İçeriğe Yönlendir

Fiesta IV - Hararet Göstergesi


Samet Açıkgöz

Recommended Posts

Samet Açıkgöz

Arkadaşlar merhaba 1 sene önce araniza katıldım eşimin kullanmış olduğu 1998 Fiesta hararet sorunu yapmaya başladı aracın termostatını değiştirdik devirdaim ve radyatör değişti fakat aracın göstergesi hala L ve üzerine çıkıyor. Son olarak ısı ölçer ile motoru ölçtüler motor 85-90 derece gösteriyor. Araba su kaynatmıyor.  Aracı yapan usta göstergede sorun olduğunu söylüyor. Şimdi gösterge paneli sökülecek.  Böyle bir durumla karsilasan veya bilgisi olan arkadaşlardan destek bekliyorum.  Saygılar. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Müşür değişti mi? OBD'den ne okuyorsunuz ısıyı?

Panelde hata çok nadirdir.

Yorum bağlantısı
Samet Açıkgöz
Sani Gerşon yazdı:

Müşür değişti mi? OBD'den ne okuyorsunuz ısıyı?

Panelde hata çok nadirdir.

Hareret müşürü şimdi değişiyor. Obd bakılmadı ama batıracam. Araçta hareret göstergesi normalde nerde olmalı bizdeki AL de duruyor ve bazen sınıra geliyor. Sınıra gelince fan açıyor. Bu durum normal mi ?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Sağlıklı soğutma olan araçta hareket olmaz. Soğutma sıvısı 80-105 derece arsı değişiyor bende ama ibre hep aynı yerde, bildiğim kadarıyla bütün araçlar böyle olmalı.

Yorum bağlantısı
Samet Açıkgöz
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Sağlıklı soğutma olan araçta hareket olmaz. Soğutma sıvısı 80-105 derece arsı değişiyor bende ama ibre hep aynı yerde, bildiğim kadarıyla bütün araçlar böyle olmalı.

Aracın soğutma sistemi kontrol edildi ölçüldü 85 95 arasi çıkıyor.  Ama gösterge L yi geçince fan açılıyor. 

Sani Gerşon yazdı:

OBD ile mutlaka kontrol ettirin. Takılan termostatınız kaçlık acaba?

OBD ile bakıldı fakat anlamadılar:)  BIR kaç usta daha baktı gösterge paneli dedi. Termostat 82lik takıldı 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Samet Açıkgöz yazdı:

Aracın soğutma sistemi kontrol edildi ölçüldü 85 95 arasi çıkıyor.  Ama gösterge L yi geçince fan açılıyor. 

OBD ile bakıldı fakat anlamadılar:)  BIR kaç usta daha baktı gösterge paneli dedi. Termostat 82lik takıldı 

OBD'de 82 var ise, hararete takılmayın bence.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

hararet gostergesine arac çalışıp fan actigi anda yapmak kosulu ile kalibrasyon yapilmasi lazim. gostergenin cami sökülüp ibre çubuğu dikkatlice cikarilacak. fan devreye girdigi anda R M harflerinin arasina denk gelecek sekilde ibre cubugu takilarak kalibrasyon tamamlanmis olacak.

 

ayni gösterge escortlarda da kullaniliyor. çıkma gösterge saati aldigimda ayni durum basima geldi. ben bu sekilde yapmistim

 

 

Yorum bağlantısı
Samet Açıkgöz

Arkadaşlar tekrar merhaba.

 

Geçen sensene eşime  1998 model 1.25 fiesta aldim. Aracın bakımlarını aksatmadan yapıyorum. 10 gündür arac hararet yapıyor NORMAL yazısınız L harfi ile kırmızının sınırda geziyor bazen kırmızıya yaklaşıyordu. Kaputu açıp baktığımda su kaynatmamıştı. Bende izmirde tanıdık ustaya götürdüm. Aracın triger kayışını degistirmedigim icin komple bakıma soktum. Degisen parçalar

 

1. Triger seti 

2. Devirdaim

3. Termostat (82°)

4. Hararet müşürü ( Yeşil contalı olan takıldı)

5. Fan müşürü

6. Radyatör değişimi yapılacaktı temiz çıktı. Tekrar temizlendi takıldı. 

7. Kırmızı antifriz koyuldu. 1.5 lt

8. Genel bakım.

 

Fakat aracın hala hararet göstergesi L ve kırmızı arasında gidip geliyor. OBD ye bağlandığımızda  araçta sorun çıkmıyor arac eski model olduğu için OBD motor ısısı desteklemiyor. 

 

Araç kırmızıya gelince fan 1. Devreyi açıyor. Araç kırmızıda su kaynatmıyor. Araç klimalı klimayı açınca fan 2. Devreye geçiyor. Ustalar gösterge panelinde sorun olduğunu söylüyor. Paneli değiştirmek baya masraflı fakat sorun çözülecek mi onuda bilmiyorum. Aracın yedek su deposundaki suyu cıvalı saat ile ölçtük 98° cıktı. Ustalar bu araclarin fani 105° çalışır dedi. Bilgisi ve yardımı olacak ustalardan ve arkadaşlardan yardim bekliyirum. Saygılar.

 

Yorum bağlantısı
Samet Açıkgöz
Coşku Mert yazdı:

hararet gostergesine arac çalışıp fan actigi anda yapmak kosulu ile kalibrasyon yapilmasi lazim. gostergenin cami sökülüp ibre çubuğu dikkatlice cikarilacak. fan devreye girdigi anda R M harflerinin arasina denk gelecek sekilde ibre cubugu takilarak kalibrasyon tamamlanmis olacak.

 

ayni gösterge escortlarda da kullaniliyor. çıkma gösterge saati aldigimda ayni durum basima geldi. ben bu sekilde yapmistim

 

 

Evet ustalar da öyle yapalım dediler fakat ben aracın motorundaki suyu öğrenmek istiyorum. Kızılötesi ısı olcer ile motordan çıkan boruları  ölçüyorlar 90° cikiyor. Ne kadar doğru bilmiyorum 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hava kabarcıkları dışarı atıldıysa buna rağmen, sistemden dışarı kaçan bir su yoksa büyük ihtimalle üst kapak contası ömrünü doldurmuş demektir.

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)

 

OBD'den mutlaka soğutma derecesi gözükür. Torque yazılımı ile bakmanızı öneririm ben.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Gösterge arizasi olabilir mi. Yedek su kabında fokurdama tasma yapıyor mu fan açtığında.

 

İlk fan evet 104 dereceyi aşınca çalışır. Fiestalardaki saat analog muydu emin değilim ama analog ise hareket etmesi bı miktar normal.

Klima açınca devreye giren fan ile hararet sırasında devreye giren aynı değil. Yabi araç soguk motor bile olsa klima açınca fanı aktif ediyor olması lazım. Hararet in hareketli olması bı nebzeye kadar normal ama uzun süreli yüksek hararet çalıştı ise üst kapak contası zedelenmis o yüzden öyle yapıyor olabilir. Ama yedek su deposuna taşırma yoksa başka sıkıntı vardır

Yorum bağlantısı
Samet Açıkgöz
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

 

OBD'den mutlaka soğutma derecesi gözükür. Torque yazılımı ile bakmanızı öneririm ben.

Sizin dediginiz şekilde ilerleyeceğim bugün yetkili servisi gidip OBD baktıracağım tekrar. Benim bu sorunu çözmem lazım çünkü ayın 6.sında trabzona yolculuk var. 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Gösterge arizasi olabilir mi. Yedek su kabında fokurdama tasma yapıyor mu fan açtığında.

 

İlk fan evet 104 dereceyi aşınca çalışır. Fiestalardaki saat analog muydu emin değilim ama analog ise hareket etmesi bı miktar normal.

Klima açınca devreye giren fan ile hararet sırasında devreye giren aynı değil. Yabi araç soguk motor bile olsa klima açınca fanı aktif ediyor olması lazım. Hararet in hareketli olması bı nebzeye kadar normal ama uzun süreli yüksek hararet çalıştı ise üst kapak contası zedelenmis o yüzden öyle yapıyor olabilir. Ama yedek su deposuna taşırma yoksa başka sıkıntı vardır

Yedek su deposunda fokurdama  yok. O kadar da zorluyorum arabayi. Evet fan klimada direk 2. Kademede calisiyor. Fanda sikinti yok. Ben de motor sistemini kontrol ediyorum ne fokurdama ne kaynama suya yağ karıştırma egzozdan su gelme falan yok. Tek sorun gösterge diye düşünüyorum. Inşallah öyledir. Izmirde bildiğiniz iyi bir usta var mi ?

