İçeriğe Yönlendir

Fiesta IV - Sorunu Çözemiyorum, Rölanti Dalgalanması


Serbay Korsal

Recommended Posts

Serbay Korsal

2001 model Ford Fiesta Rölanti Dalgalanma sorunu.

 

Öncelikle belirtmek isterim ki, bu konuda farklı konular açılmış ama bana faydası olmadığı için ve benim durumum daha farklı olduğu için tekrar açmak istedim. şimdiden özür dilerim.

 

- Arabamda sanki gaz veriyormuş gibi 200-300 devir arası dalgalanma oluyor. Dalgalanma 1500 - 1800 devir arası oluyor yada 1500 devir civarı takılı kalıyor.

- Debriyaja bastığımda devir saati 200 devir civarı yükseliyor ondan sonra düşmeye başlıyor.

- Devir saati düşerken 1500 devirde takılı kalıyormuş gibi oluyor ondan sonra düşüyor yada takılı kalıyor yada 1500 devirde dalgalanma yapmaya başlıyor. 

- Dalgalanma yaptığında veya takılı kaldığında vitese atıp debriyaj ile arabayı istop ediyormuş gibi yapıyorum o şekilde düzeltiyorum.

- Arabanın rölantisi bazen 1100 devirde oluyor bazen 900 devirde oluyor yani normal çalışırken her zaman aynı devirde olmuyor.

- Araba kesinlikle istop etme gibi bir durumu olmuyor.

- Gaz ayarı yaptırdım tutmadı geri bozuluyor.

- Gaz kelebeğini, Rölanti motorunu temizlettim, bujileri hava filtresini değiştirdim ama düzelmedi.

- Yakıtı çok fazla. Yakıtın çok olmasınıda bu soruna bağlıyorum. (30 litre gaz ile şehir içi 180 km civarı gidiyorum)

- Gaza basmaya korkar oldum. Hangi ustaya gitsem gaz kelebeği diyor ama sorunu çözebilen olmadı. Osmaniye sanayisinde gitmediğim usta kalmadı hepsi hüsran 😴😴...

- Aracın tek sorunu bu çekiş kuvvet ani hızlanma titreme vs hiçbir sıkıntısı yok. Çok yakmasa bunuda dert etmem ama iflas ettirdi beni:(.

 

*** Ne yapmam gerek lütfen bana yardımcı olun *** şimdiden herkes çok çok çok teşekkür ederim.

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Öncelikle yapılması gereken rölanti valfi ve hız sensörü kontrolünü yaptırdınız mı?

Okuduğunuz tüm konular sizinki ile aynı aslında.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serbay Korsal

Rölanti valfine baktırdım ama hız sensörünü dediğimde bundan olmaz diye karşılık aldım. Aslında sıkıntı şurada, burada okuduğum her şeyi ustalara söyledim ama tutturdular gaz kelebeği diye. burada okuduklarıma göre gaz kelebeği değişikliği ile bu sorun çözülmüyor. ustalarda ısrar kelebek değiştir diyorlar bende buna yanaşmıyorum. 

Yorum bağlantısı
Onur Okudan

Arabalarimiz eskidi be ustam artik

Avrupada en temizleri 400 euro bile etmeyen bu arabaya biz Guzelim ulkemizde 22000lira paralara biniyoruz birde boyle sikintilariyla geceleri uykumuzdan oluyoruz

Usta bulmak cok zorlasti bu devirde ne yazikki kimse kendini gelistirmiyor

gelistiren insanlarda dunyanin parasini istiyor zaten 

 

Benden size tavsiye birde buji kablolarinin dogru yerlere  baglantili olup olmadigini kontrol edermisiniz ? 

Babamdaki Palioda ayni sikintiyi yasamistik 

gitmedigimiz usta kalmamisti sizdeki sikintinin aynisi vardi

Yag degisimine gitti araba yagi degistiren usta sans eseri fark etmis 

abi bu arabanin buji kablolari yanlis baglanmis demis ve duzeltmisler hemen 

sikinti kalmadi suan

Yorum bağlantısı
Serbay Korsal
Onur Okudan yazdı:

Arabalarimiz eskidi be ustam artik

Avrupada en temizleri 400 euro bile etmeyen bu arabaya biz Guzelim ulkemizde 22000lira paralara biniyoruz birde boyle sikintilariyla geceleri uykumuzdan oluyoruz

Usta bulmak cok zorlasti bu devirde ne yazikki kimse kendini gelistirmiyor

gelistiren insanlarda dunyanin parasini istiyor zaten 

 

 

Valla kaçıyor uyku. Arabayı Adanaya götürüp yaptirim diyorumda ordada birşey değişmicek diye önce burdan bilgi almak istedim

Yorum bağlantısı
Serbay Korsal
Sani Gerşon yazdı:

OBD cihazınız var mı? Oradan hızı okuyabiliyor musunuz?

 

bunu hiç sormadım ve ilk sefer duyuyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şunlardan temin edip hızınızı bi kontrol edin bakalım. Hata kodları mevcut mu, ona da bakarsınız.

Gaz kelebeğine gelene kadar bazı şeyleri kontrol edelim, sonra kelebeğe yoğunlaşırız.

 

http://www.aliexpress.com/item/32652826417.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.58b75bbb0GvHMr&algo_pvid=c98ed379-50f2-4706-89ff-2cb39b710025&algo_expid=c98ed379-50f2-4706-89ff-2cb39b710025-3&btsid=d8250860-c1d4-4889-823c-3935d980a198&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_8%2Csearchweb201603_55

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

OBD cihazınız var mı? Oradan hızı okuyabiliyor musunuz?

