İçeriğe Yönlendir

C-Max I - Yağ Değişimi, Yağ Yakımı, Turbo Değişimi , Karter Contası


Erdem Hakkı Bağama

Recommended Posts

Erdem Hakkı Bağama

1.6 tdci 2004 focus c max km 320.000

  

Geçen hafta yağ ve filtreyi değiştim km yüksek olduğundan dolayı yaklaşık 5 bin km de bir değişirim son iki değişimde liqui moly 5w40 motor yağı koydum. (Tercih sebebim elime ücretsiz geçmesiydi) aracım 4 bin km de iki litre yağ eksilten bir araç ( castrol magnatek 5w35 koyduğumda) ama liqui moly koymaya başlayınca bu eksiltme yaklaşık yarıya düştü.

 Yalnız liqui moliyi ikinci koyuşumda turbomda mevcut olan ıslık bir anda arttı. Arabamda aldığımdan beri bariz bi çekiş düşüklüğü olması hava filtresine yağ basması , yağ eksiltmesi ve turbonun ıslık çalmasından dolayı turboyu değişmeye karar verdim.

gts marka yaklaşık 1.300 lira

garret marka yaklasık 2.300 lira

 gönlüm gts den yana işi bilenler fikir verirse sevinirim gts beni pişman eder mi.

aracı çok seviyorum ailecek araçla birlikte yaşlanmak istiyoruz😂 yalnız gordun dışında garajımda kendi imkanlarımla 1963 model land rover bir jipi baştan yaratıyorum sebeple araçlara ayıracağım bütçeyi oldukça kısıtlı turuyorum.

 

turbo değiştirirken karter temizliği düşünüyorum online olarak karter contasınıbir türlü bulamadım acaba aracımızda karter contası yok mu ?-

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

garret 320 bin km gitmiş. gts nasıldir bilmem ama yarı fiyata anca 3 te biri kadar dayanır bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

4bin km'de 2 litre eksiltme çok fazla. Bence bu işleme de yoğunlaşın derim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Bakılacak yer belli en iyi ihtimalle turbodan yakıyor diğer ihtimaller ya segman ya subap lastikleri. Önce şu turboyu bir değişeyim Bakalım durum ne olacak şu an için motor açıp subap segman bakmaya ne vaktim var ne hevesim.

 Bu arada triger değişiminden baskı balata değişimine kadar herşeyini kendim yapıyorum iki yılda 80 bin km yaptım motorda kurcalamadığım bakımını yapıp elden geçirmediğim sadece yakıt pompası enjektörler ve turbo .

hedef 500 bin km yi geçmek gittiği yere kadar gidece bakalım .

 

turbo ne marka alayım ?

karter contadı var mı yok mu ?

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Turbo yagi hava filtresine basiyor mu? Yoksa yag buhari hava filtresine mi kaciyor?

Benim focus 2 de de hava filtresine yag gelirdi. Ozellikle de sofor tarafina dogru yatik birakinca. (50 bin km den 100bin km ye kadar kullandim, hep vardi bu sorun) Hava filtresinden turboya giden filtre ye ustten ek bir boru var. Yag buhari geliyor oradan. Normalde turbonun cekmesi gerekiyor onu ama tasarim hatasi var. Focus 2.5 lerde o hortumun tasarimi baskaydi. Gerci sorun cozulmusmuydu bilmiyorum

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

3.0 grandcherokee de de servis fazla yağ koyuyordu ilk başta sonra düzeltilmişti miktarı. fazla koyduklarında hava filtresine yağ buharı doluyordu. yağ fazlası olmasın?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Nedense servisler hep fazla yağ koyuyorlar, o kadar söylüyoruz yine yazla koyuyorlar. Çubuktan kontrol eden yok.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ozan Cengiz

Turboyu çıkma sağlam garret marka alın. Karter contası bilmiyorum ama olması gerekmezmi? 

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Evet yağ değişimi sırasında kurcaladığım n75 valfinin hortum sıralamasını çok iyi bilmeme rağmen karıştırmışım ve turbocuğumun kanatçıklarını direk vakum pompasına bağlamışım turbomdaki ıslık sesinin sebebi oymuş bunu çözdüm.

turbom zaten son demlerindeydi bu yüzden ben yine de zamanı geldiğini düşünerelten tevizyon yaptırdım 900 lira verdim. 

Bu arada karterimiz contasızmış silikon kullanılarak takılıyormuş.

 Konuyu böyle kapatalım saygılarımla...

 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

Evet yağ değişimi sırasında kurcaladığım n75 valfinin hortum sıralamasını çok iyi bilmeme rağmen karıştırmışım ve turbocuğumun kanatçıklarını direk vakum pompasına bağlamışım turbomdaki ıslık sesinin sebebi oymuş bunu çözdüm.

turbom zaten son demlerindeydi bu yüzden ben yine de zamanı geldiğini düşünerelten tevizyon yaptırdım 900 lira verdim. 

Bu arada karterimiz contasızmış silikon kullanılarak takılıyormuş.

 Konuyu böyle kapatalım saygılarımla...

 

iyi günler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Hüseyin Bilbey

Benim araçta,da yağ eksiltme var, 197000 km,de degisim yapmistim (mobil 5/30 tam sentetik ) suanda araç 209000 1 lt kadar eksiltme var

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Benim araçta,da yağ eksiltme var, 197000 km,de degisim yapmistim (mobil 5/30 tam sentetik ) suanda araç 209000 1 lt kadar eksiltme var
12binde 1litre normal
Yorum bağlantısı
Hüseyin Bilbey

Yağ degisim zamani geldi. Km,de yüksek hangi yag tavsiyenizdir

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Hüseyin Bilbey yazdı:

Yağ degisim zamani geldi. Km,de yüksek hangi yag tavsiyenizdir

 

Tdci ise Mobil 1 ESP 5w30

Yorum bağlantısı
Hüseyin Bilbey

Evet tdci. Yağ eksiltmesi (km,de göz önüne alırsak) yağın inceliği ile alakalı ise bir tık kalın yağ,ın zararı olurmu

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Hüseyin Bilbey yazdı:

Evet tdci. Yağ eksiltmesi (km,de göz önüne alırsak) yağın inceliği ile alakalı ise bir tık kalın yağ,ın zararı olurmu


ne kadar eksiltiyor? 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Hüseyin Bilbey yazdı:

Yaklaşık 10-12 bin km,de  1 litre

normal

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Bilbey
Selim Bilgin yazdı:

 

Tdci ise Mobil 1 ESP 

Reis 5w40 olsa hangi yağ olurdu

Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz
Hüseyin Bilbey yazdı:

Yağ degisim zamani geldi. Km,de yüksek hangi yag tavsiyenizdir

 Benim tavsiyem Mobil 5/30 süper 3000 sentetik yağ.Sürekli kullandığım yağ.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...