İçeriğe Yönlendir

Focus 2.0 Motor Güçlendirme


VAHİT YALÇINKAYA

Recommended Posts

VAHİT YALÇINKAYA

Focus 2.00 zetec motor aracımıza ekstra güç katmak için neler yapılabilir tecrübesi donanımı bilgisi  olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum nacizhane 

Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA
2 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Bütçe beklenti ne?

Çok abartı değil beklentide bütçede sadece biraz daha hareketlendirmek zaten çok  kötü değil performansı  +10-15 hp yeterli olur 

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

10hp için kat iptali ve yazılım için yeterli olacaktır da 10-15 hp hissedilmez bile.. yani 10 hp için bir şey yapmaya değmez bence

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Benzinli aracın +10hp alması az bir değer değil. En basit yöndem manifoldun soğuk hava aldığını sanması için iat sensörü ile oynamak. - 20-25 gibi bir ayarda araç zengin karışım ile yürüyecek. Normal iklim koşulunda epey fark ediyor. Hava emiş ve çıkışı mümkün mertebe boş bırakılacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bu motor turbo mu veya özel bir durumu var mı oynamaya müsait mi bilmiyorum ama atmosferikse çokta uğraşmamak lazım. Attığın taş ürküttüğün kuşa değmez.

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

2.0 Focus en az 17-18 yaşındadır, o da en az 200.000 km demek.

Bence önce kayıp beygirleri toplamak adına kapsamlı bir bakım çalışması yapıp ilk günkü haline çevirmek lazım.

Güzel bir karter-kurum temizliğiyle tüm sıvıların değişimi, tüm filtrelerin ve bujilerin oem ile değişimi, gerekirse buji kabloları, bobinler vs.

Sonrasında kutu içi performans hava filtresi uygulanabilir, atmosferik olduğu için rahat hava girişi alt devirleri az da olsa canlandıracaktır.

 

10 HP konusunda da Servet abiye katılıyorum, 10-15 HP az değil atmosferikte, 10 HP artması demek alt devirden itibaren gelen torkun artması demek ki bu da ihtiyacı karşılayacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA
2 saat önce, Selim Bilgin yazdı:

2.0 Focus en az 17-18 yaşındadır, o da en az 200.000 km demek.

Bence önce kayıp beygirleri toplamak adına kapsamlı bir bakım çalışması yapıp ilk günkü haline çevirmek lazım.

Güzel bir karter-kurum temizliğiyle tüm sıvıların değişimi, tüm filtrelerin ve bujilerin oem ile değişimi, gerekirse buji kabloları, bobinler vs.

Sonrasında kutu içi performans hava filtresi uygulanabilir, atmosferik olduğu için rahat hava girişi alt devirleri az da olsa canlandıracaktır.

 

10 HP konusunda da Servet abiye katılıyorum, 10-15 HP az değil atmosferikte, 10 HP artması demek alt devirden itibaren gelen torkun artması demek ki bu da ihtiyacı karşılayacaktır.

En anlamlı açıklama olmuş teşekkür ediyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
5 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Bu motor turbo mu veya özel bir durumu var mı oynamaya müsait mi bilmiyorum ama atmosferikse çokta uğraşmamak lazım. Attığın taş ürküttüğün kuşa değmez.

 

Standart bir atmosferik. 

2,0 130 beygir. 185 nm tork.. 

 

65377946_Focus2.0_tork.thumb.jpg.e4fffe6e0eb6e196df5fb949b4ddf956.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

güzel bir bakımla öncelikle kaçan beygirler geri toplanabilir. baskı balata volant üçlüsü ayarlanarak ilk kalkış ta serilik alınır. Gerçek beygir artışı +12 Ps için mekanik modifiye parçlar ingilterede var, 4000 sterling lerden başlıyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

10 hp alinirsa opupte basa koymak lazim. Aslolan kayip beygirleri kurtarmak. Israrciyim atmosferik motorda yazilim kat iptali kutu ici filtre vs vs vs 10 hp alinacagini sanmiyorum. 10 hp alinacak diye yapilan masrafa yazik, degmez. Tabi karara saygiliyim. Guzel bir bakim yapilmas kafidir yapilacak masrafa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA
4 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Standart bir atmosferik. 

