İçeriğe Yönlendir

Yağmurda Yol Tutuşu


Ümit Türk

Recommended Posts

Ümit Türk

Merhaba Arkadaşlar;

 

 

aracımın lastikleri hakkında bir fikir alışverişinde bulunmak istiyorum. 

aracımın lastikleri 195 50 15 pirelli yan sanayi formula lastikler mevcuttur. henüz 3 aylık yeni lastiktir. (2018 yılı üretimidir)

yağan yağmurlarda kuru zeminde herhangi bir problem yaşamıyorum ancak dikkat ettiğimde ilk saniyelerde yağan yağmurda (yollar kuru iken) virajlara girdiğimde (10-30km hızla girdiklerimden bahsediyorum) kaydığını farkediyorum bariz kayıyor dikkat etmesem hızlansam belkide sonuçları ağır olur ama tedbirli oluyorum elbette. sormak istediğim bu lastiklerden kaynaklanan bir problemmidir yoksa her aracın lastik markası farketmeksizin yaşadığı bir olaymıdır?  

görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim. 

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

İlk saniyelerde yağan yağmurda zemin daha kaygan oluyor hankook k415 lastiklerde kayıyordu.Lastikte bir etken ancak bu gibi zeminlerde tutunma oranının daha düşük olduğunu düşünüyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

Yolun en kaygan olduğu andan bahsediyorsunuz. Genelde hepsi aynı tepkiyi gösterebilir. Bu şartlarda benim deneyimlediklerim içinde en başarılı olanı Turanza idi. Ama lastiğe güvenin de bir sınır var, siz yine de ani tepkilerden kaçınmaya gayret edin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Yaz aylarında bu sorunu daha çok yaşarsınız. Özellikle tozlu yollarda.


Geçen gün ben de benzer tecrübeyi Falken lastikler ile yaşadım. 30 km hızda araba esp'ye düşüyordu. Yağmur yeni başlamıştı ama aniden başlamıştı, asfalt sıcaktı ve tozluydu. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Yaz aylarında bu sorunu daha çok yaşarsınız. Özellikle tozlu yollarda.


Geçen gün ben de benzer tecrübeyi Falken lastikler ile yaşadım. 30 km hızda araba esp'ye düşüyordu. Yağmur yeni başlamıştı ama aniden başlamıştı, asfalt sıcaktı ve tozluydu. 

yağmurun en doğru anını özetlemişsiniz. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ben öyle bir vakitte ankara batıkentte tüm yokuşu kayarak inmiştim ki lastikler de eski değildi. yani ilk yağan yağmurda aynı buz varmış gibi yavaş ve dikkatli gitmek gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

bir yerde okumuştum ; ilk yağan yağmur tanecikleri zemine tam temas etmedikleri için arada toz kabarcıkları kalıyormuş ve bu kalan tozlar bilye gibi arabayı kaymasına neden olabiliyormuş.

Bu yüzden yağmurun ilk yağdığı zamanlarda aşırı hassas kullanırım aracı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

İlk yağan yağmur yerde bulunan tozları vs çamura dönüştürüyor gibi birde tahminimce araçların egsozlarından motorlarında vb yerlerden yola inen yağlar ilk yağmurda kaygan zemin olmasına sebebiyet veriyor yağış devam edince bunlar temizlenip gidiyor ve yol tutuşu artıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna

Forumdaslarimin teshislerinin dogru oldugunu dusunuyorum. Bizim Bahcekoy orman yolunda da kuru zemine yagan yagmurun ilk anlarinda yol disina kayip agaclara cikan arabalar hep oluyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Evren Erakçora yazdı:

Marka olarak zayıf bir lastik, onun da etkisi vardır.

belkide ... ama aşırı yağan yağmurlarda veyahut kuru zeminlerde herhangi bir problem yaşamıyorum üstelik test amaçlı sert kullanmama rağmen :)

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Ben bunu michelin lastik ile yaz yağışında yaşadım. 5 6 dk lık bit yağış maalesef lastik kanallarını doldurmadığı için taban ile yol arasındaki su katmanı kanallardan atılamıyor ve kaygan bir yüzey oluşuyor. Hatta aracın birine kırmızı ışıkta arkadan vuruyordum abs hemen girdi devreye. Hayıflanmıştım koskoca michelin bumuymuş diye ama sebebi var az yağış çok olandan daha riskli frenleme ve virajlarda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Çağatay Kılınç yazdı:

Ben bunu michelin lastik ile yaz yağışında yaşadım. 5 6 dk lık bit yağış maalesef lastik kanallarını doldurmadığı için taban ile yol arasındaki su katmanı kanallardan atılamıyor ve kaygan bir yüzey oluşuyor. Hatta aracın birine kırmızı ışıkta arkadan vuruyordum abs hemen girdi devreye. Hayıflanmıştım koskoca michelin bumuymuş diye ama sebebi var az yağış çok olandan daha riskli frenleme ve virajlarda.

özellik bu tip markalarda merak ettim doğrusu bilgi için çok teşekkürler . genel olarak değerlendirilecek olursak lastik iyi kötü de olsa kaygan zeminde kısmende olsa çaresizliği maalesef var. 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Ümit Türk yazdı:

özellik bu tip markalarda merak ettim doğrusu bilgi için çok teşekkürler . genel olarak değerlendirilecek olursak lastik iyi kötü de olsa kaygan zeminde kısmende olsa çaresizliği maalesef var. 

Aynen dikkat ve güvenlik her şeyin başında geliyor bu havalarda. Benim lastiğim daha 1 haftalıklı üstelik...hayırlı güvenli sürüşler dilerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

İlk yagmurda sabun etkisi olustugunu cok kez deneyimlemis biri olarak orta ve alt sinif lastikler bu evrede tepkileri fazlasiyla ucuk hale gelebiliyor. imkan var ise ust sinif lastik secimi yapilmali veya durumun bilincinde sinirlari bilerek kontrollu kullanim yolunu secmelisiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Yerdeki toz yağan yağmurun ilk anında çamurlaşma evresinde olduğundan kaygan oluyor lastiklerde aynı şekilde mümkün mertebe ne olursa olsun dikkatli ve kontrollü gitmek gerek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sadece toz değil. Araçlardan dökülen yağlar, aşınan lastik artıkları ve tozlar
Yağan ilk yağmurla çamurlaşır veya sabunlaşır. Kaygan bir zemin oluşur.
Bu sebeple yağmur yeni başlarken tedbirli olunur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Lastik deseni önemli. Şu tahliyesi zayıf ise yağışta sıkıntı yaşatır. Yine doğru olmayan lastik basıncı da etken

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...