İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Metin Akbal
12 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Torque kurucan abi. Obd eml327 bagliycan. 

Ekranlari bakinca anlarsin. Coolant temp'e bakicaksin. Bizim hararet gostergesi oluyor. 

 

Torque Pro yüklü. Fanı açtığını takip etmek zor olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Şimdi, Metin Akbal yazdı:

 

Torque Pro yüklü. Fanı açtığını takip etmek zor olacak.

 

Rolantide yap abi isinir o

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
6 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Metin hocam baak ornek al  😁 Daha kruzun 40 i cikmadi 😁

Bu resimdeki gibimi 😁

images (16).jpeg

 

Benim multimedyada da vardır ama bakmadım :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

essek kadar hararet gostergesi var napacan gizli menuyu... bize yokluktan bunu yapmislar.

😁

Yorum bağlantısı
Burak Uzel
Yeni öğrendiklerimle yine karşinizdayim. 
Arabanin termostadi 105 derecede açilmakta.
Fan ise 108 derecede çalismakta.
Sogutma sivisi olarak kirmizi antifriz kullanilmakta.
Bunun sebebide kaynama noktasinin yuksek olmasi. 
Bu durumda aklima gelen soru şu.  Termostad acilis derecesi ile fan arasinda 3 derece oynuyo. 
İ10 icin konusursak 85 derecede termostad aciyor. 98 derecede fan aciyor. Aradaki fark epey buyuk. Mavi antifriz kullaniyor. Umarim GM muhendisleri dogru bir iş yapiyordur. 



Fan, motor suyu sıcaklığına göre açmaz.
Radyatör üzerinde de ısı müşürü vardır. Araç bunu da okur.
Radyatördeki su sıcaklığı ile motor çıkışındaki su sıcaklığı arasındaki farkı sürekli hesaplar. Bu fark 15 derecenin altına düştüğünde fanı çalıştırır. Yani normal sürüşte motor sıcaklığı 105 derecede iken radyatördeki sıcaklık 90 dereceye çıktığı anda fanlar çalışmaya başlayacaktır.


Diğer yandan bu motor suyu sıcaklığı ve termostat ile ilgili biraz daha detay vereyim.

Aracınızda büyük ihtimalle elektronik kontrollü (valfli) termostat var. Artık birçok yeni nesil araçta bu şekilde. Bu termostat üzerinde bir fiş vardır, içinde ise bir direnç var. Bu dirence araç beyninden akım gönderilerek termostat istenilen zamanda istenildiği kadar açılıp kapatılabilir. Peki bu neden gerekli?

Bu termostat dışarıdan müdahale edilmediği sürece fiziksel olarak 105 derecede açılır. Bazı modellerde ise 109 derecede açar.

Araç beyni motor suyu sıcaklığını normal yükte motor için en verimli sıcaklık olan 105/109 derecede tutmaya çalışır. Fakat araca yüklendiğiniz zaman motoru yüksek ısıdan korumak için motor suyu sıcaklığını motor yüküne göre 100-95-90- 80 derecelere kadar indirmek ister. İşte bu noktalarda termostata akım göndererek, termostatı açıp motorda dolaşan su miktarını arttırarak motoru istediği dereceye kadar soğutur. Aracı fazla yükten çıkarıp normal sürüşe geçtiğinizde tekrar yüksek sıcaklıkta tutar. Böylelikle motor korumalı bir şekilde en verimli sıcaklıkta sürekli tutulmuş olur.

Bu arada eğer aracınızda kaloriferi açarsanız yani sıcak soğuk ayarını sıcağa doğru çevirirseniz, araç içerisindeki konforu sağlamak amacıyla motor suyu sıcaklığını daha düşük derecelere sabitler. Aslında kalorifer peteğinden geçen su sıcaklığını ayarlar. %30 kadar çevirirseniz motoru 100 derecede %70 veya daha fazla çevirirseniz 95 derecede tutar.

Fanlar 100km hızın üstündeyken çalışmaz.
Isı müşürünüz bozulursa fanlar 1. derecede sürekli çalışır.

VW grubunda sistem bu şekilde çalışıyor. Fakat eminim elektronik valfli termostat kullanılan diğer marka araçlarda da bu şekildedir.
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Şimdi, Alpay Sumer yazdı:

essek kadar hararet gostergesi var napacan gizli menuyu... bize yokluktan bunu yapmislar.

😁

 

Essek kadar bizdede var. Değerler yok. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
11 saat önce, Koray Demir yazdı:

Opeller biraz hararetli çalışır derlerdi demekki doğruymuş.

 

8 dakika önce, Burak Uzel yazdı:

Araç beyni motor suyu sıcaklığını normal yükte motor için en verimli sıcaklık olan 105/109 derecede tutmaya çalışır. Fakat araca yüklendiğiniz zaman motoru yüksek ısıdan korumak için motor suyu sıcaklığını motor yüküne göre 100-95-90- 80 derecelere kadar indirmek ister. İşte bu noktalarda termostata akım göndererek, termostatı açıp motorda dolaşan su miktarını arttırarak motoru istediği dereceye kadar soğutur. Aracı fazla yükten çıkarıp normal sürüşe geçtiğinizde tekrar yüksek sıcaklıkta tutar. Böylelikle motor korumalı bir şekilde en verimli sıcaklıkta sürekli tutulmuş olur.

