İçeriğe Yönlendir

Motor Hararet Yapınca Ne Yapmak Gerekir?


Mustafa Karahan

Recommended Posts

Mustafa Karahan

Merhabalar, YouTube da video izlerken, araba hararet yaparsa ne yapmak gerekir tarzı video denk geldi bir video da araba hararet yaparsa kenara çekin rölanti de bırakın o şekilde soğusun derken bir diğer videoda asla rölanti de bırakmayın araba rölantide rüzgar almadığı için soğumaz dedi. Şimdi kafam karıştı araba hararet yaparsa ne yapmak gerekir? Araba da soğutma sıvısı varsa hararet olursa ne yapılır eğer araba da soğutma sıvısı kalmadıysa hararet yaparsa ne yapılır? 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Kaloriferi en yüksek sıcaklığına getirip camları açıp kenara çekmek gerek. Normal sıcaklığına düşünce de motoru kapatıp çekici beklemek en iyisi. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Bence hararetin sebebi bilinmiyorsa rolantide beklemek lazım. Araç devir daim yapmıyor olabilir. Devir daim yapmadığı için isterse 1000 km hızla gitsin yine soğumaz motor. Kaldı ki araba radyatörü sadece rüzgarla değil öndeki fanın dönüşüyle de soğutuluyor.  Fan çalışmıyorsa bence yine sadece rüzgarla soğumaz. 

 

Bence hararetin sebebi bilinmeden yapılabilecek en iyi şey kenarda soğumasını beklemek, kaloriferi ve camları açarak motordaki sıcaklık dışarı verilebilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
10 dakika önce, Gökhan Albayrak yazdı:

Kaloriferi en yüksek sıcaklığına getirip camları açıp 

Bunu duymuştum evet bence de yola çekip beklemek mantıklı gibi 

 

10 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

 Fan çalışmıyorsa bence yine sadece rüzgarla soğumaz. 

Fan çalışmıyorsa en azından rüzgarla biraz soğur diye mi düşünüyorlar acaba 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

durup görsel bir kontrol yaparsınız. su akan biryerler yoksa ve hararet ciddi seviyede ise hemen kapatırsınız. anlık olarak yakalarsanız bir problem olmayacaktır. ancak geç fark ettiyseniz hemen googledan, motor kapak tesviyesi, kapak revizyonu yapan ustaları araştırırsınız beklerken. en iyi ihtimalle conta özleliğini kaybeder, en kötüsü çünkü kapak eğrilir ve motor komporesyon kaçağına uğrar. en az 4 5 bin tl masraf çıkar bu durumda da.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Halit Demir

Araciniz eski model degilse bi hata yoksa hararet cok yukselmez .mutlaka bi hata vardir ya hortum da catlak ya radyator de catlak vs . Boyle bi durumda hemen stop edip kaputu acip bi goz atarsiniz  genel olarak sonrada  1) yedek su deposunda su varsa geri calistirip rolantide fan i da calistirip ibreyi takip etmek lazim dusuyorsa beklenilir rolantide. Dusmuyor hatta daha da artiyorsa stop edilmeli. 2) Yedek su deposunda su yoksa motor soguduktan sonra hem depoya hemde radyator ust kapahi bi bezle acilip iki yerden de su eklenip rolantide calistirip ibre takibi yapilmali. Ama en basta dedigim gibi araciniz 90 kusur modellerde degilse bi hata vardir en garantisi ugrasmamak cekici cagirmak en ucuz cozum, yoksa conta giderse 3 5 bin cikar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
1 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Gerekenleri zaten yazmislar.

İlk yapacaginiz sey sakin olmak.Kesinlikle radyator kapagi vs ile oynamamak.

