İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Alpay Sumer yazdı:

Offf Sabırlar diliyorum.. Herkes kontak kapatmis yakıt sarfiyatı 30lt bulmuştur herkeste.. Ali şaka mı yapıyosun bu Yoğun trafik mi?  😂

 

Yoğun dememiş ki 😁

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Offf Sabırlar diliyorum.. Herkes kontak kapatmis yakıt sarfiyatı 30lt bulmuştur herkeste.. Ali şaka mı yapıyosun bu Yoğun trafik mi?  😂

 

 

Koray Demir yazdı:

Klasik Ali işte 😄

 

Hacı Şenyurt yazdı:

Bu başlık bana Michael Skibbe nin Galatasaray'daki istifası sonrası olan başlığı hatırlattı. Dileyenler Google dan arayabilir.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yoğun dememiş ki 😁

 

Bazı hit alan kelimeleri kullnarak "Click Bait" yaptım. Sabah 08:00 de kuzguncuktaki koruya gittim. Kızımla yarışmaya katıldık. Yarışmayı birincilikle bitirdik. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yoğun dememiş ki 😁

korkunc trafik demis daha ne desin 😂

Ali Darbaz yazdı:

Bazı hit alan kelimeleri kullnarak "Click Bait" yaptım. Sabah 08:00 de kuzguncuktaki koruya gittim. Kızımla yarışmaya katıldık. Yarışmayı birincilikle bitirdik. 

Yani bizi kekledin demek.. Hıı anladım. 

Takip butonunu kapatalum 😂

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

korkunc trafik

 

Korkunç derecede çok araba vardı. Normalde o saate boş olması gerekiyordu. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Bu gün yapılan ekstra yolculuklarla beraber araba oldu 140000 km :DGeneral Motor'sun MTZ dergisine verdiği demece göre yağ soğutma sistemi ve varyatörler 240 bin km dayanıyormuş. Bizimkisi fabrikadan kalma soğutucu ve varyatör var.  Yani GM hesabına göre daha 100000 km daha gideri var. 

Ayrıca aynı Gm mühendisleri 300000 km gören arabaları olmuş. Acaba biz 300000 km görürmüyüz bilemiyorum. 

 

AM-JKLUzWBT6dDUA7-FlN2OTvjV5ut_DlATsFZ_J

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Bizim Cruze 135 binde varyatörler 70 binde bir kez değişmiş garanti kapsamında şuan yine ses yapıyor yağ soğutucu iki kez değişti. Yağ soğutucu contaları hiç değişmedi ise benim şahsi fikrim tam zamanı suya yağ verdikten sonra temizliği falan bir sürü iş ve her ne kadar temizlensede eskisi gibi olmuyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Enes Ayan yazdı:

Bizim Cruze 135 binde varyatörler 70 binde bir kez değişmiş garanti kapsamında şuan yine ses yapıyor yağ soğutucu iki kez değişti. Yağ soğutucu contaları hiç değişmedi ise benim şahsi fikrim tam zamanı suya yağ verdikten sonra temizliği falan bir sürü iş ve her ne kadar temizlensede eskisi gibi olmuyor. 

 

Ustam yağ soğutucusunun çok iyi durumda olduğunu söylemişti. Ayrıca bu işin olayı antifriz. Doğru antifriz kullandıktan sonra soğutma sistemi iç basıncı düşüyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Basınç her ne kadar düşse de contalar sertleşiyor ve kaçınılmaz son geliyor. Bizim araba LPG'li yüksek sıcaklıkta çalışan bir motora bir de LPG sıcaklığı eklenince olmuş olabilir. Tabi bir de usta dışardan bakarak buna nasıl karar veriyor soğutucu içinde 3 tane conta var bağlantı borularında contalar var. Yani iyi durumda olması bakıldığında akıtma olmaması ise bence bu kriter değil. Siz bilirsiniz ama bir conta seti ile soğutucu contalarını tazelemek iyi bir önlem. 

tarihinde Enes Ayan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Enes Ayan yazdı:

Basınç her ne kadar düşse de contalar sertleşiyor ve kaçınılmaz son geliyor. Tabi bizim araba LPG'li yüksek sıcaklıkta çalışan bir motora bir de LPG sıcaklığı eklenince olmuş olabilir. Tabi bir de usta dışardan bakarak buna nasıl karar veriyor soğutucu içinde 3 tane conta var bağlantı borularında contalar var. Yani iyi durumda olması bakıldığında akıtma olmaması ise bence bu kriter değil. Tabi siz bilirsiniz ama bir conta seti ile soğutucu contalarını tazelemek iyi bir önlem. 

