İçeriğe Yönlendir

Focus I - 1.6 Direksiyon Basınç Müşürü


Selami Şimşek

Recommended Posts

Selami Şimşek
(düzenlendi)

Arkadaşlar hepinize merhaba,benim focus1'de aldığımdan beri yeni farkettim direksiyon basınç müşürünün soketi çıkık ve iki kabloyu birbirine bağlamışlar.(birbirine kısa devre ettirmişler)bu müşürün negibi bir görevi var bileniniz varmı.rölantiye etkisi olduğu söyleniyor.dogrumu acaba iyi akşamlar...

tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Muhtemelen şu an sürekli direksiyon çevriliyor gibi algılıyor ve stop etmemek için rölantiyi yükseltiyor.. 

Görevinin bu olduğunu düşünüyorum.. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Mehmet Ozyurek yazdı:

Muhtemelen şu an sürekli direksiyon çevriliyor gibi algılıyor ve stop etmemek için rölantiyi yükseltiyor.. 

Görevinin bu olduğunu düşünüyorum.. 

Mehmet bey konu dışı ama focus 1 in klima müşiri vardı fanı açan. Bunun haricinde baska klima ile ilgili müşir varmı klima açınca rölantiyi yükselten

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
Sinan Akgöl yazdı:

Merhabalar direksiyonunuz bazen sertleşip yumuşuyor mu? 

Direksiyonda hiç bir anormal belirti yok normal olarak kullanıyorum

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ömer Sarıgül yazdı:

Mehmet bey konu dışı ama focus 1 in klima müşiri vardı fanı açan. Bunun haricinde baska klima ile ilgili müşir varmı klima açınca rölantiyi yükselten

 

Mondeoda vardı.. 

Teknik olarak focusta da vardır. Yerini bilmiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Teşekkürler klima açınca rölanti yükselmiyordu hemen ben onu araştırayım 🤔👍

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)
Selami Şimşek yazdı:

Direksiyonda hiç bir anormal belirti yok normal olarak kullanıyorum

 

 

Selami Bey belki de aldığınızdan beri çıkık olduğu için siz şuan fark edemeyebilirsiniz. O soketin görevi yüksek ihtimalle hidrolik direksiyon pompasına siz direksiyon çevirdikçe elektrik basınç kontrolünü sağlamak, bir mekanik ustasına gidip gösterirseniz aradaki farkı anlayabilirsiniz. Sonuç olarak çıkmış bir soketin size bir artısı olmaz. 

 

Her araçta olduğu gibi tam tur dönüşlerde pompa güç çektiği için bir rolanti düşüşü olur çok çok kısa süreli ancak dalgalanma vs etkisi var mıdır o konuda yanlış bilgi vermek istemem.

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Aracın direksiyonu sonuna kadar çevirildiğinde pompanın zarar görmemesi için rölantiyi düşürür diye hatırlıyorum. 

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek

Arcamın rölantisi 900d/d olmasısı gerekirken bu çizginin üstünde duruyor,bu müşürün etkisi olabilir mi acaba.hiçbir dalgalanma,stop etme yok

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)

Rölanti ye etkisi vardır o müşirin. Direksiyonu çevirken etkin oluyor rölanti düşmesin diye enjeksiyon süresini çok az uzatıp rölantiyi sabit tutuyor diye biliyorum. Ecu muhtemelen "sürekli direksiyon çevriliyor" algılıyor ve rölanti gereksiz anlarda bile yükseliyordur. Kabloyu birbirinden ayırıp teste çıkın rölantiye bir bakın.

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selami Şimşek

Müşür soketinin kısa devresini ayırdım izole ettim yerine taktım bi teste çıktım sanki direksiyon biraz daha yumuşamış gibi geldi belki de psikolojik olabilir.durduğu yerde rölantisi biraz daha sanki düşmüş gibi.daha sonraları neyapacak görelim bakalım

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

sanayiler boyle sivrizekali ustaciklarla dolu iste. gel de guvenip aracini bunlara emanet et.

bir sorun varsa musuru degistirirsin, kısa devre yapmak nedir?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)

Yumuşama psikolojik olabilir. Sensör bozuk olmayabilir sensöre takın fişi bence. Bozuksa yada bu vaziyette soket çıkık gezerseniz direksiyonu ani çevirmelerde yada dönüşlerde teker çok zora geldiğinde rölanti dalgalanabilir stop edebilir. 

Ustalarımız kendini geliştirmiyor. "Usta" denilince hem motor mekaniği hem motor elektroniği üzerine çok bilgili olması lazım yoksa işlerimiz hep yarım kalıyor 

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Yalas

Daha önceki focusumda vitesi boşa aldığımda bazen rölanti çok geç düşüyor 2000 devirde kalıyordu. Şaşmazda bir ustaya durumu anlatınca direk direksiyon müşürüne baktı. Kablolar boşta müşüre bağlı değildi. Sanki kör tapa gibi bir şeyle kapatmışlardı soketin takıldığı yeri. Usta daha sonra müşür kabloları birbirine bağlayınca rölanti normale döndü. Rolantide yükselme veya sabit kalma olayı olmadı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Konuyu okuyunca merak ettim gittim baktım bende de müşür takılı ama soketi ortada yok 😂 normal kullanıyorum ben de sağa sola baktım boşta soket de göremedim. Motora önden baktığımızda pompanın arka yüzünde bir müşür var sanırım ondan bahsediyoruz. Bu soket ne taraftan gelir acaba motor da sıcaktı çok inceleyemedim.

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek

Direksiyon kayışınin hizasında egzoz manifold koruma sacı üst tarafında

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Selami Şimşek yazdı:

Direksiyon kayışınin hizasında egzoz manifold koruma sacı üst tarafında

Teşekkür ederim selami bey müsait zamanda tekrar kontrol edeceğim... ilginç neden sökerler o soketi anlamıyorum .

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Mehmet Yalas yazdı:

Daha önceki focusumda vitesi boşa aldığımda bazen rölanti çok geç düşüyor 2000 devirde kalıyordu. Şaşmazda bir ustaya durumu anlatınca direk direksiyon müşürüne baktı. Kablolar boşta müşüre bağlı değildi. Sanki kör tapa gibi bir şeyle kapatmışlardı soketin takıldığı yeri. Usta daha sonra müşür kabloları birbirine bağlayınca rölanti normale döndü. Rolantide yükselme veya sabit kalma olayı olmadı.

kör tapanın olduğu yerde müşür takılı olması lazım. müşür arıza yaptığında oradan direksiyon yağı fışkırır. muhtemelen ondan dolayı müşürü söküp yerine kör tapa veya civata takmışlardır.

eğer halen daha o şekilde biniyorsanız bence bir an önce  yeni müşür taktırıp kabloları müşür soketine bağlattırın derim. (direksiyon basınç müşürü) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yalas
Ersin Gökdemir yazdı:

kör tapanın olduğu yerde müşür takılı olması lazım. müşür arıza yaptığında oradan direksiyon yağı fışkırır. muhtemelen ondan dolayı müşürü söküp yerine kör tapa veya civata takmışlardır.

eğer halen daha o şekilde biniyorsanız bence bir an önce  yeni müşür taktırıp kabloları müşür soketine bağlattırın derim. (direksiyon basınç müşürü) 

Yok abi sattım arabayı.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
(düzenlendi)

Arkadaşlar bu direksiyon müşürünün soketini taktığımdan beri hiç bir artı veya eksi faydasını görmedim.böyle bu şekilde kullanmaya devam edeceğiz artık

tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Selami Şimşek yazdı:

Arkadaşlar bu direksiyon müşürünün soketini taktığımdan beri hiç bir artı veya eksi faydasını görmedim.böyle bu şekilde kullanmaya devam edeceğiz artık

Benimki de boştaydı buldum taktım ama hiçbir değişiklik yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)

Bugün araç çalışır haldeyken müşürü çekip geri taktım değişme rölantide oldu. Fişi takınca rölanti bir tık daha düşüyor çıkarınca 1in altındaki çizginin tam üzerinde. Tahminimce fiş çıkınca ecu direksiyonun sürekli döndüğünü düşünüyor ve rölantiyi bi tık arttırıyor. 

 

  Fişi takınca aşağıdaki gibi çizginin altına bi tık düşüyor çıkarınca tam çizgide.

k8Wrtv.jpg

 

 

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Musurun esas gorevi pompanin icindeki yag basincini kontrol etmek icindir. Olasi bir tehlikeli seviyeye geldiginde motor lambasi yanar ve sizi uyarir. Ayrica bozuldugu zaman genellikle vag grubunda direksiyon sertlesmesi ile baslar  fordlarda fazla belirgin olmamasi  direksiyonin zaten kendi tabiatinda da sert olmasindandir.  Soketi cikarirsaniz acik devre olarak gormesi  yag basinci var anlamina gelir. Kisa devre olmasi yag olmadigi anlamina gelir

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağatay Kılınç yazdı:

Bugün araç çalışır haldeyken müşürü çekip geri taktım değişme rölantide oldu. Fişi takınca rölanti bir tık daha düşüyor çıkarınca 1in altındaki çizginin tam üzerinde. Tahminimce fiş çıkınca ecu direksiyonun sürekli döndüğünü düşünüyor ve rölantiyi bi tık arttırıyor. 

 

  Fişi takınca aşağıdaki gibi çizginin altına bi tık düşüyor çıkarınca tam çizgide.

k8Wrtv.jpg

 

 

 

Fişi takınca direksiyonun dönmediğini anlıyor ve rolanti yükseltmeye gerek yok, ihtiyaç yok diyip rolantiyi düşürüyor.. 

Fiş takılı iken direksiyon çevirince rolanti yükseliyorsa her şey normal çalışıyor demektir. 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...