İçeriğe Yönlendir

Mondeo II - Yağ Lambası


Şenol Kılıç

Recommended Posts

Şenol Kılıç

Slm arkadaşlar mondeo mk2 2.0 zetec motor yağ lambası yanıyor arada bir ama yağı var sebebi neden dır acaba bilgi verirseniz sevinirim... birde yağ müşürü aracın neresinde acaba

Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen
Şenol Kılıç yazdı:

Slm arkadaşlar mondeo mk2 2.0 zetec motor yağ lambası yanıyor arada bir ama yağı var sebebi neden dır acaba bilgi verirseniz sevinirim... birde yağ müşürü aracın neresinde acaba

Yağ müşürü ilk kontrol edilecek olan daha sonra yağ pompası. Müşürde ise sadece sizi tedirgin eder fakat pompada  problem var ise ciddi sıkıntı açar başınıza. Benim aracın yağ lambası araç çalıştıktan 3 saniye sonra sönüyordu farklı ustalara gösterdim problem yok dediler fakat tatile giderken yatak sardı komple motor aldım.

  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arada bir yanıyorsa, yağ pompası ilk şüpheli. Muhtemelen yeterli basıncı üretemiyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Ara ara da olsa yağ lambası yanık kullanmak çok riskli. Acilen baktırmak lazım. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yağ lambası ve hararet en önemli iki gösterge tüm motorlarda. ustanın ne dediği ne yazıkki geçerliliğini yitirdi bu günlerde.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yağ basıncının düşmesinin çeşitli sebepleri var, yag dolaşan hatlarda geri dönüş valflerinin açık kalması, karterde pislik olması ve emiş ucunun tıkanması, filtrenin orjinal olmaması, yağın doğru olmaması, müşürün arızalı olması valf itici vb gibi yağla çalışan yerlerdeki boşluğun çok aşırı artmış olması sebep olabilir.

 

İlk yapmanız gerekenler (sırayla)

 

1- Orjinal filtre takın

2- karteri tamamen sökün içini elle temizleyin yamuk yumuk olmasın

3- Müşürü değiştirin

4- Müşürün olduğu yere basınç sensörü takıp 20 psi felan okumaya çalışın (tamirci yapacak).

5- 4 numara sıkıntılı ise yağ pompa mekanizmasını yenileyin

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

ben seçenekler bitmeden linea da motor yaptırmak zorunda kaldım bayramda,

iyi usta bulmak öncelikli olsun.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kırmızı bir uyarı varsa, kontak kapatılır ve sorun çözülmeden araç yürütülmez.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Göktürk yazdı:

Yağ basıncının düşmesinin çeşitli sebepleri var, yag dolaşan hatlarda geri dönüş valflerinin açık kalması, karterde pislik olması ve emiş ucunun tıkanması, filtrenin orjinal olmaması, yağın doğru olmaması, müşürün arızalı olması valf itici vb gibi yağla çalışan yerlerdeki boşluğun çok aşırı artmış olması sebep olabilir.

 

İlk yapmanız gerekenler (sırayla)

 

1- Orjinal filtre takın

2- karteri tamamen sökün içini elle temizleyin yamuk yumuk olmasın

3- Müşürü değiştirin

4- Müşürün olduğu yere basınç sensörü takıp 20 psi felan okumaya çalışın (tamirci yapacak).

5- 4 numara sıkıntılı ise yağ pompa mekanizmasını yenileyin

Yağ filtresi sonrası ikinci bakılacak şey kartel deki yağ süzgeci diye ekleme yapayım mı

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...