İçeriğe Yönlendir

Focus I - Klima ve Motor Gücü Hakkında


Seyit Gazi

Recommended Posts

Seyit Gazi

Saygı değer forum üyeleri 2000 model focus 1 aracımda dün yaşadığım olaydan bahsedip sizlerin yorumlarını almak isterim.
Dün 2. viteste ortalama %15 civarı 500 metre kadar dik bir yokuş çıkarken klima açık 2. viteste 2500-3000 devir aralığında çıkarken araba anlık biri tutup bırakıyor gibi oldu yani 5 saniye aralıklarla diyebilirim motor çekişi düşüp geri güçleniyor gibi ... bu tamamen klimanın açık olması ile alakalı bir durum mu?
Ben şöyle yorumladım kompresör devreye girince araba çekişten düşüyor devreden çıkınca normale dönüyor. Klima kapalı iken düz yolda da yokuşta da bir problem görmedim şimdilik.
Sizlerin görüşleri yorumları nedir aceba bu durum normal midir.

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal

anlık güç kesintisi var ise benim görüşüm, ateşleme sistemi. 

 

Yorum bağlantısı
Seyit Gazi
1 dakika önce, Gökhan Ünal yazdı:

anlık güç kesintisi var ise benim görüşüm, ateşleme sistemi. 

 

Normal zaman tekleme yada güç kesintisi yaşamıyorum ki ama.

Yorum bağlantısı
Seyit Gazi

Ateşleme sistemi ile alakalı olsa araba sürekli tekler çekişten düşer diye düşünüyorum.
Bobinden olsa yüksek hızlara çıkamam diye düşünüyorum doğru mudur arkadaşlar?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Silindir kompresyonlarını ölçtürün. Muhtemelen bir miktar düşük çıkacak.

KA'mda aynı sorunu yaşıyordum, carbon clean sonrası her şey normale dönmüştü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Seyit Gazi
6 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Silindir kompresyonlarını ölçtürün. Muhtemelen bir miktar düşük çıkacak.

KA'mda aynı sorunu yaşıyordum, carbon clean sonrası her şey normale dönmüştü.

CarbonClean ankarada nerede yaptırmamı önerirsiniz aceba?

10 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Silindir kompresyonlarını ölçtürün. Muhtemelen bir miktar düşük çıkacak.

KA'mda aynı sorunu yaşıyordum, carbon clean sonrası her şey normale dönmüştü.

Bu arada Klimanın kısa sürede devreye girip çıkması gazın ekslikliğinden kaynaklanıyor olabilir mi Soğutmasında bir problem yok.
Birde bu carbon clean sonrası araçta daha fazla yağ eksilme yaşandığı söyleniyor sonuç araş 19 yaşında 230 binde...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
6 dakika önce, Seyit Gazi yazdı:

CarbonClean ankarada nerede yaptırmamı önerirsiniz aceba?

Bu arada Klimanın kısa sürede devreye girip çıkması gazın ekslikliğinden kaynaklanıyor olabilir mi Soğutmasında bir problem yok.
Birde bu carbon clean sonrası araçta daha fazla yağ eksilme yaşandığı söyleniyor sonuç araş 19 yaşında 230 binde...

TR distribütörü ile görüşmenizi öneririm:

http://www.carboncleanturkiye.com/

 

Klima gazı kontrolü yapıp kısa giriş çıkışları önleyebilirsiniz belki ama güç kaybını başka türlü geri getiremezsiniz. Yağ yakma gibi bir durum olamayacağını burada bir çok kez konuştuk aslında. Forumda carbon clean diye arama yaparsanız uzuuuun bir konu karşınıza gelecektir :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Bu sorunu aynısını 2004 otomatikte yaşıyorum. Buji değişiminde bir süre gitti bu sonrasında bobin ve kablo değiştirdim bu aralar tekrar çıktı bu. Klima kapalıyken sıkıntı yok akıcı bir şekilde ama açık iken sanki 5 6 sn de bir anlık tutukluk yapıyor. Klima kompresörü de devreye girip çıkıyor 20 30 sn de bir.

Yorum bağlantısı
Seyit Gazi
6 dakika önce, Çağatay Kılınç yazdı:

Bu sorunu aynısını 2004 otomatikte yaşıyorum. Buji değişiminde bir süre gitti bu sonrasında bobin ve kablo değiştirdim bu aralar tekrar çıktı bu. Klima kapalıyken sıkıntı yok akıcı bir şekilde ama açık iken sanki 5 6 sn de bir anlık tutukluk yapıyor. Klima kompresörü de devreye girip çıkıyor 20 30 sn de bir.

Çözüm bulamadınız mı?

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Bir saat önce, Seyit Gazi yazdı:

Çözüm bulamadınız mı?

