İçeriğe Yönlendir

Fiesta IV - Baskı Balata Değişimi ve Sonrasında Vites Geçmiyor


Sinan Aygar

Recommended Posts

Sinan Aygar

Selamun aleyküm hayırlı günler diliyorum. 2000 Model fiestam var. Dün baskı balata değişimi yaptırdım. Luk bilya valeo baskı balata. eski baskı balata son demlerinde idi percinlere kadar bitmiş bitik haldeydi. dün ustam değişimi yaptı şanzıman yağı değişti. aracı kontrol ettiğimizde geri vitese cok zor gectigini gördük hatta cazırtılı bir sekilde diğer viteslerede daha kemiksi gecişi vardi. bitik balatam daha iyidi yumusacıktı usta baya ugrastı havasını aldı vites gecişl ayarlarıyla baya ugrastı sonuc değişmedi. ustam baskı balatada sıkıntı oldugunu söledi ayırmayı tam yapmadıgını söledi tekrar uzun ugras sonucunda parcacıdan tekrar değişim için baskı balata istedik saolsun gönderdi biraz oralı olmadı orj. baskı balata olmaz öyle bişi dedi ama ikna oldu ustamla konustukdan sonra. ustamın dediğine göre lUk marka ve sacsh markada da böyle durumla karıstıgını söledi. dün o kadar moralim bozulduki böyle olunca. sizcede baskı balatadan dolayı olabilirmi? görüşlerinizi merak ediyorum. yani diğer eski baskı balatamda geri vitese hic zorlamadan yağ gibi gecişleri vardi.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Sonuç itibari ile yeniden değişti ve düzeldi mi o kısmı anlamadım. Bende sacsh marka baskı balata ve volant, FTE bilya aldım ama daha değiştirmedim. Bence işçilikte sıkıntı var gibi ama bilemedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Aygar

yok parçayı bekliyorum kargoda nasip olursa tekrar perşembe günü değişim olacak. bilmiyorum ama ustalıkla alakalı bir durum mu? yapılana kadar da başında bekledim anarmal bir durum olmadı

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

normal sarlarda baski ve balata takili olmasa bile vites gecislerine bir etkisi olmaz. viteslerin gecmesi ayri bir konu. kavrama ayri bir konudur. bir ihtimal bilya uyumsuzluğu olabilir. diger ihtimal vites kolu levyesinin dogru hizada takilmamasi olabilir

 

 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Debriyaj pedalı durumu nasıl. Yani eskiye nazaran basınca sertlik başlama kısmı ilerde mi yoksa aynı eskisi gibi mi?

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

bizim vw lerde genelde tercih edilen iyi markalar arasında ilk önce luk geliyor sonra sachs geliyor. benimde tahminim ustadan kaynaklı olabilir diyorum

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

3-4 yıl önce usta benim focus 1 e luk taktı. Hem debriyaj yumuşaklığı hem vites geçişleri süper oldu. 

Yorum bağlantısı
Sinan Aygar
Coşku Mert yazdı:

normal sarlarda baski ve balata takili olmasa bile vites gecislerine bir etkisi olmaz. viteslerin gecmesi ayri bir konu. kavrama ayri bir konudur. bir ihtimal bilya uyumsuzluğu olabilir. diger ihtimal vites kolu levyesinin dogru hizada takilmamasi olabilir

 

 

ustanın dediğine göre baskı acmıyor diyor  viteslere takılarak gecme mumkun. piyasada 1 ithal bilya bgs marka birde Luk marka var lUk orj. diye geciyor servisten teyid ettirdik bilya ile alaksı olmazmıs. usta cok ugrastı ayar için ne yaptıysa vites gecisindeki takılmalar düzelmedi. geri vitese daha zor geciyor hadda cazırdama yapıyor.

Ömer Sarıgül yazdı:

Debriyaj pedalı durumu nasıl. Yani eskiye nazaran basınca sertlik başlama kısmı ilerde mi yoksa aynı eskisi gibi mi?

öncekinde biraz sertti ve kavrama cok cok yukardaydı. suan kavrama ortalarda ve debriyaj cok güzel yumuşacık.

valla ustam baskı balata sıkıntılı dedi parcacı saolsun tekrar yeni bir gönderim yaptı perşembe günü tekrar değişim yapacaz sonucu yazarım umarım baskı balatadandır.

Yorum bağlantısı
Sinan Aygar
Coşku Mert yazdı:

peki arac durur vaziyette motor calismazken vitesler rahat geciyor mu?

çalışır vaziyete göre biraz daha rahat geciyor. geri geri cıkacam zaman stop edip geri vitese takıp öyle cıkıyorum şuanlık:)

 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Parçacılar hangi araca ne uyuyor iyi bilir bence. Eskiye göre sertliğin ortada başlaması garip ve sistemde hava var denilebilir. Bence tekrar havası alınacak yerleri kontrol ettirin yeni işlemler yapıldıktan sonra. 

Yorum bağlantısı
Sinan Aygar
Ömer Sarıgül yazdı:

Parçacılar hangi araca ne uyuyor iyi bilir bence. Eskiye göre sertliğin ortada başlaması garip ve sistemde hava var denilebilir. Bence tekrar havası alınacak yerleri kontrol ettirin yeni işlemler yapıldıktan sonra. 

zaten parcacımda sıkıntı yok sadece ford parca satar. zaten eski balatam bitikdi percinlere kadar gitmişti eski balatama göre daha yumusak. kavrama eskisine göre biraz daha altta bitik balata zaten üstte kavrar diye biliyorum. hava alma konusuna gelince abartısız 1 Saat usta hava alma işlemi yaptı.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Debriyaj kaldırma noktası değişebilir. Basar basmaz küçük boşluktan hemen sonra sertlik başlaması yani ayırma durumuna geçmesi gerekmez mi. Eger sertlik ortada başlıyorsa ayırma yarım kalıyor olabilir bu nedenle vites zor geçiyor olabilir. Havası alt üst merkezlerde alınmış ise aşağı yukarı kavrama seviye ayarı varmı bilmiyorum bilen vardır belki o ayarsız olabilir mi? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu tür işlemler için arabanın şase kodundan parça numaralı temin edip, aracınıza o şekilde müdehale edin. Ustaya görütüp baktırıp, lego oynamasına izin vermeyin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Aygar
Ömer Sarıgül yazdı:

Debriyaj kaldırma noktası değişebilir. Basar basmaz küçük boşluktan hemen sonra sertlik başlaması yani ayırma durumuna geçmesi gerekmez mi. Eger sertlik ortada başlıyorsa ayırma yarım kalıyor olabilir bu nedenle vites zor geçiyor olabilir. Havası alt üst merkezlerde alınmış ise aşağı yukarı kavrama seviye ayarı varmı bilmiyorum bilen vardır belki o ayarsız olabilir mi? 

 havası alındı ayarıda su şekil motorun altında catal seklinde demir var vites koluna gelen ordan ayarlamaya calıştı değidiğim gibi baskı ayırmadıgını söledi. her viteste 1 23 45 r farketmiyor vitese gecince vuruntu oluyor dedi bunun sebebide baskıdan oldugunu söledi.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Sinan Aygar yazdı:

 havası alındı ayarıda su şekil motorun altında catal seklinde demir var vites koluna gelen ordan ayarlamaya calıştı değidiğim gibi baskı ayırmadıgını söledi. her viteste 1 23 45 r farketmiyor vitese gecince vuruntu oluyor dedi bunun sebebide baskıdan oldugunu söledi.

Vites koluna gelen demişsiniz vites kolunun bağlı olduğu iki halattan söz ediyor olmalısınız. Onlarsa oynatmayın debriyaj ayırmasına etki etmez ayarları daha da bozulur. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

bazen parca arizali olabiliyor degistirip tekrar deneyin duzelmezse baska olasiliklari degerlendiririz

Yorum bağlantısı
Sinan Aygar

arkadaslar bugun sanzımanı tekrar indirdik. ustama söledigim halde volant dişlisini tornalatalım demem halde gerek yok demişti. bugun ısrarlarım üzerine volanti tornalattık ve tekrar topladık hiç bir sorun kalmadı vites gecişleri harika durma geldi kavrama hızlanma debriyaş cok güzel hale geldi. ustanın çok bilmişliği yüzünden 2. defa sanzıman indi malesef ama tek işcilik fiyatı verdim. yardımlarınız için değerli yorumlarınız için tsk ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Aygar

tek kafama takılan şanzıman yağı değiştirdik. 75/90 bulamadım buldugumada faiş fiyat cektiler. ustam biz hep mobil atf 2 kullanıyoruz dedi bütcem olmadıgından dolayıda mobil atf 2 koyduk bir skıntısı olurmu acaba.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

geçmiş olsun diyelim. yalniz sorunun kaynagi tam olarak neymis anlayamadim?

cok soguk iklimde yasamiyorsaniz 80w90 yag da isinizi gorur. cok farketmez

Yorum bağlantısı
Sinan Aygar
Coşku Mert yazdı:

geçmiş olsun diyelim. yalniz sorunun kaynagi tam olarak neymis anlayamadim?

cok soguk iklimde yasamiyorsaniz 80w90 yag da isinizi gorur. cok farketmez

hocam sorun volant dişlisinin torna olmaması. söktüğünde ustaya söledim tornatalım diye gayet temiz gerek yok dedi o 1 mm asınma ayırma yaptırmıyormus tekrar sanzıman indi torna oldu düzeldi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...