İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Ön Fren Disk Kaliper Sorunları


Halil Ersan

Recommended Posts

Halil Ersan

Merhabalar,

Ön diskleri kontrol etmek için elle yokladım. Sanırım 6-7 mm civarında disk balata tarafından yenmiş. Yenmiş diyorum çünkü orjinalinin düz bir disk olduğunu düşünüyorum. Bu konu hakkında bilgisi olan usta ve arkadaşlardan bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum. Tamircide boşu boşuna disk değiştirmeyelim. Bir de bu aralar fren yapınca pedal sanki daha aşağıda iken fren alıyor.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Disk gerçekten 6-7 mm yenmiş durumdaysa, değişim zamanı gelmiş ve geçmiştir...

Değişsen iyi olur demiyorum, değişmelisin diyorum...

Diskin eskimesi pedal seviyesini değiştirmez. Arkalar kampana ise fren ayarı gerekebilir. Hidrolik değişimi de fren performansını olumlu etkiler...

Merhabalar,

Ön diskleri kontrol etmek için elle yokladım. Sanırım 6-7 mm civarında disk balata tarafından yenmiş. Yenmiş diyorum çünkü orjinalinin düz bir disk olduğunu düşünüyorum. Bu konu hakkında bilgisi olan usta ve arkadaşlardan bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum. Tamircide boşu boşuna disk değiştirmeyelim. Bir de bu aralar fren yapınca pedal sanki daha aşağıda iken fren alıyor.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Misafir

Frene basınca titreme varmı araçta? 70km ve üstünde...

Eğer öyleyse değiştirin hemen fazla bekletmeyin...

Gerçi üstünde tornada yapılıyor Ama zaten 30tl tornaya alırlar Değişimde fayda var ;)

6 7mm dediğinizde elle jantın içinde anlamak biraz zor,kumpasla ölçmek en mantıklısı...

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Tez zamanda disk+ balata değişimi yapın.Motorcraft yada fomoco ilk tercih olsun..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Tez zamanda disk+ balata değişimi yapın.Motorcraft yada fomoco ilk tercih olsun..

ikiside aynı değil mi ;)

Yorum bağlantısı
Ersin Ceyhan

araç kullanırken frenlerdeki sorunu bildiğinizden sürüşünüzü ve fren mesafeni çok iyi ayarlayabilirsiniz.fakat bu fren dediğimiz mekanizmaya trafikte bir defa çok acil ihtiyaç duyarız o da nezaman olur bilemeyiz.bu ihtiyaç esnasında fren diski kırılabilirde kırılmayabilirde.o sebeple kafanızda en ufak şüphe varsa değiştirin yani ihmale gelmez.

Yorum bağlantısı
Halil Ersan

2004 model 90 bin km.de. Fren yapınca titreme yok. Dediğim gibi sadece biraz daha geç alıyor gibi. Kaç lira civarında normaldir? Piyasayı bilen var mı?

Teşekkürler.

kaç model mondeo aracınız ?

Frene basınca titreme varmı araçta? 70km ve üstünde...

Eğer öyleyse değiştirin hemen fazla bekletmeyin...

Gerçi üstünde tornada yapılıyor Ama zaten 30tl tornaya alırlar Değişimde fayda var ;)

6 7mm dediğinizde elle jantın içinde anlamak biraz zor,kumpasla ölçmek en mantıklısı...

2004 model 90 bin km.de. Fren yapınca titreme yok. Dediğim gibi sadece biraz daha geç alıyor gibi. Kaç lira civarında normaldir? Piyasayı bilen var mı?

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Serkan Danış

Bende aracımı ilk aldığımda değiştirdim. çiftine disk + balata 270 TL verdim.Kesinlikle çok hassas bir konu hemen değiştirin ihmale gelmez!

Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

Aşınmış veya eğilmiş fren diski yenisiyle değiştirilir..Diski torna etmek, Türkiye gibi :bambam: ülkelerde yapılan fukara işidir.. :vreka:

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Aşınmış veya eğilmiş fren diski yenisiyle değiştirilir..Diski torna etmek, Türkiye gibi :bambam: ülkelerde yapılan fukara işidir.. :vreka:

Sanırım bzim diskler 24 mm kalınlığında. Bu kalınlık 20 mm'nin altına düşmediği sürece sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
  • 7 yıl sonra...
Harun Kocaçalışkan
(düzenlendi)

Arkadaşlar bir sorunum var fikir danışayım dedim. Kısaca özet geçecem :D

 

Giriş;

Arabanın sol tarafından dönüşlerde bazen cik cik cik diye ses geliyordu. Sürtme sesi gibi. Ama hep gelmiyordu bazen. Frene hafif dokununca da ses kesiliyordu. Ben de pek sallamadım heralde dedim toz moz bir şeyler. Öyle devam ettik.

