıyor ama ibre çıktığı gibi iniyor geri stop ediyor. 

immobilizer hataları da aynı o şekilde davranır. ancak soğuk motorda da öyle davranırlar. basit bir sensör problemi dir  bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
9 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

immobilizer hataları da aynı o şekilde davranır. ancak soğuk motorda da öyle davranırlar. basit bir sensör problemi dir bence.

 

lovato bayisi yarın getir abi cihaza bağlar bakarız dedi bakalım ne diyecekler. gitmişken afrdir filtredir baksınlar hem sağına soluna.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

motor sensörlerini kontrol etmek lazım. kontrol şansı yoksa bence krank poziyon sensörü gidici olmalı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
(düzenlendi)
20 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

motor sensörlerini kontrol etmek lazım. kontrol şansı yoksa bence krank poziyon sensörü gidici olmalı.

 

peki böyle bir arızada arıza lambası yanmaz mı ? bir de bu sensör gidince, araç herhangi bir zaman diliminde stop edebilir diye biliyorum hatalı mıyım ?

tarihinde Mehmet Alev tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yanmaz, elektriksel olarak bozuk değilse kontrol ünitesi onu hala toleranslar dahilinde sayıyor olabilir. kablosu kopuk değil ya?

oksijen sensörünün ucu kopup egzos borusunun içine düşene kadar ışık yanmayan, ancak tekleyen stop eden arabam olmuştu. oksijen sensörleri de motor ısındığı zaman devreye girerler dikkat.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
5 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

yanmaz, elektriksel olarak bozuk değilse kontrol ünitesi onu hala toleranslar dahilinde sayıyor olabilir. kablosu kopuk değil ya?

oksijen sensörünün ucu kopup egzos borusunun içine düşene kadar ışık yanmayan, ancak tekleyen stop eden arabam olmuştu. oksijen sensörleri de motor ısındığı zaman devreye girerler dikkat.

 

yarın LPGci bir baksın olmazsa aracı tüp bitince benzinde kullanıcam uzun süre bakalım nasıl tepkiler alacağım. Yarın OBDye bağlansın bakalım bir de ne dicek.

 

Ama araçta motor sıcak olup biraz dinlenmiş olması durumu dışında 1 kere bile böyle bir soruna rast gelmedim. Dediğiniz parçalarda her zaman olur diye tahmin ediyorum ama tabi kesin bilemiyorum ben de. Yukarıda arkadaşın dediği gibi soğuk havada 1 kere bile sıkıntı olmadı. Bölgemde 3 4 gündür ısındı havalar. Arabayı durdurduktan sonra defalarca kez söndürdüm çalıştırdım 1 kere stop etmedi. Soğuduktan sonra (ki antifriz değiştirdim 5 6 kere doldur boşalt devir daim yaptırdım) böyle bir sorun yaşamadım. Hareket halinde iken teklemeymiş ya da başka bir şeymiş gibi herhangi bir sıkıntı olmadı.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Krank pozisyon sensoru ve egzantrik pozisyon sensoru, hall etkisi ile calisan miknatislar aslinda. Donen tirtikli metali algiliyorkat. Ayni abs sensorleri gibi. Bir sebepten her zaman hata vermeyebilir.

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
10 saat önce, Mehmet Alev yazdı:

Arkadaşlar 1 saat civarı kullanımdan sonra 15 dakikalığına durunca, ardından ilk çalıştırmada  yani motor sıcakken stop ediyor. Bunu bugün 2. Defa yaptı. Araç i20 LPG 1.4 motor. Normalde soğukken falan yapmıyor bunu. Havalar ısınınca başladı ve kullanımdan sonra yani motor sıcakken yapıyor. 

bence lpgden kanynaklı bir durum.

Aracı çalıştırmadan bir kaç defa benzin pompalayıp çalışıtırıp test edermisiniz.

araç motor sıcakken direkt lpg de çalışıyor ve özellikle park yerinden çıkmak için geri manevra yaparken stop ediyor. Bir kaç defa bu durumu yaşadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
8 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

Krank pozisyon sensoru ve egzantrik pozisyon sensoru, hall etkisi ile calisan miknatislar aslinda. Donen tirtikli metali algiliyorkat. Ayni abs sensorleri gibi. Bir sebepten her zaman hata vermeyebilir.

Peki motor soğukken, ya da kışın yapmaz mı bu durumları ? genelde rastgele zamanlarda da yapmaz mı ?

 

7 saat önce, Erdoğan Temur yazdı:

bence lpgden kanynaklı bir durum.

Aracı çalıştırmadan bir kaç defa benzin pompalayıp çalışıtırıp test edermisiniz.

araç motor sıcakken direkt lpg de çalışıyor ve özellikle park yerinden çıkmak için geri manevra yaparken stop ediyor. Bir kaç defa bu durumu yaşadım.

 

İşte tam olarak nasıl zamanlarda yaptığını tam çözebilirsem denerim. Tek çözebildiğim nokta kullanımdan sonra sıcak motorla belli bir süre bekledikten sonra yapması. Ama tahminim aynı sizinki gibi direkt lpg ile çalışması çünkü çalıştırmadan önceki bir önceki kontakta lpg lambası yanıp sönmeye başlıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
2 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Ben sizin yerinizde olsam lpg geçişini 70 derece ayarlardim.

ironi mi yaptınız ciddi mi dediniz açıkçası anlamadım. benim bildiğim 40 derece civarı yapılıyor ama.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
30 dakika önce, Mehmet Alev yazdı:

ironi mi yaptınız ciddi mi dediniz açıkçası anlamadım. benim bildiğim 40 derece civarı yapılıyor ama.

 

Ben gayet ciddiyim aslında, motorun ve enjektörlerin ömrünü uzatmak için. Özelikle bobinlerinizin ömrünü uzatmak için. Soğuk lpg nin ateşlenmesi okadar zorki, bobinleri aşırı yük altında bırakıyor. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
35 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Ben sizin yerinizde olsam lpg geçişini 70 derece ayarlardim. 

40 derece yeterli, neden 70?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
2 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

40 derece yeterli, neden 70?

 

Genel br gözlem sonucu desem , .80 üstü motor sıcaklığında lpg de motor daha iyi hissetiriyor.  

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
7 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Genel br gözlem sonucu desem , .80 üstü motor sıcaklığında lpg de motor daha iyi hissetiriyor.  

Bu durum hipermil ile çelişiyor biliyorsunuz değil mi?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
2 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Bu durum hipermil ile çelişiyor biliyorsunuz değil mi?

 

Hocam, çelişmez sen kendi üstüne düşeni yaptıktan sonra çelişmez. Olası arızaların önüne geçmek gerek. Bir bobin bir lpg enjektörü dünya para. Garantide bitti. :) 

Ben her kış ayında 1 bobin patlattım. tecrube ile doğru orantılı durum :) 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...