İçeriğe Yönlendir

Focus I - Öldürmeyen Süründüren Rölanti Sorunu


Rıdvan Girci

Recommended Posts

Rıdvan Girci

Ford Focus Ambiente 1.6 1999 model araca sahibim. Aracımda aylardır çözemediğim rölanti sorunu var.  Artık rölanti sorunu bir seviye daha yükseldi ve neredeyse her durduğumda rölanti dalgalanırken kendini toparlayamayıp stop etmeye başladı. Şuan aracım stop edip kazaya sebep olacağım korkusuna yola dahi çıkamıyorum. Vites değiştirirken vites boşa geçtiği sırada bile direkt rölanti düşüyor stop ediyor. Ayağımı hemen debriyajdan çekiyorum baskı balatayı da bitiricem bu gidişle. Stop edince de artık Allah'a dua ediyorum kaza yapmayayım diye. Bazen trafikte olduğumdan stop edince hiç beklemeden marşa basmak zorunda da kalıyorum.

 

Gaz kelebeği defalarca temizlendi. Rölanti motoru temizlendi. Benden önceki araç sahibi değiştirmiş zaten. Triger seti değişti. Buji ve buji kabloları yeni değişti. Karter havalandırma hortumu kontrol edildi. Ancak hiç bir sonuca ulaşamadım. Çoğu usta da bunlarda kronik sorun deyip baştan savıyor.

 

Allah aşkına biri yardımcı olsun. Araçtan buz gibi soğudum. Sırf arabadan dolayı saçma sapan acemi gibi sürüyorum.

 

Bu kadar masraf ettikten sonra da satmaya da gönlüm el vermiyor. Aracın ondan başka hiç bir sorunu yok çekişinde gidişinde.

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

Bunun aynısını 98 mondeoda ben yaşadım bana manifolt dan motor yapmaya bir sürü şey söylediler 11 yıl once 1.000 TL nun üzerinde para harcadim duzelmedi en sonunda birgün canima tak etti komple on tarafı dağıtım maf sensorunun kablosu dibinden kıvrıla kıvrıla kısa devre olmuş bir açtım araba düzelmişti

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sensörler bi kontrol edilsin. OBD'de bi hata var mı, bi bakalım.

Rölanti valfi tekrar kontrol edilsin. Bozulmuş olabilir.

Triger değişirken sente de atlanmış olabilir.

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Yağlı yağsız bir komperasyon ölçüm yapın bence masrafsizdir motor hakkında fikir verir belki siboplarda sorun vardır

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

TPS. Jeep de başıma gelmişti. TPS tam olarak bozulmadan arıza kaydı oluşturmuyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Önce silindir kompresyonları ölçülmeli.
Yarın ölçtürün
Yağlı yağsız olarak usulünce ölçülsün.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Uzun zaman aldı ama ben çözdüm rölanti sorunumu aracım 2000 focus 1.6 bu yaz aylarında klima çalışırken dahi yapmaz oldu.

Temizlikle tam olarak düzelmiyor.

Araç yaşı itibariyle vakum kaçakları sebep oluyor.

Gözden kaçan yerler oluyor

*enjektör oringleri eskiyor minikte olsa ordan vakum kaçağı oluyor. Enjektör kütüğünü komple sökün oringlerin olduğu kısma ısıya dayanıklı sıvı conta sürün üst kapağa geçen yerede sürün takın.

*Tps sensor voltaj değişimi doğru değerlerdemi ölçtürün. 0.8V - 4.6V arası

Bu değerleri göremiyorsaniz tps yi değiştirin ve değişim sonrası akü kutup başlığını kesinlikle söküp 30 dk kadar bekleyin takın. Benzinde (**gaza hiç basmadan) ilk çalıştırmada 5 dk kadar bekleyin yeni tps gerilimini ve kelebek açısını ecu nun tanıması için.

* Gaz kelebek ayar vidasından aracın al ver yapmadan çalışması için bir miktar düşürüp yükseltebilir devri uygun konumlara getirebilirsiniz.

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Aracta lpg yok degil mi?

Gaz kelebegi defalarca temizlendi demissiniz bu olay esnasinda zarar gormus olabilir. Yada adaptasyon islemi tam olmamistir.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Girci

İlginiz için teşekkür ederim. Araç lpg li. Benzinde de dalgalanma olsa da stop etmiyor kolay kolay.

İkamet ettiğim yerde de doğru düzgün usta yok. Pazartesi günü dediklerinize göre yaptıracaklarım;

- Obd hata testi

- Silindir kompresyon testi

- Tps sensörü kontrolü

- Enjektör kontrolü

 

Yine her usta gibi gaz kelebeğine rölanti valfine bakmadan da olmaz. İnşallah hallederim. Sonucu yazarım.

 

Eskişehir'de ustalığını önerdiğiniz yer varsa oraya gideyim 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Bu aralar ford modellerinde bu stop sorununu fazlaca duyar oldum. Benzindeki dalgalanma ile lpg deki dalgalanma arasindaki fark ne kadar? Bence iyi bir lpg ustasi aradaki farki kapatabilir.Size tavsiyem akü baglantisini ayirip araci bi sifirlayip sadece benzinde bir sure kullanin (100-150 km) daha sonra lpg ayarini tekrarlatin.(iyi bir ustada) Sonra duruma gore isi derinlestirmelisiniz.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Girci

Rölanti dalgalanma değerleri benzinle lpg de hemen hemen aynı. 200, 300 rpm ye kadar düşüyor en üst de 1200 rpm ye falan çıkıyor. Ama rölanti düştüğünde lpg de çoğu zaman akü ışığı yanıyor tekrar toparlayamıyor.

Lpg ciye götürdüm ayar yaptırmak için. Benzinde motor stabil çalışmıyor ki ben buna ayar yapamam dedi. Dün forumlardan okuduğum kadarıyla kendim de birşeyler yaptım. T hortumunu çıkardım temizledim havalandırma subabını çıkardım temizledim taktım. Rölanti motorunu yine çıkardım tertemiz zaten. Çıkarabildiğim boruları çıkardım kontrol ettim. Ateşleme bobininde ateşleme yapıyor mu diye hepsini tek tek çıkardım kontrol ettim motor üstünde yine aynı şekilde bujiler ateşliyor mu diye baktım. Dediğiniz gibi akü kutup başlarını söktüm yarım saat bi saat durdu ben bu saydığım işlemleri yaparken. Sonra taktım ve benzinde kullanıyorum 50 km dir. Ama bi değişiklik yok. Stop etme seviyesine gelip toparlıyor. Dün özellikle çekişini de deneyeyim dedim başka bi sıkıntı olabilir mi diye 3. viteste 130 135 yaptım güzel bi şekilde. Bundan önce toyota corolla efsane kasam vardı. Onda da bu sorun vardı. Sırf ondan dolayı araçtan soğudum sattım. Bunda da aynı şey başıma geldi.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

aracin bir noktasinda hava kacagi soz konusu. emme sistemine bagli olan ne varsa tek tek kontrol edilmeli. bu maf sensoru de olabilir. emme manifoltuna bagli yipranmis bir geri donus hortumu da olabilir.

ayrica o donem uretilen ford araclarda bulunan hiz sensoru bu gibi durumlarin onune gecmek adina vitesi bosa atsaniz bile rolantiyi guvenli seviyede tutmaya yariyor. tavsiyem hiz sensorunu de gozden gecirin

Yorum bağlantısı
Rıdvan Girci

Onları da kontrol ettireyim. Ama sonuç vermeyen işlemlere para bayılmaktan da bıktım, zorluyor beni maddi açıdan. Hele bazısı adam bi gaz kelebeğine gaz verip elindeki spreyden bi kaç sıkıyor. Al sana 30 lira

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Rıdvan Girci yazdı:

T hortumunu çıkardım temizledim havalandırma subabını çıkardım temizledim taktım. 