 

Bu arabada obd olmaz abi. Fordlarda elm327 2008 den sonra oluyor. Port olsada elm327 çalışmıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serbay Korsal
Ali Darbaz yazdı:

Çok klasik bir soru sorayım. 

Benzindede yapıyormu. 

 

onu yazmayı unutmuşum benzinde de yapıyor

Ali Darbaz yazdı:

 

Bu arabada obd olmaz abi. Fordlarda elm327 2008 den sonra oluyor. Port olsada elm327 çalışmıyor

ewt port var bilgisayara bağlıyorlar. arıza göstermiyor. OBD ile bilgisayar aynı şeymi onu bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Gaz kelebeğinden önce TPS yi değiştimeliler. Gaz kelebeğinin pozisyonunu ölçen analog parça. 3 kablosu olur. Şase, Sabit, voltaj ve sinyal.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu arabada obd olmaz abi. Fordlarda elm327 2008 den sonra oluyor. Port olsada elm327 çalışmıyor

97 KA'mda vardı :)

Fiesta'da da var. Verdiğim linkteki cihaz alınıp bluetooth ile android cihaza bağlanır, torque yazılımı ykülenip tüm kontrolleri yapılabilir.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serbay Korsal
Sani Gerşon yazdı:

97 KA'mda vardı :)

Fiesta'da da var. Verdiğim linkteki cihaz alınıp bluetooth ile android cihaza bağlanır, torque yazılımı ykülenip tüm kontrolleri yapılabilir.

gelmesi uzun sürecek onun için en son çare olarak denicem. teşekkür ederim ilginiz için

Yorum bağlantısı
Serbay Korsal

Adaptasyon sorunu olabilir mi? araştırmalarıma göre adaptasyon sorununda kaynaklanabiliyormuş gaz kelebeğini temizleyen usta adaptasyon uygulaması yapmadı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Serbay Korsal yazdı:

gelmesi uzun sürecek onun için en son çare olarak denicem. teşekkür ederim ilginiz için

Son değil, ilk yapmanız gereken bu maalesef. TR'den de temin edebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Serbay Korsal yazdı:

Adaptasyon sorunu olabilir mi? araştırmalarıma göre adaptasyon sorununda kaynaklanabiliyormuş gaz kelebeğini temizleyen usta adaptasyon uygulaması yapmadı.

 

gaz kelebeği dijital mi ki adaptasyonu olsun?

Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay
(düzenlendi)

gaz kelebeğinde adaptasyon olduğunu sanmıyorum ka da yok fiestada da yoktur bence.obd den bakılır başlangıç değer % 15.7 siz gaz verdikçe bu değer artar. tps=gaz kelebek konum sensörüne obd ile bakılır araç çalışır vaziyetteyken değer artıyorsa sağlamdır.benzer durumu ka ile yaşadım önce tps sensörünü yenisiyle değiştirdim sorun devam etti.hız sensörünü değiştirince düzeldi. hız sensörü zamanla görevini yapamaz oluyor.siz ayağını debriyaja basınca vermesi gereken sinyali veremiyor o yüzden motor bağırıyor.

tarihinde Doğukan Çoktay tarafından düzenlendi
anlatım bozuklğ.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Serbay Korsal yazdı:

Adaptasyon sorunu olabilir mi?

 

Ford pek adaptasyona gerek duymaz.. Takarsın çalışır... 

(Bazı parçalar ve bazı modeller hariç)

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Twingo araçlarda başımıza geldiğinde : Buji, buji kablosu,bobin,rolenti motoru,potansiyometre,map sensörü,kelebek boğazı kontrolünü yapardık , illa çözülürdü. Ama iyi bir usta lazım .

Kelebek boğazını değiştiren pek arkadaşım yok sorun illa diğerler saydıklarımdan kaynaklanıyordu.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)

Kelebek potunun sağlamlık kontrolü için voltajlarına bir baktırın. 3 tane basit ucu var 1 inde sabit 5 volt, bir uç şase ve orta uçta kelebeğin açılmasına göre düzgün değişimli rölantide 0.8 volt (civarı), çok yavaşça gaz verdikçe doğrusal artarak ve tam gaz pozisyonunda 4.65 volt (civarına) ulaştığını görün. Gazı çok yavaşça bırakırken de sapma yapmadan tekrar rölanti pozisyonunda 0.8 volta indiğini görün. Yeni gaz kelebeği almadan tps nin sağlamlık testini yapmış olursunuz. 

Voltaj kontrolünde gaz ver gaz kes anlarında ani voltaj kesmesi yada ani yükselmesi gibi durumlar oluyorsa yeni tps alın.

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Rölanti ile ilgili problemlerde sensör değişimleri yapmadan önce rölantiye etkisi olabilecek tüm sensörlerlerin nerdeyse hepsi avometre ile test edilebiliyor. 

Bence araçlardaki sorunlarda tahmini sensör değişimleri yapmadan önce sensör voltaj kontrollerini yaptırın hatalı ise değişime gidin. Sensör sağlamsa aynı sinyali yenisi de verir sorun hallolmaz. 

Yorum bağlantısı
Mete Yaban

Yıllar önce mk1 mondeo arabam vardı aynı sorun vardı siz ne yaptıysanız aynısını Aynen yaptım ama çözüm olmadı o kadar sogudumki arabadan sorun aslında o kadar basitmiski motora giden bütün hortumları karga burnu ile tek tek sıktık ne zamanki devir sâti düzene girdi o hortumu körledik araba o kadar iyi olduki tarif edemem.bakin kesinlikle sorun çözülecek 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...