Tansu Kalafatoğlu

Doğal Güneş Kremi Yapımı

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

4 senedir kızım için yaptığım şeyi sizinle de paylaşayım. 4 senedir akrabalarıma da yaptım. Kullanan dua etti :) çünkü 100ml’si 80-100 liraya satılıyor. 

 

Bu işe önce şunu duyunca başladım. Piyasada satılan güneş kremlerinin çok büyük kısmı ürün koruyucu maddeler içeriyor. Uzun raf ömrü, az maliyet için üreticler her türlü kimyasalı kullanıyor. 

 

Yapımı çok basit. Önce bir su bardağı saf, sızma bulabildiğiniz en doğal zeytinyağını kavanoza döküyoruz. Kavanozu da benmari yönteniyle sıcak suya atıyoruz. İçine bir iki kaşık doğal hindistan cevizi yağı ve shea butter yağı koyuyoruz. Bunlar koruyucu değil. Cildi yumuşatıcı. Koruyuculuğu da var ama az oranda. Ardından bir tatlı kaşığı saf balmumu. Bal mumunun amacı da akışkanlığı çok olan yağın akışkanlığını düşürmek. Yani yağı, krem kıvamına getirmek için. Ve son olarak 2 yemek kaşığı çinko oksit döküyoruz. 

 

Çinko oksit güneş ışınlarını yansıtmada çok çok iyi, cilde zararsız bir madde. Beyaz toz halinde satılıyor. Çinko oksiti google’dan araştırabilirsiniz. 

 

İyice karıştırdıktan sonra kullanacağımız şişeye döküp kapatıyoruz. Kullanmadan önce üç beş kere çalkalayarak kullanıyoruz. 

 

Önemli nokta. Koruyucumuz deri içine işlemiyor. Fiziksel. O yüzden suya girip çıktıktan sonra tekrar sürmek gerekiyor. Ve kızım öğlen sıcağından akşama kadar güneş altında kalsa bile teni çok az kızarıyor ve acıma sızlama asla olmuyor. 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 16

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Önder Özcan

Siz bunu nerden öğrendiniz?

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Önder Özcan yazdı:

Siz bunu nerden öğrendiniz?

Kendim araştırarak. Kaliteli güneş kremlerinin ana korucuyu maddesi çinko oksit ve titanyum dioksit. Diğerleri zaten bildiğiniz kremler. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yıldız
(düzenlendi)

Sadece çocuk olmaz, aile boyu yapmak, damacana ile. 

 

Bu şekilde yaparsak ne kadar kullanabiliriz. Raf ömrü ne kadar yani.

tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Mahmut Yıldız yazdı:

Sadece çocuk olmaz, aile boyu yapmak, damacana ile. 

 

Bu şekilde yaparsak ne kadar kullanabiliriz. Raf ömrü ne kadar yani.

Ben zaten ilk birkaç gün kullanıyorum. Sonradan krem kullanmıyorum. Artık kararıyor deri gerek duymuyorum. Aslında sürmek lazım ama üşeniyorum. Çocuklara her zaman sürüyorum ama. 

 

Raf ömrünü bilmiyorum hocam. damacana fazla olur :) ama iki çocuğa bir bardak zeytinyağlı formül, bir haftalık yeterli oluyor. tatile gitmeden yetecek kadar yapıp bitiriyorum. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Kerem Kurluva

iki ufak not ekleyeyim:


çinko oksidin, cilt tarafından emilmemesi ve solunmaması gerekiyor. bunun için, kozmetik tip (nan-nano) olanından kullanılması gerekiyor.

 

ayrıca, susam, havuç ve kakao yağı gibi koruyucu yağlar ile, karışıma takviye yapmak mümkün.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Sonbahar güneşi bile beni ıstakoz kıvamına getiriyor. Deneyeceğim 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Kerem Kurluva yazdı:

iki ufak not ekleyeyim:


çinko oksidin, cilt tarafından emilmemesi ve solunmaması gerekiyor. bunun için, kozmetik tip (nan-nano) olanından kullanılması gerekiyor.

 

ayrıca, susam, havuç ve kakao yağı gibi koruyucu yağlar ile, karışıma takviye yapmak mümkün.

Aynen. Zaten internette satılan çinko oksitler kozmetik için olan filtreli nano ürünler. Yani çok çok küçük çinko oksit tanelerinin filtrelenmiş hali. Dolayısıyla deri  emilim yapamıyor. Ama şöyle de bir şey var. Çinko oksit yararlı günlük alınması gerekiyor. Hücre yenilenmesinde bağışıklıkta vs. Eğer alerjenik vücut yoksa ikisinin karışımı da kullanılabilir bence. Ama garanti olan filtreli olan tabi. Ben de onu kullanıyorum. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Demir

Hiç unutmam 20 sene evvel izci kampına gitmiştik ; oba başımız doğal krem diye bir güzel sırtlarımıza zeytin yağı sürdü , güle oynaya denizimize girdik , aradan 20 sene geçti hala sırtımda güneş lekeleri mevcuttur .

  • Beğen 1
  • Mutlu 3

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal
Hiç unutmam 20 sene evvel izci kampına gitmiştik ; oba başımız doğal krem diye bir güzel sırtlarımıza zeytin yağı sürdü , güle oynaya denizimize girdik , aradan 20 sene geçti hala sırtımda güneş lekeleri mevcuttur .
Soguk sıkım degilse ondandir
  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Koray Demir

Antalya güneşinde test edilme imkanınız oldu mu hiç? 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
Emre Demir yazdı:

Hiç unutmam 20 sene evvel izci kampına gitmiştik ; oba başımız doğal krem diye bir güzel sırtlarımıza zeytin yağı sürdü , güle oynaya denizimize girdik , aradan 20 sene geçti hala sırtımda güneş lekeleri mevcuttur .

Bende diyorum niye biftek gibiyim 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Furkan Sumer
Servet Aydın yazdı:

Sonbahar güneşi bile beni ıstakoz kıvamına getiriyor.

 

Servet Aydın yazdı:

Bende diyorum niye biftek gibiyim 

 

abi ramazan ayini da gectik nedir bu etlerle alip veremedigin 😂

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Reenkarnasyon varsa sanırım önceden etcil bir mahluk idim ☠️

  • Beğen 1
  • Mutlu 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ayhan Asil
Servet Aydın yazdı:

Bende diyorum niye biftek gibiyim 

Oba başı mı...

Abi yoğurt sürsek :unsure2:

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Koray Demir yazdı:

Antalya güneşinde test edilme imkanınız oldu mu hiç? 

Evet. Alanyada 1 hafta kullandık. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
Ayhan Asil yazdı:

Oba başı mı...

Abi yoğurt sürsek :unsure2:

En sakat olanı 

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

En sakat olanı 

Öfff bir serinletiyor ki. Ne hametan ne bepanthen... :) bi yandan babam sırtıma sürerdi bi yandan içine mısır ekmeği doğrayıp yerdim :) 

  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ayhan Asil
Servet Aydın yazdı:

En sakat olanı 

Sinek yönünden mi? 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu

Kremin bi özelliği daha var. Oldu ki krem sürmeden güneşe çıktınız ve yandınız. Birkaç gün sonra ciddi kaşıntı problemi başlar. Gece uyutmaz bile. Çinko oksit o kaşıntıyı da geçiriyor. Kremi sürünce kaşıntı kesiliyor. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki