İçeriğe Yönlendir

Araç Gaz Yemiyor ve Testte %50 Çıktı.


Emre Bağış

Recommended Posts

Emre Bağış

Arkadaşlar merhaba Aracım 2009 model Focus 1.6 tdci titanyum sedan Focus. Dün arkadaşın biri ile satış konusunda anlaştık ve expertize gittik. Aracımda kaza boya vs yoktu biliyordum ve öyle de çıktı. Geçen sene aldığımda motor yüzdesi %90 çıkmıştı. Ancak dün yapılan testte aracın gaz yemediğini ve testte %50 çıktığını söylediler. Alacak kişiye hem mahcup oldum. Hem de sahtekar konumuna düştüm. Ustaya gittik ya maf sensörü ya da turbo dedi. Hatta üstada da aynı araç varmış. Ve kendi aracındaki maf sensörünü söküp benim araca takıp o şekilde bir test yapalım dedi. Şimdi benim sorum şu ki bu aracın sıkıntısı nedir acaba. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Motor testlerinin saglikli yapilmadigini dusunenlerden biri olarak cok mantikli gelmedi..Test yaparak yuzdr 110 cikan arac var[emoji848] hic mahcup olmaniza gerek yok iyi bir motor ustasi on tane dyno ya bedeldir [emoji4]

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

Araç sürekli olarak şehir içi mi kullanılıyor?
Vites değiştirme aralığıniz (devir) nedir ?
Ayni olay gecen sene arkadaşıma aldığımız focustada vardi ,eski sahibi gunde 3 km işe gidiş ve 3 km işten dönüş olarak kullanmış sadece, dynoda %60 çıkmıştı 3 sefer testi tekrar ettiler sonuç hep ayniydi.
Araci bu şekilde aldık bursa -gebze otobaninda biraz devirli kullandik sorun çözüldü.
5gun oncede aracı sattik %92 çıktı

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sizin hissettiğiniz bir gaz yememe var mı ?


Sezgin’e katılıyorum. Kurum da olabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Bağış
Mehmet Ozyurek yazdı:

Sizin hissettiğiniz bir gaz yememe var mı ?


Sezgin’e katılıyorum. Kurum da olabilir.

genel olarak şehir içinde kullanıyorum. Yazıyı yazdıktan sonra aracımın başına geçtim ve evet gerçekten bir gaz yememe var. Gaza basıyorum aracım kendi istediği yönde hızlanıyor. Özellikle düşük devirde. 2000 devirden sonra bir problem gözükmüyor.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Bir arıza nüksetmediyse, şehir içi kullanımından motor sağırlaşmıştır.
TDCI’ler düşük devri, sürekli şehir içini sevmiyor.
Maf sensörü arızalıysa, Ford IDS cihazında, arıza kodu okunur.
Şayet arızalı değilse,
Hava filtresi geç değişime uğruyorsa, tozlanmış olabilir, yağsız kontak spreyi ile temizleyip denenmeli.

Turboda sorun olsa, her türlü belli eder kendini, gaz yemez, 2.000 devirden sonra da yemez, beyaz duman atabilir egzozdan.

Enjektör problemi de ihtimaller dahilinde, onu da araç çalışırken Ford IDS cihazına bağlatıp, anlık enjeksiyon değerlerini okuyup, birbiri ile kıyaslayarak anlaşılabilir. En kolay yöntem budur.
Aksi halde tahminler olur, nokta atışı olmaz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Bağış
Celal Aydın yazdı:

Bir arıza nüksetmediyse, şehir içi kullanımından motor sağırlaşmıştır.
TDCI’ler düşük devri, sürekli şehir içini sevmiyor.
Maf sensörü arızalıysa, Ford IDS cihazında, arıza kodu okunur.
Şayet arızalı değilse,
Hava filtresi geç değişime uğruyorsa, tozlanmış olabilir, yağsız kontak spreyi ile temizleyip denenmeli.

Turboda sorun olsa, her türlü belli eder kendini, gaz yemez, 2.000 devirden sonra da yemez, beyaz duman atabilir egzozdan.

Enjektör problemi de ihtimaller dahilinde, onu da araç çalışırken Ford IDS cihazına bağlatıp, anlık enjeksiyon değerlerini okuyup, birbiri ile kıyaslayarak anlaşılabilir. En kolay yöntem budur.
Aksi halde tahminler olur, nokta atışı olmaz.

Cihazda hiçbir sıkıntı çıkmadı. Enjektörleri temizletmeyi düşünüyorum. Hava filtresi yeni değişti. ilginç bir durum ile karşı karşıyayım.

Emre Bağış yazdı:

Cihazda hiçbir sıkıntı çıkmadı. Enjektörleri temizletmeyi düşünüyorum. Hava filtresi yeni değişti. ilginç bir durum ile karşı karşıyayım.