Klima gazı diye düşünüyorum kompresör sürekli devreye girip çıktığı için. Ateşleme komple yeni ayrıca yazdığınız gibi klima kapalı iken sıkıntı yok ateşlemeden olsa orda da olur... Okuldan fırsat bulup klima gazına baktıramadım henüz. Otokoçta ücretsiz yaz kontrolü var bu aralar klima gaz ve kaçak kontrolü için. Ayrıca klima gazına 99 tl diyorlar sitede.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

bence sorun klima devreye girdiğinde kompresör kasnaginin rahat donmemesi neticesinde guc kaybı olusmasi olabilir. kompresör rulmaninda sorun olabilir

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Sanki normal bir durummuş gibi geldi. Motor devri fazla yükseklince kompresör devreden çıkıyor al ver yaptığını hissediyorum ışıklardan hızlıca kalkarken. 2000 devirde sabit giderken bakın aynı sorun olacak mı deneyimleyin. Rahatsız edici durum varsa gazına baktırmakta fayda var. Ayrıca fan kademesi 1 de olursada al ver yapıyor diye hatırlıyorum içeri çok soğuyunca

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
20 dakika önce, Ömer Sarıgül yazdı:

Sanki normal bir durummuş gibi geldi. Motor devri fazla yükseklince kompresör devreden çıkıyor al ver yaptığını hissediyorum ışıklardan hızlıca kalkarken. 2000 devirde sabit giderken bakın aynı sorun olacak mı deneyimleyin. Rahatsız edici durum varsa gazına baktırmakta fayda var. Ayrıca fan kademesi 1 de olursada al ver yapıyor diye hatırlıyorum içeri çok soğuyunca

Sabit devirle ilerlerken bende bir değişiklik olmuyor yani bu al ver hissiyatı olmuyor .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rampa öncesi bir anlık  tam gaz yapın, kompresör devreden çıksın siz de yokuşu çıkıp bititirn.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)
2 saat önce, Çağatay Kılınç yazdı:

Sabit devirle ilerlerken bende bir değişiklik olmuyor yani bu al ver hissiyatı olmuyor .

Tamam o zaman sistem normal çalışıyordur. Araçta aman aman bir boğulma yığılma yoksa ecu klima sistemini yüksek basınçtan koruyordur ve alıp vermenin nedeni bu olmalı

(2000 devirle giderken bende de olmuyor)

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bunu denemek kolay. Rampa çıkarken obd ile voltaj değişimini inceleyin. Klima açıkken, 14 volta kadar çıkması lazım. Dip gaz basınca kompresör kapatıp 12 volt civarı düşmesi lazım. 

 

 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Bence normal klima atmosforik motorda heleki rampada sorun çıkarabiliyor artık elektrikli destekli klima kompresörlerine bu yuzden dönüyor bence firmalar

Yorum bağlantısı
Sacit Özel
On 30.05.2019 at 10:54, Çağatay Kılınç yazdı:

Bu sorunu aynısını 2004 otomatikte yaşıyorum. Buji değişiminde bir süre gitti bu sonrasında bobin ve kablo değiştirdim bu aralar tekrar çıktı bu. Klima kapalıyken sıkıntı yok akıcı bir şekilde ama açık iken sanki 5 6 sn de bir anlık tutukluk yapıyor. Klima kompresörü de devreye girip çıkıyor 20 30 sn de bir.

Aynısı 2002 otomatik aracımda var. Klimacı sistemde tıkanıklık olduğunu ve gazda bir miktar eksik olduğunu söyledi. Bu sebepten kompresörün sistemi işler hâlde tutmak için sürekli devreye girip çıktığını düşünüyorum. Henüz baktıramadım. Ayrıca benimki sadece rampada değil düz yolda da klima açıkken tutukluk yapabiliyor.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
3 saat önce, Sacit Özel yazdı:

Aynısı 2002 otomatik aracımda var. Klimacı sistemde tıkanıklık olduğunu ve gazda bir miktar eksik olduğunu söyledi. Bu sebepten kompresörün sistemi işler hâlde tutmak için sürekli devreye girip çıktığını düşünüyorum. Henüz baktıramadım. Ayrıca benimki sadece rampada değil düz yolda da klima açıkken tutukluk yapabiliyor.

Tarifiniz benim araçla birebir aynen düz yolda da oluyor. Fırsat bulursam klima gazına baktıracağım ben de soğutması fena değil ama yine de sanki zayıf gibi. Bir de sacit bey sizin de otomatikmiş araç. Diyelim kırmızı ışıkta kalkış yapacaksınız klima açıkken kapalı haline göre oldukça zayıf kalkıyor ama gaza tama yakın basarsam normal performansında kalkıyor sizde nasıl bu ?

Yorum bağlantısı
Sacit Özel

Benim de aynı şekilde klima açıkken kalkışlar biraz daha ağır. Benim klima sisteminde sisteminde tıkanıklık olduğuna eminim diğer motor sistem elemanlarını kontrol ettirdim sıkıntı görünmüyor. Çünkü klima kapalı konumda iken böyle bir sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Bir saat önce, Sacit Özel yazdı:

Benim de aynı şekilde klima açıkken kalkışlar biraz daha ağır. Benim klima sisteminde sisteminde tıkanıklık olduğuna eminim diğer motor sistem elemanlarını kontrol ettirdim sıkıntı görünmüyor. Çünkü klima kapalı konumda iken böyle bir sıkıntı yok.

Bende de öyle aynen... peki vites geçişleriniz nasıl ? R ye aldığınızda ve d de geçişlerde his var mı?

Yorum bağlantısı
Sacit Özel

Geçişlerde sıkıntı yok sadece 1den 2ye atarken biraz hissediliyor o kadar.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...