Serbay Korsal 1 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 1 Temmuz 2019 Sani Gerşon yazdı: Son değil, ilk yapmanız gereken bu maalesef. TR'den de temin edebilirsiniz. 2001 ve altı modellerde obs uyumlu değilmiş Ömer Sarıgül yazdı: Kelebek potunun sağlamlık kontrolü için voltajlarına bir baktırın. 3 tane basit ucu var 1 inde sabit 5 volt, bir uç şase ve orta uçta kelebeğin açılmasına göre düzgün değişimli rölantide 0.8 volt (civarı), çok yavaşça gaz verdikçe doğrusal artarak ve tam gaz pozisyonunda 4.65 volt (civarına) ulaştığını görün. Gazı çok yavaşça bırakırken de sapma yapmadan tekrar rölanti pozisyonunda 0.8 volta indiğini görün. Yeni gaz kelebeği almadan tps nin sağlamlık testini yapmış olursunuz. Voltaj kontrolünde gaz ver gaz kes anlarında ani voltaj kesmesi yada ani yükselmesi gibi durumlar oluyorsa yeni tps alın. Bunları yapabilecek usta yok bulundugum yerde teşekkürler Mete Yaban yazdı: Yıllar önce mk1 mondeo arabam vardı aynı sorun vardı siz ne yaptıysanız aynısını Aynen yaptım ama çözüm olmadı o kadar sogudumki arabadan sorun aslında o kadar basitmiski motora giden bütün hortumları karga burnu ile tek tek sıktık ne zamanki devir sâti düzene girdi o hortumu körledik araba o kadar iyi olduki tarif edemem.bakin kesinlikle sorun çözülecek Bi yerde hava kaçağı var diye bende düşünüyorum bunuda not aldım baktıracam hepsine Fatih Evcin yazdı: Twingo araçlarda başımıza geldiğinde : Buji, buji kablosu,bobin,rolenti motoru,potansiyometre,map sensörü,kelebek boğazı kontrolünü yapardık , illa çözülürdü. Ama iyi bir usta lazım . Kelebek boğazını değiştiren pek arkadaşım yok sorun illa diğerler saydıklarımdan kaynaklanıyordu. Bobin hariç hepsini yaptırdım Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Temmuz 2019 Paylaş 2 Temmuz 2019 Serbay Korsal yazdı: 2001 ve altı modellerde obs uyumlu değilmiş Yanlış bilgi. OBD mevcut aracınızda. Yorum bağlantısı
Ersin Yazar 12 Temmuz 2019 Paylaş 12 Temmuz 2019 devir dalgalanma sorunu bende de vardı. rölanti valfini temizletmeyin, sıfırıyla değiştirin. bende düzelmişti. ondan sonra tekrar konuşalım. Yorum bağlantısı
Serbay Korsal 17 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 17 Temmuz 2019 Ersin Yazar yazdı: devir dalgalanma sorunu bende de vardı. rölanti valfini temizletmeyin, sıfırıyla değiştirin. bende düzelmişti. ondan sonra tekrar konuşalım. Sıfırı ne kadar hocam Yorum bağlantısı
Yusuf Yücel 3 Kasım 2019 Paylaş 3 Kasım 2019 Arkadaşlar aynı arıza 2013 fiesta da başıma geldim. 3 yere götürdüm sadece gaz kelebeği temizliği ile geçeceğini sandı. Hattı sonuncu iyi temizleyemiyorlar diye diğerlerine çamur attı. Kendinden o kadar emin di ki yaptıktan sonra 1 gün benzinde gez dedi. Arıza geçmemişti. 