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Samet Açıkgöz
Dogan Arsiray yazdı:

hava kabarcıkları dışarı atıldıysa buna rağmen, sistemden dışarı kaçan bir su yoksa büyük ihtimalle üst kapak contası ömrünü doldurmuş demektir.

 

 

Aracın havası nerden alınıyor? Burdaki usta yedek su deponun hortumlarını çıkarıp alıyor. Dogru mu acaba ?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Arac fan acana kadar calisir suyun devir daim oldugu anlasilir ve havasi alinmis olur antifriz eklenir.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Samet Açıkgöz yazdı:

Aracın havası nerden alınıyor? Burdaki usta yedek su deponun hortumlarını çıkarıp alıyor. Dogru mu acaba ?

burnu yüksekte olmalı ama. 

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Vedat Kildiric
Samet Açıkgöz yazdı:

Arkadaşlar tekrar merhaba.

 

Geçen sensene eşime  1998 model 1.25 fiesta aldim. Aracın bakımlarını aksatmadan yapıyorum. 10 gündür arac hararet yapıyor NORMAL yazısınız L harfi ile kırmızının sınırda geziyor bazen kırmızıya yaklaşıyordu. Kaputu açıp baktığımda su kaynatmamıştı. Bende izmirde tanıdık ustaya götürdüm. Aracın triger kayışını degistirmedigim icin komple bakıma soktum. Degisen parçalar

 

1. Triger seti 

2. Devirdaim

3. Termostat (82°)

4. Hararet müşürü ( Yeşil contalı olan takıldı)

5. Fan müşürü

6. Radyatör değişimi yapılacaktı temiz çıktı. Tekrar temizlendi takıldı. 

7. Kırmızı antifriz koyuldu. 1.5 lt

8. Genel bakım.

 

Fakat aracın hala hararet göstergesi L ve kırmızı arasında gidip geliyor. OBD ye bağlandığımızda  araçta sorun çıkmıyor arac eski model olduğu için OBD motor ısısı desteklemiyor. 

 

Araç kırmızıya gelince fan 1. Devreyi açıyor. Araç kırmızıda su kaynatmıyor. Araç klimalı klimayı açınca fan 2. Devreye geçiyor. Ustalar gösterge panelinde sorun olduğunu söylüyor. Paneli değiştirmek baya masraflı fakat sorun çözülecek mi onuda bilmiyorum. Aracın yedek su deposundaki suyu cıvalı saat ile ölçtük 98° cıktı. Ustalar bu araclarin fani 105° çalışır dedi. Bilgisi ve yardımı olacak ustalardan ve arkadaşlardan yardim bekliyirum. Saygılar.

 

Kardesim anlatigindurum  bendede yasandi ustalarin tahmini  tutmayinca samsun kavak yolunda motoryatak sardı  sebebi tek şundan dikkat edin motor fanın yanında elektirik müşürü  gibi parca varmış  bozulunca fani zamanında devreye girmesi gibi sebeplerden motoru pert edersiniz   ve özellikle radyotorunuzu  kalın radyatörele değiştiriniz 1.25 motor olduğu için yazın hararet titreme yi keser bilginize

Yorum bağlantısı
Vedat Kildiric

Nasıl anladiniz derseniz ustalar  musur. Devirdayim. Radyötor. Felan dediler degitirdigim hâlde bellibirzaman gittikten sonra  haralet  birden yükselme oluyor araba yi  sagcektim  suyabaktim  kaynama olmadi  sonra uzun yolda  böyle motoru yatak sardirdim  usta motoru komple yaptı 8 milyarı yedi aldim araba yi  ustadan yolda yine yaptı  anladimki  fan zamansız devreye giriyor fan motorunu komple degistirdim ve radyotorude  kalın radyötor taktırdım şimdi rahatladım  fan motoruna baktığın orda bir kutu var sanırım zamanlayıcı gibi bisey hatırlarsam öyleydi  

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...