İçeriğe Yönlendir

Focus II - 1.6 TDCI 90 PS Rampada Tutup Bırakma (Çekiş Problemi)


R.Onur Yılmaz

Recommended Posts

R.Onur Yılmaz
(düzenlendi)

Arkadaslar merhabalar aracım 2010 model collectıon focus tdci 90 ps aracımın rampada 4 5.vitesde 2000 devir gecince dip gaz esnasında arkadan biri çekip bırakıyor gibi bi hissiyat var konulara baktım egr denmiş iptal ettirdim yazılımsal olarak ama conta takılmadı,turbo selonoid denmiş değiştirdim düzelmedi , maf sensörü denmiş temizledim aynı , araba 126 binde bakımları tam mazot filtresi 4000 km once değiştirildi bosch marka ... turbo diyolar birkaç usta  ama arabamda çekişinde bir problem yok arada sırada uzun yollarda her zaman değil rampa çıkarken bu çekip bırakma hissi var 4 ve 5.vitesde gaza az az basınca yapmıyor gibi sanki öneriniz varmı acaba Bu arada siyah duman gibi bir durumda yok sadece sabahları ilk marşta 2 sn kadar az bi beyaz duman veriyo cok az sonra hemen kesiliyor ilk marşta 1, 2 saniye kadar

Araca son 10 binde yapılan işlemler;

Klasik sıvı bakımları

Filtre gurubu değişimi hava polen mazot

Triger v kayısı devirdaim değişimi

Baskıbalata volant değişimi 

Turbo selenoid valfi değişimi 

Maf temizleme 

tarihinde R.Onur Yılmaz tarafından düzenlendi
Eksik bilgi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
(düzenlendi)

turbo selonid valfı yada hortumları.

duman için turbo egsoz kısmına yag veriyor. ısınınca geciyor hemen

tarihinde Okay Kaygusuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
R.Onur Yılmaz

Hortumlar da çatlak yok yagda yok okan bey turbo selonoid te yeni değişti orj.malzeme

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
1 saat önce, R.Onur Yılmaz yazdı:

Triger v kayısı devirdaim değişimi

Bu işlemden evvel var mıydı bu sorun?

Yorum bağlantısı
R.Onur Yılmaz
(düzenlendi)

O işlemlerin öncesini bilmiyorum arabayı ozman almamıştım.Benden önceki sahibi değiştirmiş trigeri

tarihinde R.Onur Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
R.Onur Yılmaz

Arkadaşlar acaba kızdırma bujileri olabilirmi gerci hiçbi uyarı vermedi 3000 deviride geciyor kısıtlı performans olmuyor ama hiç değişmemiş bujiler

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Kızdırma bujilerinden öyle bir sorun olacağını sanmıyorum. MAF sensörü ya da turbo westgate üzerine odaklanın. Buna benzer bir konu daha vardı, çözüm orada paylaşılmıştı yanılmıyorsam. O konuyu da gözden geçirin. 

Yorum bağlantısı
R.Onur Yılmaz
(düzenlendi)

Evet o konuyu baktım maf değişimiyle çözülmüş ama ben mafı temizlettim ıds le degerlere baktık yolda degerler normal çıkmıştı usta oyle söyledi bi westgate kaldı o parcayı nasıl kontrol ettireceğim acaba ahmet bey🙄

tarihinde R.Onur Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
R.Onur Yılmaz

Bosch marka filtre kullanılmış alpay bey

1 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Kullanilan yakit filtresi orjinalmiydi?

 

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
Bir saat önce, R.Onur Yılmaz yazdı:

Evet o konuyu baktım maf değişimiyle çözülmüş ama ben mafı temizlettim ıds le degerlere baktık yolda degerler normal çıkmıştı usta oyle söyledi bi westgate kaldı o parcayı nasıl kontrol ettireceğim acaba ahmet bey🙄

O konuda triger keçesi falan bir şeyler denmiş pek bilgim yok ama çözüldüğüne göre problem yaratabilecek bir şeydir diye düşünüyorum. Westgate nasıl kontrol edilir açıkcası bir bilgin yok, malum cahilin ustalığı lafta oluyor 😀 Bizdeki bilgiler teorik. Muhtemeldir ki ustanın elindeki düzgün çalışan bir westgate takılıp aynı arıza meydana geliyor mu bakılabilir. Ya da forumda gerçek anlamda usta olan birileri elbet konuyu görür cevap verir. Beklemekte fayda var. 

Yorum bağlantısı
R.Onur Yılmaz
1 dakika önce, Ahmet Gül yazdı:

O konuda triger keçesi falan bir şeyler denmiş pek bilgim yok ama çözüldüğüne göre problem yaratabilecek bir şeydir diye düşünüyorum. Westgate nasıl kontrol edilir açıkcası bir bilgin yok, malum cahilin ustalığı lafta oluyor 😀 Bizdeki bilgiler teorik. Muhtemeldir ki ustanın elindeki düzgün çalışan bir westgate takılıp aynı arıza meydana geliyor mu bakılabilir. Ya da forumda gerçek anlamda usta olan birileri elbet konuyu görür cevap verir. Beklemekte fayda var. 

Sizin eski aracınızda havalar ısınınca düzelmişti dimi ankarada ısınsa iyice bi düzelir benimkide herhalde😂 yakıt sıcaklık müşürü diye bi müşür varmı acaba o olablirmi düz mantık kurarsak😁

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
Sizin eski aracınızda havalar ısınınca düzelmişti dimi ankarada ısınsa iyice bi düzelir benimkide herhalde[emoji23] yakıt sıcaklık müşürü diye bi müşür varmı acaba o olablirmi düz mantık kurarsak[emoji16]

Valla arıza çıkınca insan gökteki kuştan bile şüpheleniyor [emoji3] Sevimsiz bir arızaydı. Her zaman yapmıyordu. Ustaya görününce de yapmazdı namussuz. En sevmediğim arıza tipi. Bozulacaksan tam bozul herkes rahat etsin değil mi. Tarifi de zor. Ustaya diyorum kesik kesik çekişten düşüyor ama sanki arkadan biri çekiyormuş da bırakıyormuş gibi diyorum, adam suratıma bakıyor ne anlatıyorsun sen dercesine [emoji3] Kime gitsem başından savdı abi bunda bir şey yok sen git şimdi bir daha yaparsa gel bakalım. Klasik usta lafı. En kısa zamanda halledersiniz inşallah. İyi geceler.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
R.Onur Yılmaz
(düzenlendi)

Arkadaşlar 2 gün önce egr yi conta ile körledim daha öncesinde yazılım ile iptal etmiştim fakat conta ile körlememiştim suan 2 gün oldu ve sıkıntı yok gibi çekişide daha iyi oldu ileriki günlerde tekrar yazarım tam emin oldugumda 

tarihinde R.Onur Yılmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...