3 gün sonra aynı ustaya tekrar gittim. Arabanın işinin uzun olduğunu arabayı 2 gün bırakmamı söyledi. Gaz kelebeği komple değişebilir ECU emme manifoldu v.s v.s uzattı. Sonra getiririm dedim çıktım. Parçacılara gittim 2012 den sonra hava akışmetre oluyor gaz kelebeği aynı şey. Benimki 3280 tl dedi parçacı ve şunu ekledi bak arkadaş ben şu ana kadar hiç bu parçadan almamışım. Bu değildir dedi. Usta arayışına girdim. Akıllı bi usta buldum. Gaz kelebeğini gösterdim deyince hordumları kontrole başladı. Biraz uğraştan sonra o da ne emme manifoldunun altında bir hortumu sıkınca düzelmez mi. Araçlarda emme manifoldunun altında motor içindeki fazla hava ve buharı atan siboplu basit bi parça 2012 ve altı araçlarda 40 lira üstü araçlarda sibop sökülemiyor 200 liralık bir parça degişimi sonrası herşey takır takır oldu. Herkes lpg ye veya araca b.k atıyor kolayı seçiyor ama bu kadar kolay bir arıza. Resim atıyorum 1 Yorum bağlantısı
Durmuş Dinçel 5 Kasım 2019 Paylaş 5 Kasım 2019 Serbay Korsal yazdı: 2001 model Ford Fiesta Rölanti Dalgalanma sorunu. Öncelikle belirtmek isterim ki, bu konuda farklı konular açılmış ama bana faydası olmadığı için ve benim durumum daha farklı olduğu için tekrar açmak istedim. şimdiden özür dilerim. - Arabamda sanki gaz veriyormuş gibi 200-300 devir arası dalgalanma oluyor. Dalgalanma 1500 - 1800 devir arası oluyor yada 1500 devir civarı takılı kalıyor. - Debriyaja bastığımda devir saati 200 devir civarı yükseliyor ondan sonra düşmeye başlıyor. - Devir saati düşerken 1500 devirde takılı kalıyormuş gibi oluyor ondan sonra düşüyor yada takılı kalıyor yada 1500 devirde dalgalanma yapmaya başlıyor. - Dalgalanma yaptığında veya takılı kaldığında vitese atıp debriyaj ile arabayı istop ediyormuş gibi yapıyorum o şekilde düzeltiyorum. - Arabanın rölantisi bazen 1100 devirde oluyor bazen 900 devirde oluyor yani normal çalışırken her zaman aynı devirde olmuyor. - Araba kesinlikle istop etme gibi bir durumu olmuyor. - Gaz ayarı yaptırdım tutmadı geri bozuluyor. - Gaz kelebeğini, Rölanti motorunu temizlettim, bujileri hava filtresini değiştirdim ama düzelmedi. - Yakıtı çok fazla. Yakıtın çok olmasınıda bu soruna bağlıyorum. (30 litre gaz ile şehir içi 180 km civarı gidiyorum) - Gaza basmaya korkar oldum. Hangi ustaya gitsem gaz kelebeği diyor ama sorunu çözebilen olmadı. Osmaniye sanayisinde gitmediğim usta kalmadı hepsi hüsran 😴😴... - Aracın tek sorunu bu çekiş kuvvet ani hızlanma titreme vs hiçbir sıkıntısı yok. Çok yakmasa bunuda dert etmem ama iflas ettirdi beni:(. *** Ne yapmam gerek lütfen bana yardımcı olun *** şimdiden herkes çok çok çok teşekkür ederim. Kilometre hız sensörünü kontrol edin Dogan Arsiray yazdı: Gaz kelebeğinden önce TPS yi değiştimeliler. Gaz kelebeğinin pozisyonunu ölçen analog parça. 3 kablosu olur. Şase, Sabit, voltaj ve sinyal. Katılıyorum. Tps diğer adı gaz kelebeği konum sensörü kontrol edilmeli. Yorum bağlantısı
İlke Demir 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Serbay Korsal yazdı: onu yazmayı unutmuşum benzinde de yapıyor Benzeri bende de oldu, buji değiştirdim geçti. Gerçi bendeki dalgalanma daha çok rölantide kendini belli ediyordu. Yine de bir kontrol etmek lazım bence. Bazen hiç akla gelmedik yerlerde oluyor arıza. Yorum bağlantısı