 

Gelişme;

1-2 ay sonra Bolu-İstanbul yolcuğu sırasında arabanın sağ tarafından garip bir ses gelmeye başladı sanki kamyon fren yapıyor gibi. Ben de sağa doğru yanaştım. Fren yapınca ses kesildi, sonra devam ettim. Yolda birkaç kez daha geldi. Bu sefer sorunun frenlerden olduğuna kanaat getirdim.

 

Test;

Bir akşam düz bir yolda hiç frensiz 3 km kadar yol gittim. Arabadan indim. Sol disk buz gibiyken, sağ diske el değmiyordu. Alev alev yanıyor. Hah dedim kaliper kitli kalmış. 

 

1. Müdahale;

@Mustafa Liman abim sağolsun sağ kaliperi başka bir kaliperle değiştirdik. Kaliperi sökünce zaten kitli kaldığı görünüyordu. Fren hidroliği ölçüldü. Sonra ben Bursa'dan yola çıktım. Bolu dönüşü gelen yüksek ses yoktu. Her şey güzel görünüyordu. Ama gel gelelim Giriş bölümünden anlattığım sol taraftan gelen ses arada bir gelmeye devam etti. Ayrıca bir gün tekrar Bolu dönüşü yine sağ taraftan fren sesi geldi.

 

Not; 1. Müdahale yapılırken aracın ön yürüyeninde amortisörler, z-rotlar, taşıyıcılar vs. Ne varsa değiştirildi. Bu değişim sonrası araba dururken direksiyonu sağ sol yaparken lastik lastiğe sürter gibi bir ses gelmeye başladı. Bu tamamen farklı bir ses ama konumuzla alakası olabilir.

 

2. Müdahale

Osman Usta'ya götürdüm arabayı. Söktü baktı sağ kaliperin bozukmuş dedi. O-Ring'i mi ne bozulmuş.  Tamir ettirdi geri taktık.  Ayrıca arabayı bırakırken yukarıdaki not bölümünde anlattığım direksiyon sesinden de bahsettim. O da baktığını öyle bir ses olmadığını söyledi. Ben de hayret dedim her sabah vardı halbuki ses. Neyse sonra baktım ki gerçekten de ses mes yok. Ses kesilmiş. Herhalde dedim kaliper ile alakalı. Ayrıca bu ses hala gelmiyor.

 

Sonuç;

 

Arabanın sol tarafından yine bazen ötme sesi geliyor. 2.5 km hiç frensiz yol gittiğim halde bu sefer hem sol disk, hem de sağ disk ısınıyor. Ama sağ taraf sola göre daha çok ısınıyor. Arka diskler ise buz gibi. Aynı senaryoyu başka Mondeo'lara test ettirdim onlar disklerinin soğuk olduğunu söylediler.

 

Ek Bilgiler;

 

1. Diskler ve Balatalar geçen sene değişti. 170.000 km de iken. Şu an araç 183.000 km de.

2. Frenlemede hiçbir titreme yok.

3. Arabanın hızlanması aynı. Gidişinde bir yavaşlama yok. Gazı bırakınca ani yavaşlama yok.

4. Yakıt tüketiminde olağanüstü bir artış yok. 7.3 lt/100 km

5. Balata kokusu vs. yok.

6. ESP kapalıyken test ettim aynı.

 

Şimdi bu noktada neyden şüphe etmek lazım;

 

1. Disklerin ısınması normal olabilir mi? Bence normal olmaması lazım fren yapılmayan disk niye ısınsın? Disk sıcakken mi frenler iyi tutar soğukken mi?

2. Disklerde çok hafif bir eğiklik olsa, fren yaparken hissetmem gerekmez mi? Ya da bu eğiklik frenlemede hissedilmeyecek kadar az olup diskleri ısıtıyor olabilir mi?

3. Arabanın fren merkezi bozuk olsa bu başka yerlerde kendini belli eder mi?

4. Kaliperler kitliyor olsa, araba yine aynı devirde aynı hızı yapabilir mi?

 

Evet ben soru sordum mu böyle sorarım. :D

Başından benzer bir olay geçen de anlatabilir. Her fikir önemli.

 

Ben ilk aşamada diskleri tornalatmayı düşünüyorum. 

 

 

tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Frenciye gittin mi?

 

Fren merkezi bırakmıyor veya tepkisi yavaş olabilir mi?

 

Soğuk fren daha iyi tutmaz mı?

 

Başka soracak soru bulamadım :)

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Şimdi, Metin Akbal yazdı:

Frenciye gittin mi?

 

Fren merkezi bırakmıyor veya tepkisi yavaş olabilir mi?

 

Soğuk fren daha iyi tutmaz mı?

 

Başka soracak soru bulamadım :)

 

Gitmedim. Gideceğim. Gitmeden kafamda her şeyi oturtayım da Usta şoka girsin :D

 

Fren merkezi bırakmıyor olabilir ama ne kadar bırakmıyor? 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
11 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Ha birde hidrolik degisimi yapildi mi?

 

Hayır. En son 2 sene önce değiştik. Ama hidroliği ölçtük durumu iyiydi. Bu operasyonlar sırasında da üstten eklemeler yapıldı haliyle. 

 

10 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Dijital bir isi olcerle olcum yapmayi dene bence.Bir yerlerde sorun olmali bence.

 

Tam olarak neyi ölçmemiz lazım. Ben bir tane lazer termometre alacağım bugün zaten ölçüm için. Ama el değmeyecek kadar sıcak olduğundan ölçme ihtiyacı duymadım.

 

11 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Ben de fren merkezinden şüpheleniyorum.

İnşallah değildir :biggrin:

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Aynı sorunu mk2 mondeo ile yaşadım. Önce bir tarafta sonra da diğer tarafta oldu.

 

Diskin bir tanesi ısınıyordu. Araçta çekme ya da yakıt tüketiminde dikkat çekici artış görmedim. 

 

Sorun kaliperin içindeki pistonun tamir takımın eskiyip yırtılması idi. Her iki diskteki ısınmayı tamir takımı değiştirerek çözdüm.

 

Fren hidroliği değişiminin disk ısınmasına olumlu ya da olumsuz etkisi olmadı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Kaliperden kaynaklıdır ısınma problemi. Tam bırakmıyor. 

Benimde sağ arka geçenlerde ısındı. El frenininde boşluk oldu. Lastiği söküp el freni halatının bağlı olduğu kola çekiçle vurarak olması gereken noktaya getirdim. Bir daha olmadı ama bayramdan sonra baktıracağım bende.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

İyi sürüş için lastik sıcak olmalı, güvenli duruş için disk-balata soğuk olmalı. Bkz. hava kanallı diskler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
4 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

İyi sürüş için lastik sıcak olmalı, güvenli duruş için disk-balata soğuk olmalı. Bkz. hava kanallı diskler.

Disk balata soğuk olmalı değil de ısınmamalı demek daha doğru olmaz mı? Bu havalarda sorun yok ama kışın -10/-15 derecelerde fren performansı düşüyor. Aslında frenlerin de bir çalışma sıcaklığı var. F1'de 300 derece falandı bu sıcaklık. Bu sebeple yarıştan önceki turda ani frenler yaparak frenleri ideal ısıya getirmeye çalışırlar. Bizim araçlarda normal hava sıcaklığı iyidir, ısındıkça tutmaz olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Disk balata soğuk olmalı değil de ısınmamalı demek daha doğru olmaz mı? Bu havalarda sorun yok ama kışın -10/-15 derecelerde fren performansı düşüyor. Aslında frenlerin de bir çalışma sıcaklığı var. F1'de 300 derece falandı bu sıcaklık. Bu sebeple yarıştan önceki turda ani frenler yaparak frenleri ideal ısıya getirmeye çalışırlar. Bizim araçlarda normal hava sıcaklığı iyidir, ısındıkça tutmaz olur.
Aynen performans araclarda mesela seramik balata kullanilir standart kullanicilara onerilmez. Seramik isininca tutar sogukken zor tutar.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...