 

Hocam ben full yağ soğutucusu alıp değişmeyi düşünüyorum. Ama ustam derki, yeni gelen parçarlar çin malı olduğu için mümkün olduğu sürece sökme dedi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Dostlar 

Kafamda aşırı teorik motor iç basıncını düşük tutmak maksatlı yeni bir sürüş tekniği üzerinde 3 aydır çalışıyorum. 

Bu teknik Cruze dan bağımsız. 

Amac motor ömrünü uzatmak. Motor suyu ve yağında enerji birikmesinin yani sistemdeki basıncın fabrikanında belirlediği değerin altında tutmak. Böylece conta kaynaklı arızaların önüne gecmeyi planlıyorum. 

Arabayı daha az yüke bırakıp, yükte bırakırsamda ilk fırsatta soğutma sistemindeki enerjinin soğurmasını sağlamak. Yüksüz yakıt kesilmiş halde motorun devirli tutmak. Pompaların çalışır durumda tutarak arıza riskini düşürmek. 

Egzos gazı sıcaklığını takip ederek, başarımımı ölçüyorum. Arabayı 600 700 derece bandında çalışıyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Amac motor ömrünü uzatmak. Motor suyu ve yağında enerji birikmesinin yani sistemdeki basıncın fabrikanında belirlediği değerin altında tutmak. Böylece conta kaynaklı arızaların önüne gecmeyi planlıyorum. 

conta kaynaklı arıza olmaz, silindir kapağı deformasyonu sonunda conta yanar. yani conta sebep değil sonuçtur, silindir kapak deformasyonuna halk dilinde: hararet yaptı ağğbi denir ve genelde o motor zaten defalarca hararet yapmıştır, genede yağ/filtre yi bakımın tamamı sanılan bakımsal hatalar sonucunda uzun zaman içinde oluşur.

Ali Darbaz yazdı:

Yüksüz yakıt kesilmiş halde motorun devirli tutmak.

motorun en zor şart altına sokulma şekli bu? tasarımda ki en korkulan çalışma şekli. bol benzin püskürmtede yüksek devir motoru korur

vesile ile taksiciler genelde hep bir düşük viteste gider, motoru bağırtır denen şekil

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

General Motor'sun MTZ dergisine verdiği demece göre yağ soğutma sistemi ve varyatörler 240 bin km dayanıyormuş.

İstanbul trafiğinde 120bin km yani?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

İstanbul trafiğinde 120bin km yani?

 

Hipermilde kaç km çıkar

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ömür artırmak isteniyorsa, klima kompresörünü çıkartıp, şarj dinamo kasnağının çapını düşürüp yeni bir v kayış ebadına düşülebilir, %10 gibi artar

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Cnc tezgahlarında kullanılan bor katkılı su kullanmak fayda sağlar motor bloğunda. Sürtünme az ısıl transfer yüksek. Verim alınır epey

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

ömür artırmak isteniyorsa, klima kompresörünü çıkartıp, şarj dinamo kasnağının çapını düşürüp yeni bir v kayış ebadına düşülebilir, %10 gibi artar

 

Motor fren etkisini kaldıran Vgt cihaz takarsam ne olur.  

Servet Aydın yazdı:

Cnc tezgahlarında kullanılan bor katkılı su kullanmak fayda sağlar motor bloğunda. Sürtünme az ısıl transfer yüksek. Verim alınır epey

 

Isı transferini artırmak için su antifiz dengesini %50 den %30 antifriz şeklinde yapsam ne olur. Saf su fazla olması krozyonu artırırmı. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

conta kaynaklı arıza olmaz, silindir kapağı deformasyonu sonunda conta yanar. yani conta sebep değil sonuçtur, silindir kapak deformasyonuna halk dilinde: hararet yaptı ağğbi denir ve genelde o motor zaten defalarca hararet yapmıştır, genede yağ/filtre yi bakımın tamamı sanılan bakımsal hatalar sonucunda uzun zaman içinde oluşur.

motorun en zor şart altına sokulma şekli bu? tasarımda ki en korkulan çalışma şekli. bol benzin püskürmtede yüksek devir motoru korur

vesile ile taksiciler genelde hep bir düşük viteste gider, motoru bağırtır denen şekil

Yani 80-85 km hızla giderken 5. vites yerine 4. viteste gitmek daha doğru. Devir 1700-1800 olacağına 2000-2100 arası oluyor. Aynı şey dizel için de geçerli mi?

tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Servet Aydın yazdı:

Su her şekilde korozyon yapar.

 

Üçgen şeklinde yapabilir mi mesela :crazy:

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile taksiciler genelde hep bir düşük viteste gider, motoru bağırtır denen şekil

 

Gün içinde beş bin kere vites değiştirdiklerinden üşeniyorlar sanıyordum. :D 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

Hipermilde kaç km çıkar

130k diyelim taş çatlasın.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

130k diyelim taş çatlasın.

 

Zatı 140 oldu. 130 diyon. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...