İçeriğe Yönlendir

Mondeo II - 1997 Oijinal Çıkma Rölanti Valfi Arıyorum


Türker Aydin

Recommended Posts

Türker Aydin

 

Değerli abilerim ve kardeşlerim başlıkta da belirttiğim üzere mk2 ye uyumlu orjinal çıkma rolanti valfi aramaktayım. aracımın üzerinde fase marka ayarlayıcı vardı ve klima açıldığında araç stop ediyordu bende ustalarca orjinale en yakın olduğu söylenen era marka aldım takdırdım bu sefer stop etme olayı yok fakat araç devirli çalışıyor.900 devirde çalışması gerekirken 1250 1500 devir arasında çalışıyor ve araç ısındıkça da artabiliyor. bu durum beni rahatsız ediyor. siz mondeo sevdalıları beni anlayacaksınızdır. bu yüzden elinizde bu parça mevcutsa veya bu parçayı edinebileceğiniz bir bir çıkmacı yada yedek parçacı varsa satın alabilirim. özellikle ankara ve izmirde ki dostlarımız daha kolay ulaşabilirler bu parçaya. yardımlarınız için şimdiden tşk ederim.

 

SM-C9000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çıkma parçadan verim alabileceğinizi sanmıyorum.
Rolanti sorunu için önce sebepleri ortadan kaldırmak gerek.
Rolanti valfi sağlam motorda düzgün iş yapar.
Güvendiğiniz bir ürün ile tekrar değiştirin be sonra muhtemel sebeplere odaklanın.

Yorum bağlantısı
Türker Aydin

mehmet abi diğer sebeplerin tamamı ortadan kaldırıldı. tek sebep valf. bununda ancak orjinal parçayla düzelebileceği söyleniyor. yan sanayilerin rolantiyi tutturması zor iş.orjinal sıfırını aradım bulamadım. buyüzden çıkma parça olsa da denemeye değer diye düşünüyorum. yinede fikirlerinizi dinlerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Neden çıkma yerine sıfır orijinal düşünmüyorsunuz. Aracı satmayacaksanız bu işin en net çözümü bu olur. 

Yorum bağlantısı
Türker Aydin

mahmut bey sıfır olarak birkaç marka denedim. ama orjinal değiller rolanti tutmadı. dediğüm gibi 1.250 aralığında falan çalışıyor. orjinal sıfırda bulamadığım için orjinal çıkma düşündüm. sıfırı da olsa bulmamız için herkesin yardımı gerek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Kaan
Mehmet Ozyurek yazdı:


Bu Mk3 için olmalı

Evet, üstte 2000-2007 yazıyor, altta 2001-2007 bu mk3 için sanırım. Beni 2000 tarihi yanılttı, ama orjinalse gerçekten, arayıp şasi numarası verilerek sorulabilir, çünkü bu parçanın fiyatı çok uçuk, 1500 TL civarı fiyatlar yazıyor internette.

Yorum bağlantısı
Türker Aydin

ümit bey ilginiz için tşk ederim. bunların hepsini gördüm. ama mk3 için o. dediğin gibi şasiden uygunluğu sordurmak gerek. çok uçuk fiyatlarda var 1500 tl gibi. ama genelde 350 450 bareminde oluyorlar. araştırmaya devam ediyorum bende.

Yorum bağlantısı
Erdal Daban

Yan sanayi de hangi markaları denediniz? Orjinali araçta hiç mi takılı değildi, ben ilk aracı aldığımda yağ ve filtrelerini değiştirirken egr ve rolanti valfini temizledik demişti servis rolanti valfide orjinal normal zamanlarda 7500devirde sabahları ilk çalıştırmada 1250 devirde çalışıp ısınana kadar 1000 devir civarı duruyor.Sizin araçtaki valf nedir bilmiyorum ama bozuk olsa devir dalgalanması yapar, bir kaç tane denedim demişsiniz eğer durum hepsinde de aynıysa o devirde çalışmasına neden olan başla birşey var büyük olasılıkla

Yorum bağlantısı
Türker Aydin

üzerinde fase marka vardı o da deviri dengeleyemiyordu. sonra ben era marka taktırdım onda da stop etme olayı kalktı ama bu seferde yüjsek çalışıyor. diğer nedenlerin hepsine bakıldı birçok ustaya da gösterdim orjinal rolanti valfinin takılması gerektiği söylendi. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Türker Aydin
üzerinde fase marka vardı o da deviri dengeleyemiyordu. sonra ben era marka taktırdım onda da stop etme olayı kalktı ama bu seferde yüjsek çalışıyor. diğer nedenlerin hepsine bakıldı birçok ustaya da gösterdim orjinal rolanti valfinin takılması gerektiği söylendi. 
sonunda orjinal rolanti valfini buldum, üzerindeki kodu da yedek parçacıdan benim şase no ile uygunluğunu sorgulattım uyuyor sadece ustaya taktırmak kaldı umarım yüksek rolantide çalışma sorununu kökten çözebilirim. yarın taktırcam nasipse durumu size haber ederim. 4c6659bf17952b0fc891e43aa57dc688.jpg
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdal Daban
Türker Aydin yazdı:

sonunda orjinal rolanti valfini buldum, üzerindeki kodu da yedek parçacıdan benim şase no ile uygunluğunu sorgulattım uyuyor sadece ustaya taktırmak kaldı umarım yüksek rolantide çalışma sorununu kökten çözebilirim. yarın taktırcam nasipse durumu size haber ederim. 4c6659bf17952b0fc891e43aa57dc688.jpg

Sorunu çözebildiniz mi ?

Yorum bağlantısı
Türker Aydin

rolanti sorununu çözdüm!!! orjinal rolanti valfi takıldıktan sonra aracımın rolantisi düzeldi olması gereken düzeyde. anlık yakıt tüketimi göstergesinde 0.9lt de çalışıyor. daha önce 1.2 1.4 lt lerdeydi. çok memnun kaldım. en azından bendeki sorun orjinali ile çözüldü sebebi sadece rolanti kaynaklı düşünenler gönül rahatlığıyla değiştirebilirler.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Türker Aydin

ford mondeo orjinal rolanti valfi kodunu veriyorum. 1997-2000 modellere uyumludur. çeşitli internet sitelerinden ve 2 tane yedek parçacıdan şase ile uygunluğu sorulmuştur uyuyor. kodu: 978f9f715ab umarım ihtiyacı olanların işini görür.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erdal Daban
Türker Aydin yazdı:

ford mondeo orjinal rolanti valfi kodunu veriyorum. 1997-2000 modellere uyumludur. çeşitli internet sitelerinden ve 2 tane yedek parçacıdan şase ile uygunluğu sorulmuştur uyuyor. kodu: 978f9f715ab umarım ihtiyacı olanların işini görür.

Fiyat ve tedarik edilecek yerler hakkında da bilgi verirseniz ihtiyacı olanlar için çok faydalı olur

Yorum bağlantısı
Türker Aydin

çıkması çeşitli illerde çeşitli fiyatlarla mevcut. ben 150 tl ye aldım. ama 300 tl diyenlerde var. internetten araştırınca bulabilirsiniz çıkmacıları. sıfırını bulmak ise çok ama çok zor. 1 tane daha bulmuştum parça erzincanda isteyenlere kişinin numarasını verebilirim. 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Halil İbrahim Yilmaz
Türker Aydin yazdı:

rolanti sorununu çözdüm!!! orjinal rolanti valfi takıldıktan sonra aracımın rolantisi düzeldi olması gereken düzeyde. anlık yakıt tüketimi göstergesinde 0.9lt de çalışıyor. daha önce 1.2 1.4 lt lerdeydi. çok memnun kaldım. en azından bendeki sorun orjinali ile çözüldü sebebi sadece rolanti kaynaklı düşünenler gönül rahatlığıyla değiştirebilirler.

Türker bey parça bana da lazım nereden buldunuz bilgileri verebilirmisiniz bir yer daha var demiştiniz de

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Bora Demirci

Çıkma parça isterseniz bulunduğum yerde çok bir ayağım sanayide olduğu için beni esnaf gibi görüp parçayı 75 TL veriyorlar benim mondeonun boya işi bittiğinde rölanti sorunu oldu fase taktım 2bin devir saydı sonra orjinal çıkma aldım o An için işim çözülsün diye yoksa İstanbul'da parçacısı arkadaşamda orjinali aratmayacak magnetti marelli var 150 TL sıfır fiyatı dilerseniz yönlendiririm selamı söyleyin yardımcı olur magnetti bir çok firmaya parça üreten İtalyan marka hatta mondeo mk1 lerin orjinal ön far markasıdır

Yorum bağlantısı
Fuat GÜVEN
Türker Aydin yazdı:

 

Değerli abilerim ve kardeşlerim başlıkta da belirttiğim üzere mk2 ye uyumlu orjinal çıkma rolanti valfi aramaktayım. aracımın üzerinde fase marka ayarlayıcı vardı ve klima açıldığında araç stop ediyordu bende ustalarca orjinale en yakın olduğu söylenen era marka aldım takdırdım bu sefer stop etme olayı yok fakat araç devirli çalışıyor.900 devirde çalışması gerekirken 1250 1500 devir arasında çalışıyor ve araç ısındıkça da artabiliyor. bu durum beni rahatsız ediyor. siz mondeo sevdalıları beni anlayacaksınızdır. bu yüzden elinizde bu parça mevcutsa veya bu parçayı edinebileceğiniz bir bir çıkmacı yada yedek parçacı varsa satın alabilirim. özellikle ankara ve izmirde ki dostlarımız daha kolay ulaşabilirler bu parçaya. yardımlarınız için şimdiden tşk ederim.

 

SM-C9000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

 

Elimde var. Bir ara bozuk olduğunu sandığımız için usta değiştirmişti ama sağlam. Sıkıntı başka biryerdeymiş.

Birde belki yardımı olur diye birşey yazayım. Benim sorunum rolanti düşüklüğü idi. Stop ediyordu. rolanti valfi de çare olmayınca en son boğaz kelebeği değişecek diye ona yöneldik. Bir pazar hem temizlemek hemde görmek için kelebeği sökmeye karar vermiştim. Sökerken farkettim ki bizim araçlarda boğazın yanında bir çıkıntı kısım var. Üzeri plastik bir tapa ile kapalı. Gaz telinin bağlı olduğu siyah parçanın üst civatasının altında kalıyor. Tapayı söktüm. İçinde setiskür var ve oradan rolantiyi ayarladım. Şimdi hiç bir sıkıntı yok.

Yeri konusunda resim çekip atarım. Belki sizin de o setiskür gevşeyip sıkma yönünde döndüyse rolanti yüksek kalıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Fuat GÜVEN

5NEpaM.jpg

 

 

an8PlR.jpg

 

 

Resimde görünen kırmızı daire içerisindeki kısım ayar yeridir. Mavi daire içinde görünen civatayı sökerek sarı ok yönunde 2 veya3 allen anahtarla  (tam hatırlamıyorum) ayar yapabilirsiniz. Yanlız muhtemelen orada plastik bir kapak vardır. Onu çıkarıp ayarlama yapabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mehmet GÖÇER

Fuat bey merhaba  urun elinizde duruyor mu vitesi bosa atinca 2 bin devirden dustugu zaman araba stop ediyor ve devir 1.500 r kada inip cikiyor 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...