İçeriğe Yönlendir

Focus III - Powershift Hakkında / Arızalar / Problemler


Kaan Savaş

Recommended Posts

Harun_Tekin

S.a. erzurumda yasiyorum titanium powershift arabam..hava -10 derece falan calistirdim fakat vitesi parktan cikaramadim sanziman donmus olabilir mi yada baska bi sorun mu var acaba ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

frene basıp bırakırken vites kolu içinden ufacık bir ilit açma sesi geliyor da geçmiyorsa altta sıkıntı var, ses hiç yoksa oradaki kilitte sorun var, o soğuk ile ilgisi olmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun_Tekin

Yani kesinlikle bi sorun var diyosunuz..yarin servise ugrayayim o zaman..tesekkur ederim..

Yorum bağlantısı
Harun_Tekin

Simdi gidip tekrar denedim oldu vitese gecti ama yinede yarin servise ugruycam..frene basip birakinca o kilit sesi geliyor..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmediğinde o sese odaklanın, her otom. viteste acil durum için manuel kilit açma düzenepi vardır, en azından serviste bunun yerini sorun

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Öztürkk

Manuel kilit açmayı kesinlikle kullanmayın. Bildiğim kadarıyla powershift elektrik sensörlü, şanzımana giden bir kol değil(Tork konvertörlüler gibi değil). O yüzden kol harekete izin vermiyorsa servise haber verin. Aksi taktirde şanzımanda sıkıntıya sebep olursunuz.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Manuel kilit açmayı kesinlikle kullanmayın. Bildiğim kadarıyla powershift elektrik sensörlü, şanzımana giden bir kol değil(Tork konvertörlüler gibi değil). O yüzden kol harekete izin vermiyorsa servise haber verin. Aksi taktirde şanzımanda sıkıntıya sebep olursunuz.

 

nasıl elektrik sensörlü  :unsure2: akü bitti ne yapacağız.manuel kilit açmayı kullanmayacaksak o sistem neye yarayacak,fabrika neden yaptı onu.

sistem dediğiniz gibi bile olsa,o sistem kilidi açmak için değil mi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Öztürkk
(düzenlendi)

nasıl elektrik sensörlü  :unsure2: akü bitti ne yapacağız.manuel kilit açmayı kullanmayacaksak o sistem neye yarayacak,fabrika neden yaptı onu.

sistem dediğiniz gibi bile olsa,o sistem kilidi açmak için değil mi.

Yetkililer müdahale etsin diye yapmışlardır, araç sahibi müdahale etsin diye değil.. Tork konvertörlülerde örnek honda civic, vitesi motor bölümünden incelerseniz şanzımana giden bir metal çubuk görürsünüz, vitesin durumuna göre şanzıman içerisinde bir şeye direk müdahale ediyor ama powershiftte öyle olduğunu zannetmiyorum. Elektrikli müdahale söz konusu sanırım.

 

Yani siz D konumuna aldığınızda araç beyninden şanzıman beynine bilgi elektriksel gidiyor ve şanzıman ona göre çalışıyor. Araştırıp yanlışsam düzelticem. 4 yıl araba fabrikasında çalıştım daha araç sahibi müdahale etsin diye motor ve şanzımana bir şey taktığımızı bilmiyorum :D

tarihinde Ali Öztürkk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Öztürkk

Bizim kastımız acil durumlar için geçerli, tamir amaçlı değil. Aracın çekilmesi gerekiyor ve araç park vitesinden çıkmıyor örneğin veya evin garajından çıkarmak gerekiyor ve araç park vitesinden çıkmıyor gibi veya bir kaç metre itmeniz gerekiyor ama araç D vitesinden çıkmıyor gibi  :D . Her üretici bu gibi durumlar için bir atraksiyon koyar otomatik şanzımanlara.

Bu mantıklı, 6DCT250 powershiftlerde 1.7 ile 1.9 arası yağ var o donmuş olabilir.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Yetkililer müdahale etsin diye yapmışlardır, araç sahibi müdahale etsin diye değil.. Tork konvertörlülerde örnek honda civic, vitesi motor bölümünden incelerseniz şanzımana giden bir metal çubuk görürsünüz, vitesin durumuna göre şanzıman içerisinde bir şeye direk müdahale ediyor ama powershiftte öyle olduğunu zannetmiyorum. Elektrikli müdahale söz konusu sanırım.