Mehmet İnci 22 Ağustos 2020 Paylaş 22 Ağustos 2020 Arkadaşlar konuyu hortlatiyorum. Benim aracim 2001 fiesta 1.25 lpgli malum ben de ki sıkıntı vites geçislerinde devir yükseltiyor ve bazen vites geçişlerin de ayağim debriyaja bastiğim da 2000 devirde takili kaliyor boşa atsam bile 2000 devirde sabitliyo gaza tekrar dokununca normale dönüyor. 5 gün önce emme monifold söküldü havalandirma hortumlari değişti karter havalandirma hortumu da değişti. Daha önceden böyle sıkıntılar yoktu hortumlar değiştirdikten sonra başladi. Hortumlari kontrol ettirdim hepsi sağlam ve yerinde ama sorunu çözemedim 😑 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ağustos 2020 Paylaş 22 Ağustos 2020 olması gereken bu şekilde. vites geçiş arası devir düşmemeli Yorum bağlantısı
Mehmet İnci 22 Ağustos 2020 Paylaş 22 Ağustos 2020 Çağlar Bayur yazdı: olması gereken bu şekilde. vites geçiş arası devir düşmemeli Daha önceden bu problemler yoktu.Araba gereksiz devir yukseltiyor,bu durum da yakıt sarfiyati artiyor ve 2000 devir de takiliyor,yol da giderken trafikte boşa aldiğim da durunca 2000 bin devirde kaliyor. Gaz pedalina dokunmadan normale dönmüyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Ağustos 2020 Paylaş 23 Ağustos 2020 Hız sensörünüzü ve rölanti valfinizi kontrol ettirin. Kronik problemdir. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet İnci 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Sani Gerşon yazdı: Hız sensörünüzü ve rölanti valfinizi kontrol ettirin. Kronik problemdir. Kontrol ettik problem yok. Acaba havalandirma hortumlarin da mi problem var ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Mehmet İnci yazdı: Kontrol ettik problem yok. Acaba havalandirma hortumlarin da mi problem var ? Nasıl bi kontrol yapıldı? Hız sensörünü OBD'den okuyabildiniz mi? Rölanti valfı devre dışı bırakılıp denendi mi? Karter havalandırma, debriyaj switch'i de kontrol edilebilir. Yorum bağlantısı
Mehmet İnci 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Sani Gerşon yazdı: Nasıl bi kontrol yapıldı? Hız sensörünü OBD'den okuyabildiniz mi? Rölanti valfı devre dışı bırakılıp denendi mi? Karter havalandırma, debriyaj switch'i de kontrol edilebilir. Hiz sensöru ve rolanti valf usta bakti ve herhangi problem yok dedi karter havalandirma ve emme manifoldun hortumlari değişti,acaba emme manifoldu takilirken çikmiş olabilir mi ? Çünkü bu hortumlarin değişiminden önce böyle problem yoktu. Debriyaj switchine bakilmadi nerede oluyor tam olarak ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Mehmet İnci yazdı: usta bakti Tekrardan sorayım. Nasıl bir kontrol yapıldı? Debriyaj switch'i, adı üstünde, debriyajda Pedalın arkasında. Hortumlar yanlış ya da uygun olmayan biçimde takılmış olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet İnci 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Sani Gerşon yazdı: Tekrardan sorayım. Nasıl bir kontrol yapıldı? Debriyaj switch'i, adı üstünde, debriyajda Pedalın arkasında. Hortumlar yanlış ya da uygun olmayan biçimde takılmış olabilir. Şöyle soyliyim ustaya arabayi birakiyorum işe gidiyorum akşam teslim aliyorum,vardiyali calistigim icin aracin basinda duramiyorum ya da usta musait olmuyor. Ben kendim en iyisi kontrol edeyim tekrardan herşeyi. Bir şey daha sorucam vites gecislerin de 1-2 arasin da devir saat 2000 de takili kaliyor bir de vites boşa attiğim da devir 1100-1200 de kaliyor durduktan 2-3 saniye snra rolanti devrine geliyor Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 İşte bunlar aynı şeyler. Genelde rölanti valfi ya da hız sensörü. Osman usta ile irtibata geçin derim. Yorum bağlantısı
