Ferit Erken 17 Mayıs 2019 Paylaş 17 Mayıs 2019 Merhaba arkadaşlar. 2-3 ay felan önce yokuş yukarı çıkarken motor arıza lambası yandı. Daha sonra OBD ile kontrolüm sonucu P0234 kodu yani “turbo/super charger overboost condition”, “turbo aşırı yüklenme” hatasını tespit ettim. Arızayı sildim ve günlük kullanmama devam ettim. Takribi bir hafta sonra tekrar motor arıza lambası yandı. Tekrar kontrol gene P0234 kodu. Bu böyle 2-3 aydır devam etti. Her yokuş çıkışımda veya bir araç sollamada az sıkıştırınca motoru uyarı yandığını tespit ettim. Sakin normal kullanırsam uyarı vermiyor ama az motoru sıkıştırınca veriyordu. Daha sonra biraz araştırdım. Bunun birkaç sebebi olacağını buldum. Bunları kısaca özetlersem; Basıncı ölçen transducer bozuk, turbo da wastegate de sıkıntı var, wastegate in kontrol ettiği kanatçıklar kurumdan dolayı sıkışmış olması veya turbo overboost valfi. Bir turbocuya gittim turboyu gözle kontrol etti. Onun görüşüne göre turbonun normal olduğu fakat en basiti turbo overboost valfi değişimi yapılması idi. Sorun devam ederse turbo sökülüp kontrol edilmesi idi. Bende bugün 136.000km olan 2011 1.6 tdci focus aracıma ekte resmi bulunan aldığım valfi taktırdım. Testlerim sonucu olay çözülmüş gibi duruyor, gün içersinde aşırı sıkıştırdığım motor bu uyarıyı vermedi. Bu hatayı alanlar için bir örnek olarak paylaşmak istedim. İyi günler. Bu arada bu parça montajı için araç lifte alınması gerek, malum parçaya motorun altından ulaşılıyor bilginize... 7 1 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 18 Mayıs 2019 Paylaş 18 Mayıs 2019 eger hatanız devam ederse turbo üstündeki vesgatenin vidasını 2tur acın. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Ozen 18 Mayıs 2019 Paylaş 18 Mayıs 2019 14 saat önce, Ferit Erken yazdı: Merhaba arkadaşlar. 2-3 ay felan önce yokuş yukarı çıkarken motor arıza lambası yandı. Daha sonra OBD ile kontrolüm sonucu P0234 kodu yani “turbo/super charger overboost condition”, “turbo aşırı yüklenme” hatasını tespit ettim. Arızayı sildim ve günlük kullanmama devam ettim. Takribi bir hafta sonra tekrar motor arıza lambası yandı. Tekrar kontrol gene P0234 kodu. Bu böyle 2-3 aydır devam etti. Her yokuş çıkışımda veya bir araç sollamada az sıkıştırınca motoru uyarı yandığını tespit ettim. Sakin normal kullanırsam uyarı vermiyor ama az motoru sıkıştırınca veriyordu. Daha sonra biraz araştırdım. Bunun birkaç sebebi olacağını buldum. Bunları kısaca özetlersem; Basıncı ölçen transducer bozuk, turbo da wastegate de sıkıntı var, wastegate in kontrol ettiği kanatçıklar kurumdan dolayı sıkışmış olması veya turbo overboost valfi. Bir turbocuya gittim turboyu gözle kontrol etti. Onun görüşüne göre turbonun normal olduğu fakat en basiti turbo overboost valfi değişimi yapılması idi. Sorun devam ederse turbo sökülüp kontrol edilmesi idi. Bende bugün 136.000km olan 2011 1.6 tdci focus aracıma ekte resmi bulunan aldığım valfi taktırdım. Testlerim sonucu olay çözülmüş gibi duruyor, gün içersinde aşırı sıkıştırdığım motor bu uyarıyı vermedi. Bu hatayı alanlar için bir örnek olarak paylaşmak istedim. İyi günler. Bu arada bu parça montajı için araç lifte alınması gerek, malum parçaya motorun altından ulaşılıyor bilginize... Parçayı ne kadar almıştınız? benimde 2010 araç ——sadece rampada 3000/ 3500 devirde tam performans alamıyorum. geçenlerde arkadaşta dediğiniz parça varmış değiştirdim ama sıfır ürün değildi. Az bir değişiklik oldu ama tam olarak sorun ortadan kalkmadı. Yorum bağlantısı
Mustafa Erparlar 23 Haziran 2019 Paylaş 23 Haziran 2019 merhaba valfin bağlantılarını bu şekilde mi yaptınız? Yorum bağlantısı
Ferit Erken 23 Haziran 2019 Yazar Paylaş 23 Haziran 2019 merhaba valfin bağlantılarını bu şekilde mi yaptınız?Tamirci arkadaş yaptı. Söktüğü hortumları birebir bağladı. Resimden yorum yapamayacağım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts