İçeriğe Yönlendir

B-Max - 1.0 Ecoboost 92.000'de Triger Kayışı Çürüdü


Özgür Demir.

Recommended Posts

Özgür Demir.

Arkadaşlar herkese selamlar,

2013 model/92.000 km'de olan B-Max 1.0 Ecoboost 125 hp benzinli aracım bayram arefesinde bozuldu. İlk olarak motor marş basmıyordu. Uzun süre uğraştıktan sonra marş bastı motor çalışmadı. Uzun bir uğraşın ardından araç çalıştı. Gün içerisinde bir daha bu sorun tekrar etti ve yolda giderken (şehir içinde) motordan hafif normal olmayan sesler gelmeye başladı. Afyon'da Ford Servisi olmadığı için bütün bakımlarımı Bosch Car Service'e yaptırıyordum. Servisteki ustayı aradım ve durumu anlatınca "abi sen arabayı getir bizim servisin önüne bırak bayramdan sonra bakalım, bu şekilde kullanma" dedi. Aracı servise götürmek için yola çıktım, 50-60 km hızı aşmadan giderken (toplamda 10-15 km mesafe) ekranda yağ basıncı düşük uyarısı çıktı. Önce aracı sağa çektim yağı kontrol ettim ancak yağı vardı ve yola devam ettim. Yağ ışığı arada yanıp sönüyordu. Benzincide durup 1 lt yağ ilave ettim, ışık tamamen söndü ve servise girerken tekrar yağ uyarısı verdi. Toplamda 10-15 km'lik mesafede oldu bunlar. Bayram sonrası motor söküldü ve triger kayışının çürüdüğü, kopan parçaların yağ pompasını tıkadığı (bir avuç triger parçası çıktı) pompa yağ basamayınca motorun yağsız kaldığı, bu sebeple gömleklerde çizilme, eksantirik millerinde hasar vs. bir sürü sorun çıktı. Herkes motoru bilmediğinden İstanbul'da Ford'un rektefecisi diye belirttikleri bir yere motor gönderildi. İnceleme sonrası rapor göndermişler ve motorda gömlek değişimi ve çeşitli parçaların değişmesi gerektiği yazıyordu. Toplamda 12.000 TL masraf çıktı. Normal şartlarda bu motorların tamiri pek mümkün olmuyormuş, yenisinin 36.000 TL'ye takılacağı belirtildi ama İstanbul'daki rektefecinin bunu yapacağını söylediler ve onarıma onay verdim şimdi yapılıyor.

Ford.com.tr'de belirtilen ve aşağıda linkini verdiğim sayfada 1.0 Ecoboost motor için 9 Yıl/135.000 km Triger değişimi ön görülmüş. Hatta http://www.etis.ford.com adresinden (Türkiye çıkmıyor ama Avrupa Ülkesi seçerseniz çıkıyor) motor numarasına göre arama yaptığımda 150.000 mil/10 yıl olarak triger değişimi öngörülüyor. 

 

B-Max Bakım Tablosu:

https://www.ford.com.tr/getmedia/4c2e6e6a-c475-4d69-8ef4-26b04f502f8a/B-MAX-Bakim-Formu.pdf.aspx

 

Şimdi sizlere sormak istiyorum;

Daha 6 yaşında ve 92.000 km'de olan aracımın triger kayışı süresinden önce çürümüş ve bana 12.000 TL masraf çıkardı. Hatta 90.000 km bakımını Bosch Car Service'de Mayıs ayında yaptırdım ve triger değişimine daha var dediler. Ecoboost motorda triger motorun içinde olduğu için söküp kontrol etmek kolay olmuyor. Mecburen üreticinin periyodik bakım tablolarına bağlı kalıyorsunuz. Ford'a dava açsam süresinden önce çürüyen kayış kusurlu bulunur mu? Daha önce böyle bir olay başınıza geldi mi? 

Bosch Car Service bana rapor hazırlayacak aracın durumu ile ilgili, çıkan tüm parçaları paketleyip bana teslim edecekler. Trigeri gördüm elinizde ufalanıyor. Bu işten bir sonuç alabilir miyim?

 

Otosan müşteri hizmetlerini aradım, aracı yetkili servisimize getirseydiniz değerlendirirdik dediler. Afyon'da servisiniz yok dedim, çekiciyle en yakın şehirdeki servise getirebilirdiniz dediler. Bosch ve TSE ile görüştüm. Grup muafiyeti kanunu diye bir kanun varmış. Araç sahiplerinin markaya bağlı kalmadan TSE'den yetkilendirilmiş servislere gitme hakları varmış. Hatta garantide olan aracın garantisi bozulmadan bu servisleri kullanabiliyormuş. Ben de bakımları böyle bir serviste yaptırdım ve çıkan arıza için Bosch Car Service'e gittim. Aracımı çekiciyle başka bir şehire taşıyacak durumum zaten yoktu. 

