İçeriğe Yönlendir

BMW 1 - Service Hatası


Oğuz Yozgatlı

Recommended Posts

Oğuz Yozgatlı

İyi günler otoclubtürkiye ailesi.

2009 model 1.16i aracım var. Son 1 2 haftadır fotoğraflarda gönderdiğim arızaları alıyorum aküden dediler aküyü değiştirdik makineye bağladık hiç bir arıza vermiyordu dün akşam yine başladı ve sürekli yapmaya başladı aracım stop etmiyor ama bu hataları veriyor. 

Bugün sabah bindim tekrar çalıştı ancak bu seferde vites p de kalıyor değişmiyor napmam lazım neden olur ustalara güvenemiyorum klima motoru dediler tamir ettiler şarj dinamosu dediler ama yine değişmedi sorun. ve sabahta vites işi geldi başıma yardımcı olursanız çok sevinirim.

kBiFxI.jpgkBiMpf.jpgkBi81A.jpgkBilw1.jpg

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yetkili servis ne diyor bu duruma? Belli ki gittiğiniz ustalar durumu anlamamış.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Değiştirdiğiniz aküde de sorun mu var acaba? Bu kadar sebepsiz arıza arkasından P den çıkmaması akü gibi. 

Yorum bağlantısı
Oğuz Yozgatlı

Serviste makineye bağlattık sadece geri vites ikaz lambaları yanmıyor çıktı başka hiç birşey görünmüyordu. Akü sıfır kutusundan çıktı ve yani 3 4 gün olmadı bile 80 amper akü bitireceğini sanmam.

Araç bu hataları verirkende seyir halinde yoluma devam edebiliyorum araba stop etmiyor ancak sinyaller göstergeler teyp klima hepsi kapanıyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence elektrik üretim veya akü sorunu var.. 

Ki

Harcamaları minimuma indirmiş. 

Aküyü ve şarjı yeniden ölçtürün. 

Yorum bağlantısı
Oğuz Yozgatlı

Beyinde problem olabilir dediler mümkün müdür ? 

ve vitesin p den diğer viteslere geçmemesi neden olabilir ?

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Aküyü kutusundan çıkarttıktan sonra şarj ettiler mi? Ya da arabada uzun süre şarj olabildi mi acaba?

Yorum bağlantısı
Oğuz Yozgatlı

Yok hayır direk takıldı yerine bir işlem yapılmadı. Birde bir bmw servisi aküyü taktıktan sonra kodlama yapılıyor gibi bişey dedi acaba onu yaptırınca düzelir mi ? Adam akıllı hata tespit eden birini bulamadım sorunum düzelmedi gitti yetkili servise de gitsem altından kalkamam diye korkuyorum açıkcası :)

Yorum bağlantısı
Oğuz Yozgatlı

Ve araba 100.000 km yi 500 km geçti onunla da alakalı olabilir mi ?

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Buradan yorum yapmak çok zor, en azından tespit için yetkili servise gidebilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Oğuz Yozgatlı yazdı:

Beyinde problem olabilir dediler mümkün müdür ? 

ve vitesin p den diğer viteslere geçmemesi neden olabilir ?

olabilir. şase problemi vardır mesela. devre kartında çatlak vardır mesela. oksidasyon vardır...

 

1998 model 0 km den beri bizim olan bir 520i e39 arabamız vardı. 110 bin km deyken nemli havada, sinyaller içeride hızlı yanıp sönğyormuş gibi tıkıtıkıtıkı diye ses çıakrtıyordu. ama normal yanıp sönüyorlardı dışarıda. ampuller, duylar stop vs derken, meğerse arka elektrik tesisatının ecu ya girdiği sokette oksidasyon olmay abaşlamışmış, söküp yağsız kontak spreyi ve diş fırçası ile temilemiştim. düzelmişti 2 sene sonunda. mesela bugün enjektörleri bozuktur herhalde diye götürdüğümüz 2.2 HDI motorlu panelvanın ecu su arızalı çıktı mesela. başka ecu ile sıfır sorun.

Sani Gerşon yazdı:

Kadran hatası olabilir mi?

bence olmaz. vites ile ilgilsi varmıdır kadranın?

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

oncelikle gecmis olsun ve kolay gelsin

butun resimler arac stop edilmis durumda cekilmis arac calisir durumda ikende bu yanan lambalarin hepsi yanikmi kaliyor yoksa bazilari sonuyormu?

geri vites lambainin ampulu calismiyor demissiniz yenisiyle degistirdinizmi? 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Oğuz Yozgatlı yazdı:

yetkili servise de gitsem altından kalkamam diye korkuyorum açıkcası

Bi gidip sorunun ne olduğunu öğrensek? Söylemeye tonla para almıyorlar sonuçta :)

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

öncelikle aküyü değiştirmeden öncede bu sorunu veriyor muydu?

akü değiştirdikten sonra bu arızalar ortaya çıktıysa, FRM sorunu olabilir.BMW lerde akü değişimi eskiyi sök yeniyi tak, devam et şeklinde olmaz.

aküyü değiştirmeden önce ön motor içindeki + kutupa yedek akü bağlanır,elektrik beslemesi devam ederken,arka bagajdaki eski akü değiştirilir.Yeni akü takıldıktan sonra  BMW programı ile akü beyine tanıtılması gerekir.Bunları yapmazsanız FRM ünitesi arızalanır,abuk sabuk çok değişik hatalar verebilir.

Bu hatalar FRM arızasını çağırıştırıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuz Yozgatlı

Bu araç seyir halinde iken çektiğim görüntüler durduğumda değil seyir halinde bunu yapıyor.

Akü dediğiniz şekilde değişti yetkili servise gideyim bugün, bi ama özel bmw servisine gittiğimde sadece geri lambalarının yanmadığı hatasını verdi frm dediğiniz nedir acaba 

Yorum bağlantısı
Oğuz Yozgatlı

Herkese yardımı için teşekkür ederim elektronikçinin birine gittim kas ve beslemelerde sorun olabilir bakmamız lazım pazartesi arabayı bırak dediler ama borusanda çalışan biri ile görüştük telefonda sorunun videosunu attım daha öncede böyle bişeyle karşılaştığını ve o zamanda şanzıman elektrik aksamı ile egzosun birbirine değdiği için olduğunu söyledi herkese yardımı için teşekkürler sonuç aldığımda neden olduğunu yazacağım tekrar. İyi günler dilerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Yozgatlı

Pdc beyni arızalı çıktı. Usta 1500 tl çıkmasına fiyat biçti çok abartı geldi internette araştırdım 600 tlye de çıkması var :)

Yorum bağlantısı
Oğuz Yozgatlı
Sani Gerşon yazdı:

Bunu kim söyledi? Arızayı yani?

Yetkili servis :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...