 

8 dakika önce, Burak Uzel yazdı:

VW grubunda sistem bu şekilde çalışıyor. Fakat eminim elektronik valfli termostat kullanılan diğer marka araçlarda da bu şekildedir.

 

Demekki sadece Opel hararetli değilmiş :)

 

 

11 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

essek kadar hararet gostergesi var napacan gizli menuyu... bize yokluktan bunu yapmislar.

😁

 

Eşşek kadar varda korkutmamak için hep 90 gösteriyor agam :D

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Youtube takipcilerim için yaptığım Cruze videosu. Özelden soruyorlar İ10 ne oldu.

 

 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
On 23.05.2019 at 17:03, Ali Darbaz yazdı:

 

 

Matematik ile İ10 vs Chevy. 

Not: Motor yükü %70 üstü olmuyacak şekilde hesaplandı .

Not: saate  120 km hızla i10 resmen sürünüyor :) 

 

p5qGrz.png

Lutfen bir i on surunemez.Surunmemeli 😊

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bugun koye gittim. Hararet 105 ile 90 arasinda degisti. Fan actimi acmadimi bilmiyorum.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
13 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Bugun koye gittim. Hararet 105 ile 90 arasinda degisti. Fan actimi acmadimi bilmiyorum.

Fan acmazki opel 😁 bosuna bekleme

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
13 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Lutfen bir i on surunemez.Surunmemeli 😊

 

Hızlar gps olarak söylüyorum. Saate 107 km hızla gittiğinde araba 120 kadaran gösteriyor.  Gps de 120 km hızla giderken ise kadranda 138 km gösteriyor. Yani yukardaki tabloya göre sürücünün gözünde 140 km hızla rampayı cıkamıyor. hız kaybediyor. :) 

 

Çoğu kisi gps hızı ile analog gösterge hızın karıştırıyor. Bana ben 120 ile rahat rampa çıkıyorum diyen adamın, gerçek hızı 105 km civarı oluyor. Ama esas bilinmesi gereken şey şu. 15 km hız farkı 3 katına yakın hava direncine maruz kalmak demek. Saate 90 km (gps) aşıldıktan sonra rüzgar öyle bir direnç gösteriyorki, motor normalden çok daha fazla efor harcamak gerekiyor. sürekli 3 ün katlarıyla çarpılıyor. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
3 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Hızlar gps olarak söylüyorum. Saate 107 km hızla gittiğinde araba 120 kadaran gösteriyor.  Gps de 120 km hızla giderken ise kadranda 138 km gösteriyor. Yani yukardaki tabloya göre sürücünün gözünde 140 km hızla rampayı cıkamıyor. hız kaybediyor. :) 

 

Çoğu kisi gps hızı ile analog gösterge hızın karıştırıyor. Bana ben 120 ile rahat rampa çıkıyorum diyen adamın, gerçek hızı 105 km civarı oluyor. Ama esas bilinmesi gereken şey şu. 15 km hız farkı 3 katına yakın hava direncine maruz kalmak demek. Saate 90 km (gps) aşıldıktan sonra rüzgar öyle bir direnç gösteriyorki, motor normalden çok daha fazla efor harcamak gerekiyor. sürekli 3 ün katlarıyla çarpılıyor. 

Sadece i10 icinmi gecerli

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

CHevrolet Cruze birde burdan bakın. Araba 80 km hız giderken 10 beygire ihtiyacı olurken, 90 km hızla giderken 14 beygir ihtiyacı oluyor. 10 km farkın bedeli 4 beygir. 

Saate 100 km hızla giderken ise 18 beygire ihtiyacı var. 20 km fazla hızın maliyeti 8 fazladan beygir. 

Saate 120 km hızla gider ise 29 beygir demek. 80 ile 120 km arasındaki fark 40 km hız ama hava direncini yenmek için 3 katı güce ihtiyac var. 

Siz saate 120 km hızla giderken %70 motor yükünde  tekerde 43 beygir üretiyorsunuz. bununda zaten hava direncini yenmek için 30 beygiri gidiyor. 13 beygir ile hızınızı rampada tutmanız gerekiyor. 

 

4p24M4.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
23 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Sadece i10 icinmi gecerli

 

Avrupada üretilen otomobillerde bu yasaya göre üretim yapılıyor. %8 sapma her zaman olmaktadır. 

 

Buda hyundai i10 güç bandı. 80 km hızla giderken 9 beygire ihtiyac duyuyor. 120 km hızla giderken ise 25 beygir.  Cruze ile arasındaki 4 beygirlik farkın sebebi, i10 daha aerodinamik ve 200 kilo hafif olması. 