 

Tavsiye veya deneyimlerinizi yazarak yardımcı olmanızı istiyorum. 

Teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

geçmiş olsun. oluyor böyle vakalar.

avukat lazım işi bilen. çünkü her şekilde kaçmak isteyeceklerdir. bu ford a ne oldu böyle 2010 lu yıllara gelindiğinde hayret.

 

125 binde değişim önerilen zinciri 125800 e gelince evin önünde sente atlayan VW sahibi olarak diyeceğim şu ki, büyük hacimli kalın kocaman zincirli atmosferik candır.

 

sanırım önerilen değişim sürelerinden çok daha önce bunları yenilemek lazım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Geçmiş olsun, üzücü bir durum. Ne yazık ki yağ lambası yandığı halde devam etmişsiniz, kusur sizde görünüyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Geçmiş olsun.

Ancak yağ lambası yandığında ne olursa olsun devam etmeyin. Çekici çağırın o şekilde götürün. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talat Tekin

ekobost için gömlek çakılmaz olayını bir yerde daha duymuştum ama iyice araştırmak lazım. Arkadaşlar gereken uyarıyı zaten yapmış yağ lambası ile ilgili.
En ucuz ve en kısa sürede çözmeniz temennisiyle

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

servis faturalarin varsa alinde uygun yagi kullandilarsa bekli avukat bir sey cikartabilir ayni motorlu bir tanede bende var 0w20 yag kullaniliyor dedikleri gibi bu motorun tamiride cok zor kazali bir aractan cikma bulabilirseniz belki daha basit olur

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci
Mustafa Cerci yazdı:

servis faturalarin varsa alinde uygun yagi kullandilarsa bekli avukat bir sey cikartabilir ayni motorlu bir tanede bende var 0w20 yag kullaniliyor dedikleri gibi bu motorun tamiride cok zor kazali bir aractan cikma bulabilirseniz belki daha basit olur

yanlis olmus 5w20

Yorum bağlantısı
Mustafa Şimşek

aracı ilk aldığımda triger değişimi ve ağır bakımları yaptırmıştım.

sonrasında ecoboost motorların trigeri 200.000 km de değişiyormuş diye birşey duymuştum.

(yağ içerisinde çalıştığı için ömrü uzun oluyormuş vs..vs.. demekki yanlış bilgiymiş)

 

iyi ki o zaman trigeri değiştirmişim..

çok geçmiş olsun bu arada..

Yorum bağlantısı
Özgür Demir.
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Trigier mi v kayışı mi?

 

Triger kayışı çürümüş, motorun içinde olan.

Yağ lambası sürekli yanmıyordu. Ara ara yanıp sönüyordu. Yağını kontrol ettim yağ vardı. Toplamda 10-15 km mesafeyi 50-60 km/h hızla gittim. Yolun yarısında benzinciden yağ alıp motora ekledim. 

Ayrıca bugün servis aradı, üst kapağın da çatlak olduğunu, onun da değişmesi gerektiğini ilettiler. Sorunlar giderek artıyor maalesef.

Yorum bağlantısı
Mustafa Şimşek

bu arada her bakım zamanı kullandığım yağ FMY Formula FE Ultra 5W-20

Özgür Demir. yazdı:

 

Triger kayışı çürümüş, motorun içinde olan.

Yağ lambası sürekli yanmıyordu. Ara ara yanıp sönüyordu. Yağını kontrol ettim yağ vardı. Toplamda 10-15 km mesafeyi 50-60 km/h hızla gittim. Yolun yarısında benzinciden yağ alıp motora ekledim. 

Ayrıca bugün servis aradı, üst kapağın da çatlak olduğunu, onun da değişmesi gerektiğini ilettiler. Sorunlar giderek artıyor maalesef.

üst kapak bu motorlarda hastalık gibi birşey, Ford ücretsiz değiştirebilir. (500tl-800tl arası birşeydi sanırım) Bilginize,

 

** Ford TR ile görüşmenizde fayda var.

Yorum bağlantısı
Özgür Demir.
Mustafa Şimşek yazdı:

bu arada her bakım zamanı kullandığım yağ FMY Formula FE Ultra 5W-20

üst kapak bu motorlarda hastalık gibi birşey, Ford ücretsiz değiştirebilir. (500tl-800tl arası birşeydi sanırım) Bilginize,

 

** Ford TR ile görüşmenizde fayda var.

 

Benim gittiğim servis de Fordun kendi yağı dediği FMY marka kullanıyor. Numarasını tam hatırlamıyorum ama 5w-20 miydi yoksa 5w-30 muydu bilmiyorum. Özellikle başka yağ kullanma diye belirtmişti. 

Özel bir Ford servisine sormuştum farketmez abi 20-50 kullanıyorum demişti.

