Özgür Parlak

Fiesta V - Yağ Eksiltme ve Duman Atma Sorunu

Recommended Posts

Özgür Parlak

Hepinize merhaba 2007 1.4 dci fiesta araca sahibim aracımda rolanti ve az gaz verince gri siyah karışık gaz verincede siyaha yakın duman atmakta ve 10 bin bakımından 7 bin km geçmesine rağmen 3- 3,5 litre yağ ekledim  şehrimde bir kaç ustaya gösterdim sekman diyon motor yapılcak diyen turbo enjektör diyen emme manifoldu diyen oldu çaresiz kaldım sizce sorunum ne olabilir aracım 157 bin km de en son fmy 5w30 yağ kullanılmıştır motor bloklarında ve çevrelerinde yağlanmalarda mevcut ,. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Muhittin Kaplan

genelde yağ yakma beyaz yada beyaza yakın mavi duman dır derler ki benim fiesta da öyle olmuştu. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ersin Gökdemir
Özgür Parlak yazdı:

Hepinize merhaba 2007 1.4 dci fiesta araca sahibim aracımda rolanti ve az gaz verince gri siyah karışık gaz verincede siyaha yakın duman atmakta ve 10 bin bakımından 7 bin km geçmesine rağmen 3- 3,5 litre yağ ekledim  şehrimde bir kaç ustaya gösterdim sekman diyon motor yapılcak diyen turbo enjektör diyen emme manifoldu diyen oldu çaresiz kaldım sizce sorunum ne olabilir aracım 157 bin km de en son fmy 5w30 yağ kullanılmıştır motor bloklarında ve çevrelerinde yağlanmalarda mevcut ,. 

aşağıdaki bilgilerin faydası olacaktır.

 

1.Aşırı mavi duman: Aracınızdan aşırı mavi çıkıyorsa:

* Aracınızın motoru yağ yakıyor

*Aracınızın yakıtına yağ karışıyor

*Motor sıkıştırma basıncı( kompresyon) düşüyor,

*Hava filtresinde bulunan yağ seviyesi gereğinden fazla olması durumunda aşırı mavi duman çıkar.

 

2.Aşırı siyah duman: Aracınızdan aşırı derecede siyah duman çıkıyorsa:

*Aracınızın hava filtresi kirli olabilir

*Subap ayarları bozuk olabilir

*İntercooler bağlantısında veya radyatörün de kaçak olabilir.

*Turboşerjer sisteminde kaçak veya basınç düşüklüğü olabilir.

 

3.Aşırı beyaz duman varsa: Aracınızdan aşırı derece de beyaz duman çıkıyorsa:

*Silindir kapağının çatlak olması veya contasının kaçırmasından dolayı silindirler su alıyor olabilir.

*Yakıt püskürtme sisteminin bozularak geç veya parçalı püskürtme yapması.

*Enjektörlerin mazot kaçırması, mazotun yağa karışması ve yağ seviyesinde yükselmesi.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yücel Meta

Enjektörler sökülerek kompresyon testi yaptırırsanız sıkıştırma yapıp yapmadığını öğrenebilirsiniz

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Kaya

3 3.5 litre yag az degil önrcelikle  araci park ettiginiz yere dikkat edin yerde yag damlasi var mi aracin performansinda bir anormallik var mi ve en güzeli  yücel arkadasimizin dedigi gibi kompresyon testi sonrasinda turbo kontrolu duman olayi piskolojik de olabilir asiri degilse yani arabanin gidisinde bi anormallik olurda sebep ararizya  sonrasinda yolun bozklugundan kaynakli cikar sonrasinda

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Özgür Parlak

bir kaç ustaya gösterdim ve birkaç yer ile konuştum sorunumun genelde motor yapılcak diye söylendi fakat bugun bir ustayla görüştüm hepsinden farklı direk turbonun hortumlarını sonrada turboyu bi muayene etti turbo mili sallanıyor içeride bana gösterdi sorunun bu dedi hortumların içi yağ dolmuş sorunum turbodanmış turbo yağ kaçırıyor buda eksiltme ve duman yapıyormuş 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bence hemen bir turboucuya git, o baksın (3-3.5 lt. yağ eklemek anormal, 10 bin kmde 250-350 ml. ekledim desen normal derim), milde çok az oynama olur ama fazlası kötüdür, motora o km de kolay kolay birşey olmaz 150 bin anca rodaj o motora :), hemen turbocuya, aklında bulunsun turbonun tamiri uzun vadeli değildir, hiiiç boşa aksini iddaa edenlere inanma olmaz:  yenisini almak tabiki bütçe meselesi karar senin, turbo değişiminden sonra komple yağ sistemi temizlenmeli filtre ve yağ değişmeli, yağınıda daha iyi bir yağla değiştir,fmy (opetin yağı) idare eder ayarda yağ çünki...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Özgür Parlak
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Bence hemen bir turboucuya git, o baksın (3-3.5 lt. yağ eklemek anormal, 10 bin kmde 250-350 ml. ekledim desen normal derim), milde çok az oynama olur ama fazlası kötüdür, motora o km de kolay kolay birşey olmaz 150 bin anca rodaj o motora :), hemen turbocuya, aklında bulunsun turbonun tamiri uzun vadeli değildir, hiiiç boşa aksini iddaa edenlere inanma olmaz:  yenisini almak tabiki bütçe meselesi karar senin, turbo değişiminden sonra komple yağ sistemi temizlenmeli filtre ve yağ değişmeli, yağınıda daha iyi bir yağla değiştir,fmy (opetin yağı) idare eder ayarda yağ çünki...

usta sorunun %100 turbo dedi perşembe günü turbo revizyona gidicek bakalım artık inşallah başka bir sorun cıkmaz

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yücel Meta

Takipteyim

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Özgür Parlak

sorunum çözülmüştür aracımın turbosu baya kötü durumdaymış revize edildi yağı değişti bakımı yapıldı ısı kalkanı konuldu duman atmam kesildi hepinnizin yardımları için teşekkür ederim 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki