İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Klima Problemleri


Onur Bulut

Recommended Posts

Onur Bulut

Herkese merhaba bugün başıma ilginç bir durum geldi. Her zaman değil ara ara yapıyor. Yüksek hızlarda herhangi bir problem yok fakat kırmızı ışıkta durdum. Aracı kaldırırken teklemeye başladı.Sağa çektim klimayı kapattıktan sonra düzeldi. Sorun ne olabilir ? Cevap veren herkese teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Onur Bulut
41 dakika önce, Recep Selim Kaya yazdı:

Klima gazı azalmış olabilir.

Abi normal'de azaldığı zamanlar klima devreye girip çıkıyordu. Soğutmada sıkıntı yok. Fakat dur kalklarda sanki benzinli aracın benzini bitmeye yakın tekler ya o şekil oluyor.İşin ilginç yanı her zamanda olmuyor. 

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Cihan şimşek
On 23.04.2018 at 20:00, Onur Bulut yazdı:

Abi normal'de azaldığı zamanlar klima devreye girip çıkıyordu. Soğutmada sıkıntı yok. Fakat dur kalklarda sanki benzinli aracın benzini bitmeye yakın tekler ya o şekil oluyor.İşin ilginç yanı her zamanda olmuyor. 

Onur merhaba, bende de aynı sorun var sen sorunun kaynağını bulabildin mi?

Yorum bağlantısı
Onur Bulut
3 saat önce, Cihan şimşek yazdı:

Onur merhaba, bende de aynı sorun var sen sorunun kaynağını bulabildin mi?

Enjektör ile alakalıymış sanırım gösterdiğim usta öyle söyledi. Mazot filtresini değişip Würth enjektör temizleyici kullandıktan sonra tekleme kalmadı.

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Metin Genç

Merhabalar. 2004 model 1.4 benzinli Fiesta aracım var LPG li.

 

Malumunuz havalar sıcak gündüz ve klima kullanıyoruz, ancak klimayı açtıktan sonra klima 5-10 saniye aralıklarla devreye girip geri çıkıyor, bunu devir göstergesindeki oynamadan, sağ önden her açma kapamada gelen TIK sesinden ve arabanın çekişinin gidip gelmesinden anlıyorum.

 

Aracımın soğutmasında sorun yok ama sürekli böyle devreye gir çık gir çık insanın sinirini bozuyor, 

 

Bu durumla karşılaşan var mı acaba aranızda?

Yorum bağlantısı
Metin Genç
Şimdi, Alpay Sumer yazdı:

İlk olarak Gaz seviyesine baktirmanizi oneririm.Ayrica klima ekipmanlari kontrol edilmeli.

 

 

birkaç yerde okudum konu açtıktan sonra, sanırım sorun basınç müşürü kaynaklı. Yarın bir kontrol ettireyim. Gazında sorun yok çünkü soğutuyor sıkıntısız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
3 saat önce, Metin Genç yazdı:

 

birkaç yerde okudum konu açtıktan sonra, sanırım sorun basınç müşürü kaynaklı. Yarın bir kontrol ettireyim. Gazında sorun yok çünkü soğutuyor sıkıntısız.

ya basınç ya da elektrik kaynaklı olabilir hocam..

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bana normal geldi. Kademeye gore girip cikma sureleri uzuyor. Bendede birinci kademede 10 saniye aralikla 5 er saniye çalışıp kapiyor. V kayışini aşindirdigi icin ben 2 nci kademede kullaniyorum. 

Yorum bağlantısı
Metin Genç
7 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Herşey normal. Eğer sürekli kompresör çalışırsa sıkıntı var demektir 

 

6 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Bana normal geldi. Kademeye gore girip cikma sureleri uzuyor. Bendede birinci kademede 10 saniye aralikla 5 er saniye çalışıp kapiyor. V kayışini aşindirdigi icin ben 2 nci kademede kullaniyorum. 

 

6 saat önce, Serkan Aktay yazdı:

Çalışma prensibi bu şekilde. Gayet normal bir durum.

 

Ben şimdiye kadar hiç bir aracımda böyle birşey görmedim ama.

 

Aracı sabit gazla sürüyorum olayı daha iyi anlamak için, çekiş sürekli azalıyor artıyor azalıyor artıyor, devir göstergesi 200 devir kadar düşüyor yükseliyor düşüyor yükseliyor, tabi bu arada sağ önden TIK diye ses geliyor her seferinde kompresör açma kapama sesi

 

Kafam karıştı siz normal deyince 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Ben aracımı sıfır km aldığımdan beri öyle. Zamanında otosan ile az kavga etmedim. Tüm sistem kompresöre kadar yenilendi değişen birşey olmadı. Sinir bozucu ama dikkate almayın.