Yorum bağlantısı
Mustafa Şimşek
Özgür Demir. yazdı:

 

Benim gittiğim servis de Fordun kendi yağı dediği FMY marka kullanıyor. Numarasını tam hatırlamıyorum ama 5w-20 miydi yoksa 5w-30 muydu bilmiyorum. Özellikle başka yağ kullanma diye belirtmişti. 

Özel bir Ford servisine sormuştum farketmez abi 20-50 kullanıyorum demişti.

ford servisler genellikle FMY 5-30 kullanıyor..

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

ben kayisin o hale gelmesine yanlis yag kullanin sebep olabilecegi dusuncesindeyim kayislar sorunlu olsa bu motor 2012 beri kullanimda ayni sorunla karsilasan tek siz olmazdiniz sizin gibi binlerce kisi olurdu

ford un 1.0 ecoboost lar icin onerdigi WSS-M2C948-B normunda castrol 5w20 

koydugunuz yagin uzerinde marka onemli olmasada (WSS-M2C948-B) referansinin oldugundan emin olun zaten 5w20 yi kullana fordtan maska marka yok benim bildigim

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yağ lambası yanması demek sadece eksiklik değil zaten yağ lambası yakacak kadar az kalsa büyük sıkıntı var demek. Sizde zaten yağ basıncı düşüklüğü nedeniyle yanmış ve düşük basınçla araç yürütülmüş.  Kayış işi ilginç. Malzeme kalitesinden değilde başka bir sıkıntıdan olmuş belli. Kapakta çatlak vs olması da yağ ile alakalı olamaz başka bir mekanik sıkıntıniz olmuş belli ki.

Özgür Demir. yazdı:

 

Benim gittiğim servis de Fordun kendi yağı dediği FMY marka kullanıyor. Numarasını tam hatırlamıyorum ama 5w-20 miydi yoksa 5w-30 muydu bilmiyorum. Özellikle başka yağ kullanma diye belirtmişti. 

Özel bir Ford servisine sormuştum farketmez abi 20-50 kullanıyorum demişti.

20 50 yağ çok eski nesil araçlarda kullanılır bu da ofsayt bı durum olmuş

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Özgür Demir. yazdı:

 

Benim gittiğim servis de Fordun kendi yağı dediği FMY marka kullanıyor. Numarasını tam hatırlamıyorum ama 5w-20 miydi yoksa 5w-30 muydu bilmiyorum. Özellikle başka yağ kullanma diye belirtmişti. 

Özel bir Ford servisine sormuştum farketmez abi 20-50 kullanıyorum demişti.

Kamyon servisi için doğru olabilir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

20 50 aşırı kalın bir yağ hem soğuk motor da kışın turbonun da canını alır. Sıcak yağ vizikotesi değerinde siz soğuk marş yapıyorsunuz. Pekmezden hallice bir yağ

Aşırı beslenmeli stresli bir motor zaten yağ önemli hem yağlama için hem hararet için üst kapak hasarı için de büyük oranda sebep bu olmuştur

tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Evren Erakçora yazdı:

ne kasap ustalar var ya

Tanus motoru niyetine bakım yapan Ford ustası galiba. Yazık edilmiş. Masraf üzücü randımanlı tamir de zor gibi . Uzun süre binilecekse sandık motor ile değişim belki daha tatmin eder

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Özgür Demir. yazdı:

Özel bir Ford servisine sormuştum farketmez abi 20-50 kullanıyorum demişti.

 

Hangi Ford'a koyuyormuş onu?

Şu olmasın?

 

lista_564603.d1525448413.jpg

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Tabi bütçe meselesi

Selim Bilgin yazdı:

 

Hangi Ford'a koyuyormuş onu?

Şu olmasın?

 

lista_564603.d1525448413.jpg

İş bunlar zamanında daha öyle çift hane yağ icat edildi mi acaba :) gresten bozma yağ bile olabilir bunlarda

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Tabi bütçe meselesi

İş bunlar zamanında daha öyle çift hane yağ icat edildi mi acaba :) gresten bozma yağ bile olabilir bunlarda

 

Gözüme güzel göründü ama, bi tane alsan da binsek.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arkadaslar. 

Ben iyice kıllandım servis işlerinden. Bence bazı bakımları kendimiz yapmayı öğrenelim. Yagımızı parcamızı kendimiz alip ustaya göturelim. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Selim Bilgin yazdı:

 

Gözüme güzel göründü ama, bi tane alsan da binsek.

Balta burun bişi olsa fastback yavru elenor

Ali Darbaz yazdı:

Arkadaslar. 

Ben iyice kıllandım servis işlerinden. Bence bazı bakımları kendimiz yapmayı öğrenelim. Yagımızı parcamızı kendimiz alip ustaya göturelim. 

Bakimi kendin yapmaya yaparsın da onun yerine işin ehli usta bulmak daha iyi. Malzeme götürünce tribe girmeyeni lazım esnaf da uyuz oluyor işte o duruma o ayrı

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...