İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Direksiyon Problemleri


Haluk Şentürk

Recommended Posts

Celal Aydın
Fiesta serttir, sert adamların arabasıdır, normal yani :tongue: 

[emoji23][emoji41][emoji1377] Allahına gurban abi.
Gerçekten öyle
Acımadan vur her yola
Başım ağrıdı kıçım ağrıdı yok Fiestada
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
4 saat önce, Nihat Palolu yazdı:

Arabanın kendisi de serttir. Direksiyonu, vitesi, cam düğmeleri, kapı iç açma kolu bile serttir.

 

Çok çekmiş gibi gördüm seni :)

 

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
4 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Çok çekmiş gibi gördüm seni :)

 

 

Yok abi ya, çok seviyordum hatta hanımla size ziyarete onunla gelmiştik. Son zamanlarda keyfe keder enjektör arızası yapmıştı, yaptıramadan satılmıştı.

 

LlLp6b.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

daha iyi değil mi sence? 

ben geçen seat ibiza kullandım 2015 modelini. kullanmaz olaydım kendi aracım fiestanın direksiyon hakimiyetine göre kullandım . yok ama bu kadar yumuşak olunmaz büyük tehlike çocuk gelip dokunsa dönüyor. ama fiesta öylemi  kuvvet ister bence en iyisi keyifte veriyor. elektrikli direksiyonlar tehlikeli baba. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın



Al benden de o kadar. O sertliği arıyorsun abi diğer arabalarda. Sınırları zorlamana olanak tanıyor virajlarda. Üstelik keyif de veriyor.
Aracın önünde ne olup bitiyor haberdar oluyorsun.
Kutu gibi araba sanki Amerikan Ford Suv’ları gibi karaktere sahip, o sert yapısından dolayı.
Seviyorum bu arabayı [emoji1]
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
2 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

 


Al benden de o kadar. O sertliği arıyorsun abi diğer arabalarda. Sınırları zorlamana olanak tanıyor virajlarda. Üstelik keyif de veriyor.
Aracın önünde ne olup bitiyor haberdar oluyorsun.
Kutu gibi araba sanki Amerikan Ford Suv’ları gibi karaktere sahip, o sert yapısından dolayı.
Seviyorum bu arabayı emoji1.png

 

ford suv dediniz de aklıma bir anım geldi bu kışın ortası bir köye girdim yanlışlıkla sabahın 7 si daha yeni aydınlanıyor. hava yağmurlu yollar çamur yolda su birikintisi aşağı inip çıkıyor .öyle tarif edeyim  ortası su dolu ortasında durduğunuzzda arabanın yarısı su. çektim besmeleyi ya Allah bismillah Allahın izniyle girdim çıktım. çok şaşırdım kalırdım diye bekledim ama kalmadı. devam ettim daha o gündür bugündür arabada hala tık yok arkamdaki son kasa toyota corolla suyun içinde kaldı :):):)  tabi motorun heryeri çamur oldu. temizledik havala düzelince özel ilaçlı suyla yıkadı motoru ustam. altı yüksek olması büyük avantaj ama  değil mi? güven veriyor bana artık. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın



Acımadan her yola vurmaktan çekinmediğim bir araç. Taş gibi maşallah. Dizelse zaten korkmaya gerek yok sudan, kalmaz kolay kolay.
Esp olmadığı halde balçık sayılabilecek yerlerde bile çok rahat yürüyor, batıp kalmıyor.
Altının yüksekliği çok ideal, kolay kolay altını vurmuyor bir yere, sert süspansiyondan dolayı çok yaylanıp tedirgin de etmiyor.
İşte direksiyon ve süspansiyon o güveni veren [emoji1][emoji1360]
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Benim fiesta van'ın orijinal lastikleri 175-65-14 dü, 185-60-14 takmıştım yol tutuşu çok daha iyi olmuştu.

68 beygirlik arabayla kula virajlarında milletin canına okuyordum :D

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Benim fiesta van'ın orijinal lastikleri 175-65-14 dü, 185-60-14 takmıştım yol tutuşu çok daha iyi olmuştu.
68 beygirlik arabayla kula virajlarında milletin canına okuyordum [emoji3]
195 50 15 conti, michelin falan olsa yapışır yola
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Bir saat önce, Evren Erakçora yazdı:
Bir saat önce, Nihat Palolu yazdı:
Benim fiesta van'ın orijinal lastikleri 175-65-14 dü, 185-60-14 takmıştım yol tutuşu çok daha iyi olmuştu.
68 beygirlik arabayla kula virajlarında milletin canına okuyordum emoji3.png

195 50 15 conti, michelin falan olsa yapışır yola

195 50 15 taktım  tutmayın beni yapıştırıyorum :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Benim fiesta van'ın orijinal lastikleri 175-65-14 dü, 185-60-14 takmıştım yol tutuşu çok daha iyi olmuştu.
68 beygirlik arabayla kula virajlarında milletin canına okuyordum [emoji3]

195 50 15 conti, michelin falan olsa yapışır yola

195 50 15 taktım  tutmayın beni yapıştırıyorum [emoji4] 