 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Normal değil, gazı az veya fazla olduğundan yapıyor. Otomatik dolum ve kaçak testi yapan makinede yeniden gaz ayarına baktırın, düzelecek.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

 

12 saat önce, Metin Genç yazdı:

Merhabalar. 2004 model 1.4 benzinli Fiesta aracım var LPG li.

 

Malumunuz havalar sıcak gündüz ve klima kullanıyoruz, ancak klimayı açtıktan sonra klima 5-10 saniye aralıklarla devreye girip geri çıkıyor, bunu devir göstergesindeki oynamadan, sağ önden her açma kapamada gelen TIK sesinden ve arabanın çekişinin gidip gelmesinden anlıyorum.

 

Aracımın soğutmasında sorun yok ama sürekli böyle devreye gir çık gir çık insanın sinirini bozuyor, 

 

Bu durumla karşılaşan var mı acaba aranızda?

 

5-10 saniye aralıkla devreye girip çıkması normal değil

Ya gaz ile ilgili yada basınç müşürü olabilir. Klimacıya göstermekte fayda var. 

Kendi aracımda fan 3. kademe ve 2 . kademede çalışırken 1-2 dakikada bir devreden çıkıp tekrar kompresör devreye giriyor. 

Fanı 1. kademede çalıştırınca yada içerisi serinleyince daha kısa sürede kompresör devreden çıkıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Ayni durum baldizin fiestasinda da mevcut. Sogutmasi cok guzel ama dediginiz gibi kompresorun devreye girip ciktigi bariz hissediliyor. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Eğer x araçta kompresör sürekli aktif ise sorun arayın. Sistemin mantığına ters sürekli çalışma. 

 

Kompresör çalışır, ama manuel ama dijital olsun sistem klima hattında ısı ve basınç sensörü var. Basınçlı gaz klima iç peteğinde soğuk faza geçer. Sistem 7 derece olacak diyelim, ısı sensörü olm ben 7 derece okuyorum, kompresör bi kapan da petek buzlanma yapmasın der. Kompresör tabi ki sahibine itaat eder ve devreden çıkar. Bunu gören araç sahibi ise, la sisteme bak, hem mis gibi soğutuyor hemde sürekli çalışarak motora ve cebime yük olmuyor der. 

 

İkincisi ise nadiren ki binde bir diyelim, klima gazı basılırken 560gr değilde 800 gr veya 1 kg gaz basılır, sistem çalışır yine yukarıda olanlar gibi ama bu sefer patron kompresör basınç müşürüdür. Müşür müdür gibi davranır. Yüksek basıncı görünce kompresöre bağırır çağırır kapan ulen der. Zavallı kompresör amirine itaat etmek zorundadır. 

 

3.senaryo ise tamamen fantazi. İç petek üzerinde soğuk fazı ayarlayan expansion valfi bu sefer ipleri eline almıştır. Aşırı sıkışma yapar ve gaz geçişi çok zorlanır. Yaveri basınç müşürüne bağırır çağırır. Olm kapatsana şu kompresörü der. Yine zavallı kompresör kapanır. Ama kompresör de az değildir hani. Laftan anlamaz, kapan dendiği halde yine açılır, fırça yer kapanır. 

 

 

Hikayemiz burada son buluyor şimdi daaalın adamın sistemi sağlıklı kafasını karıştırmayın 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Aynı sorun kayinpederimin Linea arabasında olmuştu.usakta bir serviste klima gazı bastırmış.sonrasinda klima devreye girip çıkmaya başlamış.izmirde klimaciya götürdüm.tekrardan gaz basıldı ve klima yağı değişti düzeldi.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Aracıma motor yaptırırken, hiç gereği olmadığı halde kendi isteğimle klima gazını da kontrol ettirin demiştim.

Bir önceki klima gazı dolum işleminden sonra sanki yeteri kadar soğutmuyor gibi hissediyordum çünkü.

Bu onarımdan sonra hemen uzun yola çıktım. O zamana kadar hissetmediğim, sizinde tarifinizde olduğu gibi torpidonun derinliklerinden bir kuş sesi gibi "cik" leme sesi geliyordu. Ve bu esnada sanki araç hıçkırır gibi çekişinde düzensizlik hissediliyor. Tabi bu hissi ancak beton asfaltta anlayabiliyordum. Bir iki yere gösterdim fakat geneli şehir içi kullanımda o hissiyat olmadı tabi. Bende en azından çalışıyor diye fazla kurcalatmak istemedim.

Konu altındaki teknik yorumlardan da anlayabildiğim kadarıyla en azından daha bilinçli bir şekilde ilk önce yeniden gaz dolumu yaptırarak başlayayım ben de.

Yorum bağlantısı
Metin Genç
20 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Bana normal geldi. Kademeye gore girip cikma sureleri uzuyor. Bendede birinci kademede 10 saniye aralikla 5 er saniye çalışıp kapiyor. V kayışini aşindirdigi icin ben 2 nci kademede kullaniyorum. 

 

20 saat önce, Serkan Aktay yazdı:

Çalışma prensibi bu şekilde. Gayet normal bir durum.

 

12 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Düşük cc motorda bariz hissedilir

 

12 saat önce, Ersen Tapan yazdı:

Ben aracımı sıfır km aldığımdan beri öyle. Zamanında otosan ile az kavga etmedim. Tüm sistem kompresöre kadar yenilendi değişen birşey olmadı. Sinir bozucu ama dikkate almayın.

 

 

11 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Eğer x araçta kompresör sürekli aktif ise sorun arayın. Sistemin mantığına ters sürekli çalışma. 

 

Kompresör çalışır, ama manuel ama dijital olsun sistem klima hattında ısı ve basınç sensörü var. Basınçlı gaz klima iç peteğinde soğuk faza geçer. Sistem 7 derece olacak diyelim, ısı sensörü olm ben 7 derece okuyorum, kompresör bi kapan da petek buzlanma yapmasın der. Kompresör tabi ki sahibine itaat eder ve devreden çıkar. Bunu gören araç sahibi ise, la sisteme bak, hem mis gibi soğutuyor hemde sürekli çalışarak motora ve cebime yük olmuyor der. 

 

İkincisi ise nadiren ki binde bir diyelim, klima gazı basılırken 560gr değilde 800 gr veya 1 kg gaz basılır, sistem çalışır yine yukarıda olanlar gibi ama bu sefer patron kompresör basınç müşürüdür. Müşür müdür gibi davranır. Yüksek basıncı görünce kompresöre bağırır çağırır kapan ulen der. Zavallı kompresör amirine itaat etmek zorundadır. 

 

3.senaryo ise tamamen fantazi. İç petek üzerinde soğuk fazı ayarlayan expansion valfi bu sefer ipleri eline almıştır. Aşırı sıkışma yapar ve gaz geçişi çok zorlanır. Yaveri basınç müşürüne bağırır çağırır. Olm kapatsana şu kompresörü der. Yine zavallı kompresör kapanır. Ama kompresör de az değildir hani. Laftan anlamaz, kapan dendiği halde yine açılır, fırça yer kapanır. 

 

 

Hikayemiz burada son buluyor şimdi daaalın adamın sistemi sağlıklı kafasını karıştırmayın 

 

 

aslında sorun kompresörün devreye girip çıkması değil tabiki gerektiğinde bunu yapacak devreye de girecek çıkacak da,  ancak bendeki olay 5-10 saniyede bir sürekli olması klima daha ilk çalıştığı andan itibaren

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
1 dakika önce, Metin Genç yazdı:

 

 

 

 

 

 

aslında sorun kompresörün devreye girip çıkması değil tabiki gerektiğinde bunu yapacak devreye de girecek çıkacak da,  ancak bendeki olay 5-10 saniyede bir sürekli olması klima daha ilk çalıştığı andan itibaren

 

Senin kayış kaçırıyor olmasın ? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

klima gazı az veya özelliğini kaybetmiş (iyi ihtimal), içerdeki buzlanma svici arızalı veya kirlenmiş (uzun işçilik gerektirir)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Genç
11 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

klima gazı az veya özelliğini kaybetmiş (iyi ihtimal), içerdeki buzlanma svici arızalı veya kirlenmiş (uzun işçilik gerektirir)

 

aracı alalı 2 ay oldu. aldığımda gazı yoktu ben kendim koydurdum gazını, kötü gaz koyulmuş olma ihtimali var mıdır acaba, kötü gaz diye birşey var mı onu da bilmiyorum ya :D

 

 

13 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Senin kayış kaçırıyor olmasın ? 

 

tam olarak hangi kayış?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...