İçeriğe Yönlendir

Focus I - P0141 Arızası


Sezgin Yılmaz

Recommended Posts

Sezgin Yılmaz

 

Arkadaşlar merhaba , Türkiye ye gelince arabanin ariza lambasini yandığını gördüm arac cekisinde de belirgin sekilde düşüş vardi.

Obd ye bağladım p0141 arizasini gördüm sildim. Akü kutup basini geceden soktuk sabah takip yola ciktim araci 2 hafta benzinde kullanayim dedim arıza isigi yine yandi .

Obd ye tekrar baktım ayni ariza .

2. Oksijen sensörü gecen sene değişmişti ve sorunsuz kullaniyorduk anlam veremedim kat kontrol u yaptirdim ici parcalanmis kum gibi olmus yeni kat taktirdim bu gun biraz kullandım aracin çekişi duzeldi fakat yine ayni arizayi verdi.

Sensor ölçümlerini ekliyorum ne yapmam gerekiyor?0697ee68e366a4dc15b5914d9e81afa3.jpg42972881b886514a734bacdf8c62ff14.jpg67a6f7df001c157d557414cb767f47b9.jpgb752436f20ee0bd4d145e7eafb2ec0f9.jpg1279f445fd63502f87a45928ab315da5.jpg

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İkinci sensörün ısıtıcısı arızalı diyor. Sensör ölçülebilir parça. Çıkarıp denesene dışarıda. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz
Siz yokken arac kullaniliyormuydu? yoksa yatan bir arac mi?
5 ayda 500 km yapmış babam
İkinci sensörün ısıtıcısı arızalı diyor. Sensör ölçülebilir parça. Çıkarıp denesene dışarıda. 
Abi söküp gelicem ingiliz çayı eşliğinde beraber bakariz [emoji3]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
2 dakika önce, Sezgin Yılmaz yazdı:
4 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:
Siz yokken arac kullaniliyormuydu? yoksa yatan bir arac mi?

5 ayda 500 km yapmış babam

Yakit beklemis tortu vs Dusmus diye dusundum ondan sordum.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
1 saat önce, Sezgin Yılmaz yazdı:

5 ayda 500 km yapmış babamAbi söküp gelicem ingiliz çayı eşliğinde beraber bakariz emoji3.png

İstersen elin boş gel. Portif çatalı ile bişey denerim artık 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Ohmmetre ile 1 ve 2 pin arasindaki omaji olcebilirsin ilk basta  1ve2 numarali pinler isitici icindir ve ortalama 7-8 ohm olmasi lazimdir. Sayet omaj iyi ise  sigorta kutusundan pre catalyst sigortasini bulup kontrol edebilirsin  benimkinde 18 numaraydi 10 yada 20 amper hatirlamiyorim ayni dert basima gelmisti:).  Yanliz dikkat cekmek istedigim iki onemli husus var.  Lambdasonde sokulurken her zaman eksi kutubu bosa almalisiniz cunku her zaman canli +12 mevcuttur  ayrica febi gibi orta sinif urunler orjinali kadar kaliteli degildir. Zamanla isitici rezistansi sase almis olabilir sigortayi attirmis olabilir vs..  orjinalide bosch markadir baska marka onermiyorim kesinlikle.  Ayrica kodu once silin sonra akuyu sokun sonra soketleri sensoru sigortayi kontrol edin. Yarim saat icinde yakmazsa lambayi sansilisin. Sensore purmuz yardimi ile sicak şok islemi yapmaktada fayda var 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

emanet 1.6 jetta da benzer birşey olmuştu. sensörü değiştirmiştim yine olay tekrar etmişti. ne yazıkki bizde problem ECU daydı. Tamir oldu sonrasında.