Mehmet İnci 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Sani Gerşon yazdı: İşte bunlar aynı şeyler. Genelde rölanti valfi ya da hız sensörü. Osman usta ile irtibata geçin derim. Son çaremiz 😊 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 25 Ağustos 2020 Paylaş 25 Ağustos 2020 Mehmet İnci yazdı: Son çaremiz 😊 Yanlış burada işte. Osman usta ilk başvurulacak çare. Çünkü çözüm odaklı. Deneme yanılma olmadan. 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet İnci 28 Ağustos 2020 Paylaş 28 Ağustos 2020 (düzenlendi) 28 Ağustos 2020 tarihinde Mehmet İnci tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Ağustos 2020 Paylaş 28 Ağustos 2020 4 tane hata vermiş aracınız. 1 tanesi soğutma fanı rölesi ile alakalı, 1 tanesi klima röleniz ile alakalı, 2 tanesi ise oksijen sensörünüz ile alakalı. Oksijen sensörünüzün voltajını paylaşmışınız ancak referans aralığını bilmiyoruz. Ben olsam hata kodlarını siler, kontrol ederim. Tekrar çıkarsa o zaman değişime giderim. Yorum bağlantısı
Mehmet İnci 28 Ağustos 2020 Paylaş 28 Ağustos 2020 Sani Gerşon yazdı: 4 tane hata vermiş aracınız. 1 tanesi soğutma fanı rölesi ile alakalı, 1 tanesi klima röleniz ile alakalı, 2 tanesi ise oksijen sensörünüz ile alakalı. Oksijen sensörünüzün voltajını paylaşmışınız ancak referans aralığını bilmiyoruz. Ben olsam hata kodlarını siler, kontrol ederim. Tekrar çıkarsa o zaman değişime giderim. Aracım klimasiz ama klima rolesi arizasini anlamadim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Ağustos 2020 Paylaş 28 Ağustos 2020 Hata kodlarını silip tekrar okuttunuz mu? Akü konumunda yapmanız lazım, motor çalışırken değil. Yorum bağlantısı
Mehmet İnci 28 Ağustos 2020 Paylaş 28 Ağustos 2020 Yarin tekrar deniyeceğim. Forscan de bunlar çikiyor ama diğer programlar da sadece o2 hatalarini gösteriyor Yorum bağlantısı
Mehmet İnci 3 Eylül 2020 Paylaş 3 Eylül 2020 Bugun osman ustaya ugradim. Obd baglayarak sisteme bakti herhangi skinti gozukmedi. Bogaz kelebegi konumu felan normal,tepkisi de normal. 2-3 defa boştayken gaz verince yine 1800-2100 arasi devir takili kaldi araba surekli gaz veriyor. Daha sonra rolanti valfine baktik ve sorun bunda dedi. Emme manifoldunda ki hortumlar degismeden once problem yoktu,dedi ki daha onceden hava akisi az olduğundan valf az hava ile normal çalişiyormuş. Hava akişi düzelince valfe yüksek hava geldiğinden dengeleyemiyor dedi. KM sensörünü çikartip 30-40 km sürdükten sonra da devir takilmasi devam ediyordu. Rolanti valfin değişmesi gerekli ve orjinal bulman lazim. Yan sanayi ürünlerde dalgalanma ve devirsizlik olur orjinal al dedi. Çikma felan bulabilirsen onlar da işini görür. Şuan araştiriyorum en uygunu 375 TL şuan bunu değisebilcek bütçem yetersiz. Çikmacilara bakicaz artık,değişim yaptiktan sonra tekrar bilgilendirme yaparim. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts