Özgür Parlak 11 Temmuz 2019 Paylaş 11 Temmuz 2019 Hepinize merhaba 2007 1.4 dci fiesta araca sahibim aracımda rolanti ve az gaz verince gri siyah karışık gaz verincede siyaha yakın duman atmakta ve 10 bin bakımından 7 bin km geçmesine rağmen 3- 3,5 litre yağ ekledim şehrimde bir kaç ustaya gösterdim sekman diyon motor yapılcak diyen turbo enjektör diyen emme manifoldu diyen oldu çaresiz kaldım sizce sorunum ne olabilir aracım 157 bin km de en son fmy 5w30 yağ kullanılmıştır motor bloklarında ve çevrelerinde yağlanmalarda mevcut ,. Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 11 Temmuz 2019 Paylaş 11 Temmuz 2019 genelde yağ yakma beyaz yada beyaza yakın mavi duman dır derler ki benim fiesta da öyle olmuştu. Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 11 Temmuz 2019 Paylaş 11 Temmuz 2019 Özgür Parlak yazdı: Hepinize merhaba 2007 1.4 dci fiesta araca sahibim aracımda rolanti ve az gaz verince gri siyah karışık gaz verincede siyaha yakın duman atmakta ve 10 bin bakımından 7 bin km geçmesine rağmen 3- 3,5 litre yağ ekledim şehrimde bir kaç ustaya gösterdim sekman diyon motor yapılcak diyen turbo enjektör diyen emme manifoldu diyen oldu çaresiz kaldım sizce sorunum ne olabilir aracım 157 bin km de en son fmy 5w30 yağ kullanılmıştır motor bloklarında ve çevrelerinde yağlanmalarda mevcut ,. aşağıdaki bilgilerin faydası olacaktır. 1.Aşırı mavi duman: Aracınızdan aşırı mavi çıkıyorsa: * Aracınızın motoru yağ yakıyor *Aracınızın yakıtına yağ karışıyor *Motor sıkıştırma basıncı( kompresyon) düşüyor, *Hava filtresinde bulunan yağ seviyesi gereğinden fazla olması durumunda aşırı mavi duman çıkar. 2.Aşırı siyah duman: Aracınızdan aşırı derecede siyah duman çıkıyorsa: *Aracınızın hava filtresi kirli olabilir *Subap ayarları bozuk olabilir *İntercooler bağlantısında veya radyatörün de kaçak olabilir. *Turboşerjer sisteminde kaçak veya basınç düşüklüğü olabilir. 3.Aşırı beyaz duman varsa: Aracınızdan aşırı derece de beyaz duman çıkıyorsa: *Silindir kapağının çatlak olması veya contasının kaçırmasından dolayı silindirler su alıyor olabilir. *Yakıt püskürtme sisteminin bozularak geç veya parçalı püskürtme yapması. *Enjektörlerin mazot kaçırması, mazotun yağa karışması ve yağ seviyesinde yükselmesi. Yorum bağlantısı
Yücel Metin 12 Temmuz 2019 Paylaş 12 Temmuz 2019 Enjektörler sökülerek kompresyon testi yaptırırsanız sıkıştırma yapıp yapmadığını öğrenebilirsiniz 2 Yorum bağlantısı
Sinan Kaya 12 Temmuz 2019 Paylaş 12 Temmuz 2019 3 3.5 litre yag az degil önrcelikle araci park ettiginiz yere dikkat edin yerde yag damlasi var mi aracin performansinda bir anormallik var mi ve en güzeli yücel arkadasimizin dedigi gibi kompresyon testi sonrasinda turbo kontrolu duman olayi piskolojik de olabilir asiri degilse yani arabanin gidisinde bi anormallik olurda sebep ararizya sonrasinda yolun bozklugundan kaynakli cikar sonrasinda Yorum bağlantısı
Özgür Parlak 14 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 14 Temmuz 2019 bir kaç ustaya gösterdim ve birkaç yer ile konuştum sorunumun genelde motor yapılcak diye söylendi fakat bugun bir ustayla görüştüm hepsinden farklı direk turbonun hortumlarını sonrada turboyu bi muayene etti turbo mili sallanıyor içeride bana gösterdi sorunun bu dedi hortumların içi yağ dolmuş sorunum turbodanmış turbo yağ kaçırıyor buda eksiltme ve duman yapıyormuş Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 14 Temmuz 2019 Paylaş 14 Temmuz 2019 (düzenlendi) Bence hemen bir turboucuya git, o baksın (3-3.5 lt. yağ eklemek anormal, 10 bin kmde 250-350 ml. ekledim desen normal derim), milde çok az oynama olur ama fazlası kötüdür, motora o km de kolay kolay birşey olmaz 150 bin anca rodaj o motora , hemen turbocuya, aklında bulunsun turbonun tamiri uzun vadeli değildir, hiiiç boşa aksini iddaa edenlere inanma olmaz: yenisini almak tabiki bütçe meselesi karar senin, turbo değişiminden sonra komple yağ sistemi temizlenmeli filtre ve yağ değişmeli, yağınıda daha iyi bir yağla değiştir,fmy (opetin yağı) idare eder ayarda yağ çünki... 14 Temmuz 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özgür Parlak 14 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 14 Temmuz 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: Bence hemen bir turboucuya git, o baksın (3-3.5 lt. yağ eklemek anormal, 10 bin kmde 250-350 ml. ekledim desen normal derim), milde çok az oynama olur ama fazlası kötüdür, motora o km de kolay kolay birşey olmaz 150 bin anca rodaj o motora , hemen turbocuya, aklında bulunsun turbonun tamiri uzun vadeli değildir, hiiiç boşa aksini iddaa edenlere inanma olmaz: yenisini almak tabiki bütçe meselesi karar senin, turbo değişiminden sonra komple yağ sistemi temizlenmeli filtre ve yağ değişmeli, yağınıda daha iyi bir yağla değiştir,fmy (opetin yağı) idare eder ayarda yağ çünki... usta sorunun %100 turbo dedi perşembe günü turbo revizyona gidicek bakalım artık inşallah başka bir sorun cıkmaz 1 Yorum bağlantısı
Özgür Parlak 19 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 19 Temmuz 2019 sorunum çözülmüştür aracımın turbosu baya kötü durumdaymış revize edildi yağı değişti bakımı yapıldı ısı kalkanı konuldu duman atmam kesildi hepinnizin yardımları için teşekkür ederim 1 Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Merhaba ,bugun aracimin turbo yag hortumunu degistirdim, eski tip rekorlu olandan vardi rekor yerinden yag sızdırıyordu, rekor tamiri yaptirmaktansa yeni tip komple aluminyum olandan taktik. Yalniz takarken hortumu sabitleyen iki delikli vidanin bir tanesinin filtreli oldugunu farkettim. Ustaya bu filtreyi soksekde taksakmi dedim , her usta gibi abi bunlar boyle dedi 😁 musteriside vardi fazla uzatmadim .turbodak tarafindaki vida olsa kendim soker takarim ama altta sogutucuyu tutan vida yeri zor ,lift lazim. Sorum suki o vidayi filtresiz taksak iyi olmazmi ,ya tikanirsa,ya turbo yagsiz kalirsa, sonucta yag pompasinin suzgeci var . Yorumlarsaniz sevinirim. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 hortumun içindemi filtre var ben pek anlamadım. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Ben de anlamadım. Filtreli vida nedir? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Sabitleme saplaması. Vida gibidir. İçinde tel filtre vardır, çapak pislik vs girmesin çıkmasın diye. 1A sigorta sökülüp inşaat teli bağlanmış gibi düşünün 1 Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Resim yuklemeyi bilmiyorum. Anlatayim. Turboyu yaglayan hortumu turboya ve yag sogutucuya sabitleyen iki tane tepesi alyanli vida var ,bu vidalarin ici delik ki yag gecsin , bunun sogutucu tarafini tutan vidanin ucunda cok kucuk bir suzgec var ,inanmasi zor ama ince iscilik bu olsa gerek Servet bey 1. bolume katiliyorum ama sigorta kisminida ben anlamaďim😁 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Murat elektrikci adamım, anladığım dilden anlattım 😁. Turbo milinin güvenliği iptal edilmiş. Bir şekilde kullanın o filtreleri 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Servet Aydın yazdı: elektrikci adamım Sana elektrikçi diyenin kafasına peri bacalarının başı düşsün. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Murat Kıyıcı yazdı: Yani filtrelimi kalsin ? Kesinlikle. Sani Gerşon yazdı: Sana elektrikçi diyenin kafasına peri bacalarının başı düşsün. Bıyıklı öyle diyor bana hep. Madurum Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Servet Aydın yazdı: Bıyıklı öyle diyor bana Bıyığının boyası bite tiz vakitte. Yorum bağlantısı
Murat ATAŞ 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 aracınız genelde yüke binince duman atıyormuydu? benim aracım durduğu yerde duman atmıyor yüke binince duman atıyor. Yorum bağlantısı
Özgür Parlak 27 Ekim 2019 Yazar Paylaş 27 Ekim 2019 Yakın zamanda aynı sorundan sizlerin fikrini almıştım sorunum çözümlenmedi tekrardan fikirleirinizi almak istiyorum yaklaşık bir kaç ay önce duman atma ve yağ eksiltme sorunum yüzünden sanayide kapı kapı gezdim neredeyse en son bi usta turbo dan dedi ve girdik turbo yoluna orj turbo mili arızalıymış sallanıyordu ve hortumları parmak atılınca bal gibi yağ geliyordu bu sebepten turbo revize edildi yeni yağ filitreler falan hepsi elden geçirildi. ustanın tavsiyesi üstüne ise 10-40 yağ konuldu 1.5 tl ye yakın bir tutar ödedim. aradan 2 ay geçti ortalama ve sorunum devam etmekte yüke binince ver ara hızlanmalarda duman atmakta yağ eksilmesi nispeten azaldı ama yine eksilme olduğu kanatindeyim net ölçüm yapamadım. bor katkı maddesi ekledim pek işe yaramadı . enjektör temzleyici ekledim (würt) işe yaramadı sizce sorunum ne ola bilir konu çok kafama takıldı araçtan soğudum desem yeridir NOT olarak aracın yakıt göstergesinde bazen kafa karışıklılığı oluyor depoda çeyrek gösterirken lamba yakıyor menzil 70 80 gösteriyor bununla bir bağlantısı olabilirmi ? NOT 2 aracın rot balan ayarı yok çok sök tak yaptığım için sürekli yaptırmıyorum. bu yüzden bazen titreme yapıyor gaz yedirirken ve titreme yapınca net duman atıyor bununla bir bağlantısı olabilirmi ? EK SORUN: araç içindeki bagaj açma düğmesi bazen açıyor bazen açmıyor kumandadan ve ya anahtarla açmada sorun yok bunun nedeni ne olabilir ? Engin bilgileriniz ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ediyorum tekerinize taş değmesin. Konu yanlış yere açılmışsa affola taşırsanız sevinirim. İzmir"den tüm otomobil severlere selam olsun. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Ekim 2019 Paylaş 27 Ekim 2019 Yağda orjinale dönün, 5-30'la devam edin. Enjektörlerinizi kontrol ettirdiniz mi? Bu kadar katkıya enjektörler iyi bile dayanmış diyebiliriz. Rot balans ayarı düzgün yol tutuşu için elzem. Onu atlamayın. Araç içi düğme için, sanırım düğme arızalanmış, değişip denenmeli. 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 27 Ekim 2019 Paylaş 27 Ekim 2019 Araçta EGR, oksijen sensörleri ve diğer boğaz kelebeği gibi kısımların kontrolü bakımı yapıldı mı? Ayrıca ara hızlanmalarda yağ mı yakıyor yoksa su mu karışıyor bu önemli. Dumanın rengi nasıl siyah/beyaz? Siyah ise yağ, beyaz ise su olma ihtimali yüksek. Üst kapak contası, piston sekmanları gibi sızdırmazlık sağlayan kısımlara da yoğunlaşmak lazım. Enjektörlerinizi kontrol ettirin, temizlettirip oringlerini değiştirin. Yorum bağlantısı
Recommended Posts