Yorum bağlantısı
Enes Ayan
16 saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Ohmmetre ile 1 ve 2 pin arasindaki omaji olcebilirsin ilk basta  1ve2 numarali pinler isitici icindir ve ortalama 7-8 ohm olmasi lazimdir. Sayet omaj iyi ise  sigorta kutusundan pre catalyst sigortasini bulup kontrol edebilirsin  benimkinde 18 numaraydi 10 yada 20 amper hatirlamiyorim ayni dert basima gelmisti:).  Yanliz dikkat cekmek istedigim iki onemli husus var.  Lambdasonde sokulurken her zaman eksi kutubu bosa almalisiniz cunku her zaman canli +12 mevcuttur  ayrica febi gibi orta sinif urunler orjinali kadar kaliteli degildir. Zamanla isitici rezistansi sase almis olabilir sigortayi attirmis olabilir vs..  orjinalide bosch markadir baska marka onermiyorim kesinlikle.  Ayrica kodu once silin sonra akuyu sokun sonra soketleri sensoru sigortayi kontrol edin. Yarim saat icinde yakmazsa lambayi sansilisin. Sensore purmuz yardimi ile sicak şok islemi yapmaktada fayda var 

+1

Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz
Ohmmetre ile 1 ve 2 pin arasindaki omaji olcebilirsin ilk basta  1ve2 numarali pinler isitici icindir ve ortalama 7-8 ohm olmasi lazimdir. Sayet omaj iyi ise  sigorta kutusundan pre catalyst sigortasini bulup kontrol edebilirsin  benimkinde 18 numaraydi 10 yada 20 amper hatirlamiyorim ayni dert basima gelmisti:).  Yanliz dikkat cekmek istedigim iki onemli husus var.  Lambdasonde sokulurken her zaman eksi kutubu bosa almalisiniz cunku her zaman canli +12 mevcuttur  ayrica febi gibi orta sinif urunler orjinali kadar kaliteli degildir. Zamanla isitici rezistansi sase almis olabilir sigortayi attirmis olabilir vs..  orjinalide bosch markadir baska marka onermiyorim kesinlikle.  Ayrica kodu once silin sonra akuyu sokun sonra soketleri sensoru sigortayi kontrol edin. Yarim saat icinde yakmazsa lambayi sansilisin. Sensore purmuz yardimi ile sicak şok islemi yapmaktada fayda var 
Aküyú söküp eski sensoru taktim , bi tur attim şimdilik sorun yok fakat obd de 2. Sensörü bir türlü torque programinda hereketli olarak göremedim9dd8f811b1812aae5b4bfead73544678.jpgbe6f8b8735707a58642a8035865b8532.jpg
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
57 dakika önce, Sezgin Yılmaz yazdı:

Aküyú söküp eski sensoru taktim , bi tur attim şimdilik sorun yok fakat obd de 2. Sensörü bir türlü torque programinda hereketli olarak göremedim9dd8f811b1812aae5b4bfead73544678.jpgbe6f8b8735707a58642a8035865b8532.jpg

ForScan ile bak bi de.

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

2. Sensorun dogrudan yakit tuketimine , fakir-zengin karisimina etkisi yoktur. Tek gorevi  katalizore giren cO2 miktari cikistada ayni ise katalizor kimyasal olarak islevini yerine getirmedigini ve bunu kullaniciya soyleyerek kat degisimi yada revizyon zamani geldigini ikaz eder. Ayrica icindeki seramik yapisi geregiyle 300-400 dereceye ulasmadan sensor gorevini yerine getiremez o sebebten isitici sayesinde sensor daha cabuk calisma sicakligina ulasir.  Senin gonderdigin grafikler muhtemelen egzos sogukken yakalanmis olabilir. Zaten sensor 2nin voltaj degerleri  her zaman sabittir.  Ne zamanki kat islevini yerine getiremezse o zaman voltaj degerleri degismeye baslar.  Muhtemelen senin sensorun rezistansi ilk etapta verimli isiyi saglayamiyor bu ecu ,sigorta,  sensor  ,baglantilar ve kat'dan da yapabilir. Sensor 2 arizasi varsa cokta takmayin kafaya.  Motor uyari lambasiyla arkadas olmaya calisin😌

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Şimdi, Halil ibrahim Oruc yazdı:

2. Sensorun dogrudan yakit tuketimine , fakir-zengin karisimina etkisi yoktur. Tek gorevi  katalizore giren cO2 miktari cikistada ayni ise katalizor kimyasal olarak islevini yerine getirmedigini ve bunu kullaniciya soyleyerek kat degisimi yada revizyon zamani geldigini ikaz eder. Ayrica icindeki seramik yapisi geregiyle 300-400 dereceye ulasmadan sensor gorevini yerine getiremez o sebebten isitici sayesinde sensor daha cabuk calisma sicakligina ulasir.  Senin gonderdigin grafikler muhtemelen egzos sogukken yakalanmis olabilir. Zaten sensor 2nin voltaj degerleri  her zaman sabittir.  Ne zamanki kat islevini yerine getiremezse o zaman voltaj degerleri degismeye baslar.  Muhtemelen senin sensorun rezistansi ilk etapta verimli isiyi saglayamiyor bu ecu ,sigorta,  sensor  ,baglantilar ve kat'dan da yapabilir. Sensor 2 arizasi varsa cokta takmayin kafaya.  Motor uyari lambasiyla arkadas olmaya calisin😌

 

 

Arabanin bozuk termostadi yuzunden çalişma sicakliğina ulaşamiyoruz. Bu sebebden araba bu hatayi verirmi. 

Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz
2. Sensorun dogrudan yakit tuketimine , fakir-zengin karisimina etkisi yoktur. Tek gorevi  katalizore giren cO2 miktari cikistada ayni ise katalizor kimyasal olarak islevini yerine getirmedigini ve bunu kullaniciya soyleyerek kat degisimi yada revizyon zamani geldigini ikaz eder. Ayrica icindeki seramik yapisi geregiyle 300-400 dereceye ulasmadan sensor gorevini yerine getiremez o sebebten isitici sayesinde sensor daha cabuk calisma sicakligina ulasir.  Senin gonderdigin grafikler muhtemelen egzos sogukken yakalanmis olabilir. Zaten sensor 2nin voltaj degerleri  her zaman sabittir.  Ne zamanki kat islevini yerine getiremezse o zaman voltaj degerleri degismeye baslar.  Muhtemelen senin sensorun rezistansi ilk etapta verimli isiyi saglayamiyor bu ecu ,sigorta,  sensor  ,baglantilar ve kat'dan da yapabilir. Sensor 2 arizasi varsa cokta takmayin kafaya.  Motor uyari lambasiyla arkadas olmaya calisin[emoji18]
 
Eski sensöru taktim 100 km yol yaptım su anda sorun yok çok şükür, kat değişimi de yapildi icerisinde kum var gibi ses geliyor.kapali garajda arac calisirken genzi yakan bir koku oluyordu oda gitti değişim sonrasi
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
2 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Arabanin bozuk termostadi yuzunden çalişma sicakliğina ulaşamiyoruz. Bu sebebden araba bu hatayi verirmi. 

Salinan egzos gazinin sicakligi, motor blogunun sicakligindan bagimsizdir etken gostermez

Bir saat önce, Sezgin Yılmaz yazdı:
2 saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:
2. Sensorun dogrudan yakit tuketimine , fakir-zengin karisimina etkisi yoktur. Tek gorevi  katalizore giren cO2 miktari cikistada ayni ise katalizor kimyasal olarak islevini yerine getirmedigini ve bunu kullaniciya soyleyerek kat degisimi yada revizyon zamani geldigini ikaz eder. Ayrica icindeki seramik yapisi geregiyle 300-400 dereceye ulasmadan sensor gorevini yerine getiremez o sebebten isitici sayesinde sensor daha cabuk calisma sicakligina ulasir.  Senin gonderdigin grafikler muhtemelen egzos sogukken yakalanmis olabilir. Zaten sensor 2nin voltaj degerleri  her zaman sabittir.  Ne zamanki kat islevini yerine getiremezse o zaman voltaj degerleri degismeye baslar.  Muhtemelen senin sensorun rezistansi ilk etapta verimli isiyi saglayamiyor bu ecu ,sigorta,  sensor  ,baglantilar ve kat'dan da yapabilir. Sensor 2 arizasi varsa cokta takmayin kafaya.  Motor uyari lambasiyla arkadas olmaya calisinemoji18.png
 

Eski sensöru taktim 100 km yol yaptım su anda sorun yok çok şükür, kat değişimi de yapildi icerisinde kum var gibi ses geliyor.kapali garajda arac calisirken genzi yakan bir koku oluyordu oda gitti değişim sonrasi

Cig yakit ve kat vazifesi gorulmemis egzos kokusu birbirine yakindir. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...