Ah yollarımız düzgün olsa.
195 50 15 Good&Year EfficientGrip Performance ile yapıştırırdım yola [emoji1]
Evvelki Fiestamda çok yapıştırdım fakat 4 tekerim yanaktan gümledi hep bizim nalet çukurlarda.
Bu aracımda ellemedim lastik ebatlarını
175 65 14 gayet iyi.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

195 50 15 Good&Year EfficientGrip Performance  lastikle senelerce yapıştırdım,çukuarada girdim banamısın demedi, sendekiler rus malı olmasın :D

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
195 50 15 Good&Year EfficientGrip Performance  lastikle senelerce yapıştırdım,çukuarada girdim banamısın demedi, sendekiler rus malı olmasın [emoji3]


Made in Germany idi abi [emoji1]
Bence bizimkiler çukur değil, hendek.
Çok sert girmemişindir sen.
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Bir saat önce, Celal Aydın yazdı:

 


Made in Germany idi abi emoji1.png
Bence bizimkiler çukur değil, hendek.
Çok sert girmemişindir sen.

 

bendekilerde germandı, o zaman dediğin gibi, ben çukara sen hendeğe dolgu yapmışsın :)

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
bendekilerde germandı, o zaman dediğin gibi, ben çukara sen hendeğe dolgu yapmışsın [emoji4]

 

Gerçi benim araç 2011 VI kasaydı. Tangır tungur sert süspansiyonu vardı.

Şimdiki 2007 V kasanın süspansiyonu bariz tatlı sert o kasaya göre.

Belkide ondan patlamadı seninkiler [emoji1]

 

Şimdiki araca binince, eskiden tenekeye binermişim gibi hissediyorum 2011 için.

Ciddi fark var.

Dediğin gibi bozmuşlar o kasayı

Ne varsa eskilerde var

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Fiesta bizim kasayla bitti zaten, onların adı fiesta, gerisi tırt [emoji4]

Uber series [emoji3]

4d594ee63789d18224d5bdfbc0911969.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Bir saat önce, Mert Gulkokan yazdı:

Ne zaman satıyorsun abi :)

Ömürlük oldu artık :D bu şartlarda zor...

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ömürlük oldu artık [emoji3] bu şartlarda zor...


Helal be abi.
Aynı düşüncedeyim, gerekmedikçe ömür boyu satmayacağım.
Jantlar ve rengi über maşallah [emoji1]
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Metehan Tunç

Merhabalar arkadaşlar  öncelikle genç bir kardeşiniz olarak bende ilk arabamı henüz bir kaç ay önce  2004 model Ford Fiesta marka araç alarak sahip oldum .. 

 

Yakın zamanda aracımda  genelde ilk çalıştığı zamanlarda anlık direksiyon sıkışması problemini yaşamaya başladım.

Ne sağa ne sola dönmüyor resmen .(sertleşme gibi değil sanki bir kuvvet engelliyor )

 

Fakat bu her zaman olmuyor genelde ilk çalışıp 500 metrelik bir mesafe aralığında oluyor . 

 

Ustaya gittiğim de maruz görün arabalardan çok anlamadığım için sanırım amartisor bilyasinin zarar gördüğünü ve sıkıştırma yaptığını söyledi . Bununla beraber Z rot'da degiserek iki parçayı değiştirdik .. 

Fakat bu gün araca tekrar bindigimde köşeyi dönerken yine sıkışma yaptı .. (uzun yolda başıma iş almamdan korkmaya başladım ) 

 

Hidrolik yağında bir azalma yok , uzun süreli kullanımda olmuyor genelde ilk 500 metre , direksiyondan herhangi bir ses gelmiyor fakat düşük vitesler de genelde park ederken sağ ön teker tarafından böyle katırdı sesleri duyuyorum .. Böyle bir olayı daha önce yaşayıp bana yardımcı olacak olan varsa çok teşekkür ederim . Çünkü gereksiz yere ustalara deneme yanılma gibi masraf yapmak istemiyorum 😕

 

 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Manevra anında gelen katırtı sesleri genelde aks arızasını çağrıştırır.
Yüksek süratlerde direksiyonla beraber kabinde bir titreme var mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metehan Tunç
34 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

Manevra anında gelen katırtı sesleri genelde aks arızasını çağrıştırır.
Yüksek süratlerde direksiyonla beraber kabinde bir titreme var mı?

Evet hocam özellikle 100 hız sınırını gectigim zaman titreme yapıyor ben de yazlıklara geçince lastiklerimden kaynaklı diye düşünmüştüm . 

 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Aks şüpheli,
Bir kontrol ettirin derim.
Farklı fikri olan arkadaşlar yardımcı olacaktır.
Geçmiş olsun.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

akslar, hidrolik pompası,V kayışı, detaylı kontrol gerekli. incelemeden belli olmaz  A dersin B çıkar dediğin gibi deneme yanılma mantığı olur bu sefer. 

geçmiş olsun. umarım çözülür. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

direksiyon hidroliğine su karıştıysa yada hava alıp köpürüyorsa bu şekilde davranır. ancak giderken oluşan ve genelde gazı bırakınca azalan titreşimler akstan oluyor. başıma gelmişti forumda konusu vardı. ayrıca bozulan aks kafaları tam tur dönüşlerinde tıktıktık diye atlarmış gibi dönmesine neden olur.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...