2,0 130 beygir. 185 nm tork.. 

 

65377946_Focus2.0_tork.thumb.jpg.e4fffe6e0eb6e196df5fb949b4ddf956.jpg

Bu resimyazılım  atılmış harita dimi?? bir arkadaşımda var st 2.0 motor kat iptali iridyum buji ve yazılım yapılmış halde dynoda 147 hp falan gösteriyor yazılım konusunda kararsızım yaptırsam acaba ?

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Yazılım işi ciddi iştir. Arkadaşım bmw 5 serisine yazılım yaptırdı. Araç 1 ay geçmeden ciddi bir sorun çıkmıştı. Yanlış hatırlıyor olabilirim ama subaplar erimişti sanırım. İyi masraf çıkmıştı. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bu resimyazılım  atılmış harita dimi?? bir arkadaşımda var st 2.0 motor kat iptali iridyum buji ve yazılım yapılmış halde dynoda 147 hp falan gösteriyor yazılım konusunda kararsızım yaptırsam acaba ?

Evet yazılımlı olduğu söylenmiş.
Ben olsam yaptırmazdım.
Bakımlı bir focus 2,0 kısa vites oranları ile oldukça tatminkar. Ben 5-6 yıl kullandım.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

2010 yılına gidelim. Eski kasa 102 bg kango. 1.6 atmosferik benzinli focusları, 1.6 90lık focusları yiyen makina. Kulakları çınlasın bir gün Anıl Berke geldi. Hadi deneyelim filan dedik.

Dedim bak üzerim seni. Olsun abi

30dan başladık, öndeyim tabi hız 80e geldi ve Anıl geldi geçti ve gitti. Noluyo la dedim bir daha denedik. Yok aga üstümden alıyor. Dedim imkansız. Ne var olm bunda? 

Abi benim araba 2.0. En son arabaları bırakıp levye ile kovaladığımı hatırlıyorum Anıl'ı

  • Beğen 3
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Abi benim araba 2.0. En son arabaları bırakıp levye ile kovaladığımı hatırlıyorum Anıl'ı


Aynı dönem işte.

Güzelliği şuydu. 2,0 olduğu sadece arka disklerden anlaşılırdı.
[emoji23]
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ne bileyim, önümde gidebilen focus yokti ki o zamanlar. Acı bir şeklide öğrendim 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
14 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Güzelliği şuydu. 2,0 olduğu sadece arka disklerden anlaşılırdı.
emoji23.png

 

+ vites topuzları yuvarlak değil kareydi bi de 2.0 focusların

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
+ vites topuzları yuvarlak değil kareydi bi de 2.0 focusların

Evet ve mandallıydı geri vites.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Halil ibrahim Oruc

K&N filtre ve araligi 1.3mm uyumlu  ngk platinyum buji oneriyorum. Ayrica map maf temizligi ve benzin filtreside gozden gecirilmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

2.0 focus mk1 lerin 4 kapılı hb modeli olmaması çok saçmaydı. 2.0 alacaksan ya sedan ya sport trend alman gerekiyordu. Halbuki dediğim seçenek olsa çok satardı.

On 30.05.2019 at 23:14, Mehmet Ozyurek yazdı:

 


Aynı dönem işte.

Güzelliği şuydu. 2,0 olduğu sadece arka disklerden anlaşılırdı.
emoji23.png

 

Fazla dikkat gerektiren bir ayrıntı ama bildiğim kadarıyla eksoz yönleri de farklıydı 1.6 ile 2.0 ların. Birisinin sağda birisinin soldaydı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...