İçeriğe Yönlendir

Passat - 1.8TSI 160ps BZB Stop Edince Çalışmıyor


Ayberk Erdinç06

Recommended Posts

Ayberk Erdinç06

2009 model 1.8tsi 160ps bzb motorlu tiptronik passata sahibim. Aracimda lovato lpg mevcut. Aracim isindiktan sonra benzine gecirirsem stop ediyor veya arac sicakken stop ettigimde calismiyor 10-20dk soguyana kadar. Lpgde herhangi bir performans veya yakit problemim yok tikir tikir calisiyor. İlk baslarda bu sorun uzun yolda 1-1.5 saat arayla aracin gaz pedalinin 3000devirde 10 saniye kadar ölmesi ve sonraki 1-1.5 saat hicbir aksilik olmamasi seklindeyken artik stop etme veya calismama durumlari ortaya cikti.

 

Ariza olarak sadece p2293 yani yuksek basinc pompasi veya diger adiyla benzin regulatoru idi. Bosch marka 0iyla degisti hemde sonu Q olan 2.0tfsiler icin guclendirilmis olaniyla. Cikan regulatorun mekanik bir kusuru gorunmuyordu ve fincan sapasaglamdi ancak sorun devam etti. Yeni sorgulamalarda ise basinc sensoru, basinc sensoru tesisati, benzin sensoru/musuru ve yakit pompasi hatalarini vermeye basladi. Sifir basinc sensoru ve orjinal tesisattan kesme basinc sensoru tesisati takildi, basinc sensorunun tesisati kirik kopuk bantlanmis bir haldeydi bu sefer cozuldu dedik hicbir sey degismedi. Koltugun altinda pompanin ustundeki benzin sensoru/musuru/ecusu artik ne deniyosa o parca degisti swag marka alman sifiri ile ancak sorun halen devam ediyor. Son care olan pompa yarin saglam oldugu soylenen baska bir 1.8tsi b6'dan sokulup benim aracima takilip test edilecek insallah bu son olur ve sifir huco marka pompa alir gecerim.

 

Peki pompadan sonra da arac duzelmez ise ne yapacagim? Aracimi cok seviyorum satmak zorunda kalmak istemiyorum ama yolda kalmak cok can sikici. Sabah calisitiriyosun bi yere gidiyosun stop edip 5 10dk isini goruyosun geldiginde arac calismiyor 10-20dk yarim saat beklemen gerekiyor.

 

Allah rizasi icin beni kurtarin isin icinden cikamiyorum.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Benzine alınca benzin enjektörlerine voltaj geliyor mu. Kontrolü çok kolaydır. Bir soket sökülür ve 5w5 park ampülü bağlanır. Marşa basınca lambanın yanıp sönmesi gerekir 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

krank ve egzantrik pozisyon sensörleri tam bu şekilde aracın çalışmasına engel olurlar soğuyunca düzelirler. ilginç şekilde arıza da vermeyebiliyorlar.

 

arıza kaydı yokmu?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bozulunca aracın tekrar çalışmasını engelleyen sensörlere bakıyroum 1.4 tsi broşüründen. 1.4 ve 1.8 aynı mantıkta motorlardı sanırım. hem supercharger var hemde turbo.

 

g28 motor hız sensörü

g40 cam sensörü (egzantrik mili sensörü)

g247 yakıt basınç sensörü ( ciddi anlamda güç kaybına neden olur diyor)

j271 motronik akım rölesi

n205 giriş cam zamanlama sensörü ( ateşlemeyi sabit "geç" ayara getiriyormuş)

ve tabiki yakıt pompası

 

1.4 tsi için

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf

 

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Lavato direk lpg ile çalıştırma özelliğine sahip olmalı. Lpg tuşu basılı olduğu halde marş yapılınca çalışıyordı sanırım. O şekilde test ile bakılır sıcak motor lpg ile direk çalışıyor mu. Çalışır ise benzin hattına ve yine lpg ecusuna odaklanarak işlem yapılacak 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

ilk olarak lpg sistemini komple devre dışı bırakıp ta arıza ya yönelmeniz gerekiyor benim görüşüm

ayrıca tsi için lpg büyük bir intihar :(

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...