çünkü en iyi ihtimalle elleriniz en kötü ihtimalle kafanız gözünüz haşlanır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
4 saat önce, Halit Demir yazdı:

Araciniz eski model degilse bi hata yoksa hararet cok yukselmez .mutlaka bi hata vardir ya hortum da catlak ya radyator de catlak vs . Boyle bi durumda hemen stop edip kaputu acip bi goz atarsiniz  genel olarak sonrada  1) yedek su deposunda su varsa geri calistirip rolantide fan i da calistirip ibreyi takip etmek lazim dusuyorsa beklenilir rolantide. Dusmuyor hatta daha da artiyorsa stop edilmeli. 2) Yedek su deposunda su yoksa motor soguduktan sonra hem depoya hemde radyator ust kapahi bi bezle acilip iki yerden de su eklenip rolantide calistirip ibre takibi yapilmali. Ama en basta dedigim gibi araciniz 90 kusur modellerde degilse bi hata vardir en garantisi ugrasmamak cekici cagirmak en ucuz cozum, yoksa conta giderse 3 5 bin cikar

Yedek su deposu aslında yedek değildir genleşme tankıdır. Motor iyice soğumadan o su geri gitmez miktar da zaten semboliktir. Motor hararet yapınca beklenir bence sadece. Kapak eğilmesin diye su felan dökülmez ama birkaç dakika arayla marş basılabilir

5 saat önce, Gökhan Albayrak yazdı:

Kaloriferi en yüksek sıcaklığına getirip camları açıp kenara çekmek gerek. Normal sıcaklığına düşünce de motoru kapatıp çekici beklemek en iyisi. 

Su varsa...

5 saat önce, Mustafa Karaca yazdı:

Merhabalar, YouTube da video izlerken, araba hararet yaparsa ne yapmak gerekir tarzı video denk geldi bir video da araba hararet yaparsa kenara çekin rölanti de bırakın o şekilde soğusun derken bir diğer videoda asla rölanti de bırakmayın araba rölantide rüzgar almadığı için soğumaz dedi. Şimdi kafam karıştı araba hararet yaparsa ne yapmak gerekir? Araba da soğutma sıvısı varsa hararet olursa ne yapılır eğer araba da soğutma sıvısı kalmadıysa hararet yaparsa ne yapılır? 

Sıvı yok gibiyse beklenecek

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben arabamı Rölantiye bırakıp kenara çekersem cayır cayır yanar. Ama 2000 devir boşta çevirirsem 85 dereceye kadar soğur. Bunun daha önce testinide yaptım. Onaylanmıştır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
17 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Ben arabamı Rölantiye bırakıp kenara çekersem cayır cayır yanar. Ama 2000 devir boşta çevirirsem 85 dereceye kadar soğur. Bunun daha önce testinide yaptım. Onaylanmıştır. 

 

Su olup olmadığı hortum elle yoklanarak kontrol edilir. su bitmişse rölanti felan hikaye. Beklenecek. 

 

Su varsa ve hararet nedeni rampa vs yahut karışım avans yahut fan vb ise o zaman rölantide beklemek olabilir. devri daim kısmen yararlı olabilir. Isınma nedeni önemli. Onu tahlil etmek gerek. Ama motoru kapatıp kaputu açıp beklemek bence en doğrusu. Tabi sıkışması kitlemesi sözkonusu olabilir ona da dikkat ederek. Silindire su dolma vs.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

eger arabayi asiri sikistirdikdan sonra hararet asiri yukseldi ise arabayi musait bir yere cekerim kaputu acip genlesme kabinda su varmi bakarim araci stop etmem rolantide birakirim  fan calisiyormu kontrol ederim calismiyorsa klimayi calistiririm boylelikle fan normal sartlarda devreye girer genlesme kapinda yag varmi bakarim conta yaninca genelde karisir gostergeyi tekrar kontrol ederim 

arabayi sikistirmadan hararet yukseldi ise buyuk ihtimalle biryerde kacak vardir suya bakar eksikse eklerim arac calismaya devam eder yada suvardir genlesme kabinin sicakligini elimle kontrol ederim disardan soguk ise termostat takili kalmistir yapacak bir sey yok stop ederim 

genelde araba kullanirken bir gozum surekli gostergelerdedir en ufak yukselmeyi cok erken fark ederim traktorde yatta 131 de basima cok geldi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)

Bence kenara çekip bakılmalı su kalmış mı ? Su yoksa stop edilmeli.. su varsa fanlar normal dönüyorsa rölantide beklenilir. Fan çalışması yoksa şayet klima açılmalı fanlar tam kademede dönüyor mu bakılmalı dönmüyor ve hararet daha da yükseliyorsa yine stop.. Rölantide çalışmayla fanlar devreye girmeden araç kendini soğutmaz yine su kaynatır durduğu yerde. Hiçbir türlü fan çalışmaz ise yine stop edip beklenilir.

 

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
(düzenlendi)
3 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

Su varsa...

 

Yoksa zaten yapacak birşey yok. Çalışsada çalışmasada kaput açık olsada olmasada en az conta yanacaktır. Hem su yoksa hararet ibresi nereyi ölçüp yükselecek?

tarihinde Gökhan Albayrak tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim araba gece uzun yol esnasinda bodruma giderken 300 ml antifreze buharlastirmiş. 750 km yoldan bahsediyom. 

Fakat dönuste 1000 km yolda eksilme olmadi. 

Anlamadim nere kayboldu okadar antifreze

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
34 dakika önce, Gökhan Albayrak yazdı:

 

Yoksa zaten yapacak birşey yok. Çalışsada çalışmasada kaput açık olsada olmasada en az conta yanacaktır. Hem su yoksa hararet ibresi nereyi ölçüp yükselecek?

Metalin ısısı öyle yükselir ki su teması ihtiyacı olmaz okuyucunun 

Eski araçlarda şart, bizde kendi kiralik içten yanmalı Forkliftlere yıllardır yaparız. Blok üzerine ısı müşürü ve buzzer bağlarız. Kimisi 95 kimisi 110 derece olur. Blok ısısı riskli noktaya yaklaşınca buzzer ötmeye başlar 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
9 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Metalin ısısı öyle yükselir ki su teması ihtiyacı olmaz okuyucunun 

Eski araçlarda şart, bizde kendi kiralik içten yanmalı Forkliftlere yıllardır yaparız. Blok üzerine ısı müşürü ve buzzer bağlarız. Kimisi 95 kimisi 110 derece olur. Blok ısısı riskli noktaya yaklaşınca buzzer ötmeye başlar 

rıfkıya yapacağım en kısa zamanda.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
21 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Metalin ısısı öyle yükselir ki su teması ihtiyacı olmaz okuyucunun 

Eski araçlarda şart, bizde kendi kiralik içten yanmalı Forkliftlere yıllardır yaparız. Blok üzerine ısı müşürü ve buzzer bağlarız. Kimisi 95 kimisi 110 derece olur. Blok ısısı riskli noktaya yaklaşınca buzzer ötmeye başlar 

 

Mevcut binek araçlarda var mı abi?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
11 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Benim araba gece uzun yol esnasinda bodruma giderken 300 ml antifreze buharlastirmiş. 750 km yoldan bahsediyom. 

Fakat dönuste 1000 km yolda eksilme olmadi. 

Anlamadim nere kayboldu okadar antifreze

 

suyun gidebileceği bir  yer yok ki? problem varsa ya dışarı gider ya içeri. ikisi de normal değil. yine hep 4 bin devirde mi gittiniz.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
12 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

 

suyun gidebileceği bir  yer yok ki? problem varsa ya dışarı gider ya içeri. ikisi de normal değil. yine hep 4 bin devirde mi gittiniz.

 

Genleşme kabında subap ve dışa atım borusu var. Motor sıcakken epey genleşiyor. Belki burdan suyu boşaltmış olabilir. Bunuda bana i10 grunundan söyledirler. 

Yol boyu 3000 devirde sabit sürdüm. Yüksek devir çevirmedim.  

Yağa karışan bir su yok. Tertemiz görünüyor herşey. 

 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Bir saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Genleşme kabında subap ve dışa atım borusu var. Motor sıcakken epey genleşiyor. Belki burdan suyu boşaltmış olabilir. Bunuda bana i10 grunundan söyledirler. 

Yol boyu 3000 devirde sabit sürdüm. Yüksek devir çevirmedim.  

Yağa karışan bir su yok. Tertemiz görünüyor herşey. 

 

 

hararet yapmadıysa, daha doğrusu hararete sebep olacak bir basınç kaçağı yoksa su tahliye olmaz. olmamalı.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Kayıncaun suyu biten corsa da öyle olmuştu, su kalmayınca ibre yükselmiyor, araç şişiyor ama anlamadıkları için gidiyor motor. 2004 1,3 dizel corsa. Geçen sanayide gördüm aynı araç motor hararet yapmış, usta kronik dedi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...