Bu arada araçta şuan şöyle bir sıkıntı var ; gürültülü bir çalışma var. Bunun sebebi de piyano mili tuşu var onların aşınmasından dolayı ses yapıyormuş. Bu performansı etkiler mi bilmiyorum. Yarın parçayı taktıracağım aracıma.

Yorum bağlantısı
Emre Bağış
Uğur Kamil yazdı:

Araç kaç kmde?
Duman atma varmı?
Enson bakım ne zaman yapıldı?

179000 de 

duman atma yok

bakımı en son 5 ay önce yapıldı.

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Genel kontrollerde sorun görünmüyorsa würth enjektör temizleyici kullanıp bir süre devirli kullanıp sonuca bakmak lazım. Banada dizelin kısa mesafe devirsiz kullanılmasından kaynaklı bir durum gibi geldi.

Bu arada o motor % olayına bende inanmıyorum. Eski aracımda yazılım vardı expertiz bunu ölcersek %100 üstüne sonuç çıkar demişti :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

Wurth enjektör temizleyici ve 3000 devir uzeri yarim saat devirli kullanım sorunu çözebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Enjektörde sorun yoksa motor sağırlaşmıştır biraz bağırttırın ama üsturuplu bağırttırın. Devirli kullanımdan önce biraz motor ısınsın yağlansın mesela. Sonrasında da stop etmeden 20-30 sn bekleyin. Depoyu da yarımın üstüne çıkartıp öyle atın würth’ü.

Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan

Arkadaşların çoğu yardımcı olmuş zaten. Benzer bir şey benimde başıma geldi. Arkadaşım acemi bir sürücüydü 2018 model 30bin km'de olan astra aracını satmak için ekspere götürdük. Yolumuz 30-40km vardı. Kendisi hiç devirli kullanmaz. Yolda o  kadar dedim devir çevir biraz bak neredeyse sıfır araba gidip dyno da 70 80 falan çıkacak :D Tabi beni dinlemedi yine düşük devir sakin kullanım sergiledi. Motor yüzdesi %60 çıktı :D Ama alıcının götürdüğü ekspertiz Allahtan işi az çok bilen biriymiş alıcıya anlattı bunda bi sorun yok bu arkadaş devirsiz kullanmış belli falan diye. Sizin araçta da arkadaşların dediği gibi depoda en az 20-25 litre mazot olsun würth dizel emjektör temizleyiciyi depoya doldur. Açık uzun bi yolda 3bin devir sabit kullan aracı. Eğer yol durumu müsait değilse 4. vites belki 3. vites 3 bin devir de olabilir tehlikeli süratlere gerek yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Eray Çalışkan yazdı:

Eğer yol durumu müsait değilse 4. vites belki 3. vites 3 bin devir de olabilir

5. viteste yapabileceği bir yol yok zaten, 3000 devir 155 km/h yapıyor :) 4. vites 3000 devir 110 civarı iyi geliyor uzun yolda.

Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

5. viteste yapabileceği bir yol yok zaten, 3000 devir 155 km/h yapıyor :) 4. vites 3000 devir 110 civarı iyi geliyor uzun yolda.

 

Benim fiestada 5. vites 3000 devir 130lara denk geldiği için bilemedim :D 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 
Benim fiestada 5. vites 3000 devir 130lara denk geldiği için bilemedim [emoji3] 


Ah son dişli ah [emoji23]
Ne vardı 2100-2200 devirde 120 km/h yapaydı Fiesta.
Yorum bağlantısı
Emre Bağış

Şu anda tamircideyim. Enjektörleri temizletmeyi ve ayar çektirmeyi düşünüyorum inşallah artı yönde etkisi olur.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Muhakkak artısı olur ama gereklimi gerçekten, pahalı bir işlem.

Yorum bağlantısı
Emre Bağış
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Muhakkak artısı olur ama gereklimi gerçekten, pahalı bir işlem.

Birazdan enjektör temizleyici alıp yakıt aldıktan sonra 3000 devirde 3. Viteste 30 dakika kullanmayı düşünüyorum. Belki açarız biraz motoru 

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Bence başka biryere daha kontrol ettirin, Ben de vaktiyle benzer bir problem yaşamıştım ancak iki farklı kompitest farklı rakamlar çıkarmıştı. İyi bir motor ustası varsa problemi halledecektir. 

Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan
Celal Aydın yazdı:

 


Ah son dişli ah emoji23.png
Ne vardı 2100-2200 devirde 120 km/h yapaydı Fiesta.

 

 

Veya şöyle bi 6. vites :D 

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Emre Bağış yazdı:

Birazdan enjektör temizleyici alıp yakıt aldıktan sonra 3000 devirde 3. Viteste 30 dakika kullanmayı düşünüyorum. Belki açarız biraz motoru 

Kontrol edilince sorun görünmüyorsa biryerleri söküp parça değişimi veya temizliğine gitmeden önce maliyeti düşük olan bu işlemi yapsaydınız bence daha mantıklı olurdu.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...