 

Yani siz D konumuna aldığınızda araç beyninden şanzıman beynine bilgi elektriksel gidiyor ve şanzıman ona göre çalışıyor. Araştırıp yanlışsam düzelticem. 4 yıl araba fabrikasında çalıştım daha araç sahibi müdahale etsin diye motor ve şanzımana bir şey taktığımızı bilmiyorum :D

Nahit bey de tam benim demek istediği söylemiş.acil durumda aracı yerinden hareket ettirmek için mecbursunuz o kilidi açmaya.onun servisle ilgisi yok,akü bitti aracı ileri-geri almanız lazım mecbursunuz açmaya :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Ben 2 gün önce servise gittiğimde ufak sorunum için.Focus vardı bir tane powershift olanından.Komple ön bölüm indirilmişti.Komple değişiyormuş.Kendi aracımızla ilgilendiğimizden o arada detay soramadım ne olmuş diye

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

-10 derecede yağ donmaz.

 

Durup p'ye alırken nasıl bir prosedür izliyorsunuz?

 Yavuz Selim önemli bir noktaya vurgu yapmış.

Araç P konumunda rampa aşağı veya rampa yukarı ise P konumuna aldıktan sonra fren bırakılp el freni çekilmişse aracın tüm yükü şanzımana binmiştir ve P konumundan D konumuna aracın geçmesi ciddi anlamda zorlaşıyor. (Bizim MK3 Mondeo da öyle) Daha önce ben kaç defa D konumuna almak için kolu kıracak kadar yüklendiğimi biliyorum. Sonra aşağıdaki yolu izlemeye başladım ve alışkanlık haline getirdim.

 

1-Aracı N konumuna al

2-El frenini çek

3-freni bırak araç yükünü el frenine bindirsin.

4-Frene basıp Aracı P konumuna al.

5-Kontağı kapat

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı

Aracı parkederken yokuştamıydı?önce parka takıp frenden ayağınızı çekip sonra mı el freni çektiniz ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ben de aracımda aynı yöntemi uyguluyorum. Araç ağırlığını sadece el freni taşıyor. Çalıştırırken de önce frene basıp bırakmıyorum. Aracı boşa alıp çalıştırıyorum. Şanzıman yağının sirkülasyonu için 15 - 20 saniye kadar bekliyorum ki bu süre içinde zaten telefon yerleştirme  güneş gözlüğü takma, radyo açma ve emniyet kemeri bağlamayla uğraşıyorum. Sonrası tak D konumuna devam et şeklinde.

Aracı boşa alıp çalıştırmanıza gerek yok. Aracı P konumunda çalıştırın.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

İster düz olsun ister yokuş böyle yapıyorum ben, refleks bu şekilde yerleşti artık.

Aynen
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

 P konumu boş olamaz, şanzıman kilidi devrededir, bu yüzden araç hareket etmez motor çalışmazken. 

 

 

Bilgi olması açısından :

P ile D aynı değil ama. D konumunda araç vitestedir. Ama P konumunda viteste değildir ve aracın P konumunda çalıştırılması gerekir.

Yorum bağlantısı
Atilla Atun
P : Park
R : Geri Vites
N : Boş
D : Drive  İleri Vites
L,1,S,vb. : Dik yokuşlar, patika yollarda kullanacağımız vites konumudur.

Otomatik şanzımanlı bir araçta en iyi performansı elde etmek için şu kurallara uyulması gerekiyor.

• Gaz pedalına basılıyken vites kolu P ve N konumundan başka bir konuma getirilmemelidir.

• Araç hareket halindeyken P konumuna alınmamalıdır. Aksi taktirde ciddi hasarlar ortaya çıkacaktır.

• R konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir.

• Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alınmamalıdır.

• Otomatik şanzıman yağ değişimi zamanlarına mutlaka uyulmalıdır, aksi taktirde yağ bozulacak ve bozulan yağ şanzımanın performansında düşüşe ve bazı arızalara neden olacaktır.

• Araç hızı 95 KM den fazlaysa vites kolu asla manuel olarak 2 veya L konumuna alınmamalıdır.

• L konumundaki sürüşlerde 50 km'nin üstündeki hızlara çıkılmamalıdır .
 

clear.gif


Alıntıdır............

Yorum bağlantısı
Harun_Tekin

Dogru hocam araci yokusta birakmistim ve el freni cekili degildi butun yuk sanzimana bindigi icin gecmedi demekki..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Dogru hocam araci yokusta birakmistim ve el freni cekili degildi butun yuk sanzimana bindigi icin gecmedi demekki..

Yukarda bahsettiğim şekilde park etmenizi öneririm.

Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Erkan Baldemir

Öncelikle herkese selamlar ...  Benim sıkıntım frene ve mandala bastığım halde aracı P konumuna alırken diğer geçişlere göre sert geçmesi hatta bazen sert bir geçiş sesi duymam işin garip tarafı bunu her zaman yapmaması ... Servise 2 kere götürdüm ve doktora götürülen çocuğun iyileşmesi hesabı problem çıkarmadı ... Bu problemi sizde yaşıyomusunuz ... herkese iyi günler

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...