İçeriğe Yönlendir

20 Yaş Bakımı


Emre Şimşek

Recommended Posts

Emre Şimşek

Satacam diye alıp satmaktan vazgeçtiğim arabaya şöyle güzel bir bakım yaptırmak istiyorum. Sene sonunda zaten muayenesi var. O zamana kadar lpg de taktırırım. Lpg öncesi son bir kontrol olsun istiyorum.

1999 Civic 1.4 is.

Herhangi bir problem görünmüyor, rölanti düzgün, çekiş iyi. Ama yağ kaçakları var. Bir de bazen kayışlar ses yapıyor.

 

Arabaya biraz bütçe ayırdım. Aklımda trigeri ve diğer 3 kayışı değiştirip yağ kaçaklarını düzelttirmek var. Bir de alt takım ve amortisör kontrolü yapılacak. El değmişken sıvılar hidrolikler vs değişecek, fren balataları değişecek. Akla başka gelen var mı? LPG öncesi güzel bir bakım için..

 

Mesela yağ önerisi olur. 

Bujiler 7 bin km önce değişti ve supap ayarı yapıldı. Tekrar ayar yaptırayım mı mesela?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bakım mi restorasyon mu.butce ne. Beklenti toruna bırak mi.

Motor  ön arka travers komple iner. Kavucuk burç hortum komple yenilenir. 

Tüm conta vs yenilenir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Burak Uzel

Ben de fren hortumlarını ve oksijen sensörlerini listenin hemen ardına ekleyin derim.
Oksijen sensörünün ömrü 150-180bin km civarında. Kısa vadede yakıt tasarrufundan kendini amorti eder zaten.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Sirasini bekledi ve Guzel bir bakimi haketti.Elindekiyle ne kadar bakim degisim yapabiliyorsan yapman taraftariyim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Benzin hortumu ve oksijen sensoru belirti vermeden yipranan parcalarin basinda. Nerden biliyorum basima geldi de oradan. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Güzel, güzel. Tam alınmalık araç oluyor. Şehir içi mis olur bu.

Baktırmışken kaportada korozyona da baktırıver. Yaş geliyor, erken teşhis metal kurtarır.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Onur Doğan
Gökhan Albayrak yazdı:

Yaş geliyor, erken teşhis metal kurtarır.

 

:D Sabah sabah iyi güldüm. 

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Emre Şimşek yazdı:

Satacam diye alıp satmaktan vazgeçtiğim arabaya şöyle güzel bir bakım yaptırmak istiyorum. Sene sonunda zaten muayenesi var. O zamana kadar lpg de taktırırım. Lpg öncesi son bir kontrol olsun istiyorum.

1999 Civic 1.4 is.

Herhangi bir problem görünmüyor, rölanti düzgün, çekiş iyi. Ama yağ kaçakları var. Bir de bazen kayışlar ses yapıyor.

 

Arabaya biraz bütçe ayırdım. Aklımda trigeri ve diğer 3 kayışı değiştirip yağ kaçaklarını düzelttirmek var. Bir de alt takım ve amortisör kontrolü yapılacak. El değmişken sıvılar hidrolikler vs değişecek, fren balataları değişecek. Akla başka gelen var mı? LPG öncesi güzel bir bakım için..

 

Mesela yağ önerisi olur. 

Bujiler 7 bin km önce değişti ve supap ayarı yapıldı. Tekrar ayar yaptırayım mı mesela?

 

Oh maşallah, sen bunları bi yap sonra bana maliyeti söyle bakalım bende sıraya sokayım yavaş yavaş :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Dertsiz başına dert mi arıyorsun? Güzelce bi yıkat, lastik havalarını ayarla al sana  +15 Bg. Keyifle bin :) 

  • Beğen 3
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Bakım mi restorasyon mu.butce ne. Beklenti toruna bırak mi.

Motor  ön arka travers komple iner. Kavucuk burç hortum komple yenilenir. 

Tüm conta vs yenilenir.

Bakım olacak. Restorasyon yaparsam bi 10 sene sonra falan yaparım. 

Bu dediğini yapmak masraflı mı?

Toplam bütçe maksimum 1500-2000.

 

 

Benzin hortumu dediğiniz metal borular, daha önce bakmasını söylemiştim ustama, tekrar baksın o halde.

Fren hortumu ve oksijen sensörünü ekliyorum listeye..

Metin Akbal yazdı:

sanziman yagi direksiyon fren hidrolikleri

Yapılacak efendim 

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Önder Özcan yazdı:

Dertsiz başına dert mi arıyorsun? Güzelce bi yıkat, lastik havalarını ayarla al sana  +15 Bg. Keyifle bin :) 

spor hava filtresi + egzoz da + 5 hp :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bizim yga da var aynısı bakıma bunları harcamış ;

 

Yağ yağ filtresi triger kayışlar : 650 tl

Baskı balata : 650 tl baskı balata 350 tl  işçilik

Arka travers burçları (kronikmiş parçalanmış ) değişimi ve sübap ayarı parça dahil 450 tl.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Ali Darbaz yazdı:

Lpg takman şartmi. 1.4 motor zaten. Ne guzel hipermil yapmak varken. :(

Neden lpgli araba aldın diye sorarlar adama 😁

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Emre Şimşek yazdı:

Neden lpgli araba aldın diye sorarlar adama 😁

 

Neden biliyormusun. Normalde Benzinli model arıyordum. Bir Telekominikasyon firması, 32500 liraya bunu satıyordu. Kiralık arabaya geçiçeklermiş. Normal fiyatı 37000 tl olan arabayı 32500 liraya kapattım :) 

Miss gibi oldu, çok sevindim. (fabrikasyon lpg ve 3 yıl garantisi vardı. Daha 30000 kmde :) )

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

@Mustafa Tüfekçi ye katılıyorum arabayı bağlantı elemanları arasındaki tüm burç, lastik vs işerini yenile, 20 yılda o lastikler takoz olmuştur, amortisörlerine baktır, hep ilerleme ile ilgili parçaları düşünme, fren tertibatına da baktır disk balata kampana fortum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

20 yaş bakımını yaptıralı 2-2,5 sene oldu. Saat gibi aracım hala. Söylenenlere ek klima varsa yeni gaz basılabilir. Yeni gazı basarken bir miktar yağ da basılıyor.

Buji kabloları da değişebilir.

Gaz kelebek sensörü ve maf sensörü usulüne göre temizlenebilir. Amortisörler durumuna göre yenilenebilir. 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

20 yaş bakımını yaptıralı 2-2,5 sene oldu. Saat gibi aracım hala. Söylenenlere ek klima varsa yeni gaz basılabilir. Yeni gazı basarken bir miktar yağ da basılıyor.

Buji kabloları da değişebilir.

Gaz kelebek sensörü ve maf sensörü usulüne göre temizlenebilir. Amortisörler durumuna göre yenilenebilir. 

Klima bakımını yeni yaptırdım. Diğerlerini ekliyorum. 👍🏼

Yorum bağlantısı
Azad Mirzade
Emre Şimşek yazdı:

Klima bakımını yeni yaptırdım. Diğerlerini ekliyorum. 👍🏼

 

Bir klimam bile yok 😮 şu an aracımdaki tek şikayetim. Satıp aynı modelin klimasını alacağım, o derece! :D

 

Emre bence senin aracın 20 yaş bakımı şöyle olmalı; pikniğe git çoluk çocuk, bir semaver çay demle sonra geç aracın karşısına baka baka keyifle iç :D

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Tamirat tadilat izliyorsaniz görürsünüz adamlar aracı alınca yuruyene egsoz a masraf eder.  Sonra arızalı kısımlara bakar.

 

Ben de eski araç alınca ilk isim yürüyendekileri yenilemek. Salıncak bilya  fren vs değişimi hem sürüş zevkini hem güvenliği yükseltir

Ek olarak motor dış aksesuar soğutma sistemi hortum vs yenilenmeli. Handikap şu oluyor. Eğer araç antifriz doğru şekilde yenilenmedi ise soğutma sıvısı değişimi sonrası motor üst kapak contası ve ek yerleri elinize geliyor. R9 umda beni pişman eden bir bakım o oldu yaşına göre.

Frenlerde arkalar kampana ise fren merkezleri yenilenmeli ve fren yağı doğru tip ile değişmeli

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Ek olarak motor dış aksesuar soğutma sistemi hortum vs yenilenmeli. Handikap şu oluyor. Eğer araç antifriz doğru şekilde yenilenmedi ise soğutma sıvısı değişimi sonrası motor üst kapak contası ve ek yerleri elinize geliyor. 

Peki soğutma sıvısıyla beraber conta takımını da değiştirsem sorun ortadan kalkar mı?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...