T hortumuna bağlı karter subabını(pcv valfi) yan sanayisiyle değiştirin 30 lira civarı.. o subabın içini açtım karbon oynar çekvalf gibi çalışır. Muhtemelen hiç değişmedi ortasındaki oynar karbon kısım aşınmış ve fazla hava çekiyordur maftan geçmediği için ölçülemiyor rölanti bozuluyor. Değiştirin.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Girci

Tamamdır Ömer bey. Onu bugün burda parçacı da varsa kendim de değiştirir denerim. Muhtemelen değişmedi baya eski duruyordu motorcrafttı sanırım orijinal olması gerek

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Rıdvan Girci yazdı:

Tamamdır Ömer bey. Onu bugün burda parçacı da varsa kendim de değiştirir denerim. Muhtemelen değişmedi baya eski duruyordu motorcrafttı sanırım orijinal olması gerek

Aynen değiştirin orjinal olması sorun değil ömrünü tamamlamıştır o. Orjinalini almayın pahalı, yan sanayii çok rahat iş görüyor.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Rölanti konusu benim foruma üye olma sebebimdi. Ben forumda anlatılan rutin kontrol sırasını takip etmiştim. Benim sorun  boğaz kelebeği çıkmıştı. Tabi forumdan önce epey para harcamıştım. Sonrasında sahte hararet sorunu baş göstermişti, aracı satmıştım. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Rıdvan Girci yazdı:

Hele bazısı adam bi gaz kelebeğine gaz verip elindeki spreyden bi kaç sıkıyor. Al sana 30 lira

Sahsi gorusum bu yapilan daha dogru. Cunku bogaz kelebegi acip temizledikten sonra bir turlu eskisi gibi olmuyor.Hassas bir mekanizma.

Akünün kutup baslarini da kontrol edin oksitlenme vs var mi? 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Alpay Sumer yazdı:

Sahsi gorusum bu yapilan daha dogru. Cunku bogaz kelebegi acip temizledikten sonra bir turlu eskisi gibi olmuyor.Hassas bir mekanizma.

Akünün kutup baslarini da kontrol edin oksitlenme vs var mi? 

Tps nin tepesibe tornavidanin tersi ike vurup motorun devrini dinleyin. İcinde firca ve karsisinda kontak plakasi var, surtunerek direnci olcen basit birsey. Cok kolay bozulurlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Girci

Akü de yeni 72 amperlik kutup başları da temiz 

İnternetten parça almak için önerdiğiniz site var mı? Havalandırma subabı yok burda bulamadım.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Girci

Tps dediğiniz potansiyometre mi oluyor Doğan bey? Gaz kelebeğinin hemen yanında oluyor. Buraya video fotoğraf yükleyemiyor muyum? Daha net anlaşılabilmek için

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Evet kocaman yayli bir potansiyometre. Hemen gaz kelebeginin yaninda olur. Ayni aksta hareket eder. Genelde 3 kablo girer. Arti eksi ve sinyal.

Yorum bağlantısı
GökhanGüneş

Tps iac valfi ile birlikte çalışır.

Tps değeri yükselirken iac valfi hava  miktarı düşer. Siz gazı kesince tps tekrar eski konumuna gelirken iac valfi tekrar hava miktarını artırır. Eğer frene basınca veya debriyaja basınca rölanti çok düşüyorsa sebep birincisi bundan ikincisi de westinghousedeki booster valfinden.

 

Yorum bağlantısı
Serdar Akgül

2000 model focusumda bahsettiginiz arizanin aynisi bende de oluyordu. Sanirim bu boru degisince duzelmisti... ( Boruda yirtik vardi)ba41556dcf80eab35fc2fe4a85cf55f5.jpg

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz
(düzenlendi)

Benim corsada da aynı sorun vardı herşeyi denedim yine geçmedi arıza.Debimetreyi(hava akışmetre:hava filtre kutusunun hemen üzerinde havayı ölçen zımbırtı) değiştirdim öyle düzeldi.Arıza ışığı falan yakmıyordu.Ayrıca arabanız lpg li ise aküyü sökün 20 dk bekleyin daha sonra küyü bağlamadan lpg sigortasını çıkarın lpg yi iptal edin en az 70-80 km benzinde sürüp daha sonra lpgciye gidip orda sigortayı bağlayıp ayarı yaptırın.Büyük ihtimal sorununuz çözülecek

tarihinde Ferhat Yavuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...