Hyundai i10 120 km hızla giderken 25 beygir ihtiyacı var. Fakat motor tekerde %70 motor yükünde 27 beygir üretebiliyor. Rampada hızını tutabilmesi için sadece 2 beygir fazlası var. 

Cruze 120 km hızı rampada tutabilmesi için 13 beygir fazlası var iken i10 sadece 2 beygir fazlası var. Buda rampada randıman vermiyor. Hız kaybederek, hava drencinden doğan güç kaybını azaltıyor. 

M157Vg.png

 

Yada vites düşürüp motordan aldığın gücü 0,73 ile çarpmak yerine 4 ncü vitesde 0,96 ile çarparak, tekere iletecek. 

Bu tablodada gördüğün gibi, 100 km hızda i10 tırmanma kapasitesi 100 km hız için, 4ncü vitesde 1,3 iken 5nci vitesde 2,7

Sadece vites oranını 0,96 yapıp fazladan 500 devir cevirip, hızı 100 km/h düşürünce arabanın tırmanma kapasitesi 2 katından fazla oluyor. 

odPvqX.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Kullsndığım Mondeo mk4, fiesta mk6, fusion ve punto araçlarımda araç göstergeleri daima gps hızından %5 fazlaydı.

Bir saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Hızlar gps olarak söylüyorum. Saate 107 km hızla gittiğinde araba 120 kadaran gösteriyor.  Gps de 120 km hızla giderken ise kadranda 138 km gösteriyor. Yani yukardaki tabloya göre sürücünün gözünde 140 km hızla rampayı cıkamıyor. hız kaybediyor. :) 

 

Çoğu kisi gps hızı ile analog gösterge hızın karıştırıyor. Bana ben 120 ile rahat rampa çıkıyorum diyen adamın, gerçek hızı 105 km civarı oluyor. Ama esas bilinmesi gereken şey şu. 15 km hız farkı 3 katına yakın hava direncine maruz kalmak demek. Saate 90 km (gps) aşıldıktan sonra rüzgar öyle bir direnç gösteriyorki, motor normalden çok daha fazla efor harcamak gerekiyor. sürekli 3 ün katlarıyla çarpılıyor. 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Fan acmazki opel [emoji16] bosuna bekleme
Ali oyle dedi ya 109 da fan aciyor diye :)
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu gun uzun suredir yapmak istedigim bir şeyi yaptim..

BOXL0D.jpg

 

Eski sahibi arabaya bir suru aksesuar ve dış gorunum modifiyeleri yapmişti. Xenon Farlari sökmüştü. Marspiyel ve lip gibi tirivirilari sökup satti bize. Geriye logolara yapiştirilan siyah vinlyler vardi. Sökmek bana nasil oldu... 

 

O kadar tiriviri para harcayip bakimlarini eksik yapmak yada 3 yillik çatlak uygunsuz lastikleri yeni diye satin almak bizim milletimize has bişey.

 

Arabanin logosunda vinlyleri kizimla beraber söktüm. Çiçek gibi oldu. 

 

jqJy1g.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

İkinci el araç alırsam tam yetkili bakımlı alacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Bu kalemle cizdigim alanda islaklik var. Ama bu yoldan gelip kaputu acinca görüyorum. Biraz bekleyince buhar olup ucuyor. Özelikle ortadaki vidanin alti hep islak. 
kM3007.jpg
 
Ayni yerde bende de terleme var. Kilometremiz su an 71 bin.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bir ufak güncelleme daha. 

Arabanin yedek anahtari parça pinçik idi. İnternetten anahtar kabi aldim . Elimden geldi yaptim. 

 

jqJylJ.jpg

2O7JGv.jpg

EOlPvn.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
On 23.05.2019 at 16:07, Ali Darbaz yazdı:

Dün babamı, benim arabayla gezerken gördüm, 

Sonunda oda farkına vardı 4,6 metrelik bir arabanın şehir içi hamallığını. Bende bu arabayı kullanınca i10'nu kullanmıyorum, ayağım debriyaja ayarsız basıyor. Büyük bir yük boşalımı var. Anlıyorumki, i10 o kadar oyuncak bir arabaymış. Ben o direksiyonun, o debriyajın, o kısa gövdesinin değerini şimdi farkettim. Yıllardan beri, Sedan, Mpv ve Connect kullanan babam, bir hafta cruze kullandıktan sonra i10'na dönüş yaptı.

 

Uzun yola ve kalabalık yolculuklar için cruze gerçekten bir numara, Hatta o rampa çıkma performansı hayranlık verici. Lakin şehir içi için cok vasat kaldı. 

Cruze değilde uzun yola epica dizel alacaktın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Şimdi, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Cruze değilde uzun yola epica dizel alacaktın

 

Bir tane var. 3 aydir yatiyor . Her gun önünden geciyorum. Firsat buldukca alici gözüyle inceliyorum. Hoş araba ama bilmiyorum. Cruze tam edelim, epicada alinir belki. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...